Bilety, kontrole, taryfa

Moderator: JacekM

kajo
Posty: 2796
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 22 paź 2016, 11:10

A słyszałeś by ktoś za to poszedł siedzieć. Ja jeszcze nigdy. Nie wiem z czego to wynika, ale pare takich akcji i tych co podobno w KM mają kilkadziesiąt mandatów nieopłaconych można by było przywołać do porządku.
Winston przeprasza. Pobłądził. Ale Winston już wszystko zrozumiał i kocha Wielkiego Brata
No co poradzić, że zapowiedziane kontrole z reguł niewiele ujawniają. Albo właśnie ujawniają tych co się zapomnieli.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Paweł D.
Posty: 5334
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 22 paź 2016, 11:29

kajo pisze:A słyszałeś by ktoś za to poszedł siedzieć. Ja jeszcze nigdy.
Słyszałem, a nawet skan wyroku widziałem. Owszem, nie jest to powszechne, ale zdarza się. Osobiście wolę, aby wyrok dawał możliwość "wykupienia się" bądź tylko grzywny, bo to nawet lepiej niż płacenie przez podatnika za wikt i opierunek w ZK.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 22 paź 2016, 11:48

reserved pisze:Będę się upierał - policja najlepiej pracuje wtedy, gdy mieszkańcy danego obszaru czują się bezpieczni. Kontrolerzy najlepiej pracują wtedy gdy pasażerowie jeżdżą coraz częściej z biletami.
Moim zdaniem najlepszym wyznacznikiem pracy kontrolerów są wpływy ze sprzedaży biletów. A te na pewno bardzo spadną w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Wiele osób zrezygnuje z zakupu biletu miesięcznego na rzecz skitranej w kieszeni 20-minutówki. Nawet jak w ciągu miesiąca trafi się 10 kontroli to i tak wyjdzie taniej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 22 paź 2016, 11:56

No proszę, czyli jednak "opłata dodatkowa" jest karą.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 22 paź 2016, 12:03

No chyba nie nagrodą

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 22 paź 2016, 13:31

Premo pisze:
reserved pisze:Będę się upierał - policja najlepiej pracuje wtedy, gdy mieszkańcy danego obszaru czują się bezpieczni. Kontrolerzy najlepiej pracują wtedy gdy pasażerowie jeżdżą coraz częściej z biletami.
Moim zdaniem najlepszym wyznacznikiem pracy kontrolerów są wpływy ze sprzedaży biletów. A te na pewno bardzo spadną w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Wiele osób zrezygnuje z zakupu biletu miesięcznego na rzecz skitranej w kieszeni 20-minutówki. Nawet jak w ciągu miesiąca trafi się 10 kontroli to i tak wyjdzie taniej.
Już widzę ten nius:

"Dramat ZTMu. Warszawiacy masowo przestali kupować bilety miesięczne.
- Wszystko przez to, że kontrolerzy mają mundury - mówi Przemysław z Ochoty (15 l.)
- Jestem uczniem i zawsze widzę, jak wchodzi kontrol. Wtedy do kasownika ustawia się kolejka osób z wymiętymi dwudziestominutówkami"

Może w aszdzienniku.
ŁK

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 22 paź 2016, 13:46

Moim zdaniem najlepszym wyznacznikiem pracy kontrolerów są wpływy ze sprzedaży biletów.
A moim nie, bo one zależą także od zmian w komunikacji. Lepszym wskaźnikiem byłby % przejazdów nieopłaconych / nieprawidłowo opłaconych.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 22 paź 2016, 13:55

Powinny byc tez bilety 5 minutowe po 1 zl. Najwiecej ludzi z tego co widze nie kasuje podjezdzjaac z domu do sklepu ten jeden, dwa przystanki. Zwykle na peryferiach widac przeciez jak w autobusie jest max 15 osob czy sa osoby wygladajace na kontrolerow.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 22 paź 2016, 14:23

KwZ pisze:
Moim zdaniem najlepszym wyznacznikiem pracy kontrolerów są wpływy ze sprzedaży biletów.
A moim nie, bo one zależą także od zmian w komunikacji. Lepszym wskaźnikiem byłby % przejazdów nieopłaconych / nieprawidłowo opłaconych.
A jak chcesz zbadać ten procent? Skoro w autobusie zostaną tylko ci co mają bilety

Paweł D.
Posty: 5334
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 22 paź 2016, 15:59

Przeprowadzać kontrolę takimi siłami, aby sprawdzić wszystkich. Np. pomiędzy przystankami z wyłączeniem kasowników. Technicznie możliwe do wykonania, ale wiadomo że na coś takiego nikt nie pójdzie. Zaraz fotki i okupacyjne skojarzenia będą.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 22 paź 2016, 16:25

Jak ma to służyć ocenie pracy kontrolerów?

Paweł D.
Posty: 5334
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 22 paź 2016, 16:34

W ogóle. Miałem na myśli szacunek liczny opłaconych przejazdów. Dawniej tak na PKP robiono.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 22 paź 2016, 16:38

Czyli wpływ że sprzedaży biletów jest nieważny?

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3103
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 22 paź 2016, 17:01

Jak trzeci raz nie jedziesz bez biletu, sprawa idzie na policję (tam gdzie ostatni raz byłeś kontrolowany), oni przekazują to już odpowiedniemu do miejsca zamieszkania posterunkowi i wzywają ciebie w celu składania wyjaśnień. Przeważnie kończy się zapłatą tej kary oraz kosztów sądowych.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Paweł D.
Posty: 5334
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 22 paź 2016, 17:09

Oj, to nie tak, zupełnie nie tak.

ODPOWIEDZ