Solaris Urbino 18

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Michalk001
Posty: 1222
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 16 mar 2014, 20:20

Widzieliście Solarisa z MX11 Euro 6? Rozmiary napędu robią się wprost przerażające. Wieża kolosalnych rozmiarów i zabrana część ostatniego okna po lewej. Ciekawe czy wreszcie uporają się z wibracjami - raczej wątpię.
http://infobus.pl/admin/FCK/editor/plug ... 20Krak%F3w
http://infobus.pl/admin/FCK/editor/plug ... 20Krak%F3w

Asesino
Posty: 179
Rejestracja: 20 kwie 2012, 14:01

Post autor: Asesino » 16 mar 2014, 23:58

Jest jeszcze lepiej, patrzcie co się pojawiło zamiast trzech siedzeń bokiem za przegubem:
http://galeria.solaris-club.com/data/me ... C_1549.JPG
:-D
(nie wiem czy tak jest w krakowskich, zdjęcie jest z pierwszego wyprodukowanego przeguba z euro 6 oidp)

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 17 mar 2014, 5:08

A te trzy siedzenia bokiem to nie wynikały z chęci powiększenia miejsca do stania?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 17 mar 2014, 11:53

Michalk001 pisze:Widzieliście Solarisa z MX11 Euro 6? Rozmiary napędu robią się wprost przerażające. Wieża kolosalnych rozmiarów i zabrana część ostatniego okna po lewej. Ciekawe czy wreszcie uporają się z wibracjami - raczej wątpię.
http://infobus.pl/admin/FCK/editor/plug ... 20Krak%F3w
http://infobus.pl/admin/FCK/editor/plug ... 20Krak%F3w
Te miejsca z tyłu to się trochę robią jak sala Platinum. Jeszcze zrobić otwieranie tylnych trzwi tylko dla pasażerów z kartą członkowską i będzie full exclusive :)
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
Patryk2222
Posty: 1305
Rejestracja: 10 lut 2007, 22:52
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Patryk2222 » 17 mar 2014, 15:30

Michalk001 pisze:Widzieliście Solarisa z MX11 Euro 6? Rozmiary napędu robią się wprost przerażające. Wieża kolosalnych rozmiarów i zabrana część ostatniego okna po lewej. Ciekawe czy wreszcie uporają się z wibracjami - raczej wątpię.
http://infobus.pl/admin/FCK/editor/plug ... 20Krak%F3w
http://infobus.pl/admin/FCK/editor/plug ... 20Krak%F3w
Rozmiary napędu wcale nie są większe, to elementy otrzymywania wysokiej normy spalin sprawiają że wieża się rozrasta :-?
A415>>3911>>3916>>3905>>4796>>4938 :?: >>5457>>1804

D2156HM6UT POWER >> http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xyaT6AMVrU0
Ehhh wspomnienia ostatnią jazdą 5202 https://www.youtube.com/watch?v=xdPpMuFIcAg

Asesino
Posty: 179
Rejestracja: 20 kwie 2012, 14:01

Post autor: Asesino » 17 mar 2014, 20:27

KwZ pisze:A te trzy siedzenia bokiem to nie wynikały z chęci powiększenia miejsca do stania?
Oryginalnie taki był zamysł. Ale takie rozwiązanie jak na zdjęciu nie było z tego co wiem nigdy stosowane i jest na pewno mniej wygodne niż trzy siedzenia bokiem, więc przypuszczam że jest to w jakiś sposób wymuszone normą Euro 6 - bez powodu by tego raczej nie zmieniali.

guzior
Posty: 33
Rejestracja: 31 mar 2013, 21:37
Lokalizacja: "Jesteśmy z Grochowa [...]"

Post autor: guzior » 21 kwie 2014, 18:15

Zamiast trzech siedzeń bokiem jest konfesjonał, jak w conecto "Idź synu, nie grzesz więcej"

Flash8222
Posty: 7621
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 12 gru 2014, 9:54

Doszły mnie ciekawe słuchy na temat wypadających/pękających* szyb w nowych Solarisach :) Informacja jest w miarę potwierdzona, ale chciałbym by któryś z kierowców (tak, nie miłośników, kierowców! Siedzenie na pętli za kierownicą, nie jest byciem kierowcą.) z R-13 się wypowiedział na ten temat :)

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 12 gru 2014, 12:18

Trochę dziwne info. 8441 który dotarł jeszcze w listopadzie na testy a w ten poniedziałek dopiero dotarł na Stalową. Ma na kręcone prawie 10 000 km już i nic nie wypadło.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Walas
Posty: 17107
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 12 gru 2014, 13:07

Flash8222 pisze:Doszły mnie ciekawe słuchy na temat wypadających/pękających* szyb w nowych Solarisach :) Informacja jest w miarę potwierdzona, ale chciałbym by któryś z kierowców (tak, nie miłośników, kierowców! Siedzenie na pętli za kierownicą, nie jest byciem kierowcą.) z R-13 się wypowiedział na ten temat :)
Przepraszam bardzo, że się wypowiem ale znajomy kierowca był w środę po odbiór w Bolechowie i mówił mi, że kierowców było 5-ciu a odebrali tylko 3 U18, bo 2 miały pękniętą szybę przednią.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

Awatar użytkownika
Patryk2222
Posty: 1305
Rejestracja: 10 lut 2007, 22:52
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Patryk2222 » 16 lut 2015, 11:00

Dzisiaj miałem przyjemność przejechać się nowym solarisem (8441 voith) w porównaniu do 8580-95 rakieta, wydaje się być też sztywniejszy na zakrętach a jedynie co przeszkadza to dotykowe przyciski na żądanie.
A415>>3911>>3916>>3905>>4796>>4938 :?: >>5457>>1804

D2156HM6UT POWER >> http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xyaT6AMVrU0
Ehhh wspomnienia ostatnią jazdą 5202 https://www.youtube.com/watch?v=xdPpMuFIcAg

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2061
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 16 lut 2015, 11:42

Te dotykowe przyciski to masakra w tych wozach. Wystarczy troche więcej ludzi i na 723 każdy przystanek jest zaliczony... Ludzie są jacy są i dotykowe przyciski zdecydowanie się dla nich nie nadają. A co do samych wozów to bardzo przypadły mi do gustu, ciche, dynamiczne (zarówno Voith i ZF), do tego wygodniejsze siedzenia, niż w pozostałych SU.

Awatar użytkownika
Matrix2441
Posty: 1885
Rejestracja: 08 lip 2010, 17:27

Post autor: Matrix2441 » 16 lut 2015, 14:39

konri pisze:Te dotykowe przyciski to masakra w tych wozach.
Ja się zastanawiam po co teraz we wszystkich wozach ten syf montują. Na liniach dziennych to tak bardzo nie przeszkadza. Ale jak nówki pojadą na załadowane nocki, to pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 23 lut 2015, 19:07

Trzeba się nauczyć i przywyknąć. Przycisk dotykowy ma ten plus, że prędzej w nim siądzie podświetlenie niż on sam. Bardziej warsztat na tym korzysta, niż pasażer.
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

Awatar użytkownika
Kacper R3
Posty: 253
Rejestracja: 02 cze 2013, 19:52

Post autor: Kacper R3 » 23 lut 2015, 20:21

Tyrystor pisze:Trzeba się nauczyć i przywyknąć. Przycisk dotykowy ma ten plus, że prędzej w nim siądzie podświetlenie niż on sam. Bardziej warsztat na tym korzysta, niż pasażer.
Korzysta raczej powietrze na przystanku na żądanie gdzie wsiada z pustego przystanku do autobusu, no i dystrybutor paliw bo zyska dziennie pokaźną kwotę za ten wynalazek dobry dla salonki Bieruta a nie zbiorkomu.
Każdy z nas sam sobie wystawia wobec innych wizytówkę. Każdy dzień to próba..Chcesz coś zmienić zacznij od siebie.
Moje Hobby komunikacja ale szynowa w skali 1:87
Zapraszam
http://www.youtube.com/channel/UClpbPw3NAFyb183te5XHwYg

ODPOWIEDZ