Koleją na warszawskie lotnisko

Moderator: JacekM

Pan Piotr
(XXXX)
Posty: 865
Rejestracja: 26 sie 2007, 18:42
Lokalizacja: Warszawski Uniwersytet Medyczny

Post autor: Pan Piotr » 13 maja 2011, 13:39

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... letow.html


Czyli SKM na lotnisko nie będzie żadną konkurencją dla 175, bo różnica 2 zł. w sytuacji, gdy jeszcze autobus kursuje 2 razy częściej jest znacząca.

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 13 maja 2011, 13:44

XXXX pisze:Czyli SKM na lotnisko nie będzie żadną konkurencją dla 175, bo różnica 2 zł. w sytuacji, gdy jeszcze autobus kursuje 2 razy częściej jest znacząca.
co za bzdura, przecież droższa taryfa byłaby tylko do stacji na lotnisku. a jak ktos gdzieś leci to sorry ale 2 zł wiecej na dojazd n a lotnisko jest w stanie wysupłać.

taki suplement lotniskowy jest też np w Madrycie jak ktoś wysiada na stacjach lotniskowych (1EUR wiecej)
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 maja 2011, 14:38

W wielu miastach strefy dziwnie się "zaginają" w rejonie lotnisk i stawka jest wyższa, niż wynikałoby z kilometrów. Widać to zresztą dobrze na schematach zasięgu stref taryfowych.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
29 Ikarusów
Posty: 182
Rejestracja: 02 paź 2010, 12:18
Lokalizacja: inąd

Post autor: 29 Ikarusów » 13 maja 2011, 15:17

"- Cztery dychy, cztery dychy !! Zagraniczny tańszy, trzy dychy... a na LOT-owski pan wejdzie wszędzie... Na krajowy też. Trzymać w okładce, nie giąć, nie niszczyć. Dwa lata będzie służyć!"

http://www.bareja.republika.pl/mp3/czterydychy.mp3

jakoś mi się skojarzyło z "Misiem"... :grin:

Pan Piotr
(XXXX)
Posty: 865
Rejestracja: 26 sie 2007, 18:42
Lokalizacja: Warszawski Uniwersytet Medyczny

Post autor: Pan Piotr » 13 maja 2011, 15:19

mariow pisze:
XXXX pisze:Czyli SKM na lotnisko nie będzie żadną konkurencją dla 175, bo różnica 2 zł. w sytuacji, gdy jeszcze autobus kursuje 2 razy częściej jest znacząca.
co za bzdura, przecież droższa taryfa byłaby tylko do stacji na lotnisku. a jak ktos gdzieś leci to sorry ale 2 zł wiecej na dojazd n a lotnisko jest w stanie wysupłać.

taki suplement lotniskowy jest też np w Madrycie jak ktoś wysiada na stacjach lotniskowych (1EUR wiecej)
Przecież wiadomo, że taryfa będzie droższa tylko do stacji na lotnisku.

Tylko porównaj atrakcyjność czasowa pociągów w Madrycie, a czas dojazdu 20 min. z Centrum dla SKM. Autobus w Warszawie zależnie od pory jedzie 5-10 minut dłużej, a kursuje 2 razy częściej.

Poza tym w Warszawie już 4-osobowej rodzinie 4x6 zł. = 24 zł. ( SKM ) bardziej będzie się opłacało jechać taksówką z Centrum. W innych miastach dojazd na lotnisko jest faktycznie droższy, ale cena jest zależna również od pokonywanej odległości.

O ile dobrze zrozumiałem to z racji faktu, że Okęcie będzie w 2. strefie to tyle samo zapłaci pasażer z Okęcia do Centrum i z Okęcia do Legionowa czy Otwocka.

Reasumując - 2 zł. można oczywiście wysupłać, ale jeśli się autentycznie coś zyskuje.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 13 maja 2011, 15:24

Glonojad pisze:W wielu miastach strefy dziwnie się "zaginają" w rejonie lotnisk i stawka jest wyższa, niż wynikałoby z kilometrów.
Aczkolwiek jak już, to różnica powinna być przy jednorazowych. A nie taki paradoks, że mając miejski miesięczny trzeba by było dokasowywać 20-minutowy...

O tym, jak to pięknie załatwi wspólny bilet (gdzie minutowe nie uprawniają do przejazdu KMką) nie wspominam nawet. 8-(
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8479
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 13 maja 2011, 15:37

Ekhm. Skoro SKMka miałaby mieć tam druga strefę (ale tylko dla biletów jednorazowych), to w czym problem, aby i w 148/175/188 dla jednorazowych obowiązywała druga strefa?

Tylko jak to na dechach oznaczyć? ;)

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6949
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 13 maja 2011, 15:39

775? :p

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8479
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 13 maja 2011, 15:40

Ale 2. strefa tylko dla jednorazowych - długookresowe bez zmian ;)

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 13 maja 2011, 16:08

Wolfchen - przeczytałeś chociaż artykuł, który komentujesz?
Ruta w GW pisze:Planuje jednak, że strefa podmiejska nie dotyczyłaby podróżnych jadących na lotnisko z biletami 30 - czy 90-dniowymi.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 13 maja 2011, 16:24

person pisze:Ekhm. Skoro SKMka miałaby mieć tam druga strefę (ale tylko dla biletów jednorazowych), to w czym problem, aby i w 148/175/188 dla jednorazowych obowiązywała druga strefa?
Co to, kurna, awiacyjne getto? Panowie, opamiętajcie się, bo oszczędnisie będą podjeżdżać 306 i z buta #-o
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 13 maja 2011, 16:27

Chyba muszę iść do okulisty 8-(
Ale i tak pozostaje nadal otwarta kwestia biletów okresowych (dobowy, 3, 7 i 14-dniowy).

:arrow: KM chce tam skierować składy od strony Nasielska - będzie je gdzie upchnąć? :-k
MeWa pisze:Wolfchen - przeczytałeś chociaż artykuł, który komentujesz?
A po co 306? 175 i z buta jeden przystanek :P

[ Komentarz dodany przez: MeWa: Pon 16 Maj, 2011 ]
Połączenie dwóch następujących po siebie postów tego samego autora. Dodanie cytowania dla jasności dyskusji. MeWa
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 13 maja 2011, 17:21

XXXX pisze:Tylko porównaj atrakcyjność czasowa pociągów w Madrycie, a czas dojazdu 20 min. z Centrum dla SKM. Autobus w Warszawie zależnie od pory jedzie 5-10 minut dłużej, a kursuje 2 razy częściej.
w Madrycie też dojazd metrem chwilę zajmuje - nie jest to 10 minut
Autobus akurat może stać w korkach - dojazd pociągiem jest o niebo atrakcyjniejszy pod względem pewności czasu w jakim dotrze się na miejsce.
XXXX pisze:Poza tym w Warszawie już 4-osobowej rodzinie 4x6 zł. = 24 zł. ( SKM ) bardziej będzie się opłacało jechać taksówką z Centrum. W innych miastach dojazd na lotnisko jest faktycznie droższy, ale cena jest zależna również od pokonywanej odległości.
i co w tym niezwykłego? przy kilku osobach zawsze przejazd taksówką jest relatywnie coraz bardziej opłacalny kosztowo
Wolfchen pisze:Aczkolwiek jak już, to różnica powinna być przy jednorazowych. A nie taki paradoks, że mając miejski miesięczny trzeba by było dokasowywać 20-minutowy...
w Madrycie zawsze trzeba dokupić. naprawdę nie widziałbym w tym nic dziwnego gdyby taka dopłata obowiązywała również posiadaczy biletów strefowych - po prostu lotnisko możnaby zrobić oddzielną strefą

[ Komentarz dodany przez: MeWa: Pon 16 Maj, 2011 ]
Połączenie dwóch następujących po siebie postów tego samego autora. MeWa
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8479
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 13 maja 2011, 19:18

chester pisze:
person pisze:Ekhm. Skoro SKMka miałaby mieć tam druga strefę (ale tylko dla biletów jednorazowych), to w czym problem, aby i w 148/175/188 dla jednorazowych obowiązywała druga strefa?
Co to, kurna, awiacyjne getto? Panowie, opamiętajcie się, bo oszczędnisie będą podjeżdżać 306 i z buta #-o
Ja jedynie odnoszę się do treści artykułu. Skoro SKMka ma być droższa, a autobus mógłby być konkurencyjny czasowo (oraz z powodu częstotliwości kursowania), to albo będzie trzeba pokroić 175, albo podwyższyć cenę za przejazd. Wszak jakoś ta SKMa "musi się zwrócić", nie?

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 13 maja 2011, 19:29

zwróci się, zwróci, rozsądek wezmie górę, tym bardzie że to naprawdę będą tylko 2 zł
PURA VIDA!

ODPOWIEDZ