Strona 37 z 44

: 07 lip 2009, 5:28
autor: JotPeCet
MeWa pisze:
Ale fatalny stan infrastruktury i brak dogodnych połączeń powodują, że kolej przewozi wewnątrz miasta mniej niż 1 proc. pasażerów
Szkoda że nie podali źródła...

[ Dodano: |7 Lip 2009|, 2009 06:00 ]
JacekM pisze:Przystanek w kierunku Okopowej zbudowano na początku nowego wiaduktu i obok niego zbudowano chodnik oraz rampę dla inwalidów prowadzącą w dół - chyba będzie się dało to jakoś "podłączyć" do stacji Powązkowska.
Niestety, i z chodnika i z rampy trzeba by było jeszcze przejść przez parę torów w poziomie terenu, a to raczej będzie nie możliwe.
Projekt przystanku kolejowego Powązkowska pod tym względem jest spartolony. Na drugim rysunku widzimy wejścia na wiadukt i windy tylko z jednej strony. Przejścia od wiaduktem i wyjścia po drugiej stronie nie będzie bo nie zmieści się chodnik pomiędzy torem a planowanymi schodami i windą. Takie jest tłumaczenie projektanta, natomiast ja widzę możliwość przeprowadzenia chodnika - najpierw wspólnie z niepełnosprawnymi do windy, potem w bok pod schody i przejście pod wiaduktem. Aby to uzyskać należałoby odpowiednio zaprojektować filary. Niestety, "niedasię". Natomiast z ust osoby która powinna być po mojej stronie usłyszałem że "projektant to fachowiec, on na pewno najlepiej się zna". Ręce opadają.

Nie trudno wybudować małofunkcjonalnego kadłubka. O tym przekonaliśmy się na Żwirki i Wigury gdzie schody prowadzą tylko na jedną stronę ulicy i żeby wysiąść z pociągu i jechać w kierunku Racławickiej trzeba skakać po dwóch poziomach. Była mowa że miejsca pod wiaduktem nie ma. Otóż jest - niestety z jednej strony. Dlatego lepiej powiedzieć "niedasię" niż... o dwa metry zmienić oś torów. Zamiast tego wybudowano schody prowadzące wprost na... ogrodzenie działek. Po wybudowaniu schody zasypano ziemią. Obecnie rośnie na nich trawa, ale nie trudno odszukać to miejsce.

Kolejny kwiatek groził nam przy Wileńskim. Tam kolejarze wspólnie z Carrefourem, budując obiekt nie pomyśleli o przejściach podziemnych prowadzących z peronu czy z hali odpraw do metra. Woleli zbudować obiekt maksymalnie wykorzystując teren działki (oczywiście mieli do tego pełne prawo). Dzięki temu w al. Solidarności od wyjścia z Wileńskiego zaprojektowano najwęższe zejście do metra (W8). Tak, dokładnie to które przyjmować będzie kilka tysięcy osób w ciągu godziny! Całe szczęście projekt zmieniono, po uwagach ZTM. Doprojektowano zejście opisane jako W9 - przy samym wyjściu z dworca Wileńskiego. Aktualny schemat stacji.

: 07 lip 2009, 6:02
autor: zofey
Czy dominacja na Wesołej i Rembertowie już nie daje 1%?

: 07 lip 2009, 8:37
autor: Bastian
JotPeCet pisze:Całe szczęście projekt zmieniono, po uwagach ZTM. Doprojektowano zejście opisane jako W9
Które W9 - to przy al. Solidarności, czy to przy Targowej? :P


PS Dobra, wiem, że mowa o tym pierwszym. Ale NMSP ;)

: 07 lip 2009, 9:44
autor: JotPeCet
Też na to zwróciłem uwagę. ;)
Widocznie dorabiali w pośpiechu.

: 25 paź 2009, 12:18
autor: Bucefał
Skrajna głupota z tym Niedźwiadkiem. Ile to jest metrów od przystanku Ursus? Cały ruch spod Skierniewic będzie dodatkowo spowolniony, bo mieszkańcom Niedźwiadka nie wystarcza 10 linii autobusowych i pętla pod nosem. Komuś się chyba mięsza pociąg podmiejski z tramwajem.

Zamiast tego powinni wyremontować cały odcinek pomiędzy Wochami, a Zachodnią bo tam pociągi wloką się 20 km/h. O tym niestey jakoś cicho.

](*,) ](*,) ](*,)

: 25 paź 2009, 12:58
autor: Tm
Bucefał pisze:nie wystarcza 10 linii autobusowych i pętla pod nosem.
Po to powstaje niedźwiadek, żeby nie było 10 linii autobusowych.
Bucefał pisze:Cały ruch spod Skierniewic będzie dodatkowo spowolniony,
Jesteś pewien?
Bucefał pisze:Komuś się chyba mięsza pociąg podmiejski z tramwajem.
Nigga pliz. Na Niedźwiadku mieszka więcej osób niż w Milanówku.

: 25 paź 2009, 18:52
autor: Michał J
Bucefał pisze:Skrajna głupota z tym Niedźwiadkiem. Ile to jest metrów od przystanku Ursus? Cały ruch spod Skierniewic będzie dodatkowo spowolniony, bo mieszkańcom Niedźwiadka nie wystarcza 10 linii autobusowych i pętla pod nosem. Komuś się chyba mięsza pociąg podmiejski z tramwajem.
Wiesz na czym polega idea kolei dojazdowej?

: 25 paź 2009, 19:04
autor: Wolfchen
Bucefał pisze:Cały ruch spod Skierniewic będzie dodatkowo spowolniony, bo mieszkańcom Niedźwiadka nie wystarcza 10 linii autobusowych i pętla pod nosem.
Jak komuś przeszkadza przystanek kolejowy w mieście (rozmieszczenie co kilometr to nie jakieś straszne zagęszczenie), to może zawsze pojechać pośpiesznym...

Głupotą za to można nazwać pomysły budowy p.o. na tyłach Arkadii...

: 25 paź 2009, 19:06
autor: Tm
Wolfchen pisze:Jak komuś przeszkadza przystanek kolejowy w mieście (rozmieszczenie co kilometr to nie jakieś straszne zagęszczenie), to może zawsze pojechać pośpiesznym...
Przede wszystkim wzrost prędkości zrekompensuje czas postoju.

: 25 paź 2009, 19:14
autor: przewoz
Przede wszystkim wzrost prędkości zrekompensuje czas postoju.
Jeżeli mam być szczery, to raczej wiele nie zrekompensuje. Prędkości większej (rozkładowej) niż 120-130 na grodziskiej raczej nie bedzie. Rekompensata była by, kiedy byśmy mieli w 100% tabor z odpowiednio wysokimi parametrami.

: 25 paź 2009, 19:51
autor: Wolfchen
Tm pisze:Przede wszystkim wzrost prędkości zrekompensuje czas postoju.
Tylko czy KMy posiadają składy, które wykorzystają owe wyższe szlakowe uwzględiając przystanki co około 2 kilometry? :-k

: 26 paź 2009, 11:06
autor: Bucefał
Na Niedźwiadku mieszka ułamek ludności, w stosunku do liczby jaka będzie musiała dodatkowo odstać swoje na przystanku Niedźwiadek.

Nic mi nie wiadomo o tym, żeby miała być zklikwidowana jakakolwiek liniia autobusowa w związku z budową tego przystanku.

Nic mi tez nie wiadomo, aby w związku ze spowolnieniem dojazdu do Warszawy miały powstać now linie ZTM w okolicy linii skierniewickiej poza Piastów - dokąd aktualnie dojeżdżają.

To ma być równomierny rozwój w ramach aglomeracji, czy dzielenie ludzi na lepszych i gorszych pod względem jakości codziennych dojazdów do pracy?

To jest nielicznie się z potrzebami agloemracji, która sięga znacznie dalej niż do Niedźwiadka!

: 26 paź 2009, 15:00
autor: mariow
Bucefał pisze:Na Niedźwiadku mieszka ułamek ludności, w stosunku do liczby jaka będzie musiała dodatkowo odstać swoje na przystanku Niedźwiadek.
bzdura
Bucefał pisze:Nic mi nie wiadomo o tym, żeby miała być zklikwidowana jakakolwiek liniia autobusowa w związku z budową tego przystanku.
uruchom myślenie
Bucefał pisze:Nic mi tez nie wiadomo, aby w związku ze spowolnieniem dojazdu do Warszawy miały powstać now linie ZTM w okolicy linii skierniewickiej poza Piastów - dokąd aktualnie dojeżdżają.
po cholerę?

[ Dodano: |26 Paź 2009|, 2009 15:02 ]
Bucefał pisze:To ma być równomierny rozwój w ramach aglomeracji, czy dzielenie ludzi na lepszych i gorszych pod względem jakości codziennych dojazdów do pracy?
ja nie widzę żadnego dzielenia ludzi
Bucefał pisze:To jest nielicznie się z potrzebami agloemracji, która sięga znacznie dalej niż do Niedźwiadka!
to jest liczenie się z aglomeracją w skład której wchodzi również Warszawa!

: 26 paź 2009, 16:10
autor: Michał J
Bucefał pisze: To ma być równomierny rozwój w ramach aglomeracji, czy dzielenie ludzi na lepszych i gorszych pod względem jakości codziennych dojazdów do pracy?

To jest nielicznie się z potrzebami agloemracji, która sięga znacznie dalej niż do Niedźwiadka!
Ty jesteś aż tak głupi, czy tylko udajesz?

: 26 paź 2009, 21:01
autor: MeWa
A o ile procent podróży wydłuży się czas przejazdu dla mieszkańców dojeżdżających z dalkszych miejscowości? Raczej niewielka część podróży...