Strona 358 z 360

Czasy przejazdu

: 12 wrz 2018, 21:27
autor: pawcio
Konied Makevski pisze:
12 wrz 2018, 18:48
Ah, ok, założyłem, że postój na krańcu = przerwa kierowcy, my bad. Warszawa ma jakieś doświadczenia w stosowaniu SWLek?
W Tramwajach to jakieś 20% służb.

Czasy przejazdu

: 12 wrz 2018, 21:52
autor: Konied Makevski
pawcio pisze:
Konied Makevski pisze:
12 wrz 2018, 18:48
Ah, ok, założyłem, że postój na krańcu = przerwa kierowcy, my bad. Warszawa ma jakieś doświadczenia w stosowaniu SWLek?
W Tramwajach to jakieś 20% służb.
A w części autobusowej?

I jak to dokładnie wygląda w tramwajach? Liczba motorniczych = liczba brygad +1?

Czasy przejazdu

: 12 wrz 2018, 21:54
autor: drobert
SWLe w tramwajach czasem pozostawiają wiele do życzenia. Są przerwy po dwie godziny ale bywają przypadki gdzie się bierze następną brygadę. Są też na liniach gdzie być nie muszą bo postoje są wystarczające by odbyć ustawową przerwę.

Czasy przejazdu

: 13 wrz 2018, 2:43
autor: TranslatorPS
MZA służby wieloliniowe stosuje bardziej do ogarnięcia szczytów przewozowych jak najmniejszą liczbą kierowców lub ogarnięcia horrendalnie długich brygad (19h30+) w jakiś w miarę legalny sposób wsadzając na parę godzin 3. kierowcę (najczęściej z jakiegoś dodatku). Opcjonalnie masz też dopełnianie godzin nockom.
Przerwa kierowcy nie musi mieć miejsca w pojeździe - zresztą może to często gęsto powodować konflikt prawny. Ostatnie parę lat przyzwyczaiło mnie do przerw poza wozem i odbiorem innego wozu, tylko trzeba umieć to rozplanować z głową - vide TW.

Czasy przejazdu

: 13 wrz 2018, 7:06
autor: pawcio
drobert pisze:
12 wrz 2018, 21:54
SWLe w tramwajach czasem pozostawiają wiele do życzenia. Są przerwy po dwie godziny ale bywają przypadki gdzie się bierze następną brygadę. Są też na liniach gdzie być nie muszą bo postoje są wystarczające by odbyć ustawową przerwę.
Bo SWL-e już od dawien dawna nie służą tylko do zapewnienia motorniczym przerw, ale także (a może już przede wszystkim) to optymalizacji liczby służb w przeliczeniu na brygadę.

Czasy przejazdu

: 13 wrz 2018, 9:54
autor: fraktal
Dantte pisze:
12 wrz 2018, 19:15
Więcej miejsca na krańcu? Ludzie. Zróbcie SWLe.
W autobusach jest to póki co niezbyt możliwe, ponieważ kierowcy mają swoje stałe wozy. OK, można próbować to zmienić, ale ponieważ i tak kierowców brakuje, nie sądzę, żeby ktoś się odważył w najbliższej przyszłości. Co innego w tramwajach lub w metrze...

Czasy przejazdu

: 13 wrz 2018, 10:12
autor: vernalisadonis
A czy kierowca jest wpisany do dowodu rejestracyjnego? Opłaca za niego składkę OC? Jak robić SWL, to najlepiej z jakiegoś pakietu linii na danym krańcu, gdzie jest punkt socjalny.

Czasy przejazdu

: 13 wrz 2018, 10:34
autor: mb112
Inna sprawa, że z tym zapleczem socjalnym na pętlach to też jest kiepsko. To trochę inny temat już chyba, ale jak dla mnie to straszna lipa, że jest mnóstwo linii, które na żadnym krańcu nie mają nawet porządnego kibla. Powinno być standardem, również na mniejszych pętlach, że jest jakieś pomieszczenie socjalne (może być samoobsługowe i zamykane przecież, nie musi stale być tam żadnej obsługi), gdzie jest jakiś czajnik, porządna toaleta, miejsce żeby usiąść wygodnie na chwilę. To powinno być niemal wszędzie, przynajmniej na jednym krańcu każdej linii, no chyba że obok jest P+R, jakiś budynek użyteczności publicznej (Ursus-Ratusz), czy ew. centrum handlowe (Marki, Karolin).

Czasy przejazdu

: 13 wrz 2018, 10:39
autor: Georg
mb112 pisze:
13 wrz 2018, 10:34
Inna sprawa, że z tym zapleczem socjalnym na pętlach to też jest kiepsko. To trochę inny temat już chyba, ale jak dla mnie to straszna lipa, że jest mnóstwo linii, które na żadnym krańcu nie mają nawet porządnego kibla. Powinno być standardem, również na mniejszych pętlach, że jest jakieś pomieszczenie socjalne (może być samoobsługowe i zamykane przecież, nie musi stale być tam żadnej obsługi), gdzie jest jakiś czajnik, porządna toaleta, miejsce żeby usiąść wygodnie na chwilę. To powinno być niemal wszędzie, przynajmniej na jednym krańcu każdej linii, no chyba że obok jest P+R, jakiś budynek użyteczności publicznej (Ursus-Ratusz), czy ew. centrum handlowe (Marki, Karolin).
No nie wiem czy budynek użyteczności publicznej spełnia takie standardy. Masz Leszno na 719 i UG Leszno czynny od 8 do 16. Linia jeździ od 4 do 24. Co z pozostałymi 12 godzinami? Tylko Górczewska.

Czasy przejazdu

: 13 wrz 2018, 11:42
autor: Łukasz
Takie 222 ma toitoia i to tylko na Spartańskiej, ale za to ma ładowarkę do prądu. Na Woronicza są chyba rezerwowi, którzy mogliby zabierać wóz na Spartańską i oddawać za kilkanaście minut.

Czasy przejazdu

: 13 wrz 2018, 12:30
autor: fraktal
vernalisadonis pisze:
13 wrz 2018, 10:12
A czy kierowca jest wpisany do dowodu rejestracyjnego? Opłaca za niego składkę OC? Jak robić SWL, to najlepiej z jakiegoś pakietu linii na danym krańcu, gdzie jest punkt socjalny.
No os. Górczewska chociażby i linie 105, 109, 190 itp. Kiedyś pamiętam, że autobusy 109 zablokowały wjazd na pętlę, ponieważ przyjechało kilka wozów na raz praktycznie zaraz po sobie. I podejrzewam, że to nie był pojedynczy przypadek. :P

Czasy przejazdu

: 16 wrz 2018, 20:48
autor: Łukasz
Sobota, po 17. 17 ze Służewca. Zielone przy UE ucieka w ostatniej chwili. Przy Woronicza ponad minuta na światłach. Dalej 30/h i przy Racławickiej 2 minuty do odjazdu - na szczęście światło czerwone. Fakt, że ludzi garstka, ale i tak coś nie tak IMO.

W sumie niedziwne, czas ten sam co w DP po 17.

Czasy przejazdu

: 17 wrz 2018, 7:01
autor: Konied Makevski
Chyba przy okazji otwarcia trasy rozciągnięto czasy na odcinku mordorskim. Teraz 17 na całej trasie ma ponadgodzinny przelot, przed zamknięciem to było bodaj 58 minut.

Czasy przejazdu

: 21 wrz 2018, 10:43
autor: hooligan83
Kolega wczoraj wieczorem jechał na 519 i napisał "Nie ma to jak dobrze napisany rozkład hehe Ruszasz z Powsina zero korków ciśniesz 70km/h tam gdzie jest ograniczenie do 60km/h, a tam gdzie 40km/h jedziesz 50km/h a i tak na Królowej Marysienki wjeżdżasz na -5min"

Wg. wujka gugla czas przejazdu samochodem 13min, a autobus wg. rozkładu 13min + 10 przystanków po drodze :D Super :)

Czasy przejazdu

: 21 wrz 2018, 13:34
autor: drobert
Konied Makevski pisze:
17 wrz 2018, 7:01
Chyba przy okazji otwarcia trasy rozciągnięto czasy na odcinku mordorskim. Teraz 17 na całej trasie ma ponadgodzinny przelot, przed zamknięciem to było bodaj 58 minut.
Od Woronicza do Służewca czasy są takie same jak przed zamknięciem. 58 minut 17 jechała ze Służewca na Młociny ale na Tarchomin to już przed zamknięciem było ponad godzinę. Tak na szybko patrząc na rozkład to mamy ze 3-4 minuty mniej niż dwa lata temu.