Stacja A-19 Marymont
Moderator: JacekM
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Czemu przepuszcza? Bo mniej strat jest jak opóźni się skład na Kabaty niż na Marymont. A już minuta opóźnienia w godzinach szczytu robi różnicę. A wjazd i wyjazd wahadła przy standardowym czasie postoju 50 sekund to zajętość toru na około 2 minuty 30 sekund (min.). Im dłuższy postój, tym ten czas wydłuża się, w efekcie czego zwiększa się odstęp w odjazdach pociągów w kierunku Kabat, a przypomnę, że teraz jest więcej składów w ruchu.
Przepuszczanie aż 3 składów nie jest sytuacją powszechną - zdarza się jednak, prostym językiem ujmując, błędy systemu sterowania ruchem i wahadło nie dostaje zezwolenia na wjazd.
System odliczania czasu zakłada pewne teoretyczne wielkości, bo sytuacja ruchowa jest zmienna. Po odjeździe wahadła ustawia się czas 6, 8 bądź 9 minut w zależności od pory dnia. W tym czasie kilku minut wiele rzeczy może się zdarzyć i tego nie przeskoczy się.
Przepuszczanie aż 3 składów nie jest sytuacją powszechną - zdarza się jednak, prostym językiem ujmując, błędy systemu sterowania ruchem i wahadło nie dostaje zezwolenia na wjazd.
System odliczania czasu zakłada pewne teoretyczne wielkości, bo sytuacja ruchowa jest zmienna. Po odjeździe wahadła ustawia się czas 6, 8 bądź 9 minut w zależności od pory dnia. W tym czasie kilku minut wiele rzeczy może się zdarzyć i tego nie przeskoczy się.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- R-9 Chełmska
- Posty: 7780
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec
Nie wali się, tylko osiadałR-9 Chełmska pisze:Ale z tego, co słyszałem, to trochę im się wali tunel
viewtopic.php?p=262464#262464
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Nie osiadał, a przemieszczał się Ale już można kontynuować prace.geograf pisze:Nie wali się, tylko osiadałR-9 Chełmska pisze:Ale z tego, co słyszałem, to trochę im się wali tunel
viewtopic.php?p=262464#262464
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
http://www.rp.pl/artykul/85966.html
[ Komentarz dodany przez: MeWa: 2008-01-22, 16:59 ]
Dodanie artykułu. MeWa
Za trzy tygodnie pasażerom ubędzie jedna stacja metra
Konrad Majszyk 22-01-2008, ostatnia aktualizacja 22-01-2008 02:23
10 lutego stacja Marymont zostanie zamknięta. Kilka tygodni później pociągi dojadą do Słodowca. Nie wiadomo tylko, czy z pasażerami
Stacja Marymont zostanie zamknięta na co najmniej cztery tygodnie. Powód – dobiegają końca prace przy budowie przystanku Słodowiec, a wykonawca – firma PRG Metro – zażyczył sobie wyłączenia z ruchu Marymontu, żeby „podpiąć” nową stację do istniejącej linii.
Dlaczego stacja zostanie zamknięta na tak długo? Metro miało do wyboru: albo dwukrotnie wyłączać z ruchu stację Marymont, albo raz, ale na dłużej. Wybrano drugie rozwiązanie.
– Jednak obie stacje muszą zostać od razu podłączone do wszystkich systemów. Nie zgodzimy się, żeby później kursował pociąg wahadłowy – mówi rzecznik Metra Warszawskiego Grzegorz Żurawski.
Chodzi o to, że za stacją Marymont nie ma torów do zawracania. Dlatego między tym przystankiem a placem Wilsona kursuje co dziewięć minut pociąg wahadłowy (na tym odcinku pasażera metra wyprzedza nawet idący górą przechodzień). Metro chciało uniknąć sytuacji, w której najpierw Marymont byłby zamykany raz, żeby włączyć do ruchu Słodowiec, a później drugi raz, żeby wycofać wahadło.
Plan jest więc taki: około miesiąca po zamknięciu Marymontu mają się pojawić regularne pociągi dojeżdżające przez stacje Plac Wilsona i Marymont do Słodowca.
Nie wiadomo jednak, czy uda się tak szybko zakończyć odbiory techniczne Straży Pożarnej, Państwowej Inspekcji Pracy i nadzoru budowlanego. Według naszych informacji pojawił się pomysł, jak wybrnąć z ewentualnego kłopotu. – Po wysadzeniu pasażerów na stacji Marymont puste pociągi mogłyby dojeżdżać do Słodowca w ramach dopuszczonych prawem jazd testowych – mówi kierownik kontraktu Lech Malinowski.
Za stacją zawracałyby zaś w kierunku Marymontu, skąd zabierałyby pasażerów jadących w stronę Kabat. Decyzja jeszcze nie zapadła.
Warte 260 mln zł prace na stacji Słodowiec i w prowadzącym do niej tunelu miały się zakończyć do 15 stycznia. Plany pokrzyżowały drgania tunelu i konieczność wzmocnienia torowiska.
Do zamknięcia stacji Marymont przygotowuje się już Zarząd Transportu Miejskiego.
– Cały ciężar transportu ludzi wezmą na siebie autobusy i tramwaje kursujące ul. Słowackiego – mówi rzecznik ZTM Michał Powałka. – Niestety, nie będzie dodatkowych autobusów i tramwajów. Linie i tak kursują z dużą częstotliwością, a pętla tramwajowa Marymont jest wykorzystywana w 100 proc. i nie zniesie „zagęszczenia” rozkładów – twierdzi.
Frekwencja
Dopóki nie zostanie otwarta stacja Słodowiec, Marymont nadal będzie obiektem żartów pasażerów. Z powodu zbyt rzadko kursującego pociągu wahadłowego ta ostatnia stacja jest najsłabiej wykorzystywana z całej pierwszej linii. W dzień powszedni korzysta z niej około 8 tysięcy pasażerów. Dla porównania: ze stacji Centrum korzysta ponad 56 tysięcy osób.
[ Komentarz dodany przez: MeWa: 2008-01-22, 16:59 ]
Dodanie artykułu. MeWa
Uważam, że te parę osób bez większego problemu dojedzie do Pl. Wilsona środkami transportu naziemnego. Bo to, co się teraz z Marymontem dzieje, to parodia. Osobiście byłem tam tylko raz, z ciekawości.– Cały ciężar transportu ludzi wezmą na siebie autobusy i tramwaje kursujące ul. Słowackiego – mówi rzecznik ZTM Michał Powałka. – Niestety, nie będzie dodatkowych autobusów i tramwajów. Linie i tak kursują z dużą częstotliwością, a pętla tramwajowa Marymont jest wykorzystywana w 100 proc. i nie zniesie „zagęszczenia” rozkładów – twierdzi.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- R-9 Chełmska
- Posty: 7780
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec
O ile dobrze pamiętam to wahadłowy pociąg metra i to ze zmianą kierunku na jednej stacji kursował w Brukseli. Zdaje się, też, że w Berlinie istnieje lub jest dopiero budowana taka "ogryzkowa" linia dworca głównego. Tak więc warszawskie metro nie jest jakimś curiosum...MeWa pisze:Marymont ani parodią ani wymysłem polskim nie jest. O wiele dziwniejsze wahadła można było i można wciąż spotkać na świecie. Jak na taką organizację ruchu to 8 tys. to dobry wynik.