Wyjazdy i zjazdy przez całe miasto... (d. Zjaaaaaaazd)

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Paweł D.
Posty: 5286
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 07 maja 2011, 10:15

Stary Pinwin pisze:Najfajniejsze jest to , że motorniczy ma kurs zjazdowy w swoim rozkładzie i jest on rozliczany z niepunktualności . Ciekawe dlaczego , jeżeli potencjalny pasażer nie wie o tych kursach ?
I jeżeli pasażer nie posiada przy sobie urządzenia z dostępem do netu, to właśnie jedynie motorniczy zna rozkład tego zjazdu.

Kod: Zaznacz cały

 p - kurs tylko do przystanku RONDO ŻABA i dalej do zajezdni "PRAGA"
Zgadnie ktoś z takiego opisu którędy to jedzie?
PS. Tak, wiem. Programista przewidział krótkie pole tekstowe dla tej informacji no i nie da się napisać więcej.

Łukasz
Posty: 10624
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 07 maja 2011, 14:19

Paweł D. pisze: PS. Tak, wiem. Programista przewidział krótkie pole tekstowe dla tej informacji no i nie da się napisać więcej.
Przecież były już wypracowania na temat jakimi ulicami, więc to chyba nie to jednak.
ŁK

Paweł D.
Posty: 5286
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 07 maja 2011, 14:22

Łukasz pisze:Przecież były już wypracowania na temat jakimi ulicami, więc to chyba nie to jednak.
Ja mam na myśli pasażera na przystanku, który musi zgadywać którędy toto jedzie.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 07 maja 2011, 14:24

Tak, szczególnie, że ZTM nie wybrał najsensowniejszej trasy, której jeszcze ktoś mógłby się domyślić, tylko z jakiegoś powodu puścił tego potworka przez Babkę.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Stary Pingwin
Posty: 5817
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 07 maja 2011, 14:29

Czy na czas remontu Targowej nie można wozów z R2 rzucić na 9 ,7 , 8 .22 , 25 ? A na 4 więcej innych zakładów ? Tylko . że ja się nie znam , ja prosty robol jestem .
miłośnik 13N

primoż
Posty: 3766
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 07 maja 2011, 14:41

Szeregowy_Równoległy pisze:(...)Nie rozumiem natomiast czemu ta zjazdowa 4 nie może jechać po trasie do Bankowego, a dalej do Kercelaka, Zawiszy i na Pragę? Chyba zjazd powinien możliwie długo odbywać się po trasie? 26 z Annopola zjeżdża właśnie przez Bankowy i Kercelak, co stoi na przeszkodzie, żeby 4 też tak zjeżdżała?
A dałoby się zrobić zmianę obsług na ten czas, tak żeby na 4 weszło R-1 Wola? Chociażby tylko na ten jeden kurs 0:24 z Żerania Wsch. Wtedy jako 4 do Metra Ratusz, a potem prosto i do domciu.

Łukasz
Posty: 10624
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 07 maja 2011, 14:42

Paweł D. pisze:
Łukasz pisze:Przecież były już wypracowania na temat jakimi ulicami, więc to chyba nie to jednak.
Ja mam na myśli pasażera na przystanku, który musi zgadywać którędy toto jedzie.
Ja też mam na myśli pasażera, bo na rozkładach już było napisane
"ULICAMI:"
i wyliczenie w 2 linijkach.

[ Dodano: |7 Maj 2011|, 2011 14:43 ]
primoż pisze:
Szeregowy_Równoległy pisze:(...)Nie rozumiem natomiast czemu ta zjazdowa 4 nie może jechać po trasie do Bankowego, a dalej do Kercelaka, Zawiszy i na Pragę? Chyba zjazd powinien możliwie długo odbywać się po trasie? 26 z Annopola zjeżdża właśnie przez Bankowy i Kercelak, co stoi na przeszkodzie, żeby 4 też tak zjeżdżała?
A dałoby się zrobić zmianę obsług na ten czas, tak żeby na 4 weszło R-1 Wola? Chociażby tylko na ten jeden kurs 0:24 z Żerania Wsch. Wtedy jako 4 do Metra Ratusz, a potem prosto i do domciu.
Niedasie. Oni mają tyle pracy, że ciesz się, że nie zapomnieli w ogóle o tym kursie, bo mógłby na noc na Żeraniu zostawać.
ŁK

primoż
Posty: 3766
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 07 maja 2011, 14:48

Łukasz pisze:Niedasie. Oni mają tyle pracy, że ciesz się, że nie zapomnieli w ogóle o tym kursie, bo mógłby na noc na Żeraniu zostawać.
Ja wiem, że braki w kadrach u rozkładowców, o których pisał pawcio, i że busman robi robotę pod kontrolą jednego człowieka, ale na miłość boską chyba można to ogarnąć. Skoro dało się zrobić w marcu wymianę wszystkich rozkładów to chyba można coś takiego zrobić dla tych linii co są na północ od Wileniaka, chociażby nawet dla tego jednego kursu linii 4 :-k

Paweł D.
Posty: 5286
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 07 maja 2011, 15:08

Łukasz pisze:
Paweł D. pisze:Ja mam na myśli pasażera na przystanku, który musi zgadywać którędy toto jedzie.
Ja też mam na myśli pasażera, bo na rozkładach już było napisane
"ULICAMI:"
i wyliczenie w 2 linijkach.
Było ale wraz z nowym softem się zmyło.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26836
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 maja 2011, 15:21

Stary Pinwin pisze:Czy na czas remontu Targowej nie można wozów z R2 rzucić na 9 ,7 , 8 .22 , 25 ? A na 4 więcej innych zakładów ? Tylko . że ja się nie znam , ja prosty robol jestem .
Pewne ograniczenia są, np. związane z projektami unijnymi (co mocno blokuje manewry np na 9 i 25), ale coś tam by się dało zrobić*, ale dla ZTM odpowiednia liczba rozkładowców "na stanie" jest niestety niewystarczająco istotna. Z drugiej strony się ZTM dziwić, skoro i tak już pojawiają się głosy, że rozrósł się on nadmiernie a niepotrzebnie. No to i mamy skutki.

Np, żeby nie być gołosłownym, całki na 1 z R-2 zamienić na całki 7 z R-3 tudzież wolskie całki na ósemce (a jest ich 9) przekąć w zamian za całki na 18 (zjazd jako 20) czy całkę na 4 (jedna nieniska jest praska).

Tym niemniej, oprócz tych kilku przykładów, spektakularnych rzeczy do przeniesienia za bardzo nie ma - skoro R-2 ma wagony zakupione na trasę W-Z na przykład, to powinny się one na tej W-Zce pojawić.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Stary Pingwin
Posty: 5817
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 07 maja 2011, 15:42

Jeżeli z jakichś powodów zamkniemy trasę WZ na tydzień , to tramy dedykowane tej trasie pozostaną w zajezdni ? Jeżeli np na R4 zaniknie napięcie , to inne zakłady nie obsłużą tras tego zakładu ? Jeżeli zamykamy ulicę Targową , to nie licząc się z kosztami społecznymi , pchamy wozy z R2 na WZ . Wagony wyjeżdżają wozokilometry , ale bez korzyści dla pasażera .
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26836
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 maja 2011, 16:15

Jeżeli zamkniemy trasę W-Z na tydzień, to część z tramwajów spokojnie będzie mogła zostać w zajezdni bo nie będzie potrzebna. Jeżeli na R-4 zaniknie napięcie, to owszem, inne zajezdnie nie obsłużą tras tego zakładu, bo nikt nie ma 120 składów w rezerwie "na wszelki wypadek" - są pewne poziomy ryzyka, na które się trzeba zdecydować.

Oczywiście, można zrezygnować z niskopodłogowców na 23 czy 26, tylko pytanie, czy tu czasem koszty społeczne jednak nie byłyby wyższe.

To jest sytuacja wyjątkowa, bo zwiazana z remontem sieci i to w jednym z jej bardziej krytycznych miejsc. Ja bym się skupił na innych bzdurach, okrągły rok pieniądze marnujących (np. R-2 na piątce czy stada parów z R-4 na 26), ale co kto lubi.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Stary Pingwin
Posty: 5817
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 07 maja 2011, 17:00

Czyżby ZTM rozdęty biurokracją zajmuje się samym sobą ,bo brak mu sił na działania statutowe ? Ja pamiętam czasy sprzed ZTM_u , nikt by wtedy nie wymyślił R2 na 5 , R3 na 23 , a w to miejsce R1 na 44 ](*,) ](*,)
miłośnik 13N

bartoni722
Posty: 12141
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 07 maja 2011, 17:08

A właśnie - czy 4 nie mogłaby obsługiwać Wola na ten czas? Wtedy jedna brygada na 24 (ta co zjeżdża o 23:03) przechodzi na Pragę. I tak można jeszcze pokombinować z kilkoma brygadami. Niewiem, czy to dobre rozwiązanie, bo na tramwajach się mało znam. :)
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Łukasz
Posty: 10624
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 07 maja 2011, 18:17

Glonojad pisze: Tym niemniej, oprócz tych kilku przykładów, spektakularnych rzeczy do przeniesienia za bardzo nie ma - skoro R-2 ma wagony zakupione na trasę W-Z na przykład, to powinny się one na tej W-Zce pojawić.
Nic im się nie stanie jak przez miesiąc się nie pojawią. Poza tym mogą pojawiać się bardziej na 26 niż na 4. Dlaczego ta ostatnia czwórka nie może być z Woli albo z Mokotowa? Przynajmniej by zjeżdżała po trasie i ktoś by spojrzał, że o 0:15 jest czwórka do Zajezdni Mokotów. Zresztą na dobrą sprawę to jest kwestia tych 2-3 spektakularnych kursów nocnych (niemalże ostatnie 26 też jest z Pragi - po co?), bo faktycznie w dzień to Al.Jerozolimskimi ktoś na tę Kijowską pojedzie.
ŁK

ODPOWIEDZ