Strona 40 z 80
: 28 cze 2011, 16:22
autor: Paweł_K
Którędy jeżdżą EX oraz IC do Krakowa? Bo kiedyś dało się nimi dojechać do Katowic, a teraz się nie da.
: 28 cze 2011, 17:23
autor: Bastian
Miechów, Tunel. Po co przez Katowice?
: 29 cze 2011, 9:49
autor: Paweł_K
A bo ja wiem po co, kiedyś po prostu jeździły (pewnie jakiś remont albo co)
: 11 sie 2011, 19:23
autor: BJ
Jechałem dzisiaj sobie o 4.39 z Jastarni Przewozami Regionalnymi do Gdyni.
Zdziwiłem się, że nie podjechał jakiś kibel czy inny grat, jeno nówka sztuka, cichutki i ładny pociąg.
Popatrzyłem sobie na Wikipedii i piszą tam dość niekonkretnie, gdyż mowa jest o w sumie 210 autobusach szynowych, ale nie ma podanego typu. Reszta pociągów ma ponad 20 lat, więc to nie one chodzi.
Zajrzałem również na stronę PR, ale tam próżno szukać czegokolwiek.
Zatem - czy wie ktoś, co to za typ pociągu? Ile ich jest i ile mają lat? I gdzie jeżdżą?
Jeśli zagadka jest bardzo trudna, to mogę wrzucić zdjęcie zrobione rano w Gdyni, ale to za kilka h
: 11 sie 2011, 19:30
autor: chester
Podejrzewam, ze to któryś z tych nowych newagowych szynobusow. W zależności od wersji (2-, 3-czlonowa) zowie sie totolotka SA137 bądź SA138. Jeździ toto od zimy. Klasycznego linka na Mierzei nie ujrzysz, bo ni ma druta.
: 11 sie 2011, 19:42
autor: ashir
Zgadza się, są to 2-członowe szynobusy SA137 wyprodukowane przez Newag w 2010 roku. Miałem okazję jeździć takimi.
: 11 sie 2011, 19:51
autor: chester
Pomorskie ma obie wersje. 7 i 8.
: 11 sie 2011, 19:53
autor: ashir
Na Helu widziałem tylko SA137, ale może i też jeździły SA138.
: 11 sie 2011, 19:58
autor: chester
Jak obieg i warsztat da...
: 11 sie 2011, 20:03
autor: ashir
Trzeba przyznać, że wydajną klimę mają.
: 11 sie 2011, 22:33
autor: BJ
W ogóle to ciekawe ile takie cudo pali, skoro po Helu pocina jako spalinówka
: 11 sie 2011, 22:50
autor: przewoz
: 11 sie 2011, 23:47
autor: chester
Dla porównania, pociąg towarowy prowadzony lokomotywą spalinową pali, w zależności od masy brutto, od 4 do 8 litrów ON na jeden kilometr. Sama lokomotywa spalinowa dużej mocy luzem pali "na setkę" więcej, niż szynobus.
: 11 sie 2011, 23:57
autor: BJ
przewoz pisze:Szynobusy mają spalanie między 20 a 50 litrów na 100km. Zależy od typu.
WTF?! Mniej niż autobus?! Nie spodziewałbym się...
: 12 sie 2011, 0:01
autor: kajo
BJ pisze:przewoz pisze:Szynobusy mają spalanie między 20 a 50 litrów na 100km. Zależy od typu.
WTF?! Mniej niż autobus?! Nie spodziewałbym się...
Dużo mniejsze opory (toczenia głównie).