Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2358
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 07 lip 2016, 11:27

Tylko ja uważam, że polskie Push-Pull są dobrze wykonane? :) Te z Pesy dorównują Bombardierom.

PS: Ładnie się wyrażasz Miły Młody Człowieku.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 07 lip 2016, 12:38

Naprawdę nie można było zdefiniować dla Mazowsza jakiejś większej skrajni, bez obcięć górnych rogów wagonów? Skoro prawie wszędzie mieściły się ruskie stodoły, a jak się gdzieś nie mieściły, to nie z powodu góry, tylko na dole, przy peronach... Zrobić na szerokość tak normalna skrajnia, ale górą bez ścięć i by było... W tunelu średnicowym też chyba by przeszły.

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 07 lip 2016, 17:10

zxcvbnm pisze: Z Sundeckiem nie jest tak źle. Ergonomia wnętrza wynika z przepisów i regulacji.
Nie jestem jakimś wyrośniętym szczególnie człowiekiem, raczej podpadam pod średnią trochę ponad 180 cm. Mimo to, siedząc od okna:
* na dole muszę tulić nogi do pasażera obok, bo miejsce na moje zajmuje coś obłego, chyba grzejnik,
* na górze muszę zsunąć się z siedzenia, bo zahaczam (na siedząco!!!) głową o sufit.

Piętrusy Bombardiera takich atrakcji nie zapewniają, więc przepisy to żadne wytłumaczenie. PESA się uczy, każdy musi kiedyś się nauczyć, ale może na razie niech czyimś innym kosztem.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7010
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 09 lip 2016, 15:07

Bombki są super. Cisza, spokój, wygodnie. Nic, tylko jechać i spać ;)

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2103
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 11 lip 2016, 13:18

Tak, szczególnie jak wali w nich spalenizną tak, że sie można porzygać. Dotyczy to niektórych wagonów, a smród leci z okolicy połączeń wagonów.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7010
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 11 lip 2016, 17:07

Nie spotkałem się, to się nie wypowiem. Ja bym zgłaszał do kierownika, gdybym czuł spaleniznę. Albo wręcz posłużyłbym się awaryjnym...

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 11 lip 2016, 17:18

Akurat ten zapach spalonego sprzęgła jest dosyć charakterystyczny dla okolic pomostu piętrowych Bombardierów i częściej się zdarza niż nie zdarza - widocznie taki urok tego modelu.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26931
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 11 lip 2016, 19:32

AAdamq pisze:Taka ciekawostka.... zamiast pociągów piętrowych PUSH-PULL, Koleje Mazowieckie/SKM ... moim zdaniem powinny rozważyć możliwość zakupu jednostek piętrowych 6-cio wagonowych... oczywiście produkcji polskiej. W załączniku produkt KISS STADLER`a, oznaczenie jednostki: RABe-515 szwajcarski przewoźnik BLS,
Jednostki piętrowe łączą wszystkie wady piętrusów z wadami ezetów. Nie tędy droga.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2103
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 12 lip 2016, 1:46

Emyl pisze:Nie spotkałem się, to się nie wypowiem. Ja bym zgłaszał do kierownika, gdybym czuł spaleniznę. Albo wręcz posłużyłbym się awaryjnym...
Pomyślałem żeby to zgłosić, ale chwile później po składzie chodził kierownik i sprawdzał bilety, więc na pewno to czuł, ale nic z tym nie zrobił. Chyba, że stracił powonienie...

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7010
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 12 lip 2016, 3:14

O to akurat łatwo, wystarczy przeziębienie/alergia/kac albo wyjaranie chwilę wcześniej papierosa, żeby węch raczył zwariować. Pasażer nie ma obowiązku posiadania wiedzy o charakterystycznych zapachach wydzielanych przez sprzęt, ani posiadania informacji o stanie zmysłu powonienia kierownika, ma natomiast obowiązek (niekoniecznie spisany), by dla bezpieczeństwa swojego i innych reagować w sytuacjach potencjalnie niebezpiecznych. A jest taką wyczuwalny w pojeździe smród spalenizny.

Michalk001
Posty: 1231
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 12 lip 2016, 5:23

Emyl pisze:Nie spotkałem się, to się nie wypowiem. Ja bym zgłaszał do kierownika, gdybym czuł spaleniznę. Albo wręcz posłużyłbym się awaryjnym...
Wagon piętrowy swoje waży i lubią sobie przyjarać klocki hamulcowe. Rok temu wracałem "Słonecznym" i na pewnym odcinku też nieźle śmierdziało. Ale nadrabiał opóźnienie i hamował z pełnej prędkości na ostatnią chwilę.

AAdamq
Posty: 489
Rejestracja: 30 lis 2010, 13:27

Post autor: AAdamq » 12 lip 2016, 8:29

konri pisze:Tak, szczególnie jak wali w nich spalenizną tak, że sie można porzygać. Dotyczy to niektórych wagonów, a smród leci z okolicy połączeń wagonów.
To normalne...
Największa nieszczelność jest na połączeniu miedzywagonowym
Tak samo smród z WC zawsze jest w tej okolicy - nieszczelności kabiny oraz drzwi
Michalk001 pisze: Wagon piętrowy swoje waży i lubią sobie przyjarać klocki hamulcowe. Rok temu wracałem "Słonecznym" i na pewnym odcinku też nieźle śmierdziało. Ale nadrabiał opóźnienie i hamował z pełnej prędkości na ostatnią chwilę.
Nadmierne zużycie wstawek ciernych - tarcie obudowy wstawki o tarczę na zestawie
:-D " Nigdy się nie tłumacz - przyjaciele tego nie potrzebują, a wrogowie i tak nie uwierzą " - Mark Twain

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 12 lip 2016, 9:38

Glonojad pisze:
AAdamq pisze:Taka ciekawostka.... zamiast pociągów piętrowych PUSH-PULL, Koleje Mazowieckie/SKM ... moim zdaniem powinny rozważyć możliwość zakupu jednostek piętrowych 6-cio wagonowych... oczywiście produkcji polskiej. W załączniku produkt KISS STADLER`a, oznaczenie jednostki: RABe-515 szwajcarski przewoźnik BLS,
Jednostki piętrowe łączą wszystkie wady piętrusów z wadami ezetów. Nie tędy droga.
Czy ja wiem? W Holandii piętrowe ezt nieźle sobie radzą
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1863
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 12 lip 2016, 12:48

zxcvbnm pisze:Może KM, ale w SKM to wogóle odpada. W skm potrzeba składów: długich, pojemnych, z duża ilością drzwi.
A takie składy piętrowe na SKM? Skoro we Francji się da to i u nas mogłoby...
https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... ropped.jpg
https://en.wikipedia.org/wiki/Alt%C3%A9 ... villeU.jpg

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 12 lip 2016, 13:06

Bez sensu, inna kultura korzystania ze zbiorkomu niż u nas.

ODPOWIEDZ