Strona 40 z 41

: 31 sty 2013, 21:33
autor: kajo
Zahamować odpływ pasażerów to może m.in. gruntowna modernizacja sieci i zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów (oraz dogodne przesiadki), a nie budowa 1,5 trasy kolejowej między czterema miastami.
Najlepiej kolejom robią korki i wysoki koszt benzyny: http://utk.gov.pl/portal/pl/243/1219/Pr ... rskie.html już teraz ilość pasażerów jest coraz większa (oprócz grudnia, ale w porównaniu do stanu z przed 2 lat i tak jest na plusie). Obecnie spada ilość pasażerów na długich trasach, międzywojewódzkich, ale to chyba częściowo kwestia ograniczenia podaży, przez co popyt też się zmniejszył, bo ICCC mówi że jest coraz więcej pasażerów w jednym pociągu.

: 31 sty 2013, 23:22
autor: fik
person pisze: Zahamować odpływ pasażerów to może m.in. gruntowna modernizacja sieci i zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów (oraz dogodne przesiadki), a nie budowa 1,5 trasy kolejowej między czterema miastami.
No bo w ramach "gruntownej modernizacji sieci" wcale nie mieści się budowanie nowych tras.

: 01 lut 2013, 9:20
autor: Rosa
MeWa pisze:
jasiu pisze:drożej niż w PL, w przeliczeniu na średnią płacę?
Nie wiem, nie porównywałem. Spotkałem się z różnymi opiniami Brytyjczyków, że ceny są bardzo wysokie.
Ceny są wysokie ale można się latwo załapac na wszelkiego rodzaju znizki.
Przykladowo bilet z Londynu do Stanstead (50 min jazdy) kosztuje 23.5 funta co jest bardzo wysoka ceną ale juz przy kupnie biletu RT jest znacząca zniżka, sa znizki na bilety grupowe, jak ktos często jeździ kolejami jest Railcard no i mozna się załapac na jakieś specjalne promocje dzięki którym ja zaplaciłem za podróż całe 70 pensow.
Co mi się podoba to informacja. Chwile postaliśmy na stacji i zaraz odezwał się głos z glośnika że przepraszają ale poprzedni pociąg miał jakieś problemy i przez to dojedziemy do celu podrózy 10 minut po planowanym czasie.

: 01 lut 2013, 9:36
autor: MichalJ
Trzeba kupować z wyprzedzeniem. Wyklikałem sobie próbnie bezpośredni pociąg z Londynu do Liverpoolu (3xx km, takie Warszawa-Poznań czy Kraków), na dziś są bilety po 76 funtów, na za tydzień po 36, na kwiecień znalazłem za 12.5 funta, to już jest taniej niż w PKP IC.

: 01 lut 2013, 17:02
autor: MeWa
MichalJ pisze:Trzeba kupować z wyprzedzeniem. Wyklikałem sobie próbnie bezpośredni pociąg z Londynu do Liverpoolu (3xx km, takie Warszawa-Poznań czy Kraków), na dziś są bilety po 76 funtów, na za tydzień po 36, na kwiecień znalazłem za 12.5 funta, to już jest taniej niż w PKP IC.
To tak jak w Polskim Busie :D

: 01 lut 2013, 20:27
autor: Aligator
To tak jak w Polskim Busie :D
Ale to MeWa oznacza że "stała" niska cena, jeden z czołowych argumentów których używaliście ostatnio - w dyskusji kolej vs samolot - upada.
Równie dobrze można na wyspach znaleźć Ryana "z wyprzedzeniem". Natomiast cytując "gdy chcesz jechać natychmiast ceny są zaporowe".

: 01 lut 2013, 20:57
autor: MeWa
Aligator pisze:
To tak jak w Polskim Busie :D
Ale to MeWa oznacza że "stała" niska cena, jeden z czołowych argumentów których używaliście ostatnio - w dyskusji kolej vs samolot - upada.
Równie dobrze można na wyspach znaleźć Ryana "z wyprzedzeniem". Natomiast cytując "gdy chcesz jechać natychmiast ceny są zaporowe".
Ja nie pisałem nic o cenach Polskiego Busa.

: 01 lut 2013, 21:03
autor: Aligator
Ja nie pisałem nic o cenach Polskiego Busa.
Nie zrozumieliśmy się trochę.
Chodziło mi o rozmowę na temat pociąg czy samolot na trasach 400-500 km (swojego czasu o tym rozmawialiśmy).

: 01 lut 2013, 21:21
autor: MeWa
No dobra, ale nie musisz wszystkich Twoich rozmówców wrzucać do jednego worka.

: 02 lut 2013, 18:39
autor: grzegorz
Co do zniżek, to latem jechałem z Oksfordu do Londynu za jakieś 25 funtów. Zaskakujące było to, że wybierając bilet w obie strony dopłaciłem 10 pensów (sic!) i miałem powrót.

: 03 lut 2013, 17:26
autor: Aligator
No dobra, ale nie musisz wszystkich Twoich rozmówców wrzucać do jednego worka.
MeWo nie wrzucam nikogo do jednego worka :)

: 20 lut 2013, 22:36
autor: sajbeer
Impuls dla KD przekroczył prędkość 200 km/h.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... 6-kmh.html

: 20 lut 2013, 22:39
autor: R-9 Chełmska
A potem będą jeździć 30 km/h między Wrocławiem, a Jelenią Górą...

: 21 lut 2013, 8:56
autor: person
R-9 Chełmska pisze:A potem będą jeździć 30 km/h między Wrocławiem, a Jelenią Górą...
Akurat na tej trasie trwa dosyć intensywny remont, który już teraz daje pozytywne efekty.

: 21 lut 2013, 23:44
autor: jasiu
Za to do Opola i Węglińca mogą się rozbujać do 160 km/h (i ma to IMHO większy sens niż jazda przykrótkim Desiro pod drutem)