Strona 355 z 409
Priorytety dla tramwajów
: 05 gru 2021, 13:20
autor: Stary Pingwin
Dla 4 doszła jeszcze 10 na Trasie WZ, na dosyć długim odcinku, od łuku do przystanku Stare Miasto. Na 11Listopada też 10. W zimie powinno przybywać śnieżynek, a nie dziesiątek.
Priorytety dla tramwajów
: 09 gru 2021, 15:14
autor: Stary Pingwin
Muszę wam coś wyznać. Bardzo podoba mi się sygnalizacja na przeplotce przy pętli Nowe Bemowo, nareszcie jest normalnie i tramwaj nie czeka 2 minuty na zezwalające. Brawo dla osób odpowiedzialnych za nowy program sygnalizacji.
Priorytety dla tramwajów
: 09 gru 2021, 15:49
autor: Glonojad
Nie chcę siać defetyzmu, ale tam niestety cały czas jest stary program, po prostu konserwator musiał wskrzesić sterownik lub/i detekcję - zobaczymy, na ile wystarczy.
Priorytety dla tramwajów
: 09 gru 2021, 18:06
autor: Kelly
Ja za to szanuję zmianę na Wiatracznej. Jadąc Grochowską od Zielenieckiej, zamiast światła jednocześnie na wprost i w prawo, obecnie pali się najpierw na wprost a następnie w prawo. Trafisz 22/26, cykl gratis.
Priorytety dla tramwajów
: 09 gru 2021, 19:48
autor: Glonojad
To dlatego, że "w prawo" nie może się świecić jednocześnie z zielonym ogólnym samochodowym od Gocławka (bo strzałka oznacza bezkolizyjność). Oczywiście w adaptacji (będzie do końca roku) będzie to wzbudzane.
Alternatywa było pozostawić grupę prosto+prawo na 7 sekund raz w cyklu.
Priorytety dla tramwajów
: 09 gru 2021, 20:00
autor: Stary Pingwin
Od Gocławka w lewo mogą skręcać tylko autobusy. Reszta musi wcześniej odbić prawo, lewo i ulicą Wiatraczną dostać się na Rondo, które rondem nie jest.
Priorytety dla tramwajów
: 09 gru 2021, 21:08
autor: Glonojad
I, niestety, wywalenie autobusów stamtąd, ani wydzielenie im pasa, ani zrobienie im śluzy do prawoskretu z ogryzka prawego pasa - i co tam jeszcze było rozważane - nie wchodziło w grę.
A tak to po prostu na zgłoszenie ze zwrotnicy albo z GPS wpuści się 22/26 na pętlę i wio.
Priorytety dla tramwajów
: 09 gru 2021, 21:30
autor: Flash8222
Stary Pingwin pisze: ↑09 gru 2021, 15:14
Muszę wam coś wyznać. Bardzo podoba mi się sygnalizacja na przeplotce przy pętli Nowe Bemowo, nareszcie jest normalnie i tramwaj nie czeka 2 minuty na zezwalające. Brawo dla osób odpowiedzialnych za nowy program sygnalizacji.
Tam dziwne rzeczy dzieją się, w weekend dwa razy trzymało przez ponad minutę pionowe pomimo, że nie było tramwaju.
Priorytety dla tramwajów
: 09 gru 2021, 22:13
autor: pawcio
Glonojad pisze: ↑09 gru 2021, 21:08
I, niestety, wywalenie autobusów stamtąd, ani wydzielenie im pasa, ani zrobienie im śluzy do prawoskretu z ogryzka prawego pasa - i co tam jeszcze było rozważane - nie wchodziło w grę.
Trzeba było w ramach przebudowy Grochowskiej odwrócić relację zawrotki za przystankami, ośluzować ją a na prawym pasie za ul. Wiatraczną zrobić przystanek, który przy okazji poprawiłby przesiadki z Zapłowiecza w tramwaje ruszające z Wiatracznej. Wtedy skręt dla autobusów na samym rondzie nie byłby do czegokolwiek potrzebny.
Priorytety dla tramwajów
: 24 gru 2021, 15:27
autor: Glonojad
Zawrotka musiała zostać w obecnym kształcie bo wyleciały dwie poprzednie. Natomiast przebudowa świadomie została odsunięta od samego skrzyżowania, bo miała być wowczas robiona Obwodnica Srodmiejska.
Priorytety dla tramwajów
: 24 gru 2021, 23:46
autor: pawcio
Zawrotka mogłaby być podwójna, zewnętrznie styczna. W sumie i tak by to niczego od strony sterowania nie zmieniło.
Priorytety dla tramwajów
: 25 gru 2021, 18:29
autor: Glonojad
Zawrotka podwójna, w tym jedna dla autobusów, musiałaby być dużo większa (na Grójeckiej zastępcza za Harfową miała dobre 15 m długości) i niekoniecznie w tym układzie miałaby możliwosć działać bez sygnalizacji - jednak co innego zawracanie ososóbwek z pasem włączeń i wyłaczeń, co innego - autobusów, które zaraz musiałyby się przez 2 pasy przepleść w prawo. I cały czas nie wiem, po co.
Priorytety dla tramwajów
: 25 gru 2021, 18:56
autor: pawcio
Żeby autobusy kończące na Wiatracznej wyrzucały pasażerów do przesiadek w tramwaje ruszające z pętli nieco szybciej niż po całego ronda. Dla mnie to oczywiste że to trzeba by osygnalizować. A faza do zawracania mogłaby być na tyle krótka, że w priorytecie specjalnie przeszkadzać nie powinna.
Priorytety dla tramwajów
: 25 gru 2021, 19:29
autor: Glonojad
No moim zdaniem skręt z lewego pasa na zasadach ogólnych to jest właśnie szybciej, niż zawracanie za przystankami w stronę Lubelskiej na dodatkowej fazie i potem powrót na rondo.
Priorytety dla tramwajów
: 25 gru 2021, 21:03
autor: pawcio
Tylko dziś te linie pasażerów wypuszczają dopiero na pętli po całego ronda. Robiąc przystanek tak jak postuluje oszczędziłbyś na przesiadkach że 3-4 minuty.