Komunikacja miejska na Woli

Moderator: Wiliam

Georg
Posty: 6018
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 31 sie 2016, 7:15

A co jest tymi dwoma ciągami na Odolanach? Bo tam widzę poza 194 same dziady: 129, 206, 306, 716...

mb112
Posty: 994
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 31 sie 2016, 8:01

Chodzi o Jana Kazimierza ? Pamiętam że były konsultacje typu: czy wolisz: całą czekoladę, pół czekolady albo chodzić głodny ? (konkretnie: czy ma być nowa linia w jedną stronę, w dwie czy żadna) - to chyba nic dziwnego że wybrano pierwszą opcję ?
I tu przecież nie chodziło o rozbijanie istniejącej oferty (Wolska) na 2 ciągi (Wolska, Jana Kazimierza) - bo innych ulic to tu na razie jeszcze nie ma - tylko o nową linię.
Moim zdaniem to najlepsza możliwa opcja bo z niektórych nowych bloków do przystanków na Wolskiej jest dość daleko (tym bardziej że na Wolskiej przystanki nie są zbyt gęsto a raczej nie ma co ich dogęszczać żeby spowalniać np. 105).
Trzeba też pamiętać że okolica będzie się rozwijać w stronę południową, więc w perspektywie będzie można przenieść tą nową linię na dalszy, równoległy ciąg, o czym też było w tych konsultacjach wspominane.

Georg
Posty: 6018
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 31 sie 2016, 8:31

mb112 pisze:Chodzi o Jana Kazimierza ? Pamiętam że były konsultacje typu: czy wolisz: całą czekoladę, pół czekolady albo chodzić głodny ? (konkretnie: czy ma być nowa linia w jedną stronę, w dwie czy żadna) - to chyba nic dziwnego że wybrano pierwszą opcję ?
I tu przecież nie chodziło o rozbijanie istniejącej oferty (Wolska) na 2 ciągi (Wolska, Jana Kazimierza) - bo innych ulic to tu na razie jeszcze nie ma - tylko o nową linię.
Moim zdaniem to najlepsza możliwa opcja bo z niektórych nowych bloków do przystanków na Wolskiej jest dość daleko (tym bardziej że na Wolskiej przystanki nie są zbyt gęsto a raczej nie ma co ich dogęszczać żeby spowalniać np. 105).
Trzeba też pamiętać że okolica będzie się rozwijać w stronę południową, więc w perspektywie będzie można przenieść tą nową linię na dalszy, równoległy ciąg, o czym też było w tych konsultacjach wspominane.
Oprócz zagęszczenia, można też postawić przystanek Sowińskiego dla linii E-5.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 31 sie 2016, 8:46

Obstawiam, że nowa linia powstanie kosztem obecnych kursów skróconych 105 - dlatego, jako mieszkaniec JK, wcale nie jestem za nową linią i dlatego uważam opcję dwukierunkową za najgorszą.

Niezależnie od tego jednak, czy brygady będą z recyklingu, czy nowe, jest to rozbijanie oferty na dwa ciągi - to fakt, z faktami się nie dyskutuje.

Dogęszczenie przystanków na Wolskiej jest niezbędne, to nonsens, żeby dowozowka typu 105 miała je rzadziej, niż tramwaj
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

dev
Posty: 676
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:17

Post autor: dev » 12 sty 2017, 11:38

Jeżdżę trochę linią 105 i mam pytanie, czy nie uważacie, że kurs przez Królewską i Grzybowską jest trochę bez sensu, w porównaniu do jazdy na wprost Prostą i Świętokrzyską? Chyba mniej osób korzysta wysiadając w tamtych miejscach, niż jakby ta linia jeździła prosto. Zwłaszcza, że teraz i tak połowa kursów kończy się na Rondzie Daszyńskiego.

A jak ktoś chce wysiąść na stacji Rondo ONZ, Świętokrzyska, to musi wysiąść z autobusu, zeby podjechać tylko 1, 2 przystanki metrem. Wiem, że trzeba "wrzucić" jak najwięcej osób do M2 ale czy za wszelką cenę?

No i kolejna kwestia, Drzeworytników powinno być na żądanie, tam są przystanki co chwila, co jest kuriozalne jak na trasę wylotową i bez sensu zamieniony charakter przystanku ze stałego na NŻ.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 12 sty 2017, 12:44

dev pisze:Jeżdżę trochę linią 105 i mam pytanie, czy nie uważacie, że kurs przez Królewską i Grzybowską jest trochę bez sensu, w porównaniu do jazdy na wprost Prostą i Świętokrzyską?
Na Świętokrzyskiej stoi się, a na Grzybowsko-Królewskiej ruch jest płynny (plus polepsza się obsługę tej części strefy śródmiejskiej)

dev
Posty: 676
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:17

Post autor: dev » 12 sty 2017, 13:53

Nieraz jeżdżę 178, wcale tak się nie stoi, nawet w godzinach szczytu.

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 12 sty 2017, 16:04

105 jadąc prosto straciłoby m.in. cenne połączenie z ZP Uniwersytet.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 12 sty 2017, 16:27

Skończ już z tym... Na palcach jednej ręki można policzyć tych wszystkich leniów, którym po zajęciach nie chce się iść pod górę. Ze 105 się wysypuje na ZP Nowy Świat, mało kto skręca.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 12 sty 2017, 16:44

Ale z Uniwersytetu w stronę Woli trochę osób jeździ. Generalnie warto aby wzdłuż Królewskiej i Grzybowskiej jeździło coś lepszego od dziada 102.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 12 sty 2017, 17:13

Dziada 102 na Świętokrzyską z dalszym przejazdem do Grzybowskiej w pakiecie zmian dla Powiśla, który szykuje ZTM: http://autobusczerwony.blox.pl/2017/01/ ... wislu.html

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 12 sty 2017, 18:33

Dantte pisze:Skończ już z tym... Na palcach jednej ręki można policzyć tych wszystkich leniów, którym po zajęciach nie chce się iść pod górę. Ze 105 się wysypuje na ZP Nowy Świat, mało kto skręca.
Jaką górę? Nie rozumiem. I jednak będę się upierał, że na ZP Uniwersytet się o wiele więcej osób "wysypuje".

Edit:
Aaa, Tobie chodzi o odcinek z BUWu. Ja pisałem o studentach dojeżdżających z Woli. Jeśli chodzi o połączenie Uniwersytet - BUW to nie mam zdania, bo dawno z tego połączenia nie korzystałem, więc nie wiem jak tam wygląda frekwencja.

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 13 sty 2017, 9:13

Swietokrzyska nie jest miejscem na linie magistralne.

"Z siatkami pełnymi zakupów" - jak ja nienawidzę takiej demagogii.
ŁK

dev
Posty: 676
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:17

Post autor: dev » 13 sty 2017, 10:03

Wg mnie można by powrócić do dawnej koncepcji przynajmniej jednej linii jeżdżącej Świętokrzyską i jednej jeżdżącej Grzybowską/Królewską a la dawne 106.

Rafaello_24
Posty: 148
Rejestracja: 27 lut 2007, 20:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Rafaello_24 » 28 sty 2017, 11:41

Uruchomienie linii autobusowej 921
od 01.02.2017 (środa)
Od dnia 01.02.2017 r., zostają wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu komunikacji autobusowej polegające na utworzeniu dojazdu do centrum targowo-konferencyjnego EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego.
Zmiany trasowe:
Uruchomiona zostaje nowa linia autobusowa 921 na trasie jednokierunkowej:
921 RONDO DASZYŃSKIEGO 03 - Towarowa - Kolejowa - Prądzyńskiego - Bema - Kasprzaka - Prosta - Towarowa - RONDO DASZYŃSKIEGO 03
W autobusach linii 921 obowiązuje taryfa ZTM.
Zmiany przystankowe:
Powstaje nowy zespół PRĄDZYŃSKIEGO, w skład którego wchodzą przystanki:
PRĄDZYŃSKIEGO 02 - zlokalizowany przy ul. Prądzyńskiego, w kierunku ul. Kasprzaka, w rejonie budynków centrum targowo-konferencyjnego EXPO XXI. Przystanek obowiązuje jako stały dla linii 921.

Czy to tak na stałe ? Czy tylko w przypadku wystaw. Jeżeli na stałe to mogłaby mieć wzdluz kolejowej mieć więcej przystankow zwłaszcza że coraz więcej się tam buduje.

ODPOWIEDZ