Strona 38 z 57

: 24 maja 2013, 15:53
autor: MisiekK
dzidek pisze:Długo nie trzeba było czekać na artykuł wychwalający HGW.
Chyba ktoś nakazał postawić Ossowskiego do pionu po artykułach atakujących ratusz. A ponieważ poparcie dla obecnej ekipy spada to trzeba wszelkich środków użyć. Dodając do tego ruchy kadrowe w GW nie ma się co narażać...

: 24 maja 2013, 15:56
autor: Bastian
MeWa pisze:To odpowiada Twoim potrzebom? :P http://www.rynek-kolejowy.pl/43412/Wars ... nikom_.htm
Moich tak, ale chodzi mi o a) prasę sensu stricte b) informację przekazaną szerszej (nie - niszowej) opinii publicznej.

W prasie moim zdaniem nie było drążenia, były tylko igrzyska.

: 24 maja 2013, 15:59
autor: MeWa
Tu polityka się liczy, a nie merytoryka...

: 24 maja 2013, 16:05
autor: MeWa
Motorniczy na krawędzi pisze:Po dzisiejszych rozmowach z przedstawicielami Zarządów Spółek miejskich czyli Tramwajów Warszawskich, Metra, Szybkiej Kolei Miejskiej oraz Miejskich Zakładów Autobusowych zbliżamy się coraz to większymi krokami do sporu zbiorowego. Niestety Rada Miasta zrzuciła problem biletów dla pracowników na Zarządu Spółek. Prezesi wyżej wymienionych spółek przedstawili propozycję, która jest nie satysfakcjonuje przedstawicieli Międzyzakładowego Komitetu Protestacyjnego.

Mianowicie jest to partycypacja w kosztach w wysokości 50% wartości biletu dla pracownika, oraz jego dzieci tylko i wyłącznie na 1 strefę biletową. Do tego dochodzą koszta ZUS i podatku VAT, od kwoty dofinansowania, które ponosi pracownik. MKP wyszedł z propozycją 100% dofinansowania do biletu dla pracowników oraz dopłatę 50 złotych dla dzieci pracowników na rok.

Dodatkowo MKP zażądał gwarancji utrzymania miejsc pracy w związku z rozpoczęciem restrukturyzacji w MZA i planowanemu zwolnienia 200 pracowników spółki. Restrukturyzacja ma się rozpocząć również w Tramwajach Warszawskich z początkiem przyszłego roku, co w konsekwencji może skutkować zwolnieniami pracowników. Najgorszą sytuacje mają pracownicy ZTM. Radni chcą likwidacji, lub głębokiej restrukturyzacji. Pracownicy ZTM są narażeni najbardziej na ryzyko utraty pracy. Tak więc jeśli Spółki TW oraz MZA nie zagwarantują utrzymania zatrudnienia na dotychczasowym zatrudnieniu, a także zabezpieczenia pracowników ZTM, Międzyzakładowy Komitet Protestacyjny podejmie decyzję o przystąpieniu do sporu zbiorowego, co w konsekwencji doprowadzi do referendum w sprawie przeprowadzenia strajku. Obecnie w MZA zostały zaproponowane pracownikom dobrowolne zwolnienia. Jeśli zbyt mało osób z tej formy skorzysta może dojść do zwolnień grupowych.

Kolejne rozmowy są zaplanowane na przyszły tydzień. Wówczas Zarządy Spółek Miejskich oraz ZTM mają ponownie próbować dojść do porozumienia z MKP.

Najważniejszą teraz kwestią jest zabezpieczenie pracowników przed zwolnieniami, gdyż jest to realna groźba ze strony pracodawców. Drugą ważną kwestią są bilety pracownicze, które MKP chce, aby były refundowane przez Spółki w wysokości 100%. Pracownik będzie ponosił koszta związane z podatkiem VAT oraz ZUS - około 52 złotych miesięcznie za bilet pracowniczy kwartalny na 2 strefy.

Tak więc bitwa już nie toczy się tylko o bilety pracownicze, ale o utrzymanie miejsc pracy dla załogi. Taki widok jak na zdjęciu jest bardzo realny jeśli nie osiągnie się kompromisu.

: 24 maja 2013, 16:10
autor: MisiekK
MeWa pisze:Tu polityka się liczy, a nie merytoryka...
Dokładnie. Szczególnie, że GW pozwoliła sobie na duże odstępstwo od wymaganej linii. Więc teraz populizmem się nadciągnie - po co pisać rzetelnie jak można poprawnie? A że kurek informacji podstołowych się zamknął...

: 24 maja 2013, 16:19
autor: Glonojad
MeWa pisze:[ Drugą ważną kwestią są bilety pracownicze, które MKP chce, aby były refundowane przez Spółki w wysokości 100%. Pracownik będzie ponosił koszta związane z podatkiem VAT oraz ZUS - około 52 złotych miesięcznie za bilet pracowniczy kwartalny na 2 strefy.
A po cholerę mam płacić VAT (a nie PIT?) i ZUS za bilet na 2 strefy? Tutaj to powinno być do wyboru - mniejszy koszt zarówno dla pracodawców, jak i pracowników; samą ideę chociaż cząstkowej odpłatności (może być VAT i ZUS) popieram, bo pozwoli realnie policzyć, ile osób chce taki bilet (zakładam że tym, którzy nie chcą/nie potrzebują, pracodawca nic nie będzie dopłacał). I ile rzeczywiste "dodatkowe wpływy" wyniosły.

: 24 maja 2013, 17:43
autor: Wolfchen
W budżetówce ulgę 50% na kolei trzeba co roku wykupować i nie ma problemu z tym ;)
Koszt to około stówy, ale wykupuje to około 40% uprawnionych. A gdyby było z urzędu rozdawane, to by MON całkiem sporo płacił za tych, którzy to olewają. Więc częściowa odpłatność urealnia koszty :)

: 25 maja 2013, 0:59
autor: Pawel_
fik pisze:
Bastian pisze: A czym to udowadniają?
Legitymacją służbową.
A kierowca, który będzie jechał do pracy, też będzie miał darmowy dojazd? ;]

: 25 maja 2013, 8:05
autor: MisiekK
I może być ciekawie, bo do postulatów biletowych doszły płacowe i socjalne. Nie wiem czy ruszenie biletów pracowniczych to był dobry pomysł.

: 25 maja 2013, 8:11
autor: Pingwin
MisiekK pisze:I może być ciekawie, bo do postulatów biletowych doszły płacowe i socjalne. Nie wiem czy ruszenie biletów pracowniczych to był dobry pomysł.
sami sobie ukręcili bata....

podoba mi się że ktoś wreszcie to wszystko ruszył...

: 25 maja 2013, 8:38
autor: Glonojad
Tak, Guział w sojuszu z przasnyskim trollami. Też mi piękna alternatywa...

: 25 maja 2013, 8:40
autor: MisiekK
Glonojad pisze:Tak, Guział w sojuszu z przasnyskim trollami. Też mi piękna alternatywa...
I jeszcze Maciejowski. Zbieranina spod ciemnej populistycznej gwiazdy z objawami obywatelskiego niedorozwoju. Nie wiem po co ZZ się z nimi bratają

: 25 maja 2013, 10:57
autor: fik
Pawel_ pisze:
fik pisze: Legitymacją służbową.
A kierowca, który będzie jechał do pracy, też będzie miał darmowy dojazd? ;]
Kontroler jadący do pracy nie ma darmowego dojazdu.

: 25 maja 2013, 11:00
autor: dzidek
fik pisze:
Pawel_ pisze: A kierowca, który będzie jechał do pracy, też będzie miał darmowy dojazd? ;]
Kontroler jadący do pracy nie ma darmowego dojazdu.
Przecież sam pisałeś, że kontroler dojazd na rejon zawsze ma darmowy.

: 25 maja 2013, 11:07
autor: fik
dzidek pisze:Przecież sam pisałeś, że kontroler dojazd na rejon zawsze ma darmowy.
No właśnie - a nie dojazd do pracy.