Druga linia metra - dalsze plany rozbudowy

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 05 paź 2007, 16:11

Wolfchen pisze:I CNK...
Pytam się: "pośrodku" Wisłostrady, czy na środku Wisły? Bo jeśli to pierwsze, to albo trzeba będzie zbudować dodatkowe wyjścia w połowie długości peronów, albo będzie dalej, niż przy usytuowaniu w tym rejonie tylko wschodnich główek stacji.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

tomkrt
Posty: 189
Rejestracja: 23 gru 2006, 12:12

Post autor: tomkrt » 05 paź 2007, 16:11

MeWa, widze że jeteś dobrze poinformowany
czy masz może te mapy które wczoraj były pokazywane na briefingu ?
Te z lokalizacją stacji i z planami przejść podziemnych ??

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 05 paź 2007, 16:13

Wszystko mam (chyba)...

[ Dodano: 2007-10-05, 16:14 ]
Bastian pisze:
Wolfchen pisze:I CNK...
Pytam się: "pośrodku" Wisłostrady, czy na środku Wisły? Bo jeśli to pierwsze, to albo trzeba będzie zbudować dodatkowe wyjścia w połowie długości peronów, albo będzie dalej, niż przy usytuowaniu w tym rejonie tylko wschodnich główek stacji.
Jedno z wyjść ze stacji jest przy Wisłostradzie.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 05 paź 2007, 16:15

MeWa pisze:Jedno z wyjść ze stacji jest przy Wisłostradzie.
Które?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 05 paź 2007, 16:16

spójrz na planik - pod "Głowica wschodnia" masz "zadaszone wejście"
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

tomkrt
Posty: 189
Rejestracja: 23 gru 2006, 12:12

Post autor: tomkrt » 05 paź 2007, 16:17

MeWa pisze:Wszystko mam (chyba)...
A czy możesz udostępnić te materiały ??

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 05 paź 2007, 16:18

Gdyby nie miało 50MB i nie było prawem autorskim chronione... :(
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 06 paź 2007, 16:25

Obrazek
Warszawa
INWESTYCJE

Na Euro 2012 drugą linią metra

Ponad 3 mld zł wydatków, rozkopanie połowy miasta i obawa, czy zdążymy z inwestycją w pięć lat. Władze Warszawy z wielką pompą przedstawiły wczoraj projekt budowy centralnego odcinka drugiej linii metra. Ma być gotowy przed Euro 2012


Kino Praha. Gasną światła, a na ekranie ukazują się satelitarne zdjęcia skrzyżowań między rondem Daszyńskiego i Dworcem Wileńskim, pod którymi do końca 2011 roku ma powstać siedem stacji centralnej części drugiej linii metra.

- Czy zdążymy do Euro 2012? Musimy zdążyć. Nie bądźcie takiej małej wiary - tak prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz mówiła do zebranych gości.


Z tarczą czy na tarczy?

Według Stanisława Pęckiego -przedstawiciela projektującego linię konsorcjum Metroprojektu i AMC - najtrudniejszą częścią tej inwestycji będzie budowa stacji Świętokrzyska na skrzyżowaniu z pierwszą linią metra. Wymieniał także inne miejsca wymagające inżynierskiej wirtuozerii: > głęboką stację Nowy Świat (27 metrów pod jezdnią) > przejście pod tunelem Wisłostrady > zatopioną w podmokłym gruncie Portu Praskiego stację Stadion.

Zaskoczenie wzbudziła jednak zaproponowana wczoraj przez inżynierów technologia budowy. Szefowie Metra Warszawskiego zapowiadali wcześniej, że druga linia powstanie przy pomocy tzw. TBM, czyli gigantycznych tarcz automatycznych drążących po 20 -40 metrów tunelu na dobę (dziś górnicy drążą w stolicy po dwa metry).

Projektanci chcą użyć takich tarcz, ale tylko do budowy tuneli. Stacje mają już powstać metodą odkrywkową (tak dziś na ul. Kasprowicza robotnicy budują bielański odcinek pierwszej linii metra). To może spowodować zwolnienie tempa prac. Czy w ten sposób nie zmniejszamy szansy na dokończenie budowy przed Euro 2012?

- Wręcz przeciwnie - twierdzi projektant Andrzej Chołdzyński. - W Warszawie mamy tak niekorzystne warunki geologiczne, że zastosowanie tarcz do budowy stacji wiązałoby się ze zbyt dużymi kosztami zabezpieczania budowy i ryzykiem niedotrzymania terminów.


Objazd wirtualną obwodnicą

Taki sposób budowy spowoduje gigantyczne utrudnienia na powierzchni. Na potrzeby inwestycji praktycznie zamknięta zostanie ul. Świętokrzyska. Nikt nie umiał jednak powiedzieć, na jak długo.

Planiści wyrysowali wczoraj objazdy wzdłuż tzw. obwodnicy Śródmieścia: Trasą Łazienkowską, Towarową, Okopową, Słomińskiego i Starzyńskiego. Co dalej, nie wiadomo. Problem w tym, że praska część obwodnicy... nie istnieje (władze Warszawy też obiecują ją zbudować przed Euro 2012).

Wiceprezydent miasta Jacek Wojciechowicz zapowiedział, że jeszcze w październiku Metro Warszawskie zacznie szukać wykonawcy. Budowa ma ruszyć w 2009 roku. Zaprezentowane wczoraj harmonogramy zostały wykonane na styk, tak by zdążyć przed Euro 2012. Na przykład dostawy taboru mają się skończyć w czwartym kwartale 2011 roku, a budowa linii na przełomie 2011 i 2012 roku.

Nie brakuje sceptyków. Według Janusza Piechocińskiego z firmy konsultingowej TOR, szanse na dotrzymanie terminów są bliskie zeru, m.in. z powodu długotrwałych procedur administracyjnych i niepewnego przebiegu przetargu.

KONRAD MAJSZYK

--------------------------------------------------------------------------------

Centralny odcinek drugiej linii metra to ponad 6 km torów i siedem stacji

Obrazek

Inżynierowie porównywali wczoraj ten projekt, jego znaczenie i rozmach, do inwestycji II RP: budowy Gdyni i Centralnego Okręgu Przemysłowego

Większość stacji znajdzie się bezpośrednio pod ruchliwymi skrzyżowaniami i będzie miała wyjścia na ich wszystkie strony. To spory krok naprzód. Przypomnijmy, że w ubiegłym roku Metro Warszawskie proponowało umieszczenie stacji nie pod, ale obok skrzyżowań (jak na krytykowanej z powodu lokalizacji stacji Ratusz). Takie usytuowanie miało ograniczyć korki podczas budowy. Prace przy drugiej linii zaczną się prawdopodobnie od stacji Dworzec Wileński i Stadion. Każdy z podziemnych przystanków ma mieć wyjścia innego koloru. Wewnątrz zobaczymy zaś nazwy stacji wypisane przy użyciu liternictwa i grafiki w nurcie tzw. pop-artu (wymyślił je dla metra artysta Wojciech Fangor). Projektant linii Andrzej Chołdzyński zdradził - pół żartem, pół serio - że marzy mu się, by wygląd stacji centralnego odcinka drugiej linii metra konkurował pod względem estetycznym z ekspozycją Muzeum Sztuki Nowoczesnej planowanego u zbiegu Marszałkowskiej i Świętokrzyskiej. Metro przejdzie pod Wisłą w 600-metrowym tunelu, mimo że budowa mostu byłaby znacznie tańsza. Za stacjami Rondo Daszyńskiego i Dworzec Wileński będą tory do zawracania pociągów. Obok stacji Stadion znajdzie się zaś odgałęzienie trzeciej linii w kierunku Gocławia. ¦
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 06 paź 2007, 16:44

Z prezentacji wynika niezmienony układ przystanków na pl. Wileńskim... Nie mówiąc już o tym, że podczas budowy będzie pewnie kompletny paraliż Pragi. Stacja nie będzie połączona dobrze z dworcem kolejowym...

Mnie ciakawi natomiast jedno - tunel metra pod Kasprzaka ma sięgać aż ul. Karolkowej (tory odstawcze). Będzie potem musiał być naprawdę ciasny skręt, by następna stacja była pod zajezdnią tramwajową...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

blinski
Posty: 1310
Rejestracja: 25 kwie 2007, 14:08
Lokalizacja: z domu, po kryjomu

Post autor: blinski » 06 paź 2007, 16:45

mewa, przepraszam bardzo za ewentualny laicyzm, ale gdzie są komentowane linki do wizualizacji stacji?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 06 paź 2007, 16:49

Nie ma linków. ZTCW wizualizacje (to są wizualizacje układu stacji) nie są umieszczone w necie.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 paź 2007, 19:36

Dobrze, że chociaż Rondo ONZ poprawili...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

tomkrt
Posty: 189
Rejestracja: 23 gru 2006, 12:12

Post autor: tomkrt » 06 paź 2007, 21:18

MeWa pisze:Z prezentacji wynika niezmienony układ przystanków na pl. Wileńskim... Nie mówiąc już o tym, że podczas budowy będzie pewnie kompletny paraliż Pragi. Stacja nie będzie połączona dobrze z dworcem kolejowym...
Niestety budując nowy DW wileński nie przewidziano połączenia do metra i mocno cofnięto perony.
A pod CH Wileński jest straszny bajzel - pzostałości niedoszłego metra.
Pamiętam jak przez budową centrum handlowego nurek schodził do komory (pewnie danej stacji) która była kompletnie zalana i sprawdzał czy jaki jest stan tunelu.
Z tego rysunku z rzepy wynika że cały rejon będzie pokryty przejściami podziemnymi.
Co do paraliżu to pełna zgodność. Już to przerabiałem jak 1,5 roku temu znienacka tramwajarze zaczeli wymieniać tory na skrzyżowaniu Solidarności i Targowej.
Był totalny sajgon.
Ciekawe ile trwa budowa takiej stacji - 2 lata ??
Tak na prawdę będzie to paraliż będzie miała cała Warszawa
Rozkopanie Ronda ONZ i skrzyżowania Świętokrzyskiej i Marszałkowskiej - to będzie dopiero. Przecież te budowy muszą się toczyć równolegle co najwyżej z kilkomiesięcznym przesunięciem.

Mam pytanko co do tych mapek - co nie możesz ich opublikować
te żółte linie na mapie to są tunele podziemne ?
I czy dobrze widze ze nie przewidziano żadnych połączeń między stacją Stadion a dworcem Stadion.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 07 paź 2007, 0:44

Docelowo przewidziano miejsce na przejścia pomiędzy stacją metra Stadion a peronami PKP i budynkiem dworca - trzeba pamiętać, że sam dworzec będzie podległa przebudowie.
Nie wiem o jakie "żótłe linie" chodzi...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 07 paź 2007, 8:30

Może chodziło o czerwone linie?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

ODPOWIEDZ