Strona 37 z 39

: 13 gru 2010, 20:58
autor: Kleszczu
197 nie ma zupełnie sensu pchać na Karolin - wycofanie z tego rejonu 155 jest wskazane ale nie ma potrzeby zastępstwa za tą linię.

: 13 gru 2010, 21:07
autor: Georg
Projekt dobry. Ale jest kilka "ale" - proszę o odpowiedź martsa:
1) zgadzam się z przedmówcami że nie ma potrzeby zastępowania 155 do Karolina (wystarczą tramwaje + 112 albo 713)
2) nie zgadzam się w sprawie obsługi ul. Ciołka. Zostałoby wówczas samo 197 wozami midi. To za mało. Masz jakąś inną propozycję? 155 na Koło?
3) Na Znanej zostałoby i 159 i 520 i 422? Nie za dużo tego?
4) Jeśli chodzi o Koło to linie 197 i 201 mają tam za mało miejsca jeśli stoją 2 x 159. Dlatego stanowisko warto przenieść tam gdzie jest obecnie 167 i 129. 167 może się zmieścić na małej wysepce wybudowanej przed skrzyżowaniem Obozowej z Księcia Janusza, która obecnie nie jest obsługiwana liniowo. To tyle.

: 13 gru 2010, 21:10
autor: Bastian
Georg pisze:Zostałoby wówczas samo 197 wozami midi.
Nie muszą być koniecznie midi.
Georg pisze:Na Znanej zostałoby i 159 i 520 i 422? Nie za dużo tego?
Jakie 422...? :roll:

: 13 gru 2010, 21:12
autor: Georg
Jakoś nie widać końca kursowania tej linii. Wydawało mi się, że 422 jeździ jeszcze na Znaną. Czyż nie?

[ Dodano: |13 Gru 2010|, 2010 21:19 ]
Obecnie inny wóz niż midi jest widywany tylko na 5/197 i to też nie codziennie. Nie wiem dlaczego akurat na tej brygadzie. Dziś też był. 4917 chyba.

: 13 gru 2010, 21:27
autor: mariow
nawiązując niejako do 197 a raczej faktu wycofania jej z Tunelowej/DWZ to naprawdę przydałoby się zasielenie dla 103 na odcinku od DWZ do zagłębia biurowego na Kasprzaka. Obecne 103 co 12' w szczycie, a po 8 (kiedy to do biur b.dużo ludzi zdąża na 9) jedynie co 15' to nie jest zbyt dobra oferta - spory czas oczekiwania żeby przejechać kilka przystanków (niestety czas dojścia pieszo to min 20')

przydałoby się 2x3 lub 3x3 jako wzmocnienie na solinach badz wozach 9m.

może na trasie: DWZ-Tunelowa-Brylowska-Kasprzaka-Karolkowa-Siedmiogrodzka-Skierniewicka (i tu obowiązywałby przystanek tramw Szpital Wolski)-Kasprzaka-Krzyżanowskiego-Brylowska-Tunelowa-DWZ ?

: 13 gru 2010, 21:27
autor: marts
Georg pisze:Projekt dobry. Ale jest kilka "ale" - proszę o odpowiedź martsa:
1) zgadzam się z przedmówcami że nie ma potrzeby zastępowania 155 do Karolina (wystarczą tramwaje + 112 albo 713)
2) nie zgadzam się w sprawie obsługi ul. Ciołka. Zostałoby wówczas samo 197 wozami midi. To za mało. Masz jakąś inną propozycję? 155 na Koło?
3) Na Znanej zostałoby i 159 i 520 i 422? Nie za dużo tego?
4) Jeśli chodzi o Koło to linie 197 i 201 mają tam za mało miejsca jeśli stoją 2 x 159. Dlatego stanowisko warto przenieść tam gdzie jest obecnie 167 i 129. 167 może się zmieścić na małej wysepce wybudowanej przed skrzyżowaniem Obozowej z Księcia Janusza, która obecnie nie jest obsługiwana liniowo. To tyle.
Wywołany do tablicy - odpowiadam.
Ad 1. Ok - przekonaliście mnie. Zostawmy 197 na Cm. Wolski - co najwyżej przetrasujmy, żeby zahaczało o Piaski.
Ad 2. To zróbmy na tyle częste 197, żeby starczało. Jeszcze we wrześniu na Ciołka było 159 co 15 minut i 129 co 30. Niech będzie jedna, ale CZĘSTA I REGULARNA linia, np. co 7-8 minut jeśli trzeba. Powstałaby mocna linia północ - południe przecinająca korytarze: Wolskiej, Górczewskiej, Obozowej, Broniewskiego, Metra aż do Marymonckiej, dosyć skutecznie omijająca korki.
Ad 3. Za dużo :) Ale co jest zbędne z tej trójki ?
Ad 4. Akurat słabo znam układ na Kole, ale gdy wyleciałoby stamtąd 159 i 129, to chyba jakoś miejsce dałoby się zorganizować ?


Jak chodzi o przystanki, to widzę inny problem. Szkoda, że przystanek Redutowa w stronie Wolskiej nie jest za rondem - 'moje' 159 nie stawałoby tam gdzie 197 i 154 - to byłby problem.
Z kolei Olbrachta (zamiast/oprócz Ciołka) w kierunku Żoliborza fajnie byłoby zaliczyć tam gdzie stają linie w stronę centrum: 190, 171, 501, E2 etc. Dramatycznie ułatwiłoby to przesiadki. No ale przyznaję, że byłby potem problem z lewoskrętem w Ciołka...

: 13 gru 2010, 21:32
autor: MC
marts pisze:Z kolei Olbrachta (zamiast/oprócz Ciołka) w kierunku Żoliborza fajnie byłoby zaliczyć tam gdzie stają linie w stronę centrum: 190, 171, 501, E2 etc. Dramatycznie ułatwiłoby to przesiadki. No ale przyznaję, że byłby potem problem z lewoskrętem w Ciołka...
To może lewoskręt w Deotymy?

: 13 gru 2010, 21:39
autor: marts
MC pisze: To może lewoskręt w Deotymy?
Chyba za bardzo naokoło, poza tym omijamy Ciołka - raczej nie do zrealizowania.
Ja to najchętniej pojechałbym z Olbrachta prosto Księcia Janusza, przystanek za Górczewską. Wtedy relacja 197 szybka i bezstratna, nawet tą wygodną przesiadkę to przebija :)

: 13 gru 2010, 22:06
autor: Georg
Dobry pomysł z tą 1 linią. Tym bardziej że na Ciołka tylko ona jeździ punktualnie. Jeżdżę nią codziennie i spóźnia się tylko w kierunku CM.WOLSKI ok. 3-4 minuty w międzyszczycie i ok 6-7 w szczycie. Trzeba zwiększyć postój wyrównawczy na Gwiaździstej chyba? Pasażerowie b. sobie chwalą tą linię.

: 14 gru 2010, 0:00
autor: osa
Popieram zmianę trasy 197 na Bielanach, czyli al. Zjednoczenia i Jarzębskiego na Piaski. Ostatnio w późnym popołudniowym szczycie przesiadałem się ze stacji St. Bielany w tym kierunku (z pewną taką nieśmiałością minąłem niewygodną do przesiadek stację Słodowiec, za to częstszą parę 112+116) i byłem pozytywnie zaskoczony tym, jak wiele osób idzie ze mną na przystanek 103/197. Obie linie są świetnie skoordynowane - na przemian w równym takcie, co nie zdarza się często - i aż żal, że jadą razem tylko jeden przystanek. W dodatku z powrotem przy ratuszu Bielan ruszają z dwóch różnych miejsc. Wydaje się wprawdzie, że dla takich osiedli wzdłuż ul. Kochanowskiego korzystniej byłoby wsiadać do 122 w stronę Metra Plac Wilsona czy nawet bezpośrednio 180 do centrum, ale korki na gen. Maczka i Powązkowskiej są niemożebne. Czyli dojazd do stacji St. Bielany, trochę do tyłu, staje się atrakcyjny. Przydałoby się go wzmocnić parą 103+197.
A w ogóle układ na Bielanach znów wymaga głębszej korekty (podział 114, 303, które ZTM chce ucałotygodniowić - może po połączeniu ze 181?).

: 14 gru 2010, 0:03
autor: fik
osa pisze:303, które ZTM chce ucałotygodniowić - może po połączeniu ze 181?).
:kaput:

: 14 gru 2010, 10:28
autor: JacekM
osa pisze:ale korki na gen. Maczka i Powązkowskiej są niemożebne.
Niemożebne to były jak była zwężona Powązkowska. Teraz nie są specjalnie szkodliwe (można ze 2 minuty w plecy złapać, jeśli coś jest problematyczne, to lewoskręt Rudnickiego -> Maczka), a frekwencja w 122 pokazuje, że wielu nadal opłaca się jeździć do Wilsona. Osobiście jako przedstawiciel tamtych rejonów sprawdzam sobie rozkład i wiem gdzie opłaca mi się wysiąść - czy na Wilsona do 122 czy do St. Bielan do 103/197.

: 14 gru 2010, 11:50
autor: osa
Z tym że teraz na Kochanowskiego przy Galla Anonima nie możesz wsiąść do pary 103+197, ale co najwyżej do 103. Moim zdaniem lepiej byłoby, gdyby obie te linie dublowały się w sposób skoordynowany na dłuższym odcinku, zaś odcinek na Perzyńskiego obsługiwałaby linia 303 albo to, co z niej zostanie po szykowanych zmianach.

: 14 gru 2010, 11:54
autor: Bastian
A tu zgoda.

: 14 gru 2010, 11:58
autor: Walas
Georg pisze: [ Dodano: |13 Gru 2010|, 2010 21:19 ]
Obecnie inny wóz niż midi jest widywany tylko na 5/197 i to też nie codziennie. Nie wiem dlaczego akurat na tej brygadzie. Dziś też był. 4917 chyba.
Poprostu tak się trafia. "Osiołki" są popsute i nie wszystkie 15 wyjeżdza, to samo tyczy się 133.