Strona 364 z 409
Priorytety dla tramwajów
: 26 lip 2022, 9:43
autor: person
Nie ma lepszego wątku, więc będzie tutaj.
Niejaki Puls Gdańska opublikował kolejny raport o prędkościach komunikacyjnych tramwajów:
https://pulsgdanska.pl/raporttramwajowy ... 1mmpgiDWok
Warszawa (jako sieć) w środku stawki, ale nasza linia 2 na pierwszym miejscu.
Priorytety dla tramwajów
: 26 lip 2022, 21:14
autor: KwZ
Puls Gdańska pisze:W niektórych rejonach sieci tramwajowej [Warszawy] występują przystanki na żądanie.
Czy jest jakiś przystanek na żądanie poza przystankiem 2 w węźle Młociny?
Priorytety dla tramwajów
: 26 lip 2022, 21:34
autor: Bywalec
Nie ma innych.
Priorytety dla tramwajów
: 26 lip 2022, 22:00
autor: ashir
Kiedyś był też Metro Marymont (za pętlą) dla 6.
A ten dla 2 to w praktyce nie jest stały? Zdarzyło się wam, żeby motorniczy się nie zatrzymał?
Priorytety dla tramwajów
: 26 lip 2022, 23:26
autor: karmat
Zdarzyło mi się kilka lat temu, nie było wtedy nikogo na peronie przystankowym.
Priorytety dla tramwajów
: 27 lip 2022, 9:29
autor: mb112
Powinno być więcej. Koleje Dolnośląskie mają niektóre przystanki NŻ, a w tramwajach się nie da ?
Priorytety dla tramwajów
: 27 lip 2022, 9:35
autor: Glonojad
Jeśli przystanek tramwajowy jest na żądanie, to go nie powinno być po prostu, takie jest moje zdanie.
Priorytety dla tramwajów
: 27 lip 2022, 10:46
autor: pawcio
Są takie, które mogą mieć sens. Taka linia na FSO nawet gdyby miała o połowę mniej przystanków w wyniku ich komasacji, to i tak mogłaby mieć wszystkie przystanki na żądanie, bo ruch tam generalnie nie jest najwyższy, ale dostępność komunikacyjną pozostawić trzeba.
Priorytety dla tramwajów
: 27 lip 2022, 11:16
autor: Autobus Czerwon
Najpierw to ja bym w ogóle zreformował instytucję przystanków nż i dopiero wtedy zrobił ich więcej - także na tramwajach. Moim zdaniem powinno być tak jak na zachodzie - samo oczekiwanie pasażera na przystanku powinno być już żądaniem zatrzymania. Pozwala to uniknąć wielu nieporozumień i jest po prostu wygodniejsze i czytelniejsze dla wszystkich stron. Sygnalizacja za pomocą przycisku w pojeździe jest oczywiście ok i ciężko tu wymyślić koło od nowa. Pozostaje jedynie problem że chyba nadal stopiątki nie mają sygnalizacji żądania otwarcia drzwi na pulpicie motorniczego, choć w innych systemach poradzono sobie z tym problemem za pomocą wykorzystania przycisku awaryjnego, choć nie jest to moim zdaniem pożądana likwidacja problemu przy wprowadzaniu nowego rozwiązania.
Priorytety dla tramwajów
: 27 lip 2022, 12:38
autor: Yelonker
Tak naprawdę to przystanków, które naprawdę powinny być na żądanie, nie ma w Warszawie aż tak wiele. Do głowy przychodzą mi Archimedesa, Batalionu Platerówek, Biblioteka Narodowa Budzińskiej-Tylickiej, Czapelska, Cmentarz Włoski, Dyrekcja FSO, Fort Blizne, Golędzinów, Grzymalitów, Instytut Lotnictwa, Kino Komedia, Kickiego, Krakowiaków, KS Polonia, Kwatery Głównej, Lipowczana, Lubelska, Marynin, Niedźwiedzia, Nocznickiego, Ogrody Działkowe Bemowo, Osiedle Zielony Staw, Park Kaskada, Park Traugutta, Pimot, Połczyńska-Parking P+R, Popiela, Pożarowa, Siodlarska, Śliwice, UKSW, Wybrzeże Helskie, Wojnicka, Zajezdnia Praga i Zajezdnia Żoliborz. No, może jeszcze Ratuszowa, jakby ją w pełni przywrócić w obu kierunkach. Łącznie jest ich dosyć sporo, jednak są one porozrzucane w wielu różnych miejscach, na których byłoby ich po kilka na linię. Jeśli natomiast jest techniczna możliwość wprowadzić takie rozwiązanie, to może warto spróbować.
Priorytety dla tramwajów
: 27 lip 2022, 13:00
autor: Krzysztof_J
Yelonker pisze: ↑27 lip 2022, 12:38
Tak naprawdę to przystanków, które naprawdę powinny być na żądanie, nie ma w Warszawie aż tak wiele. Do głowy przychodzą mi Archimedesa, Batalionu Platerówek, Biblioteka Narodowa Budzińskiej-Tylickiej, Czapelska, Cmentarz Włoski, Dyrekcja FSO, Fort Blizne, Golędzinów, Grzymalitów, Instytut Lotnictwa, Kino Komedia, Kickiego, Krakowiaków, KS Polonia, Kwatery Głównej, Lipowczana, Lubelska, Marynin, Niedźwiedzia, Nocznickiego, Ogrody Działkowe Bemowo, Osiedle Zielony Staw, Park Kaskada, Park Traugutta, Pimot, Połczyńska-Parking P+R, Popiela, Pożarowa, Siodlarska, Śliwice, UKSW, Wybrzeże Helskie, Wojnicka, Zajezdnia Praga i Zajezdnia Żoliborz. No, może jeszcze Ratuszowa, jakby ją w pełni przywrócić w obu kierunkach. Łącznie jest ich dosyć sporo, jednak są one porozrzucane w wielu różnych miejscach, na których byłoby ich po kilka na linię. Jeśli natomiast jest techniczna możliwość wprowadzić takie rozwiązanie, to może warto spróbować.
Jeśli chodzi np. o UKSW, Pożarową, Krakowiaków, czy Instytut Lotnictwa, to są one przy skrzyżowaniach, więc robienie ich nż mogłoby się minąć z celem, gdyż czasem tramwaj musiałby stanąć na światłach.
A z kolei w przypadku przystanków typu Lipowczana, które są poza skrzyżowaniami, ale mają przejścia ze światłami, należałoby zlikwidować światła na pasach przez torowisko (przy okazji rozwiązując problem priorytetu).
Za to znalazłoby się jeszcze co najmniej kilka innych, np. Toruńska, Inowłodzka, Faradaya.
Priorytety dla tramwajów
: 27 lip 2022, 13:09
autor: Yelonker
Krzysztof_J pisze: ↑27 lip 2022, 13:00
Yelonker pisze: ↑27 lip 2022, 12:38
Tak naprawdę to przystanków, które naprawdę powinny być na żądanie, nie ma w Warszawie aż tak wiele. Do głowy przychodzą mi Archimedesa, Batalionu Platerówek, Biblioteka Narodowa Budzińskiej-Tylickiej, Czapelska, Cmentarz Włoski, Dyrekcja FSO, Fort Blizne, Golędzinów, Grzymalitów, Instytut Lotnictwa, Kino Komedia, Kickiego, Krakowiaków, KS Polonia, Kwatery Głównej, Lipowczana, Lubelska, Marynin, Niedźwiedzia, Nocznickiego, Ogrody Działkowe Bemowo, Osiedle Zielony Staw, Park Kaskada, Park Traugutta, Pimot, Połczyńska-Parking P+R, Popiela, Pożarowa, Siodlarska, Śliwice, UKSW, Wybrzeże Helskie, Wojnicka, Zajezdnia Praga i Zajezdnia Żoliborz. No, może jeszcze Ratuszowa, jakby ją w pełni przywrócić w obu kierunkach. Łącznie jest ich dosyć sporo, jednak są one porozrzucane w wielu różnych miejscach, na których byłoby ich po kilka na linię. Jeśli natomiast jest techniczna możliwość wprowadzić takie rozwiązanie, to może warto spróbować.
Jeśli chodzi np. o UKSW, Pożarową, Krakowiaków, czy Instytut Lotnictwa, to są one przy skrzyżowaniach, więc robienie ich nż mogłoby się minąć z celem, gdyż czasem tramwaj musiałby stanąć na światłach.
A z kolei w przypadku przystanków typu Lipowczana, które są poza skrzyżowaniami, ale mają przejścia ze światłami, należałoby zlikwidować światła na pasach przez torowisko (przy okazji rozwiązując problem priorytetu).
Za to znalazłoby się jeszcze co najmniej kilka innych, np. Toruńska, Inowłodzka, Faradaya.
Racja, zapomniałem o ulicy Annopol. Natomiast priorytety są po to, żeby w większości przypadków nie stać dwa razy, a zważywszy na tendencję, żeby nowe przystanki umieszczać za skrzyżowaniami, a nie przed nimi, to zrobienie ich nż zminimalizowałoby zjawisko podwójnych zatrzymań w sytuacji, w których już ten tramwaj swoje by na światłach odstał.
Priorytety dla tramwajów
: 28 lip 2022, 19:42
autor: Glonojad
Przy priorytecie to przystanek na żądanie na wlocie jest w ogóle mocno problematyczny, bo trzeba jednocześnie zapewnić przejazd bez zatrzymania oraz z atrzymaniem i obsługą.
Plus tramwaje wyprzedzać się nie mogą, więc poszaleć z rozkładami jazdy przystanki NŻ nie pozwolą - a wygenerują problemy na następnym skrzyżowaniu, jak tramwaj będzie zrzucał fazy.
Priorytety dla tramwajów
: 28 lip 2022, 19:43
autor: Glonojad
pawcio pisze: ↑27 lip 2022, 10:46
Są takie, które mogą mieć sens. Taka linia na FSO nawet gdyby miała o połowę mniej przystanków w wyniku ich komasacji, to i tak mogłaby mieć wszystkie przystanki na żądanie, bo ruch tam generalnie nie jest najwyższy, ale dostępność komunikacyjną pozostawić trzeba.
Od dostępności komunikacyjnej może być solówka co 20 minut, a nie 30-metrowy tramwaj co 4.
Priorytety dla tramwajów
: 28 lip 2022, 19:52
autor: Łukasz
Przecież ile to FSO? Rok? Dwa? Kilka? Centra Handlowe już powstają, zaraz będą bloki, jest uczelnia, są baseny.