Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości
- vernalisadonis
- Posty: 3104
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
25 ma być na rok, a 50 sztuk na 3 lata.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Koziołki 25 szt.
Przeguby 50 szt.
Nie rozpisał dziennikarzyna.
Przeguby 50 szt.
Nie rozpisał dziennikarzyna.
- ZielonyJamnik
- Posty: 727
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
To może podlinkuję. Ewidentnie pisze tu o krótkich na 3 lata https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 81409.html
Mkną po koleinach zielone jamniki...
- vernalisadonis
- Posty: 3104
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Na fanpage Mobilis chwalą się, że umowa na krótkie wozy będzie trwała rok.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
To już powinien ZTM przetarg ogłosić z pół roku temu, skoro tylko umowa z Mobilisem na rokvernalisadonis pisze: ↑28 gru 2023, 20:05Na fanpage Mobilis chwalą się, że umowa na krótkie wozy będzie trwała rok.
- vernalisadonis
- Posty: 3104
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
No w sumie to racja. Przecież takie postępowanie, odwołania oraz produkcja autobusów to ok 1,5 roku.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Ale nikt nie będzie kupował nowych wozów bo i przetargu nie będzie na nie, tylko na kolejny rok max dwa jeśli chodzi o 25 brygad na krótkie Solarisy z Mobilisu.
- ZielonyJamnik
- Posty: 727
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
A propo jeszcze ajentów to udało mi się potwierdzić od znajomego z Michasia, że Scanie (ponoć w liczbie 11sztuk) zostały zwrócone
Mkną po koleinach zielone jamniki...
Wiadomo czy stawka godzinowa w ITS poszła w górę, czy nadal jest 26 brutto?ZielonyJamnik pisze: ↑28 gru 2023, 22:39A propo jeszcze ajentów to udało mi się potwierdzić od znajomego z Michasia, że Scanie (ponoć w liczbie 11sztuk) zostały zwrócone
Poszedł ponoć mail, że boss'owie M. w związku ze zmianą minimum krajowego jeszcze liczą ile mogą podwyższyć i konkrety będą w pierwszym tygodniu stycznia.
-
- Posty: 2849
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Pokpił ZTM sprawę, i to ostro. Optymalnym rozwiązaniem było podpisać umowę pomostową nawet i na 3 lata, na pełen zakres pojazdów. One nie są jeszcze zbyt mocno zużyte, niejeden pojazd MZA wygląda o wiele gorzej. Dlatego, szczególnie w kryzysowych latach, można się wstrzymać z kontraktami na nówki. Niemniej jednak, powinni byli znaleźć pieniądze na dodatkowe 25 brygad, najwyżej kosztem ograniczenia wydatków na autobusy elektryczne.Jurand pisze: ↑28 gru 2023, 21:10To już powinien ZTM przetarg ogłosić z pół roku temu, skoro tylko umowa z Mobilisem na rokvernalisadonis pisze: ↑28 gru 2023, 20:05Na fanpage Mobilis chwalą się, że umowa na krótkie wozy będzie trwała rok.
(Tak, już mi ktoś zarzucił że autobusy to MZA, kontrakty przewozowe to ZTM. Wiem o tym. Jednak budżetem obu instytucji zarządza miasto Warszawa. Zresztą, sam ZTM ostatnio kupił 12 autobusów przegubowych.)
Tak się teraz zastanawiam, czy ZTM miał możliwości prawne żeby zerwać kontrakt z Michasiem z powodu drastycznego nie realizowania zakontraktowanych kursów, i następnie odzyskane pieniądze przeznaczyć na dopłacenie żądanych pieniędzy Mobilisowi. Tam realnie by było z 9 brygad do zastąpienia.
Co teraz zostało? No chyba trzeba szykować przetarg na nowe autobusy 9m. Trudno mi określić, czy 25 brygad za te stracone, czy od razu 50.
Przypomnijmy że prawdopodobnie w tym roku trzeba będzie podjąć decyzję, co z kolejnymi kontraktami ajencyjnymi.
Myślę, że szansa na ściągnięcie jakichkolwiek pieniędzy z firmy M. jest bliska zeru. Z tego co widzę od dłuższego czasu to u nich są pieniądze tylko na podstawowe rzeczy, choć chyba też nie zawsze.michael112 pisze: ↑29 gru 2023, 9:20Tak się teraz zastanawiam, czy ZTM miał możliwości prawne żeby zerwać kontrakt z Michasiem z powodu drastycznego nie realizowania zakontraktowanych kursów, i następnie odzyskane pieniądze przeznaczyć na dopłacenie żądanych pieniędzy Mobilisowi. Tam realnie by było z 9 brygad do zastąpienia.
Nie żartuj, że chcesz zastąpić dłuższe i wygodniejsze Scanie krótszymi i mało wygodnymi Alpino. Dla mnie absurdem w Alpino jest fakt, że jeden z dwóch guzików dla osób z niepełnosprawnością ruchową znajduje się przy siedzeniach, na które trzeba wspiąć się po stopniach. Te 25 wozów jest do zastąpienia raczej i w końcu przestaną się pojawiać pewnie na liniach typu 107.
-
- Posty: 2849
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
W zasadzie to mi chodziło o to że ZTM już by nie płacił za kolejne dwa czy trzy lata kontraktu, a pieniądze przeznaczone na ten kontrakt mógłby wydać na dopłacenie pieniędzy Mobilisowi - tych, które pierwotnie chciał za 50 Alpino.
Trochę słabo to wyszło, ale z tym Michasiem to problem jest taki że nigdy nie wiadomo, ile oni kursów realnie wypuszczą na ulice. Sami na forum pisaliście że warto by było coś z tym zrobić.
Zresztą, tak na dobrą sprawę to nie wiem czy za jakieś mniejsze pieniądze nie udałoby się krótkoterminowo znaleźć na rynku ajenta z innymi używanymi 12-stkami (nawet gdyby były starsze niż te Scanie), a który by przynajmniej realizował kursy jak należy.