Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

Moderatorzy: JacekM, Dantte

fraktal
Posty: 5482
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 22 sty 2024, 9:37

KR88 pisze:
22 sty 2024, 9:07
Skoro nie było nic słychać o karach, to nie spodziewanym bym się żadnych konsekwencji za zerwanie kontraktu 🤡
To właśnie kary, które od stycznia pewnie wzrosły mogą wykończyć ten kontrakt. Poczekamy, zobaczymy.

Jurand
Posty: 1081
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 22 sty 2024, 9:52

KR88 pisze:
22 sty 2024, 9:07
Skoro nie było nic słychać o karach, to nie spodziewanym bym się żadnych konsekwencji za zerwanie kontraktu
Raczej po kościach się nie rozejdzie tym razem, powinno się wziąć za dupe i Michalczewską i jej koleżankę z ZTMu

Jurand
Posty: 1081
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 22 sty 2024, 9:54

fraktal pisze:
22 sty 2024, 9:37
KR88 pisze:
22 sty 2024, 9:07
Skoro nie było nic słychać o karach, to nie spodziewanym bym się żadnych konsekwencji za zerwanie kontraktu 🤡
To właśnie kary, które od stycznia pewnie wzrosły mogą wykończyć ten kontrakt. Poczekamy, zobaczymy.
Kontrakt to od samego początku wykańczała sama Michalczewska, nie chcąc płacić stawek godzinowych kierowcom porownywalnych z innymi przewoźnikami, stąd braki, braki i jeszcze raz braki kadrowe.
Tak że Panie Fraktal już pora po woli żegnać się z najlepszymi i najwygodniejszymi wozami w mieście.

KR88
Posty: 176
Rejestracja: 28 mar 2020, 10:21

Post autor: KR88 » 22 sty 2024, 9:59

zxcvbnm pisze:
22 sty 2024, 9:11
W innych miastach też są jaja z tą firmą?
Szkoda tych Scanii, niech np. Grodzio odkupi i startuje w przetargu, z wozami uzywanymi.
Poprawność POlityczna w ztmie pozwoli zamówić tylko nowe wozy

Jurand
Posty: 1081
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 22 sty 2024, 10:27

KR88 pisze:
22 sty 2024, 9:59
zxcvbnm pisze:
22 sty 2024, 9:11
W innych miastach też są jaja z tą firmą?
Szkoda tych Scanii, niech np. Grodzio odkupi i startuje w przetargu, z wozami uzywanymi.
Poprawność POlityczna w ztmie pozwoli zamówić tylko nowe wozy
No chyba że się jakoś dogadali i np: Arriva przejmie kontrakt razem z kierowcami?
Infrastruktura jest gotowa i kamień węgielny wmurowany pod ewentualna współpracę :lol:
Stawki godzinowe Arriva podniosła dosyć solidnie i ponoć za przyprowadzenie do pracy kierowcy z uprawnieniami płacą 3tys brutto, czyli ludzi ciągle brakuje/potrzeba, czyli może coś być na rzeczy :-k

KM
Posty: 132
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:33

Post autor: KM » 22 sty 2024, 10:35

ZTM chyba sam otwiera furtkę Relobusowi do przejęcia autobusów i kierowców Michalczewskiego. Ostatni przetarg na używki, skierowany właśnie pod SU12 Relobusa, zawiera opcję rozszerzenia kontraktu o 25 autobusów używanych.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2232
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 22 sty 2024, 10:53

Tak, też zwróciłem uwagę na te dodatkowe 25 brygad, tylko nie skojarzyłem tego z Michasiem.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

KR88
Posty: 176
Rejestracja: 28 mar 2020, 10:21

Post autor: KR88 » 22 sty 2024, 11:04

Pani dyrektor ztm wiedząc o możliwych scenariuszach (no chyba na herbacie były rozmowy między paniami że nie ma kasy na paznokcie) wzięła pod uwagę scenariusz przejęcia Michasia przez ReloBusa... Ciekawe czy znajdzie się jakiś kruczek w umowie, żeby nie płacić kary za te machlojki

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2215
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 22 sty 2024, 11:22

Jurand pisze:
22 sty 2024, 10:27

No chyba że się jakoś dogadali i np: Arriva przejmie kontrakt razem z kierowcami?
Infrastruktura jest gotowa i kamień węgielny wmurowany pod ewentualna współpracę :lol:
Stawki godzinowe Arriva podniosła dosyć solidnie i ponoć za przyprowadzenie do pracy kierowcy z uprawnieniami płacą 3tys brutto, czyli ludzi ciągle brakuje/potrzeba, czyli może coś być na rzeczy :-k
Też jestem tego zdania, że ZTM powinien rozmówić się z przewoźnikami i zaproponować im by któryś wykupił kontrakt. Skoro cały czas chcą jeździć dla ZTMu to na pewno byliby chętni. Wydaje mi się że Arriva byłaby zainteresowana. Mają wozy gazowe, więc wiedzą jak wygląda eksploatacja dodatkowo mogliby przejąć ludzi bo większość na pewno byłaby chętna pracować nadal w tym samym miejscu. Trzeba tylko chcieć...

px33
Posty: 1589
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 22 sty 2024, 11:24

Myślę że wydzielenie kontraktu (razem z zasobami) do osobnej spółki i sprzedaż tej spółki ex-Arrivie za złotówkę mogłyby załatwić sprawę. ZTM jako strona umowy pewnie musiałby się zgodzić na cesję/sprzedaż, ale myślę że z ich punktu widzenia to łatwiejsza decyzja niż "bezpłatna" redukcja planu.
To właśnie kary, które od stycznia pewnie wzrosły mogą wykończyć ten kontrakt.
Ale z jakiej okazji miałyby wzrosnąć (albo raczej - wzrosnąć bardziej niż wzrośnie zwaloryzowana stawka wzkm)? Kwotowe kary raczej nie podlegają waloryzacji, a te liczone jako procent lub mnożnik stawki waloryzują się w takim samym tempie jak stawka, co poniekąd powinno być neutralne lub nawet korzystne dla firmy.

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3087
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 22 sty 2024, 11:56

Targowianin pisze:
21 sty 2024, 21:22
W piątek Michalczewska dała kierowcom 5 zł/h podwyżki i ogłosiła, że pracują tylko do końca czerwca, bo przez ceny gazu kontrakt jej się nie opłaca 8-)
Znając praktyki w tej firmie to pewnie jak kierowcom przyjdzie wypłata w lipcu za czerwiec, to pewnie będzie okrojona o premię uznaniową.
Czasem tak się robiło na koniec kontraktu
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

fraktal
Posty: 5482
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 22 sty 2024, 12:35

MJ pisze:
22 sty 2024, 11:22
Jurand pisze:
22 sty 2024, 10:27

No chyba że się jakoś dogadali i np: Arriva przejmie kontrakt razem z kierowcami?
Infrastruktura jest gotowa i kamień węgielny wmurowany pod ewentualna współpracę :lol:
Stawki godzinowe Arriva podniosła dosyć solidnie i ponoć za przyprowadzenie do pracy kierowcy z uprawnieniami płacą 3tys brutto, czyli ludzi ciągle brakuje/potrzeba, czyli może coś być na rzeczy :-k
Też jestem tego zdania, że ZTM powinien rozmówić się z przewoźnikami i zaproponować im by któryś wykupił kontrakt. Skoro cały czas chcą jeździć dla ZTMu to na pewno byliby chętni. Wydaje mi się że Arriva byłaby zainteresowana. Mają wozy gazowe, więc wiedzą jak wygląda eksploatacja dodatkowo mogliby przejąć ludzi bo większość na pewno byłaby chętna pracować nadal w tym samym miejscu. Trzeba tylko chcieć...
I mogliby Scanie wynająć od Michalczewskiej jak wynajmują jedną z zajezdni - nie musieliby szukać wozów na wolnym rynku.
Ale z jakiej okazji miałyby wzrosnąć (albo raczej - wzrosnąć bardziej niż wzrośnie zwaloryzowana stawka wzkm)? Kwotowe kary raczej nie podlegają waloryzacji, a te liczone jako procent lub mnożnik stawki waloryzują się w takim samym tempie jak stawka, co poniekąd powinno być neutralne lub nawet korzystne dla firmy.
A kary nie są jakąś wielokrotnością należności za usługę? Pracuję również w firmie usługowej i tu też czasem zrywa się umowy i to najczęściej na początku roku właśnie albo w połowie roku.

Łukasz
Posty: 10635
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 22 sty 2024, 12:53

Nieśmiało chciałbym dodać, że jak się realizuje usługi zgodnie z ustaleniami, to nie trzeba płacić kar.
ŁK

px33
Posty: 1589
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 22 sty 2024, 13:04

Z tego co pamiętam to większość kar w ZTM jest odbierana jako mnożnik ceny wzkm. Czyli jeśli powiedzmy w 2023 jeździ się za 8 zł a w 2024 za 9, to kara też tak jakby rośnie o 10%. Ale zakładając że waloryzacja dobrze oddaje wzrost kosztów a pierwotna stawka zakładała osiąganie zysku, to waloryzacja kar o ten sam procent jest de facto przezroczysta dla wykonawcy.

Główna kara za zerwanie umowy jest liczona jako procent od pełnej wartości kontraktu i nie wiem czy tu jest stosowana waloryzacja (IMO z punktu widzenia uciążliwości dla zamawiającego kara powinna być procentem od pozostałej wartości kontraktu i jako taka być waloryzowana, ale chyba mało kto zakłada że będzie wykorzystana). Ale biorąc pod uwagę dotychczasową współpracę, nie sądzę żeby akurat ta kara miała być wykorzystana.

KR88
Posty: 176
Rejestracja: 28 mar 2020, 10:21

Post autor: KR88 » 22 sty 2024, 17:13

Zamiast kary, nagroda dla pani dyrektor ztm za znalezienie zastępstwa za michasia w tych trudnych czasach 😁

ODPOWIEDZ