Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 23 lut 2008, 14:45

JotPeCet pisze:Nie mogą - bo wtedy nici z krótszych czasów przejazdu w rozkładzie.
Dopóki na większości linii mamy prędkości 100 lub mniej, kiblowa rezerwa wystarcza. Jak całość zmodernizują, wtedy trzeba będzie się zacząć martwić.

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 23 lut 2008, 17:24

no zaraz, ale chyba kible i flirty mają trochę inne osiągi jeśli chodzi o np. przyspieszenie...

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 23 lut 2008, 17:38

jasiu pisze:no zaraz, ale chyba kible i flirty mają trochę inne osiągi jeśli chodzi o np. przyspieszenie...
Mowiliśmy o p&p. Przyspieszenie tych różnić się znacząco nie będzie. Flirty to inna bajka.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 18 mar 2008, 20:06

Wszystko już jasne. Pierwszy kibel de-luxe o numerze 1913 został pozbawiony przedziału pierwszej klasy. Siedzenia wymieniono na wandaloodporne

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14800
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 18 mar 2008, 20:07

Premo pisze:Siedzenia wymieniono na wandaloodporne
FP czy te zielone?
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 18 mar 2008, 20:10

FP czy te zielone?
Zielone

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 27 mar 2008, 10:00

Koleje Mazowieckie ogłosiły przetarg na dostawę 7 sztuk EN57 i 2 EN71 po naprawie rewizyjnej z modernizacją (wersja SPOT bez wymiany układu rozruchowego). Szczegóły tutaj:
http://www.mazowieckie.com.pl/site.php5 ... 6/559.html
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 27 mar 2008, 11:36

Czyli kolejna dostawa Słoweńców.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 28 mar 2008, 9:01

Ciągle mi się marzy większa dostawa składów typu EN71 (czyt: przeróbka spalonych EN57). Na szczęście Flirty już blisko, a to lepsze niż EN71 będzie.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 29 mar 2008, 17:29

Życie Warszawy
Pasażerowie Kolei Mazowieckich będą podczas podróży oglądać najświeższe wiadomości i wideoklipy.

Ci, którzy w najbliższą środę wybiorą się w podróż pociągiem podmiejskim na trasie między Otwockiem a Grodziskiem Mazowieckim, mogą być zaskoczeni. Koleje Mazowieckie wyekspediowały na tę trasę zmodernizowany za 4 mln zł stary pociąg.

Kolejarze wybrali tę trasę, bo jeździ nią najwięcej pasażerów – ok. 20 tys. dziennie.

Eleganckie wnętrze i nowoczesne mechanizmy to jednak nie wszystko. W pociągu zainstalowano dziewięć monitorów telewizyjnych, na których wyświetlane będą informacje m.in. o zmianach rozkładu jazdy, a także reklamy i wideoklipy.

Już teraz KM mają umowy z kinem Femina, teatrem Sabat i wytwórnią płytową Sony BMG, która będzie promować w pociągu swoje najnowsze albumy.Monitory są zabezpieczone pancernymi szybami, których nie da się rozbić nawet młotkiem. Zresztą lepiej nie próbować – pociąg jest monitorowany i maszynista widzi, co dzieje się w przedziałach. Przez umieszczone w suficie głośniki muzykę i reklamy słychać w całym pociągu.

– Nie wiemy jednak, czy pasażerowie będą chcieli słuchać muzyki. Może zmęczeni po pracy będą woleli odpocząć w spokoju – zastanawia się prezes KM Halina Sekita.

Dlatego kolejarze czekają na głosy podróżnych. Zbierać je będą za pośrednictwem Internetu (strona www.mazowieckie.com.pl). Testy potrwają miesiąc.

Jeśli podróżnym pomysł się spodoba, monitory zostaną zainstalowane we wszystkich modernizowanych pociągach KM (w tym roku będą jeszcze trzy).To niejedyna nowinka. Nad drzwiami przedziałów zainstalowano wyświetlacze diodowe znane m.in. z miejskich autobusów. Pokazywane są na nich: trasa pociągu, aktualny czas i prędkość, z jaką pociąg jedzie. Zamontowany w pociągu GPS na bieżąco ustala jego położenie i gdy tylko zbliża się on do stacji, wyświetla jej nazwę.
KM nie wie? To przecież oczywiste, że mało kto lubi reklamy. Wyświetlanie tak, przez głośniki w żadnym wypadku

Awatar użytkownika
hubik
Posty: 197
Rejestracja: 24 lut 2008, 14:47
Lokalizacja: Warszawa - Gocław
Kontakt:

Post autor: hubik » 29 mar 2008, 20:46

chyba będą musieli dobrze pilnować ten skład bo patrząc na zniszczenia w taborze KM to te monitorki mogą długo nie przetrwać :P
"I właściwie kto wódki nie pije ten jest wywrotowcem, tak
Świadomie uszczuplającym dochody państwa - bezideowcem"

Kazik - Cztery pokoje ;)

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 29 mar 2008, 20:51

Może pancerna szyba chroni przed wybiciem i kradzieżą ale chyba nie wygra z gwoździem czy innym ostrzem którym wandale skrobią po szybach

Awatar użytkownika
hubik
Posty: 197
Rejestracja: 24 lut 2008, 14:47
Lokalizacja: Warszawa - Gocław
Kontakt:

Post autor: hubik » 29 mar 2008, 21:02

podejrzewam że na pewno jakoś je zabezpieczyli ale wspomniane rysowanie może jednak być silniejsze :P ciekawe jak ten En57 (zapewne) wygląda po tej modernizacji, może przedziały są bardziej przestronne to łatwiej będzie pilnować przed wandalami
"I właściwie kto wódki nie pije ten jest wywrotowcem, tak
Świadomie uszczuplającym dochody państwa - bezideowcem"

Kazik - Cztery pokoje ;)

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 29 mar 2008, 21:50

hubik pisze:wygląda po tej modernizacji, może przedziały są bardziej przestronne to łatwiej będzie pilnować przed wandalami
Jak pilnować? Może i jest monitoring. Lecz służy on tylko do rozpoznania sprawcy. Maszynista ma ważniejsze obowiązki od patrzenia się w ekran monitora

kozioł

Post autor: kozioł » 29 mar 2008, 21:59

W tym artykule mowa jest o tym czoperowym 57-15xx ?

ODPOWIEDZ