Stacja A-19 Marymont

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 12 gru 2007, 16:35

Czemu przepuszcza? Bo mniej strat jest jak opóźni się skład na Kabaty niż na Marymont. A już minuta opóźnienia w godzinach szczytu robi różnicę. A wjazd i wyjazd wahadła przy standardowym czasie postoju 50 sekund to zajętość toru na około 2 minuty 30 sekund (min.). Im dłuższy postój, tym ten czas wydłuża się, w efekcie czego zwiększa się odstęp w odjazdach pociągów w kierunku Kabat, a przypomnę, że teraz jest więcej składów w ruchu.
Przepuszczanie aż 3 składów nie jest sytuacją powszechną - zdarza się jednak, prostym językiem ujmując, błędy systemu sterowania ruchem i wahadło nie dostaje zezwolenia na wjazd.
System odliczania czasu zakłada pewne teoretyczne wielkości, bo sytuacja ruchowa jest zmienna. Po odjeździe wahadła ustawia się czas 6, 8 bądź 9 minut w zależności od pory dnia. W tym czasie kilku minut wiele rzeczy może się zdarzyć i tego nie przeskoczy się.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Maciek
Posty: 3674
Rejestracja: 15 gru 2005, 23:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek » 12 gru 2007, 23:49

PATS pisze:Kiedy w końcu zniknie to wahadło??????
Już niedługo. Jak otworzą Słodowiec wahadło zniknie w mgnieniu oka :wink:
M1 6 33 112 171 181 184 523 E-2 701

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7780
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 13 gru 2007, 10:47

Ale z tego, co słyszałem, to trochę im się wali tunel :D więc otwarcie Słodowca może się nieco przedłużyć...
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8483
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 13 gru 2007, 11:07

R-9 Chełmska pisze:Ale z tego, co słyszałem, to trochę im się wali tunel :D
Nie wali się, tylko osiadał :/
viewtopic.php?p=262464#262464

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 13 gru 2007, 16:17

geograf pisze:
R-9 Chełmska pisze:Ale z tego, co słyszałem, to trochę im się wali tunel :D
Nie wali się, tylko osiadał :/
viewtopic.php?p=262464#262464
Nie osiadał, a przemieszczał się :D Ale już można kontynuować prace.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

alojzy
Posty: 1316
Rejestracja: 10 maja 2007, 9:08

Post autor: alojzy » 22 sty 2008, 15:21

http://www.rp.pl/artykul/85966.html
Za trzy tygodnie pasażerom ubędzie jedna stacja metra
Konrad Majszyk 22-01-2008, ostatnia aktualizacja 22-01-2008 02:23

10 lutego stacja Marymont zostanie zamknięta. Kilka tygodni później pociągi dojadą do Słodowca. Nie wiadomo tylko, czy z pasażerami

Stacja Marymont zostanie zamknięta na co najmniej cztery tygodnie. Powód – dobiegają końca prace przy budowie przystanku Słodowiec, a wykonawca – firma PRG Metro – zażyczył sobie wyłączenia z ruchu Marymontu, żeby „podpiąć” nową stację do istniejącej linii.

Dlaczego stacja zostanie zamknięta na tak długo? Metro miało do wyboru: albo dwukrotnie wyłączać z ruchu stację Marymont, albo raz, ale na dłużej. Wybrano drugie rozwiązanie.

– Jednak obie stacje muszą zostać od razu podłączone do wszystkich systemów. Nie zgodzimy się, żeby później kursował pociąg wahadłowy – mówi rzecznik Metra Warszawskiego Grzegorz Żurawski.

Chodzi o to, że za stacją Marymont nie ma torów do zawracania. Dlatego między tym przystankiem a placem Wilsona kursuje co dziewięć minut pociąg wahadłowy (na tym odcinku pasażera metra wyprzedza nawet idący górą przechodzień). Metro chciało uniknąć sytuacji, w której najpierw Marymont byłby zamykany raz, żeby włączyć do ruchu Słodowiec, a później drugi raz, żeby wycofać wahadło.

Plan jest więc taki: około miesiąca po zamknięciu Marymontu mają się pojawić regularne pociągi dojeżdżające przez stacje Plac Wilsona i Marymont do Słodowca.

Nie wiadomo jednak, czy uda się tak szybko zakończyć odbiory techniczne Straży Pożarnej, Państwowej Inspekcji Pracy i nadzoru budowlanego. Według naszych informacji pojawił się pomysł, jak wybrnąć z ewentualnego kłopotu. – Po wysadzeniu pasażerów na stacji Marymont puste pociągi mogłyby dojeżdżać do Słodowca w ramach dopuszczonych prawem jazd testowych – mówi kierownik kontraktu Lech Malinowski.

Za stacją zawracałyby zaś w kierunku Marymontu, skąd zabierałyby pasażerów jadących w stronę Kabat. Decyzja jeszcze nie zapadła.

Warte 260 mln zł prace na stacji Słodowiec i w prowadzącym do niej tunelu miały się zakończyć do 15 stycznia. Plany pokrzyżowały drgania tunelu i konieczność wzmocnienia torowiska.

Do zamknięcia stacji Marymont przygotowuje się już Zarząd Transportu Miejskiego.

– Cały ciężar transportu ludzi wezmą na siebie autobusy i tramwaje kursujące ul. Słowackiego – mówi rzecznik ZTM Michał Powałka. – Niestety, nie będzie dodatkowych autobusów i tramwajów. Linie i tak kursują z dużą częstotliwością, a pętla tramwajowa Marymont jest wykorzystywana w 100 proc. i nie zniesie „zagęszczenia” rozkładów – twierdzi.


Frekwencja

Dopóki nie zostanie otwarta stacja Słodowiec, Marymont nadal będzie obiektem żartów pasażerów. Z powodu zbyt rzadko kursującego pociągu wahadłowego ta ostatnia stacja jest najsłabiej wykorzystywana z całej pierwszej linii. W dzień powszedni korzysta z niej około 8 tysięcy pasażerów. Dla porównania: ze stacji Centrum korzysta ponad 56 tysięcy osób.


[ Komentarz dodany przez: MeWa: 2008-01-22, 16:59 ]
Dodanie artykułu. MeWa

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 22 sty 2008, 16:59

Jeszcze nie ma oficjalnie zatwierdzonej decyzji - ma być w tym tyg.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 22 sty 2008, 19:21

– Cały ciężar transportu ludzi wezmą na siebie autobusy i tramwaje kursujące ul. Słowackiego – mówi rzecznik ZTM Michał Powałka. – Niestety, nie będzie dodatkowych autobusów i tramwajów. Linie i tak kursują z dużą częstotliwością, a pętla tramwajowa Marymont jest wykorzystywana w 100 proc. i nie zniesie „zagęszczenia” rozkładów – twierdzi.
Uważam, że te parę osób bez większego problemu dojedzie do Pl. Wilsona środkami transportu naziemnego. Bo to, co się teraz z Marymontem dzieje, to parodia. Osobiście byłem tam tylko raz, z ciekawości.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6106
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 22 sty 2008, 19:52

Wolfchen pisze:Bo to, co się teraz z Marymontem dzieje, to parodia.
Ja tam się już przyzwyczaiłem, jak pewnie większość korzystających z tej stacji i parodią już dla mnie to nie jest :P
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 22 sty 2008, 20:12

Marymont ani parodią ani wymysłem polskim nie jest. O wiele dziwniejsze wahadła można było i można wciąż spotkać na świecie. Jak na taką organizację ruchu to 8 tys. to dobry wynik.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 31 sty 2008, 21:39

Od dnia 25 lutego br. stacja Marymont będzie czynna tylko do godz. 22.00.
W dniach 10-20 marca br. stacja Marymont będzie wyłączona z ruchu.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7780
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 31 sty 2008, 21:42

Chociaż 10 dni bez dziur pomiędzy normalnymi pociągami...
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 26 lut 2008, 0:40

Ostatni wahadłowy pociąg ze stacji Plac Wilsona odjeżdża około godz. 21.40.
Ostatni pociąg ze stacji Marymont do stacji Kabaty wyrusza o godz. 22.00.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

mamadoo
Posty: 202
Rejestracja: 11 gru 2006, 13:10
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: mamadoo » 26 lut 2008, 11:39

MeWa pisze:Marymont ani parodią ani wymysłem polskim nie jest. O wiele dziwniejsze wahadła można było i można wciąż spotkać na świecie. Jak na taką organizację ruchu to 8 tys. to dobry wynik.
O ile dobrze pamiętam to wahadłowy pociąg metra i to ze zmianą kierunku na jednej stacji kursował w Brukseli. Zdaje się, też, że w Berlinie istnieje lub jest dopiero budowana taka "ogryzkowa" linia dworca głównego. Tak więc warszawskie metro nie jest jakimś curiosum...

Awatar użytkownika
Karolus
Posty: 27
Rejestracja: 20 sie 2007, 19:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Karolus » 26 lut 2008, 11:57

Na Słodowcu odbywają się już jazdy próbne

ODPOWIEDZ