Strona 371 z 375

Tabor Kolei Mazowieckich

: 17 cze 2023, 9:38
autor: fik
W weekendy na RL jeżdżą raczej ER160, co uwalnia część EN76.

Tabor Kolei Mazowieckich

: 18 cze 2023, 10:50
autor: karollowegrzyn
Włączę się do tematu, bo mocno zastanawia mnie, czemu nowe długie składy Stadlera kursują na trasie Wileńska-Tłuszcz, a nie np. na linii R60 (Wileńska-Małkinia), gdzie w piątki nie ma gdzie palca wcisnąć? To jakieś próby, i boją się nimi jechać dalej niż do sekcji napraw w Tłuszczu? ;) Bo składy są z 2023

Tabor Kolei Mazowieckich

: 18 cze 2023, 11:10
autor: Paweł D.
A czy przypadkiem dofinansowanie nie ogranicza ich kursowania tylko do Tłuszcza?

Tabor Kolei Mazowieckich

: 18 cze 2023, 11:23
autor: karollowegrzyn
Paweł D. pisze:
18 cze 2023, 11:10
A czy przypadkiem dofinansowanie nie ogranicza ich kursowania tylko do Tłuszcza?
O, to może być to, doczytam, chyba że ktoś potwierdzi

EDIT:

Masz rację, dzięki.
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/km ... 13322.html

Tabor Kolei Mazowieckich

: 22 cze 2023, 12:35
autor: Wiliam
Kojarzycie jakie są wartości rzeczywiste przyspieszeń pociągów KM i SKM do prędkości przelotowych?
Strona SKM podaje np. dla Impulsa 35WE 34s do 100km/h, ale bez obciążenia. A z obciążeniem?

Tabor Kolei Mazowieckich

: 24 cze 2023, 7:21
autor: zxcvbnm
Powiem tyle, że to zależy. W rzeczywistości np. EN57AKM mają do 0.9 m/s2, a EN57AL nawet 0.8 m/s2 - są dosyć ociężałe z powodu aparatury.
Nowy tabor potrafi przy idealnych warunkach wykorzystać przyspieszenie określone przez producenta przy prędkości do 40 km/h, potem bywa już różnie. Pamiętać też trzeba o wdrażanym ecodrivingu.
35WE ma szacunkowo 34-40 s, 27WE 30 - 40 s, 19WE - 1,2 m/s2 do 40km/h jest realne tylko przy trakcji pojedynczej, w podwójnej do 1 m/s2, też 30-40 s. To są oczywiście wartości szacunkowe. Nie wiem czy ktoś mierzył pod maksymalnym obciążeniem. Fakt, faktem, 35WE, jak i Impuls 2 maja elektroniczne kagańce na przyspieszenie i nie przekroczy ono 1,0 m/s2 do 40 km/h.

EDIT:
Krótkim podsumowaniem:
W ostatnich 2 tygodniach KM i UM uruchomiły przetargi na nowy tabor dla KolMazów:
-25 EZT 5 człon
-16 EZT 2 człon
-6 EAZT 2 człon
-50 EZT 5 człon w 4 transzach, umowa ramowa na KPO, na zaś, bo obecnie nie ma jak tego zfinansować.
1 transza 14EZT Dęblin - Skierniewice
2 transza 14EZT Siedlce - Łowicz
3 transza 11EZT Radom - Działdowo
4 transza 11EZT cała LK6

Tabor Kolei Mazowieckich

: 24 cze 2023, 9:32
autor: Paweł D.
Czy naprawdę nie można tych transz połączyć w jedną dla obszaru, a nie konkretnych tras? Bo jak sobie KM wymyślą obieg Siedlce-Sochaczew-Pilawa, to trzeba będzie posłać kibla, bo ograniczenia projektu UE?

Tabor Kolei Mazowieckich

: 24 cze 2023, 10:57
autor: alojz
Paweł D. pisze:
24 cze 2023, 9:32
Bo jak sobie KM wymyślą obieg Siedlce-Sochaczew-Pilawa, to trzeba będzie posłać kibla, bo ograniczenia projektu UE?
Czemu od razu kible? Impulsy, stare Flirty, Elfy...

Tabor Kolei Mazowieckich

: 24 cze 2023, 11:16
autor: Paweł D.
Tylko, że one mają już zajęcie gdzie indziej....

Tabor Kolei Mazowieckich

: 24 cze 2023, 13:18
autor: alojz
To że teraz mają, nie oznacza że nie można tego zmienić.

Np. nówki wejdą na połączenia do Siedlec, więc stare flirty trzeba będzie upchnąć gdzie indziej.

Tabor Kolei Mazowieckich

: 24 cze 2023, 13:38
autor: zxcvbnm
Te 15 EZT + opcja 10 które będą już w 2025 r będą bez kaganca na trasę. Doskonale uzupełnią np. Dęblin - Sochaczew - Siedlce. Do tego 45WE, EN76 i ER75 bez przypisanych tras

Tabor Kolei Mazowieckich

: 24 cze 2023, 14:36
autor: Glonojad
Inna sprawa, że powoli czas kończyć z tymi obiegami zewsząd wszędzie. Za czasów kibli była wymówka techniczna że co godzinę potrzebują przeglądu, ale raczej nie przy nowoczesnym taborze. Czas ustalić sztywne relacje i pod tym kątem kupować tabor, różnicując go odpowiednio - np. na linii grodzisk - otwock szybszy rozruch, na linii wolomińskiej piętrowe składy wykończone nierdzewką kwasoodporną do czyszczenia z grafitti i rzygów itd.

Tabor Kolei Mazowieckich

: 24 cze 2023, 15:15
autor: Paweł D.
Wakacyjny rozkład trochę ograniczył obiegowe szaleństwa, bo mało co jeździ w relacji wschód-zachód. Choć zastanawiam się czy właśnie przez kończenie na Wschodniej/Zachodniej Flirty nie pójdą w odstawkę - no bo obieg.... W poniedziałek się okaże :)

Tabor Kolei Mazowieckich

: 24 cze 2023, 18:33
autor: zxcvbnm
Nie wiem jak po zachodniej stronie, ale będzie sporo połączeń łączonych R2 i R7 i przez to ER75 i 45WE na połączeniach do Siedlec oraz Pilawy i Dęblina. Łowicz - Celestynów które zostają pewnie ER160, Otwock - Wschodnia też, reszta EN57A. Do Mińska pewnie mniej ER160.

Tabor Kolei Mazowieckich

: 24 cze 2023, 19:26
autor: Łukasz
Co jeździ na przyspieszonym weekendowym do Ostrołęki? Kibelino?