Strona 37 z 40

[M2] Otwarcie i eksploatacja

: 17 lis 2022, 14:45
autor: Paweł D.
Kolega pisał wyżej o rozszerzeniu torów M1, ja pamiętam tłok jeszcze na poziomie peronu M1, ale nie ćwiczyłem przesiadek po wydłużeniu M2, więc jest gorzej w takim razie.

[M2] Otwarcie i eksploatacja

: 17 lis 2022, 15:38
autor: kajo
Paweł D. pisze:
17 lis 2022, 14:45
Kolega pisał wyżej o rozszerzeniu torów M1, ja pamiętam tłok jeszcze na poziomie peronu M1, ale nie ćwiczyłem przesiadek po wydłużeniu M2, więc jest gorzej w takim razie.
Wąskie gardło to dolne schody przy m2. Jedyna możliwość jaką widzę - skasowanie windy i poszerzenie schodów. Czy ktoś się na to zdecyduje? Wątpię.

[M2] Otwarcie i eksploatacja

: 17 lis 2022, 16:05
autor: Bastian
Proste poszerzenie nie wystarczy - w narożniku zajętym przez windę schody nie zejdą się w pionie o jakieś dwa metry. Trzeba również przebudować całe dolne schody, wyciągając je na peron M2. Ale podobno jest tam ileś rezerwy.

[M2] Otwarcie i eksploatacja

: 17 lis 2022, 17:37
autor: Glonojad
Skasowanie windy jest oczywistością, rozumiem, że da się tam wstawić jakąś inną, prawda?

[M2] Otwarcie i eksploatacja

: 17 lis 2022, 22:08
autor: Bastian
Co da skasowanie i wstawienie innej? :-k

Rzecz w tym, że tam nie ma spocznika na całą szerokość, schody idą dookoła windy cały czas w dół. Bez jej obejścia ich skosy w narożniku po windzie mijają się znacząco.

[M2] Otwarcie i eksploatacja

: 18 lis 2022, 16:15
autor: KwZ
Skasować windę tam, przebudować schody, a windę wstawić od nowa w innym miejscu. Czy to pomoże? Trochę tak, trochę nie.

[M2] Otwarcie i eksploatacja

: 18 lis 2022, 16:16
autor: person
KwZ pisze:
18 lis 2022, 16:15
a windę wstawić od nowa w innym miejscu.
W którym? ;-)

[M2] Otwarcie i eksploatacja

: 18 lis 2022, 16:17
autor: KwZ
Nie mam dobrego kandydata. Może w okolicach zachodnich schodów z -3 na -1 (gdzieś w połowie peronu M2) - czyli osoby potrzebujące musiałyby iść przez hall na -1.

[M2] Otwarcie i eksploatacja

: 19 lis 2022, 16:11
autor: fraktal
KwZ pisze:
18 lis 2022, 16:17
Nie mam dobrego kandydata. Może w okolicach zachodnich schodów z -3 na -1 (gdzieś w połowie peronu M2) - czyli osoby potrzebujące musiałyby iść przez hall na -1.
Winda tam jest też mocno obciążona, więc nie sądzę, żeby Twój pomysł miał szansę na realizację. Ciekawe, jak takie sprawy rozwiązuje się w Azji - na przykład w Japonii, Korei Południowej, gdzie pociągi są bardzo zatłoczone...

[M2] Otwarcie i eksploatacja

: 19 lis 2022, 17:06
autor: KwZ
W Moskwie zrobili linię okrężną z tego powodu.
(Legenda miejska niesie, że Stalin zostawił odcisk po filiżance kawy na mapie i dlatego na schematach jest oznaczana kolorem brązowym).

[M2] Otwarcie i eksploatacja

: 19 lis 2022, 18:14
autor: Autobus Czerwon
Chyba własnie z tego powodu, znakomita większość sieci typu sowieckiego (zaprojektowanych i wybudowanych przez budowniczych z ZSRR), jest zaprojektowana jako sieć składająca się z trzech linii, których przecięcia tworzą trójkąt w środku miasta, a więc trzy stacje przesiadkowe, pozwalające przesiąść się z każdej linii na każdą inną. Tak jest zaprojektowane m.in. metro w Pradze, Budapeszcie, Mińsku, Kijowie, Charkowie, Dnipro. Nie mówiąc już o tym, że inżynierowie nie dość że zadbali o to, aby nie dochodziło do kumulacji pasażerów na jednej stacji, to jeszcze o wysoką przepustowość łączników pomiędzy peronami. Tymczasem jedyny łącznik stacji metra w Polsce udało się koncertowo spieprzyć, a w dodatku chce się tam jeszcze wepchnąć pasażerów z kolejnej linii metra (M3 kończące po środku niczego na Stadionie).

[M2] Otwarcie i eksploatacja

: 19 lis 2022, 19:07
autor: KwZ
Ale wiesz, że tego łącznika początkowo wcale miało nie być (tylko górą przez halę) i dodali go na późniejszym etapie?

[M2] Otwarcie i eksploatacja

: 19 lis 2022, 20:02
autor: aaa
Zastanawia mnie dlaczego projektanci metra pogniewali się na perony boczne. Sprawdzają się dobrze przy dużym ruchu na stacji Centrum, są tanie w budowie na stacjach peryferyjnych (Kasprowicza).
Na Świętokrzyskiej mogłyby być cztery klatki schodowe między każdym z peronów i nie byłoby problemów z przeciążonym łącznikiem. Konstrukcyjnie na M2 mogłaby być ściana nośna w międzytorzu (bez widoczności między peronami), co pozwoliłoby ograniczyć istnienie kolumn na peronach.
Na Szwedzkiej czy Zaciszu można byłoby w ogóle zrezygnować z poziomu -1, schody ruchome prowadziłyby na poziom peronu, z bramkami tuż przy nim.
Mam nadzieję, że na M3 - niezależnie od przebiegu - pójdą po rozum do głowy w tym temacie.

[M2] Otwarcie i eksploatacja

: 19 lis 2022, 20:09
autor: Łukasz
Zakładając zmianę potoków, to perony środkowe są bardziej przestronne. Jeśli masz układ 0.8 ludzi w jedna i 0.2 w druga, to przy zewnętrznych musisz zbudować 2x0.8, a środkowy może mieć 1.

[M2] Otwarcie i eksploatacja

: 19 lis 2022, 20:10
autor: michael112
aaa pisze:
19 lis 2022, 20:02
Zastanawia mnie dlaczego projektanci metra pogniewali się na perony boczne.
Bo dzięki peronom wyspowym pasażer nie pomyli się wchodząc na peron w niewłaściwą stronę. ;)