Priorytety dla tramwajów
Moderator: Wiliam
Co takiego stało się na Targowej, że tramwaj ruszający z Kijowskiej (na północ) zawsze staje na najbliższym przejściu dla pieszych?
- Krzysztof_J
- Posty: 485
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
Zlikwidować światła na przejściu przez torowisko, to nie będzie problemu, zwłaszcza, że przejścia nie są w jednej linii i jest duży odstęp między jezdnią a torowiskiem.
- Piotrek_2274
- Posty: 667
- Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
- Lokalizacja: Nowe Górce
Inna sprawa, że gros pieszych i tak ma te światła w poważaniu (zresztą jak każde inne tylko przez tory tramwajowe...)
Madalińskiego. Jadę autem od Centrum. Wszyscy dostają czerwone, ale tramwaj i przejście Madalińskiego dostają zielone. Dopiero tramwaj przejeżdża i włącza się poprzeczne Madalińskiego.
Szpital msw. Wszyscy dostają czerwone, tylko tramwaj i przejście przez Dąbrowskiego dostają zielone. Po przejechaniu tramwaju wszyscy na Wołoskiej dostają zielone.
To tak ma być?
Szpital msw. Wszyscy dostają czerwone, tylko tramwaj i przejście przez Dąbrowskiego dostają zielone. Po przejechaniu tramwaju wszyscy na Wołoskiej dostają zielone.
To tak ma być?
ŁK
Dokładnie tak.
Co dzieje się z naszymi priorytetami?
Te na Tarchominie (Myśliborska, przejazd przy Galerii, Stare Świdry) - osłabione. Nie są już bezwględne. Na domiar złego tramwaje potrafią czekać na wjazd na przystanek (!) Stare Świdry (kier. Wisła).
Na Powstańców Śląskich też coś nie trybi - to normalne, że tramwaj podjeżdża pod świeżą poziomą pałkę przed Kazubów 04? (kier. północ)
(do tego dramat jazdy wzdłuż Wólczyńskiej i Nocznickiego - ale to już nie kwestia świateł, a chyba infrastruktury...)
Te na Tarchominie (Myśliborska, przejazd przy Galerii, Stare Świdry) - osłabione. Nie są już bezwględne. Na domiar złego tramwaje potrafią czekać na wjazd na przystanek (!) Stare Świdry (kier. Wisła).
Na Powstańców Śląskich też coś nie trybi - to normalne, że tramwaj podjeżdża pod świeżą poziomą pałkę przed Kazubów 04? (kier. północ)
(do tego dramat jazdy wzdłuż Wólczyńskiej i Nocznickiego - ale to już nie kwestia świateł, a chyba infrastruktury...)
- Krzysztof_J
- Posty: 485
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
Chyba nigdy nie zrozumiem po co są światła w takich miejscach, gdzie jest tylko przejście dla pieszych i to pewnie raczej mało uczęszczane. Podobnie jest przy metrze Ratusz-Arsenał od strony Świętojerskiej.
Czy na Woronicza w stronę Puławskiej jest jakaś akomodacja czy nowe programy? 31 już nie stoi cały cykl przy Wierzbnie, gładko jedzie dalej - dziś było odstanie cyklu przy skręcie.
I przy okazji. Fajnie że JPII/Stawki ma podwójne otwarcie dla 35. Bo jak ostatnio jechałem, to pałka zapaliła się jednocześnie przy Dzikiej i JPII i raczej szans na płynny przejazd nie było. No chyba, że tam też jakaś akomodacja i różnie może się ułożyć.
I przy okazji. Fajnie że JPII/Stawki ma podwójne otwarcie dla 35. Bo jak ostatnio jechałem, to pałka zapaliła się jednocześnie przy Dzikiej i JPII i raczej szans na płynny przejazd nie było. No chyba, że tam też jakaś akomodacja i różnie może się ułożyć.
Kto wyłączył koordynację Metro Wilanowska - Niedźwiedzia?
-
- Posty: 564
- Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
- Lokalizacja: Natolin
Ciekawe, ostatnio jeździłem 133 i 211 to światło było trzymane tak długo aż przejechał. W piątek popołudniu po Tarchominie w zasadzie jeździły tylko tramwaje, bo wszystko pozostałe co przecinało tramwaj stało na czerwonym.
Myśliborska to od długiego czasu zachowuje się jak typowa stałoczasówka z detekcją lewoskrętów samochodowych.
Wjazd na Stare Świdry - czasami się zdarza, że światło wariuje, bo będąc na łuku jadąc od galerii widzisz, że zapaliło Ci się pionowe, które świeci 1 sekundę (!) i gaśnie a zapali się ponownie jak wzbudzi to światło tramwaj z przeciwka lub któryś z tych co Cię dogonią. A w tym czasie z tego przejścia dla pieszych korzysta całe 0 przechodniów.
Wjazd na Stare Świdry - czasami się zdarza, że światło wariuje, bo będąc na łuku jadąc od galerii widzisz, że zapaliło Ci się pionowe, które świeci 1 sekundę (!) i gaśnie a zapali się ponownie jak wzbudzi to światło tramwaj z przeciwka lub któryś z tych co Cię dogonią. A w tym czasie z tego przejścia dla pieszych korzysta całe 0 przechodniów.
- Piotrek_2274
- Posty: 667
- Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
- Lokalizacja: Nowe Górce
Tymczasem, mam wrażenie, że coś dziwnego dzieje się z sygnalizacjami w ciągu Wołoskiej, ale z punktu widzenia innych użytkowników dróg niż tramwaje. Na skrzyżowaniu Wołoska-Woronicza coraz częściej ruch samochodowy w kierunku północnym ma zielone światło tylko na kilka sekund. To chyba nie jest spowodowane wyłącznie dodatkową fazą w cyklu dla skręcającej "4"? Z kolei na Wołoskiej - Dąbrowskiego sygnalizacja potrafi się zaciąć i czerwone dla kierunku podporządkowanego trwa ładnych parę minut, nawet gdy nie zbliża się tramwaj. Kilka dni temu byłem świadkiem sytuacji, w której światło czerwone dla Dąbrowskiego i wyjazdu ze szpitala paliło się na tyle długo, że samochody po prostu zaczynały jechać na czerwonym.
To pierwsze może być związane z fazą dla czwórki, która nie jest planowana w ogólnych obliczeniach natężenia ruchu dla normalnej sytuacji (stad nie jest planowane uruchomienie ruchu liniowego w tej relacji na stałe).
ŁK
-
- Posty: 5909
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Zauważyłem nową sygnalizację przy Faradaya. Jadąc od Żerania Wschodniego, mamy po kolei sygnalizację przy Daniszewskiej, Faradaya, Odlewniczej i w bliskiej przyszłości Inowłodzka. Minut na przejazd nie przybyło.
miłośnik 13N