KM podczas budowy II linii metra

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 20 gru 2010, 20:45

Rav5202 pisze:tam gdzie pisałeś 20 marca 2010 roku wyżej?
"Budowa centralnego odcinka II linii metra" na MiKu.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

wojtor
Posty: 672
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 30 gru 2010, 8:38

Autobusy wyniosą się z trambuspasa na Trasie W-Z
Jarosław Osowski
2010-12-30, ostatnia aktualizacja 2010-12-29 18:11

Obrazek

Na czas budowy drugiej linii metra przy Dworcu Wileńskim zniknie popularna linia 26. Od stycznia przemeblowanie czeka autobusy kursujące po torach tramwajowych na Trasie W-Z.

Zarząd Transportu Miejskiego dopina właśnie objazdy dla komunikacji od wiosny 2011 r. Ogromne kłopoty czekają pasażerów po zamknięciu skrzyżowania Targowej z al. "Solidarności". Tutaj zostanie tylko przejazd na wprost dla autobusów między Radzymińską a mostem Śląsko-Dąbrowskim. Poważne cięcia dotkną linie tramwajowe. Z ruchu trzeba wyłączyć kluczowe odcinki torów w okolicach Dworca Wileńskiego. Zniknie np. skręt z al. "Solidarności" w Targową na Grochów, a tędy od lat kursują z Jelonek i Woli tramwaje 26.

Według pierwszych przymiarek ta popularna linia miała być tymczasowo skierowana na Bródno, skąd trzeba z kolei wycofać m.in. trójkę (bo tory na Targowej będą zamknięte między Kijowską a ul. św. Cyryla i Metodego). Pewnym ratunkiem ma być szykowany powoli objazd wokół cerkwi - od al. "Solidarności" przez Jagiellońską, Ratuszową i Targową do ul. 11 Listopada i dalej na Bródno lub do pętli przy Stalowej. ZTM uznał jednak, że na tej okrężnej trasie tramwaje stracą sporo czasu i nie będzie z nich korzystać zbyt wielu pasażerów. Zamiast więc puszczać tędy linię 26, która kursuje co pięć minut, zdaniem urzędnika, z którym rozmawiała "Gazeta", wystarczy skierować np. jeżdżącą rzadziej czwórkę (wcześniej mówiło się, że z Bródna pojedzie raczej mostem Gdańskim). Towarzyszyłaby jej jeszcze jedna linia, np. 23 wycofana ze Stalowej. Tam zawracałaby zaś trzynastka, którą trzeba ewakuować z Targowej i Szmulek. Nasz rozmówca zastrzega, że są to wciąż niezatwierdzone na sto procent plany.

Co jednak po ewentualnym zawieszeniu linii 26 mieliby zrobić pasażerowie, którzy korzystają z niej na Woli? ZTM liczy, że część z nich przesiądzie się do autobusów, które pojadą nowym buspasem na Górczewskiej i Lesznie. Pozostałym - z okolic Wolskiej - zostaną zaś inne tramwaje. Nie można też wykluczyć nowego połączenia tramwajowego między Wolą a Żeraniem FSO przez al. "Solidarności" i Jagiellońską.

Pewne są już za to przetasowania tras autobusów. Bródno z Trasą W-Z połączy linia 500, która będzie wycofana z mostu Gdańskiego. Pod pomnikiem Słowackiego na pl. Bankowym powstanie nowa pętla. Przez most Śląsko-Dąbrowski dojedzie tu też część linii podmiejskich z Marek i autobusy prywatne. Zmieszczą się na Trasie W-Z, bo jezdnia ma tu być zamknięta dla samochodów prywatnych.

Gorzej w okresie przejściowym. Jak pisaliśmy, od 10 stycznia ZTM uruchomi nową linię 360 z Dworca Wileńskiego do stacji metra Ratusz-Arsenał. Znacznie częściej zaczną też kursować autobusy 527 z Zielonej Białołęki do pętli Esperanto. Niektórzy obawiają się, że przez to zablokuje się trambuspas wzdłuż Trasy W-Z. Czy urzędnicy nie zamierzają przypadkiem wycofać stąd część tramwajów już teraz?

- Absolutnie! - zaprzecza wicedyrektor ZTM Andrzej Franków i zapowiada zmiany w organizacji ruchu przed newralgicznym przystankiem między Muzeum Niepodległości a pl. Bankowym. Oprócz tramwajów nadal będą się tu zatrzymywać tylko autobusy 160 i 190. Nowa linia 360, a także 527 zostaną przeniesione na stary przystanek, który znajdował się na chodniku przy restauracji Gruba Kaśka. Oznacza to, że za Muzeum Niepodległości autobusy będą zjeżdżać z torowiska. - Nie przewiduję problemów, bo jezdnia rozszerza się tu z jednego do trzech pasów - mówi wicedyrektor Franków. A co ze wspólnym przystankiem w stronę Pragi? - W tym kierunku zatorów nie obserwujemy. Mieszczą się nawet trzy pojazdy, a kolejne zatrzymuje sygnalizacja świetlna przed skrzyżowaniem al. "Solidarności" z pl. Bankowym. Chodzi o to, by maksymalnie wykorzystać przepustowość trambuspasa na Trasie W-Z, który jest bardzo popularny wśród pasażerów. Stąd dodatkowe autobusy, które po nowym roku planujemy na jego najbardziej obciążonym odcinku.
źródło: http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... e_W_Z.html

[ Komentarz dodany przez: Bastian: |30 Gru 2010|, 2010 09:04 ]
Korekta cytatu: tytuł jest integralną częścią artykułu!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36870
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 30 gru 2010, 9:05

Bez sensu ta kombinacja tramwajowa. Zamiast silnej linii na Bródno i na Jelonki po dwie słabe, w tym jedna specjalnie uruchomiona? :bredzisz:
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 gru 2010, 9:23

Zaskoczyłaby mnie jakaś rozsądna i wewnętrznie spójna decyzja.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Georg
Posty: 6338
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 30 gru 2010, 9:26

Czyli jak rozumiem na Jelonkach wystarczy 8 i 10. 26 jeżdżące zapchane co 5 minut może sobie pójść... Ciekawe czy chociaż zwiększą częstotliwość 8 i 10.

marko80
Posty: 2429
Rejestracja: 22 mar 2010, 10:10

Post autor: marko80 » 30 gru 2010, 9:41

czyli na trasie W-Z zostałyby: 4,13 i 23 z tego wynika.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36870
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 30 gru 2010, 9:54

Plus:
Nie można też wykluczyć nowego połączenia tramwajowego między Wolą a Żeraniem FSO przez al. "Solidarności" i Jagiellońską.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25791
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 30 gru 2010, 10:37

Ja bym się generalnie nie przyzwyczajał do tych wiadomości, bo to się jeszcze może fyfnaście razy zmienić.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36870
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 30 gru 2010, 11:16

Wiadomo, ale rzeczy ogłoszone w prasie jednak zmieniają się ciut trudniej, niż te, które nie ujrzały światła dziennego.

I mam nadzieję, że to się zmieni.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3487
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 30 gru 2010, 15:42

Czy to znaczy, że nie będzie żadnego przejazdu Targową? (od południa jedynie do Kijowskiej?)
W takim razie nie widzę nic innego niż:
4 ZOO - W-Z - Wyścigi
13 FSO - W-Z - Koło
23 Czynszowa - W-Z - Nowe Bemowo (często, częstotliwość 24)
26 Jelonki - W-Z - Bródno (superczęsto, częstotliwość 1)
________________________________
22 Wiatraczna - Piaski
16 Bródno - Woronicza
28 ZOO - Koło
7 Kawęczyńska - Okęcie (często, częstotliwość 24)
25 kasacja.
Wtedy:
-Czynszowa coś ma
-Jelonki nic nie tracą
-Bródno ma rekompensatę za 3 i 25 (opieramy je na superczęstej 1 i 26 oraz normalnej 16)
-FSO nie płacze po 22
-Bemowo ma częste 23
-na Kawęczyńską 7 częściej, żeby Szmulki nie płakały, a i na Jerozolimskich trzeba zastąpić 25*
-3 Szmulki - Gocławek, bo przecież coś Grochowską musi jeździć
-odciążamy Waszyngtona 22
-8 oczywiście zostaje, jak jest (żeby Grochowską cokolwiek jeździło)
-relację Praga - Gdański - Żoliborz utrzymujemy 28 do ZOO**

Przy tym nikt (oprócz Grochowskiej i Czynszowej, ale inaczej się nie da) nie traci, nikt nie zyskuje.

* boję się tylko, czy na Kijowskiej nie będzie nadpodaży. Wtedy trzeba by było zrobić, co istnieje dzisiaj z 7 i 25 - dwie rzadkie zamiast jednej częstej z powodu końcówek, czyli - w tym przypadku - 7 Kawęczyńska - Banacha i 25 Zieleniecka - Okęcie... Ale mi się to zupełnie nie podoba.
** chociaż nie wiem, czy jest sens, bo nie będzie żadnych sensownych przesiadek...
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36870
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 30 gru 2010, 17:59

Dantte pisze:Czy to znaczy, że nie będzie żadnego przejazdu Targową? (od południa jedynie do Kijowskiej?)
Od południa do skrętu w prawo w Ząbkowską lub w lewo w Kłopotowskiego.
Dantte pisze:W takim razie nie widzę nic innego niż:
4 ZOO - W-Z
Tego to nawet ja nie widzę. Jak zawrócisz na ZOO?

Tym niemniej - o propozycjach zbliżonych do twoich ZTM mówił wcześniej. A teraz coś mu widocznie zaszkodziło.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

marko80
Posty: 2429
Rejestracja: 22 mar 2010, 10:10

Post autor: marko80 » 31 gru 2010, 10:03

na petle ZOO bedzie mozna chyna wjechac tylko od strony ratuszowej.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 31 gru 2010, 11:44

Bastian pisze: Tym niemniej - o propozycjach zbliżonych do twoich ZTM mówił wcześniej. A teraz coś mu widocznie zaszkodziło.
Chyba zwycięstwo Pani Prezydent w pierwszej turze.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 02 sty 2011, 17:50

No to jak niedasie zakrańcować 26 przy ZOO, to niech już jedzie chociaż do FSO lub na Czynszową, Annopol... Wherever, byle zachowało swój takt 5-minutowy i przemierzało całą trasę W-Z.
Jak już ZTM tak nie lubi 26, to poproszę o powrót 125 na starej trasie może... :idea:
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4117
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 02 sty 2011, 18:40

Tyrystor pisze:Jak już ZTM tak nie lubi 26, to poproszę o powrót 125 na starej trasie może... :idea:
Lepiej nie, bo banda pieniaczy po przywróceniu 26 będzie chciała zachować 125, choćby miało mieć naprawdę gównianą częstotliwość, a 26 bardzo zajebistą (-X

ODPOWIEDZ