Koleją na warszawskie lotnisko

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 29 kwie 2011, 9:01

Pytanie do tych najlepiej orientujących się w tematyce kolejowej:
Jeśli lotnisko będzie miało pociąg co 15 minut, to jak będzie wyglądała przepustowość dla Piaseczna? Przy uwzględnieniu TLK, towarowych, radomskich; co zostanie dla tego miasta (czyli także Czachówka i Góry Kalwarii)?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 29 kwie 2011, 9:38

15 minut (dla SKM i KM) przy następstwie 5 minut jest moim zdaniem osiągalne :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

kebe

Post autor: kebe » 29 kwie 2011, 11:51

zofey pisze:Pytanie do tych najlepiej orientujących się w tematyce kolejowej:
Jeśli lotnisko będzie miało pociąg co 15 minut, to jak będzie wyglądała przepustowość dla Piaseczna? Przy uwzględnieniu TLK, towarowych, radomskich; co zostanie dla tego miasta (czyli także Czachówka i Góry Kalwarii)?
Teraz ruch tam jest chyba mały.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 29 kwie 2011, 12:54

Przy cyklu 15-minutowym ja to widzę tak, np. z Zachodniego:
:00 Piaseczno/Radom podmiejski
:07 Lotnisko
:13 Radom-Kielce pośpieszny
:15 Piaseczno/Radom

I wtedy mamy na Służewcu:
:12 Piaseczno
:19 Lotnisko
:22 pośpiech
:27 Piaseczno

I jest prawie dobrze, bo lotniskowy ucieka w tunel i pośpiecha nie blokuje, tylko że pośpiech jest teraz 10 minut za podmiejskim i go przed Czachówkiem dogania.
Docelowo, przy SBL i z wyprzedzaniem w Czachówku, powinno się domknąć. Tak teraz zaraz to łatwo nie będzie. Ale pośpiesznych tam teraz mało, bo linia w strasznym stanie... :)

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 29 kwie 2011, 12:54

Nic, pisałem wg stanu obecnego ;)

[ Dodano: |29 Kwi 2011|, 2011 12:55 ]
MichalJ pisze:I jest prawie dobrze, bo lotniskowy ucieka w tunel i pośpiecha nie blokuje, tylko że pośpiech jest teraz 10 minut za podmiejskim i go przed Czachówkiem dogania.
Dlatego ten podmiejski może właśnie kończyć w Czachówku albo Górze Kalwarii ;)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
yavorius
Posty: 2355
Rejestracja: 13 cze 2007, 15:11
Lokalizacja: Prosto i w czwartek w prawo

Post autor: yavorius » 13 maja 2011, 9:30

Okęcie podmiejskie? Miasto chce droższych biletów
gazeta.pl pisze:Ratusz chce, żeby nowa stacja na lotnisku Okęcie znalazła się w podmiejskiej, czyli droższej strefie biletowej. Oprócz SKM-ki chcą tam jeszcze jeździć Koleje Mazowieckie i spółka PKP Intercity.

Na budowie ponadkilometrowego tunelu kolejowego na lotnisko Okęcie zakończyło się już większość prac konstrukcyjnych. Wkrótce będzie on wykańczany. - Pasażerowie zaczną z niego korzystać od połowy grudnia, czyli wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy - zapowiada Robert Kuczyński ze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Przewoźnicy już przygotowują się do uruchomienia kursów na lotnisko. Ratusz planuje tam skierować Szybką Kolej Miejską. Szef Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta chce jednak, żeby nowa stacja, mimo że leży na terenie Warszawy, znalazła się w podmiejskiej, czyli droższej strefie biletowej. - Do większości lotnisk na świecie przejazd jest nieco droższy - mówi Leszek Ruta.

Planuje jednak, że strefa podmiejska nie dotyczyłaby podróżnych jadących na lotnisko z biletami 30 - czy 90-dniowymi. Według projektu nowej taryfy od połowy sierpnia za bilet jednorazowy podmiejski trzeba będzie zapłacić 5 zł 60 gr. Bardziej opłacalny będzie zakup biletu czasowego, który obowiązuje w obu strefach. Nie wiadomo jednak, czy w drodze z centrum na Okęcie wystarczy bilet 20-minutowy (planowana cena 2 zł 60 gr). W przeciwnym razie trzeba będzie kupić bilet 40-minutowy za 3 zł 80 gr.

Zamieszanie biletowe na trasie do lotniska może jeszcze potęgować duża liczba przewoźników. - Zgłosiło się aż trzech chętnych do obsługi tej linii. Wszystkich będziemy traktować równo - mówi Krzysztof Łańcucki, rzecznik spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, która rozpatruje wnioski do nowego rozkładu jazdy. Oprócz należącej do Warszawy SKM-ki na lotnisko chcą jeszcze jeździć Koleje Mazowieckie i spółka PKP Intercity. Szybka Kolej Miejska zaplanowała cztery kursy na godzinę. Składy mają jeździć na lotnisko na przemian z Sulejówka przez Dworzec Śródmieście i z Legionowa przez Dworzec Centralny. Nie wiadomo, ile kursów planują Koleje Mazowieckie - Chcemy tam skierować pociągi jadące od strony Działdowa i Nasielska. To będą nowe składy typu Elf - mówi Katarzyna Łukasik z biura prasowego spółki. Nie wiadomo jednak, czy w jadących na Okęcie pociągach Kolei Mazowieckich będą honorowane jednorazowe bilety ZTM. Spółka musiałaby zamontować kasowniki.

Z kolei PKP Intercity chce skierować na lotnisko niektóre pociągi z północy i wschodu - z Gdańska, Białegostoku, Terespola czy Lublina. - Żeby przyciągnąć pasażera, szukamy nowych możliwości połączeń. Teraz jest z tym kłopot, bo tory w całej Polsce są rozkopane - mówi Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity. Dodaje jednak, że kierując tam swoje pociągi, nie chce rozbijać planów innym przewoźnikom. - Jesteśmy gotowi do rozmów - zapewnia.

Wątpliwe jest, by na torach na lotnisko zmieściły się pociągi aż trzech przewoźników. Linią prowadzącą w stronę Okęcia już jeżdżą pociągi do Radomia, Kielc czy Krakowa. Eksperci twierdzą też, że nie ma potrzeby, by pociągi wyruszały z lotniska co kilka minut, bo będą puste. - Trzech przewoźników na warszawskie lotnisko to stanowczo za dużo. Inny problem to dofinansowanie budowy tunelu przez Unię. We wniosku raczej nie planowano, że to będzie bardzo dochodowa linia, o którą będzie się bić kilka firm - mówi Adrian Furgalski, dyrektor programowy Railway Business Forum. Według PKP PLK w ciągu kilku tygodni powinien być znany wstępny rozkład pociągów na lotnisko.

Awatar użytkownika
29 Ikarusów
Posty: 182
Rejestracja: 02 paź 2010, 12:18
Lokalizacja: inąd

Post autor: 29 Ikarusów » 13 maja 2011, 11:32

yavorius pisze: Szef Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta chce jednak, żeby nowa stacja, mimo że leży na terenie Warszawy, znalazła się w podmiejskiej, czyli droższej strefie biletowej. - Do większości lotnisk na świecie przejazd jest nieco droższy - mówi Leszek Ruta.
Na forum gazety.pl ktoś wybornie podsumował: "Pan Ruta sam jest podmiejski " :boohoo:
http://forum.gazeta.pl/forum/w,484,1251 ... w.html?v=2

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 13 maja 2011, 11:34

Mam kolejną propozycję taryfową w tym duchu - w przypadku relacji np. Otwock - Warszawa Okęcie Lotnisko Chopina, niech pasażer płaci bilet podwójnie podmiejski. :D
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 13 maja 2011, 11:43

- Do większości lotnisk na świecie przejazd jest nieco droższy - mówi Leszek Ruta.
1. Większość lotnisk na świecie znajduje się dosyć daleko od centrum.
2. Jeśli zrobią strefę 2, to niech nawet nie ruszają 175 - bo SKMka będzie znakomitym transportem świeżego powietrza w tunelu. ](*,)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 13 maja 2011, 11:45

O takie kuriozalne pomysły Leszka R. nie posądzałem. Zwłaszcza, że przy istnieniu biletów minutowych bilet jednorazowy kupi tylko garstka niedoinformowanych.

Na razie widzę usilne próby stłumienia popytu na tę linię w zarodku. Co to ma być???

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 13 maja 2011, 11:49

Wolfchen pisze:
- Do większości lotnisk na świecie przejazd jest nieco droższy - mówi Leszek Ruta.
1. Większość lotnisk na świecie znajduje się dosyć daleko od centrum.
Wręcz poza granicami samego miasta.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 13 maja 2011, 12:30

No ale w Madrycie np. oddzielny bilet jest na metro, jeśli jedzie się na lotnisko ;)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
29 Ikarusów
Posty: 182
Rejestracja: 02 paź 2010, 12:18
Lokalizacja: inąd

Post autor: 29 Ikarusów » 13 maja 2011, 12:35

Wolfchen pisze: 2. Jeśli zrobią strefę 2, to niech nawet nie ruszają 175 - bo SKMka będzie znakomitym transportem świeżego powietrza w tunelu. ](*,)
Innowacyjna metoda wentylacji? #-o

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 13 maja 2011, 12:39

29 Ikarusów pisze:
Wolfchen pisze: 2. Jeśli zrobią strefę 2, to niech nawet nie ruszają 175 - bo SKMka będzie znakomitym transportem świeżego powietrza w tunelu. ](*,)
Innowacyjna metoda wentylacji? #-o
ie przeceniałbym znaczenia biletu jednorazowego...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 13 maja 2011, 12:44

Niemniej czyni to pewien groźny precedens. Pasażerowie posiadający różny rodzaj biletu (30 dniowy i jednorazowy) taryfikacyjnie nie są równo traktowani.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

ODPOWIEDZ