Bemowo-Wola-Bielany, czyli od 155 przez 122 po 180

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 13 gru 2010, 20:58

197 nie ma zupełnie sensu pchać na Karolin - wycofanie z tego rejonu 155 jest wskazane ale nie ma potrzeby zastępstwa za tą linię.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Georg
Posty: 6046
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 13 gru 2010, 21:07

Projekt dobry. Ale jest kilka "ale" - proszę o odpowiedź martsa:
1) zgadzam się z przedmówcami że nie ma potrzeby zastępowania 155 do Karolina (wystarczą tramwaje + 112 albo 713)
2) nie zgadzam się w sprawie obsługi ul. Ciołka. Zostałoby wówczas samo 197 wozami midi. To za mało. Masz jakąś inną propozycję? 155 na Koło?
3) Na Znanej zostałoby i 159 i 520 i 422? Nie za dużo tego?
4) Jeśli chodzi o Koło to linie 197 i 201 mają tam za mało miejsca jeśli stoją 2 x 159. Dlatego stanowisko warto przenieść tam gdzie jest obecnie 167 i 129. 167 może się zmieścić na małej wysepce wybudowanej przed skrzyżowaniem Obozowej z Księcia Janusza, która obecnie nie jest obsługiwana liniowo. To tyle.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36684
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 13 gru 2010, 21:10

Georg pisze:Zostałoby wówczas samo 197 wozami midi.
Nie muszą być koniecznie midi.
Georg pisze:Na Znanej zostałoby i 159 i 520 i 422? Nie za dużo tego?
Jakie 422...? :roll:
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Georg
Posty: 6046
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 13 gru 2010, 21:12

Jakoś nie widać końca kursowania tej linii. Wydawało mi się, że 422 jeździ jeszcze na Znaną. Czyż nie?

[ Dodano: |13 Gru 2010|, 2010 21:19 ]
Obecnie inny wóz niż midi jest widywany tylko na 5/197 i to też nie codziennie. Nie wiem dlaczego akurat na tej brygadzie. Dziś też był. 4917 chyba.

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 13 gru 2010, 21:27

nawiązując niejako do 197 a raczej faktu wycofania jej z Tunelowej/DWZ to naprawdę przydałoby się zasielenie dla 103 na odcinku od DWZ do zagłębia biurowego na Kasprzaka. Obecne 103 co 12' w szczycie, a po 8 (kiedy to do biur b.dużo ludzi zdąża na 9) jedynie co 15' to nie jest zbyt dobra oferta - spory czas oczekiwania żeby przejechać kilka przystanków (niestety czas dojścia pieszo to min 20')

przydałoby się 2x3 lub 3x3 jako wzmocnienie na solinach badz wozach 9m.

może na trasie: DWZ-Tunelowa-Brylowska-Kasprzaka-Karolkowa-Siedmiogrodzka-Skierniewicka (i tu obowiązywałby przystanek tramw Szpital Wolski)-Kasprzaka-Krzyżanowskiego-Brylowska-Tunelowa-DWZ ?
PURA VIDA!

marts
Posty: 54
Rejestracja: 01 cze 2007, 11:54
Lokalizacja: Ochota, Wola

Post autor: marts » 13 gru 2010, 21:27

Georg pisze:Projekt dobry. Ale jest kilka "ale" - proszę o odpowiedź martsa:
1) zgadzam się z przedmówcami że nie ma potrzeby zastępowania 155 do Karolina (wystarczą tramwaje + 112 albo 713)
2) nie zgadzam się w sprawie obsługi ul. Ciołka. Zostałoby wówczas samo 197 wozami midi. To za mało. Masz jakąś inną propozycję? 155 na Koło?
3) Na Znanej zostałoby i 159 i 520 i 422? Nie za dużo tego?
4) Jeśli chodzi o Koło to linie 197 i 201 mają tam za mało miejsca jeśli stoją 2 x 159. Dlatego stanowisko warto przenieść tam gdzie jest obecnie 167 i 129. 167 może się zmieścić na małej wysepce wybudowanej przed skrzyżowaniem Obozowej z Księcia Janusza, która obecnie nie jest obsługiwana liniowo. To tyle.
Wywołany do tablicy - odpowiadam.
Ad 1. Ok - przekonaliście mnie. Zostawmy 197 na Cm. Wolski - co najwyżej przetrasujmy, żeby zahaczało o Piaski.
Ad 2. To zróbmy na tyle częste 197, żeby starczało. Jeszcze we wrześniu na Ciołka było 159 co 15 minut i 129 co 30. Niech będzie jedna, ale CZĘSTA I REGULARNA linia, np. co 7-8 minut jeśli trzeba. Powstałaby mocna linia północ - południe przecinająca korytarze: Wolskiej, Górczewskiej, Obozowej, Broniewskiego, Metra aż do Marymonckiej, dosyć skutecznie omijająca korki.
Ad 3. Za dużo :) Ale co jest zbędne z tej trójki ?
Ad 4. Akurat słabo znam układ na Kole, ale gdy wyleciałoby stamtąd 159 i 129, to chyba jakoś miejsce dałoby się zorganizować ?


Jak chodzi o przystanki, to widzę inny problem. Szkoda, że przystanek Redutowa w stronie Wolskiej nie jest za rondem - 'moje' 159 nie stawałoby tam gdzie 197 i 154 - to byłby problem.
Z kolei Olbrachta (zamiast/oprócz Ciołka) w kierunku Żoliborza fajnie byłoby zaliczyć tam gdzie stają linie w stronę centrum: 190, 171, 501, E2 etc. Dramatycznie ułatwiłoby to przesiadki. No ale przyznaję, że byłby potem problem z lewoskrętem w Ciołka...

MC
Posty: 1828
Rejestracja: 16 paź 2009, 23:11

Post autor: MC » 13 gru 2010, 21:32

marts pisze:Z kolei Olbrachta (zamiast/oprócz Ciołka) w kierunku Żoliborza fajnie byłoby zaliczyć tam gdzie stają linie w stronę centrum: 190, 171, 501, E2 etc. Dramatycznie ułatwiłoby to przesiadki. No ale przyznaję, że byłby potem problem z lewoskrętem w Ciołka...
To może lewoskręt w Deotymy?

marts
Posty: 54
Rejestracja: 01 cze 2007, 11:54
Lokalizacja: Ochota, Wola

Post autor: marts » 13 gru 2010, 21:39

MC pisze: To może lewoskręt w Deotymy?
Chyba za bardzo naokoło, poza tym omijamy Ciołka - raczej nie do zrealizowania.
Ja to najchętniej pojechałbym z Olbrachta prosto Księcia Janusza, przystanek za Górczewską. Wtedy relacja 197 szybka i bezstratna, nawet tą wygodną przesiadkę to przebija :)

Georg
Posty: 6046
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 13 gru 2010, 22:06

Dobry pomysł z tą 1 linią. Tym bardziej że na Ciołka tylko ona jeździ punktualnie. Jeżdżę nią codziennie i spóźnia się tylko w kierunku CM.WOLSKI ok. 3-4 minuty w międzyszczycie i ok 6-7 w szczycie. Trzeba zwiększyć postój wyrównawczy na Gwiaździstej chyba? Pasażerowie b. sobie chwalą tą linię.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 14 gru 2010, 0:00

Popieram zmianę trasy 197 na Bielanach, czyli al. Zjednoczenia i Jarzębskiego na Piaski. Ostatnio w późnym popołudniowym szczycie przesiadałem się ze stacji St. Bielany w tym kierunku (z pewną taką nieśmiałością minąłem niewygodną do przesiadek stację Słodowiec, za to częstszą parę 112+116) i byłem pozytywnie zaskoczony tym, jak wiele osób idzie ze mną na przystanek 103/197. Obie linie są świetnie skoordynowane - na przemian w równym takcie, co nie zdarza się często - i aż żal, że jadą razem tylko jeden przystanek. W dodatku z powrotem przy ratuszu Bielan ruszają z dwóch różnych miejsc. Wydaje się wprawdzie, że dla takich osiedli wzdłuż ul. Kochanowskiego korzystniej byłoby wsiadać do 122 w stronę Metra Plac Wilsona czy nawet bezpośrednio 180 do centrum, ale korki na gen. Maczka i Powązkowskiej są niemożebne. Czyli dojazd do stacji St. Bielany, trochę do tyłu, staje się atrakcyjny. Przydałoby się go wzmocnić parą 103+197.
A w ogóle układ na Bielanach znów wymaga głębszej korekty (podział 114, 303, które ZTM chce ucałotygodniowić - może po połączeniu ze 181?).

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 14 gru 2010, 0:03

osa pisze:303, które ZTM chce ucałotygodniowić - może po połączeniu ze 181?).
:kaput:
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10153
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 14 gru 2010, 10:28

osa pisze:ale korki na gen. Maczka i Powązkowskiej są niemożebne.
Niemożebne to były jak była zwężona Powązkowska. Teraz nie są specjalnie szkodliwe (można ze 2 minuty w plecy złapać, jeśli coś jest problematyczne, to lewoskręt Rudnickiego -> Maczka), a frekwencja w 122 pokazuje, że wielu nadal opłaca się jeździć do Wilsona. Osobiście jako przedstawiciel tamtych rejonów sprawdzam sobie rozkład i wiem gdzie opłaca mi się wysiąść - czy na Wilsona do 122 czy do St. Bielan do 103/197.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 14 gru 2010, 11:50

Z tym że teraz na Kochanowskiego przy Galla Anonima nie możesz wsiąść do pary 103+197, ale co najwyżej do 103. Moim zdaniem lepiej byłoby, gdyby obie te linie dublowały się w sposób skoordynowany na dłuższym odcinku, zaś odcinek na Perzyńskiego obsługiwałaby linia 303 albo to, co z niej zostanie po szykowanych zmianach.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36684
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 14 gru 2010, 11:54

A tu zgoda.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Walas
Posty: 17117
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 14 gru 2010, 11:58

Georg pisze: [ Dodano: |13 Gru 2010|, 2010 21:19 ]
Obecnie inny wóz niż midi jest widywany tylko na 5/197 i to też nie codziennie. Nie wiem dlaczego akurat na tej brygadzie. Dziś też był. 4917 chyba.
Poprostu tak się trafia. "Osiołki" są popsute i nie wszystkie 15 wyjeżdza, to samo tyczy się 133.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

Zablokowany