Strona 39 z 52

: 11 maja 2013, 17:36
autor: MichalJ
To już nie 3 miesiące, tylko 5?

: 11 maja 2013, 17:41
autor: Glonojad

: 11 maja 2013, 17:44
autor: Wolfchen
Kracho pisze:A przede wszystkim po cholerę ta przebudowa? Ruch między I a II linią miał być wedle aktualnego stanu rozjazdów, czyli wykorzystując aktualny tor ukośny (na schemacie na czerwono), tzw. "z ostrzem", z dwukrotną zamianą kierunku jazdy przy relacji STP Kabaty II linia.
Też mnie to zastanawia - obecny układ torów mógłby zostać bez problemu, przecież zjazdy i wyjazdy mogłyby się odbywać w nocy, co by nie dezorganizowało ruchu na I linii, zaś 10 minut w jedną czy drugą stronę w czasie przejazdu problemu nie zrobi...

: 11 maja 2013, 17:45
autor: adix155
Glonojad pisze:Już? Artykuł sprzed 2 tygodni:
http://www.rynek-kolejowy.pl/44795/Wars ... esiecy.htm
Ale bardziej prawdopodobną wersją jest przebudowa rozjazdów na A13 i budowa łącznika na A14 w tym samym czasie (tj. w wakacje) i wtedy utrudnienia powinny potrwać 2-3 miesiące
Wolfchen pisze:
Kracho pisze:A przede wszystkim po cholerę ta przebudowa? Ruch między I a II linią miał być wedle aktualnego stanu rozjazdów, czyli wykorzystując aktualny tor ukośny (na schemacie na czerwono), tzw. "z ostrzem", z dwukrotną zamianą kierunku jazdy przy relacji STP Kabaty II linia.
Też mnie to zastanawia - obecny układ torów mógłby zostać bez problemu, przecież zjazdy i wyjazdy mogłyby się odbywać w nocy, co by nie dezorganizowało ruchu na I linii, zaś 10 minut w jedną czy drugą stronę w czasie przejazdu problemu nie zrobi...
Ale przebudowa torów eliminuje kilkuminutowe blokowanie I linii oraz potrzebę zatrudnienia maszynisty manewrowego (ew. nie będzie potrzebna 2-krotna zmiana kabiny).
Swoją drogą, czemu nie pomyślano o tym w latach 90, podczas budowy stacji Centrum? Wiedziano, że druga linia będzie przechodzić w pobliżu, świadczy o tym, wybudowany kilkudziesięciometrowy tunel w kierunku II linii wykonany wraz ze stacją Centrum.

: 11 maja 2013, 17:52
autor: Glonojad
3 miesiące utrudnień nie są warte oszczędności na manewrowym.

A czemu nie pomyślano - sam zapytałem na sąsiedniej stronie...

: 11 maja 2013, 18:08
autor: Wolfchen
adix155 pisze:Ale przebudowa torów eliminuje kilkuminutowe blokowanie I linii oraz potrzebę zatrudnienia maszynisty manewrowego (ew. nie będzie potrzebna 2-krotna zmiana kabiny).
A cóż kogokolwiek obchodzi blokowanie I linii w nocy? Przecież podmiany składów można robić wtedy, kiedy nie ma na I linii ruchu pasażerskiego lub odbywa się on z częstotliwością >8-10 minut... 8-(

: 11 maja 2013, 18:14
autor: adix155
Wolfchen pisze:
adix155 pisze:Ale przebudowa torów eliminuje kilkuminutowe blokowanie I linii oraz potrzebę zatrudnienia maszynisty manewrowego (ew. nie będzie potrzebna 2-krotna zmiana kabiny).
A cóż kogokolwiek obchodzi blokowanie I linii w nocy? Przecież podmiany składów można robić wtedy, kiedy nie ma na I linii ruchu pasażerskiego lub odbywa się on z częstotliwością >8-10 minut... 8-(
Nie zawsze wjazdy i zjazdy będą odbywały się w nocy. Poza tym nie wszystkie składy z II linii będą nocować w torach odstawczych - nie zmieszczą się tam.
Więcej informacji tu: http://www.rynek-kolejowy.pl/44794/Metr ... entrum.htm

: 11 maja 2013, 18:19
autor: Bywalec
MichalJ pisze:Ale nie tu jest Hund pogrzebany, tylko w tych 3 miesiącach - wymontowanie 2 rozjazdów i zainstalowanie 2 innych to jest robota na kilka dni.
Pisałem to już dziś, ale Witczyński z AGP Metro w TVN24 powiedział, że te 3 miesiące jest ze względu na budowę przejścia między peronami na Świętokrzyskiej. O stacji Centrum nic nie wspominał, więc to pewnie będą przy okazji robić.

: 11 maja 2013, 18:20
autor: MichalJ
Jest jeszcze drugi wspaniały peron na Stadionie. Wszystko się zmieści, a wjazdy mogą odbywać się w nocy.

: 11 maja 2013, 18:26
autor: adix155
MichalJ pisze:Jest jeszcze drugi wspaniały peron na Stadionie. Wszystko się zmieści, a wjazdy mogą odbywać się w nocy.
Z tego, co pamiętam, do obsługi II linii jest przewidziane 20 składów. Załóżmy, że w maksymalnie w ruchu jest 16 pociągów. To nawet z drugim peronem stacji Stadion do dyspozycji jest tylko 12 miejsc (4 na Rondzie Daszyńskiego, 4 na Stadionie i 4 na Wileńskim)

: 11 maja 2013, 18:40
autor: MichalJ
Do obsługi centralnego ogryzka 16 składów nie jest potrzebnych. Poza tym kilka bez trudu by zjechało do Kabat przy obecnym układzie zwrotnic. Powiedzmy 12 zostaje, 4 się wymieniają...

: 11 maja 2013, 23:00
autor: przewoz
MichalJ pisze:Idea była taka, że wszystkie przejścia między torami szlakowymi są robione tak, żeby jazda z pasażerami była wyłącznie z ostrza - tak jest bezpieczniej, bo przypadkowe przełożenie rozjazdu nie powoduje wyjechania na czołówkę, a i o wykolejenie trudniej.
Dobrze, że na kolei tak nie myślą, a ja zawsze myślałem, że Metro bliżej ma do kolei niż do tramwajów (choć i tu na czołówkę można pójść w niektorych miejscach).
Jest jeszcze drugi wspaniały peron na Stadionie. Wszystko się zmieści, a wjazdy mogą odbywać się w nocy.
Wszystko fajnie, dopóki nie trzeba zrobić zjazdu/wyjazdu awaryjnego.

: 12 maja 2013, 15:03
autor: MeWa
Glonojad pisze:Czy układ torowy Politechniki umożliwia jeszcze obsługę pociągów z Ursynowa i ich wyprawianie z jednego toru, czy konieczne jest przestawianie się poprzez tory odstawcze?
Nie, konieczne jest korzystanie z torów odstawczych - zresztą dobrze pokazuje to wcześniejszy schemat.
Bywalec pisze:Mateusz Witczyński dziś w TVN24 powiedział że wstrzymanie ruchu na I linii metra w centrum, które ma potrwać ok. 2-3 miesiące, związane jest z budową przejścia między peronami na stacji Świętokrzyska. Nic nie mówił o przebudowie na Centrum, więc być może to będą robić przy okazji, skoro i tak ruch będzie wstrzymany?
A co miał mówić, jak to nie jego działka? W tej chwili ogłoszony jest przez Metro przetarg na przebudowę układu stacji Centrum i to wykonawca ma zaproponować harmonogram. Oczywiście idealnie byłoby, gdyby te dwa utrudnienia udało się połączyć.
Glonojad pisze:Zgoda, ale skoro i tak się to wprowadza (i można sobie wyobrazić przecież nawet ograniczenie stałe w tym miejscu), to można było to zrobić od razu.
W ogóle, żeby coś takiego wybudować teraz, potrzebne było odstępstwo od przepisów. Czemu nie pomyślano o tym w latach 90. - nie wiem, teraz to już zostają źródła historyczne, ale może wtedy był gorszy klimat na wszelkie tego typu odstępstwa i bardziej rygorystycznie podchodzono do tych kwestii w świeżym metrze.
przewoz pisze:
MichalJ pisze:Idea była taka, że wszystkie przejścia między torami szlakowymi są robione tak, żeby jazda z pasażerami była wyłącznie z ostrza - tak jest bezpieczniej, bo przypadkowe przełożenie rozjazdu nie powoduje wyjechania na czołówkę, a i o wykolejenie trudniej.
Dobrze, że na kolei tak nie myślą, a ja zawsze myślałem, że Metro bliżej ma do kolei niż do tramwajów (choć i tu na czołówkę można pójść w niektorych miejscach).
To wynika z przepisów, a nie widzimisie Metra.
Glonojad pisze:
Kracho pisze:Sądziłem, że nieco szybciej idzie się z jednej kabiny do drugiej.
Słyszałem o systemach,w których dwóch różnych maszynistów to robi, ale nie wiem, jak to jest do przeprowadzenia formalnie (przekazanie jakichś papierów jest zdaje się potrzebne).
[/quote]No u nas też robi. W dni robocze, bo w weekendy, kiedy wystarczy mniejsza częstotliwość, potrzeby nie ma.
MichalJ pisze:Ale nie tu jest Hund pogrzebany, tylko w tych 3 miesiącach - wymontowanie 2 rozjazdów i zainstalowanie 2 innych to jest robota na kilka dni. Nawet jeśli trzeba coś betonować pod torem szlakowym i czekać aż beton zwiąże (chociaż wątpię, czy jest to konieczne), to na 3 tygodnie. Z odbiorem miesiąc.
Glonojad pisze:Projekt budowlany można robić bez zamknięć. Wylewać gniazda pod przytwierdzenia (choć nie wiem, jak dokładnie konstrukcja będzie tam zastosowana bo możliwości jest wiele) też można w przerwie nocnej.
Panowie, nie musicie odkrywać Ameryki. Do przetargu dołączona jest dokumentacja, wystarczy się z nią zapoznać, zamiast pisać teraz "wydajemisie". Podany okres wyłączeń wynika z opracowania Metroprojektu.
Wolfchen pisze:
adix155 pisze:Ale przebudowa torów eliminuje kilkuminutowe blokowanie I linii oraz potrzebę zatrudnienia maszynisty manewrowego (ew. nie będzie potrzebna 2-krotna zmiana kabiny).
A cóż kogokolwiek obchodzi blokowanie I linii w nocy? Przecież podmiany składów można robić wtedy, kiedy nie ma na I linii ruchu pasażerskiego lub odbywa się on z częstotliwością >8-10 minut... 8-(
Podmiany składów trzeba robić wtedy, kiedy wynika to z przepisów (okresy międzyprzeglądowe) i faktycznej potrzeby (awarie itp.). Problem w tym, że nie da się wykluczyć zjazdów i wyjazdów w innych porach - a każda operacja, nawet z maszynistą manewrowym, będzie skutkować wstrzymaniem ruchu i opóźnieniem.
Ashir pisze:Strasznie długie przerwy są dziś na północnym odcinku metra, najpierw pociąg się wlecze od Pl. Wilsona do Dw. Gdańskiego, a potem na tej stacji czeka tak ze 3 minuty, aż z Ratusza-Arsenał przyjedzie inny pociąg. Na samy Ratuszu-Arsenał też zmiana kabiny trwa bardzo długo. Planowo ma tak kursować co 8-10 minut?
Najczęściej co 7:20-7:40.
MichalJ pisze:Do obsługi centralnego ogryzka 16 składów nie jest potrzebnych. Poza tym kilka bez trudu by zjechało do Kabat przy obecnym układzie zwrotnic. Powiedzmy 12 zostaje, 4 się wymieniają...
Może nie jest potrzebnych, ale tyle przewidują założenia ruchowe, uzgodnione z ZTM.
Pomijam też to, że władze miasta planują nocne metro na II linii, co też ogranicza trochę możliwości.

I co najważniejsze: budowa II linii nie kończy się na centralnym odcinku. Będzie ileś faz wydłużenia, zanim nowa STP zostanie zbudowana. I liczba składów (i towarzyszących im zjazdów) będzie wzrastać szybciej niż liczba dostępnego miejsca do odstawiania pociągów na II linii.

: 12 maja 2013, 22:17
autor: MeWa
Ruch pociągów pomiędzy Politechniką a Ratuszem pozostanie wstrzymany do wtorku 14 maja br. - we wtorek rano przewiduje się otwarcie stacji Centrum i Świętokrzyska.

: 12 maja 2013, 22:33
autor: MichalJ
Mocne.