PESA 120N - technika, eksploatacja, opinie

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 07 paź 2008, 15:49

Mam drobne pytanie.
Czy w Pesach wyłączono podświetlenie przycisku otwierania drzwi (po aktywacji funcji CG przez motorniczego)? Wczoraj jechałem dwa razy "9" i było trochę zamieszania, przyjrzałem się i chyba na wszystkich drzwiach ten przycisk nie był podświetlony. Jeżeli to pytanie już padło przepraszam za zamieszanie.

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 07 paź 2008, 16:06

Kra pisze:Mam drobne pytanie.
Czy w Pesach wyłączono podświetlenie przycisku otwierania drzwi (po aktywacji funcji CG przez motorniczego)? Wczoraj jechałem dwa razy "9" i było trochę zamieszania, przyjrzałem się i chyba na wszystkich drzwiach ten przycisk nie był podświetlony. Jeżeli to pytanie już padło przepraszam za zamieszanie.
w PESIE przy włączonym CG przyciski nigdy się nie świeciły :D
one się świecą, jeśli ktoś je naciśnie.
noidea

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 07 paź 2008, 16:18

Adam G. pisze:w PESIE przy włączonym CG przyciski nigdy się nie świeciły :D
one się świecą, jeśli ktoś je naciśnie.
To wczoraj też się nie świeciły, przynajmniej na drzwiach którymi wysiadają.
A to, że nie świecą to widać kolejny "standard" w naszej komunikacji. Rany czy nie można tego ustalać jednolicie :!:

krzysiekp
Posty: 19
Rejestracja: 11 maja 2008, 10:05
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: krzysiekp » 07 paź 2008, 22:16

Co tam przyciski, przyszła polska jesień i PESY znowu będą bardziej się ślizgać (szarpać).

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 paź 2008, 10:20

A niby czemu, skoro układ hamulcowy został znacznie od zeszłej jesieni zmieniony?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 08 paź 2008, 12:07

inż. Glonojad pisze:A niby czemu, skoro układ hamulcowy został znacznie od zeszłej jesieni zmieniony?
Poślizgów nie wyeliminujesz, a szarpnięcia - rozruch. I tu się nie dziwmy, bo to jesień. Ale antypoślizg w Pesach reaguje bardzo mocno zdjęciem momentu. Odczuwalnie. Trochę za mocno.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 paź 2008, 17:52

Mówisz jak rozumiem o sytuacji "przed", bo prawdziwej mady jeszcze w tym roku nie było...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

krzysiekp
Posty: 19
Rejestracja: 11 maja 2008, 10:05
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: krzysiekp » 08 paź 2008, 23:11

Niedawno jechałem podczas deszczu z pragi do centrum i bardzo duża była różnica w przyczepności na niewyremontowanym odcinku przed mostem - każde dohamowanie do przystanku kończyło się szarpaniem, i to mimo delikatnej ręki motorniczego, a na nowych torach hamowała bardzo szybko i bez poślizgu. System jest o tyle kiepski że hamulec awaryjny opada i natychmiast wraca, po czym oczywiście znów musi się załączyć itd. Lubie te tramwaje ale coś takiego sprawia na pasażerach wrażenie fuszerki.

Awatar użytkownika
Pingwin
(2525)
Posty: 662
Rejestracja: 23 sty 2006, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pingwin » 09 paź 2008, 0:07

krzysiekp pisze:a na nowych torach hamowała bardzo szybko i bez poślizgu
a zauważyłeś gdzieś na nowych torach chociaż kawałek drzew czy czegoś w tym stylu ??

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 09 paź 2008, 12:01

inż. Glonojad pisze:Mówisz jak rozumiem o sytuacji "przed", bo prawdziwej mady jeszcze w tym roku nie było...
Troszkę deszczu i już czujesz.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 paź 2008, 12:09

Nie wiem, nie zauważyłem jeszcze w tym roku. W zeszłym było mało różowo, ale akurat układ hamulcowy się trochę pozmieniał (zresztą wieść niesie, że Pesa zmieni dostawcę w następnych seriach tego wagonu).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 28 lis 2008, 11:13

Nareszcie, tylko nie wiem od kiedy na Pesach pojawiły się numery taborowe na przodzie i tyle.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 lis 2008, 13:32

Fociści będą wniebowzięci i na tym się kończą korzyści.

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 28 lis 2008, 14:16

nie tylko fociści ;) służbom NR też pewnie trochę ułatwi to robotę. a tak w ogóle, to ja numer na przodzie i tyle widziałem tylko w 3103 i żadnej innej, chyba, że przyklejali dziś w nocy.
noidea

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 lis 2008, 14:21

No jakąś wymówkę trzeba było znaleźć by tę niezbędną niezwykle zmianę wprowadzić.

Też widziałem na 3103 wczoraj.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ