Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

Moderatorzy: JacekM, Dantte

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 25 gru 2023, 21:52

Jurand pisze:
25 gru 2023, 18:25
beni pisze:
25 gru 2023, 18:05
Problem za niedługo sam się rozwiąże.
Brak płatności ciągle z poślizgiem skutkuje zerwaniem umowy leasingu.
Może dlatego cześć wozów już stoi w serwisie w Słupnie
Ponoć w połowie grudnia zabrano pierwszą partie 10 sztuk w najlepszym stanie w celu dalszej odsprzedaży a chętni są.

Warbusowe wozy nie które już walczą z Ukraińskim stanem dróg.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

KR88
Posty: 181
Rejestracja: 28 mar 2020, 10:21

Post autor: KR88 » 26 gru 2023, 3:38

Jest tu jakiś pracownik Michasia? Kiedyś krążyły pogłoski że mają nie płacony w ogóle/ płacony częściowo ZUS.

alojz
Posty: 2662
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 26 gru 2023, 11:13

KR88 pisze:
26 gru 2023, 3:38
Jest tu jakiś pracownik Michasia? Kiedyś krążyły pogłoski że mają nie płacony w ogóle/ płacony częściowo ZUS.
ZUS to pierwsze co firma przestaje płacić przy problemach finansowych.

KM pisze:
25 gru 2023, 18:56
Ciekawe jak sformułowana jest umowa.
Tu sobie możesz poczytać:
https://www.ztm.waw.pl/przetargi/2017/1 ... -lini-103/

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3098
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 26 gru 2023, 13:34

KR88 pisze:
26 gru 2023, 3:38
Jest tu jakiś pracownik Michasia? Kiedyś krążyły pogłoski że mają nie płacony w ogóle/ płacony częściowo ZUS.
Zawsze można sobie sprawdzić Pomoc de minimis
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

KM
Posty: 136
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:33

Post autor: KM » 26 gru 2023, 17:30

alojz pisze:
26 gru 2023, 11:13
KM pisze:
25 gru 2023, 18:56
Ciekawe jak sformułowana jest umowa.
Tu sobie możesz poczytać:
https://www.ztm.waw.pl/przetargi/2017/1 ... -lini-103/
Dzięki, zapomniałem o tym że w przetargach załączany jest wzór umowy.

Zatem widzę podstawę do naliczania kar przewoźnikowi - zgodnie z załącznikiem nr 4 "Zasady oceny i rozliczania (...)" punktem 5.2.15 "w przypadku braku utrzymania liczby wszystkich zgłoszonych w formularzu ofertowym pojazdów (...)" zamawiający ma prawo naliczyć operatorowi kary umowne: za każdy autobus 100 złotych za każdy dzień od 1 do 360 dnia oraz 300 złotych za każdy dzień od 361 dnia braku. Wyjątki wymienione w punkcie nie uwzględniają wyżej wymienionej sytuacji.
[Jeżeli coś źle rozumiem to proszę o poprawkę]

px33
Posty: 1592
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 26 gru 2023, 18:09

Czyli teoretycznie do zgubienia jest jakieś 36k za autobus w pierwszym roku i 108k w każdym kolejnym, razem ok. 250k za każdy sprzedany przed czasem autobus - ciężko oszacować wartość tych pojazdów, ale to tak zgrubnie byłaby 1/3. Z drugiej strony, jeśli organizator długotrwale zmniejsza plan to myślę że po pierwsze nie będzie chciał a po drugie średnio będzie miał merytoryczne podstawy do naliczenia tych kar i w razie czego ITS mógłby powalczyć. Inna sprawa, że gdyby ZTM chciał być niemiły to podbiliby plan ITS-u do 100% i wtedy mieli pełne prawo naliczać takie kary.

Chyba można by też na czysto rozwiązać sprawę aneksem zmniejszającym liczbę pojazdów do kontraktu.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 26 gru 2023, 19:47

W sytuacji, jeżeli od stycznia Mobilis będzie wystawiał tylko 25 brygad MIDI to naturalnym krokiem powinno być dobicie do maksimum na pozostałych kontraktach, w tym do 25 brygad dla Michalczewskiego. Taryfa ulgowa nie może trwać wiecznie. Tym bardziej, że sytuacja tylko się pogarsza. Nie widać żadnych skutecznych działań wdrożonych przez Panią Prezes. W wielu miastach są problemy kadrowe, ale też w wielu miastach zauważalne są działania mające na celu rozwiązanie lub zminimalizowanie ilości wypadających kursów.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 26 gru 2023, 20:12

Jaka będzie korzyść dla pasażera, jeśli w rozkładach pojawi się 10 dodatkowych brygad, które i tak nie wyjadą?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

KR88
Posty: 181
Rejestracja: 28 mar 2020, 10:21

Post autor: KR88 » 26 gru 2023, 20:14

Pieniądze które winny trafić od pani Michalczewski do spółki miejskiej ZTM spokojnie mogły by trafić na podwyżki/nagrody dla innych przewoźników.

KR88
Posty: 181
Rejestracja: 28 mar 2020, 10:21

Post autor: KR88 » 26 gru 2023, 20:14

Kto chętny zgłosić sprawę do sądu? 😎 Jawne kolesiostwo/koleżaństwo ze strony pani dyrektor ZTM i pani Michalczewskiej, działanie na szkodę spółki miejskiej ZTM?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 26 gru 2023, 20:28

A ktoś z forumowiczów ma interes prawny do tego, żeby być stroną? Już prędzej do prokuratury można by się udać. Przy czym wciąż nikt nie podał, jak wygląda sprawa rozliczenia obniżonego planu na linii ZTM-Michalczewski, co by móc określić czy jest tu jakaś strata dla finansów publicznych.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

KR88
Posty: 181
Rejestracja: 28 mar 2020, 10:21

Post autor: KR88 » 26 gru 2023, 20:35

Ja się kompletnie nie znam więc tylko tak napisałem że do sądu. Prosty kierowiec jestem 😂 Ale skoro twierdzisz że prokuratura to ok, tylko czy teraz po zmianie władzy ktokolwiek się tym zajmie? Spółka miasta w którym rządzi PO, to prokurator chyba powinien być pro-PiS? 🤣

Jurand
Posty: 1088
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 26 gru 2023, 20:49

ashir pisze:
26 gru 2023, 19:47
W sytuacji, jeżeli od stycznia Mobilis będzie wystawiał tylko 25 brygad MIDI to naturalnym krokiem powinno być dobicie do maksimum na pozostałych kontraktach, w tym do 25 brygad dla Michalczewskiego. Taryfa ulgowa nie może trwać wiecznie. Tym bardziej, że sytuacja tylko się pogarsza. Nie widać żadnych skutecznych działań wdrożonych przez Panią Prezes. W wielu miastach są problemy kadrowe, ale też w wielu miastach zauważalne są działania mające na celu rozwiązanie lub zminimalizowanie ilości wypadających kursów.
Arriva zapewne dobije do 50 brygad na su12, jeśli faktycznie przejmie 4 brygady 121 w DP i nic w zamian nie odda.
Gdyby ITS dostał od stycznia 25 brygad i dał by ciała, to można by może wreszcie coś z tym cyrkiem zrobić.
Bo oprócz kierowców brakowało by również taboru na zajezdni.
Tylko zapewne uklad na to nie pozwoli?

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 26 gru 2023, 21:23

pawcio pisze:
26 gru 2023, 20:12
Jaka będzie korzyść dla pasażera, jeśli w rozkładach pojawi się 10 dodatkowych brygad, które i tak nie wyjadą?
Wyjadą. Jaka jest różnica dla pasażera czy kurs obsługuje planowy "zaITS" czy nieplanowy "zaITS"? Jak na 152 wyjeżdża Relobus za Michalczewskiego to jest dla pasażera różnica czy dana brygada planowo należy do Michasia czy też trafiła do Relobusa w wyniku obniżenia planu dla drugiej firmy? Tak samo w przypadku MZA. Nie ma miejsca dla firmy, która jest nierzetelna, nie realizuje wszystkich kursów, nie podejmuje realnych i skutecznych działań w zakresie zapełnienia pełnej obsady. Za taką sytuację można winić również ZTM i UM, które przymykają oko i udają, że problem nie istnieje. Jaką korzyść UM/ZTM/pasażerowie mają mieć w ochronie prywatnej firmy, która świadczy znikomą działalność w skali wszystkich przewozów w sieci WTP? Bo firma padnie i kto inny będzie musiał obsłużyć 10 brygad? Jak trzeba było to i 125 brygad nie było problemem zastąpić. A czy przypadkiem od stycznia Mobilis nie ma mieć tylko 25 brygad MIDI? I to z winy ZTM, bo Mobilis za pierwszym razem był gotów za adekwatną stawkę jeździć pełny pakiet. Jeżeli tak się stanie to jest to kolejny dowód, że nie ma co się bać "utraty" tych kilku, kilkunastu brygad.

A tymczasem z dedykacją dla Pani Aleksandry Michalczewskiej: "Piotr Bojar Prezes MZK w Bydgoszczy: Będę walczył o każdy wozokilometr". Andrzej Arndt, przewodniczący Związku Zawodowego Pracowników Komunikacji Miejskiej w Bydgoszczy z kolei decyzję przekazania 3 brygad Mobilisowi (przy dużo większej skali działalności) nazywa „dalszym gnębieniem” miejskiej spółki. Ogólnie spółka jest niezbyt chętna do utraty tych brygad, zwłaszcza gdyby miało to być na stałe. Pani Michalczewska pewnie by z pocałowaniem ręki (Pani Strzegowskiej) chętnie kolejne 3 brygady oddała. Odrębną kwestią jest to, że jeszcze na początku grudnia zdarzało się, że MZK nie wystawiało nawet 5-8 brygad, w ostatnich dniach coraz częściej jest zapewniona pełna obsada brygad, a ewentualne braki nie przekraczają 1-3 brygad. Prezes Bojar deklaruje całkowite rozwiązanie problemu w pierwszym kwartale 2024 roku. A Pani Prezes Michalczewska do kiedy zobowiązała się do przywrócenia realizacji wszystkich zakontraktowanych zadań przewozowych? Zdąży do 2026 roku? Niech zacznie normalnie płacić swoim pracownikom to nie będzie miała problemu ze znalezieniem chętnych do pracy. Teraz jest rynek pracownika, a nie pracodawcy i dlatego dochodzi do takich sytuacji, jak w Bydgoszczy, że to kierowcy stawiają warunki przewoźnikowi. "Wyjadę Ikarusem (jako podwykonawca) albo niczym" - później część bydgoszczan jest przekonanych, że MZK ma braki taborowe, a nie kadrowe. ;)
KR88 pisze:
26 gru 2023, 20:14
Kto chętny zgłosić sprawę do sądu? 😎 Jawne kolesiostwo/koleżaństwo ze strony pani dyrektor ZTM i pani Michalczewskiej, działanie na szkodę spółki miejskiej ZTM?
Mam wrażenie, że niektóre zmiany obsługowe są robione jako "alibi" i pozorowanie równego traktowania ajentów. Skoro Pani Dyrektor Strzegowska nie chce "przyłożyć" ręki do upadku firmy swojej koleżanki to jaki sens mają takie świąteczne zmiany jak przekazanie całego 135 (4 brygady), jak później kochany ajent nie obsługuje żadnej brygady? Za obsługę ostatniej nocki też powinno im się podziękować. Jaki to ma sens, jak notorycznie jest problem z obsługą, a brak brygady dotkliwy dla pasażerów? Chyba tylko po to, żeby w razie czego iść w zaparte, że Michalczewski nie jest traktowany, jak święta krowa. (-(

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 718
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 28 gru 2023, 17:48

Na transinfo.pl piszą, że Mobilis podpisał na rok i 25 wozów, na transport-publiczny.pl, że 3lata i 50 wozów.

Rozumiem, że wielki dziennikarz z tylko nazwy Witold Urbanowicz jak zwykle coś pokręcił i nie zapoznał się z realiami, czy wyjątkowo ma rację?
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

ODPOWIEDZ