Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

Moderator: Wiliam

Jurand
Posty: 1088
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 28 sty 2020, 15:06

Lipa pisze:
28 sty 2020, 14:13
155 bez oberka przez pętlę, gdzie tak doczytałeś? Z Wolskiej w lewo, w Hubalczyków. 167 nadal jeździłoby Olbrachta-Redutową. A 201 trzyma się kupy jako oferta dla sporego osiedla?
Z Wolskiej nie ma lewo skrętu w Hubalczyków, jest tylko w Sowińskiego.

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 28 sty 2020, 15:18

fik pisze:
28 sty 2020, 14:55
Georg pisze:
28 sty 2020, 14:08
Tabor 201 jako dowóz Znanej do M2 też mi jakoś średnio pasuje.
Nie sądzisz chyba, że 271 będzie miało jakiś znacząco odmienny tabor.
271 musi być przegubowe, nie wyobrażam sobie inaczej dowozówki do metra dla Jelonek (wspólnie ze 190).
Jurand pisze:
28 sty 2020, 15:06
Z Wolskiej nie ma lewo skrętu w Hubalczyków, jest tylko w Sowińskiego.
Co do Hubalczyków, rzeczywiście tam nie ma lewoskrętu, chyba że dopuszczonoby taką możliwość dla autobusów ZTM... Inaczej rzeczywiście powrót musiałby być przez Sowińskiego, a to gorzej bo powstaje problem z obsługą tego ZP i brak połączenia Fort Wola-Jana Kazimierza w kierunku MRD.
fik pisze:
28 sty 2020, 14:55
Na pewno trzyma się znacznie bardziej, niż 271 robiące świński ogon; jazda ze Znanej na Nowe Bemowo przez Koło jest w miarę sensowna, jazda na Karolin przez Górce - nie. Kupy nie trzyma się przede wszystkim usuwanie jedynego połączenia międzydzielnicowego, które może i ma pewne wady, ale z pewnością w żaden sposób nie zostanie zastąpione metrem.
Ale przecież 167 nie chcę usuwać, pozostanie na Olbrachta i Redutowej dodatkowo na Górczewskiej będzie stanowić połączenie tego rejonu z Ochotą, które obecnie dużo gorzej zapewnia 154. Chyba, że mówisz o usuwaniu potworka 154 - dla mnie ta linia jest zaprzeczeniem połączenia międzydzielnicowego. Pełni głównie funkcje lokalne, które z powodzeniem mogą być zrealizowane przez inne linie.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 sty 2020, 15:40

Lipa pisze:
28 sty 2020, 15:18
fik pisze:
28 sty 2020, 14:55

Nie sądzisz chyba, że 271 będzie miało jakiś znacząco odmienny tabor.
271 musi być przegubowe, nie wyobrażam sobie inaczej dowozówki do metra dla Jelonek (wspólnie ze 190).
Co 3,75' przegubowy autobus do metra na Człuchowskiej, to jest absurdalne marnowanie publicznej kasy, zwłaszcza utrzymując tuż obok bardzo mocne 105, no ale nie od dziś wiadomo, które dzielnice się w tym mieście dopieszcza.
Ale przecież 167 nie chcę usuwać, nadal będzie na Olbrachta i Redutowej. Chyba, że mówisz o potworku 154 - dla mnie ta linia jest zaprzeczeniem połączenia międzydzielnicowego. Pełni głównie funkcje lokalne, które z powodzeniem mogą być zrealizowane przez inne linie.
Mówię o utrzymaniu połączenia międzydzielnicowego dla osiedli w rejonie ZP Znana.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 28 sty 2020, 15:51

fik pisze:
28 sty 2020, 15:40
Co 3,75' przegubowy autobus do metra na Człuchowskiej, to jest absurdalne marnowanie publicznej kasy, zwłaszcza utrzymując tuż obok bardzo mocne 105, no ale nie od dziś wiadomo, które dzielnice się w tym mieście dopieszcza.
Jeżeli zabiera się międzydzielnicową linię na przegubach kursującą co 10', nie można dać w zamian linii kursującej na osiołkach, która w dodatku będzie dowozówką do metra. Linie dowozowe do metra z racji liczby pasażerów nie mogą być niskopojemne, bo traci się cały sens ich istnienia w przypadku tak dużych osiedli jak Jelonki.
Co do 105 to ono nie obsługuje Człuchowskiej, Hali Wola i Czumy.
fik pisze:
28 sty 2020, 15:40
Mówię o utrzymaniu połączenia międzydzielnicowego dla osiedli w rejonie ZP Znana.
Czy całe osiedle znajdujące się przy ZP Znana korzysta właśnie z relacji, którą zapewnia 167? Zapewne są to jednostkowe przypadki,a większość i tak teraz przesiada się do tramwajów lub innych autobusów.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 sty 2020, 15:59

Lipa pisze:
28 sty 2020, 15:51
Jeżeli zabiera się międzydzielnicową linię na przegubach kursującą co 10', nie można dać w zamian linii kursującej na osiołkach, która w dodatku będzie dowozówką do metra.
Dlatego w pierwszej kolejności nie należy zabierać linii międzydzielnicowej.
Linie dowozowe do metra z racji liczby pasażerów nie mogą być niskopojemne, bo traci się cały sens ich istnienia w przypadku tak dużych osiedli jak Jelonki.
179, 192.
Po drugie 105 nie obsługuje Człuchowskiej, Hali Wola i Czumy.
To są cztery przystanki. Nie, nie potrzebują aż takiej oferty. Już obecnie na Człuchowskiej puste przeguby się o siebie obijają, powstrzymajmy to szaleństwo.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 28 sty 2020, 16:32

Lipa pisze:
28 sty 2020, 11:42
Ale zaraz, tak po prostu zabrałeś z Dworca Zachodniego 154 i 184? 523 nie lubi tego.

EDIT A nie, widzę, że 184 tylko powyginałeś.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 sty 2020, 16:40

Nie, figurka 154+184+228+141 jest akurat całkowicie OK.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 sty 2020, 20:37

Lipa pisze:
28 sty 2020, 15:51
. Linie dowozowe do metra z racji liczby pasażerów nie mogą być niskopojemne, bo traci się cały sens ich istnienia w przypadku tak dużych osiedli jak Jelonki.
Wręcz przeciwnie (dawniej bym napisał "bzdura", ale się starzeję). Linie dowozowe w pierwszej kolejności to muszę być częste. Pojemność jest wtórna i wynikać musi wyłącznie z popytu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 28 sty 2020, 21:45

Kompletnie nie wierzę w 184 długości 60 minut jeżdżące co 7,5. Na to potrzeba jakieś 20 brygad. Faktem jest jednak, że po otwarciu buspasa na BW1920 r. należałoby poważnie potraktować odcinek od Grójeckiej, przynajmniej do czasu otwarcia tramwaju. W tym celu jednak wywijas przez Szczęśliwicką powinien być realizowany przez inną linię. Pytanie czy może nie wystarczy, aby przez 172, bo dla młodych oba ciągi poprzeczne (a i Jerozolimskie) są w strefie dojścia. Za mojego dzieciństwa z okolic Hali Kopińskiej na Zachodni chodziło się piechotą. Zresztą tam przystanki są i tak tylko na brzegach.

Za to jakiś miks 154/228/141, mam nadzieję, pojawi się zanim jeszcze otworzą metro.
ŁK

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 28 sty 2020, 21:49

Glonojad pisze:
28 sty 2020, 20:37
Lipa pisze:
28 sty 2020, 15:51
. Linie dowozowe do metra z racji liczby pasażerów nie mogą być niskopojemne, bo traci się cały sens ich istnienia w przypadku tak dużych osiedli jak Jelonki.
Wręcz przeciwnie (dawniej bym napisał "bzdura", ale się starzeję). Linie dowozowe w pierwszej kolejności to muszę być częste. Pojemność jest wtórna i wynikać musi wyłącznie z popytu.
fik pisze:
28 sty 2020, 15:59
Lipa pisze:
28 sty 2020, 15:51
Linie dowozowe do metra z racji liczby pasażerów nie mogą być niskopojemne, bo traci się cały sens ich istnienia w przypadku tak dużych osiedli jak Jelonki.
179, 192.
Zgadzam się, ze przede wszystkim muszą być częste i dostosowane do popytu. Ale nie można też porównywać dwóch różnych sytuacji, czyli zakończonej linii metra, które biegnie środkiem osiedla, i do której dowozówki wiozą tylko ludzi mieszkających poza strefą dojścia do stacji, z dowozem całego dużego osiedla do ostatniej (póki co) stacji metra, która znajduje się poza jego obrębem.
fik pisze:
28 sty 2020, 15:59
Lipa pisze:
28 sty 2020, 15:51
Po drugie 105 nie obsługuje Człuchowskiej, Hali Wola i Czumy.
To są cztery przystanki. Nie, nie potrzebują aż takiej oferty. Już obecnie na Człuchowskiej puste przeguby się o siebie obijają, powstrzymajmy to szaleństwo.
To nie są tylko 4 przystanki, bo z dowozu 271 do M2 będzie korzystać także południowa Lazurowa i Górczewska. Chciałbyś dać solówki, aby dowozówki do M2 przy Ratuszu były niezabieralne, bo każda z nich na końcowych odcinkach ma mniejsze zapełnienie? I zostanie przegubowe 109 co 20' i 523, do których chcesz upchać kilka osiedli? O 719 nawet nie piszę bo będzie i tak nabite przy Ratuszu nawet na przegubach. Ludzie pogonią Cię z taką ofertą i nie będą jeździć do metra w takich warunkach. A chyba nie po to otwierane są kolejne stacje żeby nad nimi wozić ludzi autobusami do centrum.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 sty 2020, 21:58

Lipa pisze:
28 sty 2020, 21:49
Zgadzam się, ze przede wszystkim muszą być częste i dostosowane do popytu. Ale nie można też porównywać dwóch różnych sytuacji, czyli zakończonej linii metra, które biegnie środkiem osiedla, i do której dowozówki wiozą tylko ludzi mieszkających poza strefą dojścia do stacji, z dowozem całego dużego osiedla do ostatniej (póki co) stacji metra, która znajduje się poza jego obrębem.
A, właśnie dlatego z Bródna do M2 jest linia co 3 minuty na przegubach.
To nie są tylko 4 przystanki, bo z dowozu 271 do M2 będzie korzystać także południowa Lazurowa i Górczewska. Chciałbyś dać solówki, aby dowozówki do M2 przy Ratuszu były niezabieralne? Ludzie pogonią Cię z taką ofertą i niue będą jeździć do metra w takich warunkach. A chyba nie po to otwierane są kolejne stacje żeby nad nimi wozić ludzi autobusami do centrum.
Nie ma najmniejszych szans, aby Lazurowa jeździła do MKJ. Z przystanku Siemiatycka do MKJ będzie 17 minut, plus jakieś 6 minut = 23 minuty do MRD. Dokładnie tyle samo, ile jedzie dwukrotnie od 271 częstsze 105.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 28 sty 2020, 22:03

fik pisze:
28 sty 2020, 21:58
A, właśnie dlatego z Bródna do M2 jest linia co 3 minuty na przegubach.
Bródno jest dowożone do obydwu linii metra. Znowu porównujesz sytuacje, które są zupełnie inne.
fik pisze:
28 sty 2020, 21:58
Nie ma najmniejszych szans, aby Lazurowa jeździła do MKJ. Z przystanku Siemiatycka do MKJ będzie 17 minut, plus jakieś 6 minut = 23 minuty do MRD. Dokładnie tyle samo, ile jedzie dwukrotnie od 271 częstsze 105.
To się okaże, może wygodnictwo i możliwość zajęcia wolnego miejsca na pierwszej stacji wygra ze 105. Pozostają jeszcze osoby, które jeździły dotąd 112. Oni nie wyparują i też będą korzystać z 271.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 sty 2020, 22:07

Lipa pisze:
28 sty 2020, 22:03
fik pisze:
28 sty 2020, 21:58
A, właśnie dlatego z Bródna do M2 jest linia co 3 minuty na przegubach.
Bródno jest dowożone do obydwu linii metra. Znowu porównujesz sytuacje, które są zupełnie inne.
A to ZTM ogłosił, że likwiduje 26 po otwarciu MKJ? Sytuacje nigdy nie są w pełni symetryczne, przykro mi.
Lipa pisze:
28 sty 2020, 22:03
To się okaże, może wygodnictwo i możliwość zajęcia wolnego miejsca na pierwszej stacji wygra ze 105. Pozostają jeszcze osoby, które jeździły dotąd 112. Oni nie wyparują i też będą korzystać z 271.
No ja jakoś jednak czuję, że jeżeli obecnie Jelonki w miarę sprawnie opuszczają osiedle w różnych kierunkach za pomocą 105+112+189+190, przy czym na Człuchowskiej jest ewidentna nadpodaż, to zwiększenie liczby kursów nie zaowocuje ich lepszym wypełnieniem. Prościej swojego zdania nie umiem sformułować, więc chyba musimy na tym dyskusję zakończyć.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 28 sty 2020, 22:11

fik pisze:
28 sty 2020, 22:07
Lipa pisze:
28 sty 2020, 22:03

Bródno jest dowożone do obydwu linii metra. Znowu porównujesz sytuacje, które są zupełnie inne.
A to ZTM ogłosił, że likwiduje 26 po otwarciu MKJ? Sytuacje nigdy nie są w pełni symetryczne, przykro mi.
Do 26 obecnie dowozi m.in. 112. 271 przejmie też tę rolę, a także zapewni bezpośrednią relację Górczewska (Wola Park) - południowa Lazurowa.

lublin42
Posty: 288
Rejestracja: 21 paź 2010, 20:06

Post autor: lublin42 » 29 sty 2020, 22:57

To mogę przedstawić jaka moja propozycja ląduje w ZTMie. Główne założenie to całkowita likwidacja 171 i przywrócenie trasy 112.
112 - stara trasa na Karolin.
121 z powrotem wydłużamy z Chomiczówki do Nowego Bemowa. Aby pasażerowie z Conrada mieli możliwość dogodnej przesiadki na tramwaje i 184 dowożące do metra.
171 całkowicie likwidujemy.
184 lekko korygujemy aby obsłużyć ZP Rodła: ...– Piastów Śląskich – Żołnierzy Wyklętych – Wrocławska-... Czas przejazdu wydłuży się o 1 minutę co jest niczym. A mieszkańcy z okolic Aeroklubu/Rodła zyskują bezpośrednie najszybsze połączenie do Metra; w przeciwnym wypadku do metra szybciej dojadą 201 co nie powinno być celem. Z Rodła do Ratusza, Wola Parku, Hali Wola przesiadamy się 1 raz.
201 na Kole prostujemy: ...-Księcia Janusza-Olbrachta-...
271 likwidujemy / nie uruchamiamy.
384 W zależności od potrzeb uruchamiamy szczytową linię 384.Z Chomiczówki po trasie 171 do Wrocławskiej,Radiowa,Dywizjonu 303,Obozowa,Księcia Janusza,Jana Olbrachta,Znana.
397/kursy skrócone 197 możemy wydłużyć do Tesco Karolin. Jeśli chcemy dopieścić Połczyńską. W zamian za 271. Chociaż szczerze ja osobiście nie widzę potrzeby by zostawiając 105,112,197 dokładać dodatkowe autobusy.
523 dokładamy ZP Kazubów. Jeden ZP w zamian za 171 dla ułatwienia dojazdu do Wola Parku i Metra. To nie jest uzwyklanie linii. Zostawiamy jej przyspieszony charakter.

Na Górczewskiej dołożono wystarczająco dużo autobusów i te 171 i 271 są zbędne. Już teraz jak przyjadą 3 przeguby to jest problem z obsłużeniem przystanku Jana Olbrachta 02... Nie oszukujmy się, istotną rolę będzie pełnić 523, a 109 i 171(w ciągu Górczewskiej) zostaną godnie zastąpione. A jeżeli nadal będzie za mało to uruchomimy wtyczki na 109 albo linię 309 Górczewska-MKJ.
Wycięcie 112 do Nowego Bemowa w obliczu uruchomienia II linii metra jest zupełnie bezzasadne. Metro samo w sobie nie zastępuje jakiejkolwiek relacji linii 112. Zaproponowane 271 również nie ma racji bytu. Jak ktoś zechce dojechać do metra to wybierze 105/190/197. ZTM ma argument, że 112 jest długą trasą i zbiera opóźnienia(głównie przez odcinek trasą S8 i brak dłuższych postojów w Markach). Tyle że za bardzo wielu osobom to nie przeszkadza - w celu dojazdu do metra wybierają przesiadkę na 105 która nadal będzie dobrze funkcjonować. A dojdzie BEZPOŚREDNIE!!!!! 197 do MKJ. 197 sprawniejsze od zaplanowanego 271. Ewentualnie wydłużmy kursy skrócone 397 do relacji Karolin-...-Reduta Ordona-...-Metro Stare Bielany. W takim wypadku w ogóle nie ma sensu uruchamiać 271.
Co do 201 i ewentualnie 384 przez Księcia Janusza: Na K.J. bez problemu można usytuować przystanek Koło w kierunku MKJ. Przez pomyłkę tego dokonano jak remontowano ulicę Newelską. Utwardzono podłoże pod przystanek i namalowano zygzak na jezdni. W drugą stronę przystanek MKJ ma być przed skrzyżowaniem z Jana Olbrachta. Dodatkowo na wysokości skrzyżowania K.J. z Brożka można usytuować dodatkowe przystanki; jednak puszczanie 201 przez Ciołka w moim odczuciu jest całkowicie bezzasadne i niewytłumaczalne. Na Ciołka wystarczy 184,197 i 397. A dzięki 201 przez Księcia Janusza ułatwiamy pasażerom przesiadkę na tramwaje(1 przejście dla pieszych), przyspieszamy dojazd do metra no i mniej męczymy kierowców(4 manewry skrętu mniej). Ponadto kraniec Znana dla 201 ustanawiamy jako przelotowy(formalnie do 5 minut postoju) a dłuższe postoje dla kierowców planujemy na Nowym Bemowie gdzie jest dużo miejsca.

Tak sobie sprawdziłem: 271 a 197 w relacji Karolin-MKJ - 5 minut różnicy na korzyść 197. A od Człuchowskiej do MKJ jest 190.

ODPOWIEDZ