Koleją na warszawskie lotnisko

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 22 maja 2011, 10:48

Przecież można od grudnia puścić SKMkę do Służewca - to już będzie znaczne poprawienie oferty - a miejsce do zmiany czoła będzie (ba, nawet tory prowadzące do tunelu można by było używać jako odstawcze - tylko czy "konserwatywni kolejarze" się na to zgodzą)? :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 22 maja 2011, 11:43

Są składy zaczynające bieg na Służewcu , robią zmianę czoła przed po Okęcie .
miłośnik 13N

kajo
Posty: 2796
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 22 maja 2011, 11:45

Stary Pinwin pisze:Są składy zaczynające bieg na Służewcu , robią zmianę czoła przed po Okęcie .
Były:)
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 22 maja 2011, 11:47

Moje info jest tak stare , jak ja . :bialaflaga:
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 23 maja 2011, 0:11

Obrazek

Pociągi nadjeżdżają, tunel w powijakach

Podczas Euro 2012 nie będzie autostrady A2 ani południowej obwodnicy Warszawy S2. Opóźnia się też budowa kolejowego tunelu na Okęcie.


Wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz jedzie dziś do fabryki PESY Bydgoszcz obejrzeć montaż pierwszego z 13 pociągów Elf do obsługi Lotniska Chopina. Dostawy zaczną się w czerwcu i potrwają do jesieni. Ale tunel kolejowy prowadzący do terminalu nie będzie wtedy gotowy.

– Podczas budowy pojawiły się liczne trudności. Ale na Euro 2012 na pewno zdążymy – powiedział nam dyr. kontraktu Wojciech Puścikowski z Bilfinger Berger.

Paliwo pod fortem

Tymczasem kolejarze obiecywali, że pociągi dojadą na lotnisko od nowego rozkładu, czyli 10 grudnia tego roku (wcześniej deklarowali czerwiec br., ale później podpisali aneks).
Budowę wartego 192 mln zł łącznika kolejowego stacji Służewiec z lotniskiem wraz z tunelem o długości 1,2 km realizują PKP Polskie Linie Kolejowe. To pierwszy nowy odcinek kolei w Polsce od 1985 roku, ale rodzi się w bólach.

W tunelu zakończyły się prace konstrukcyjne i żelbetowe. Trwa wyposażanie stacji zbudowanej wraz z Terminalem 2, zagospodarowanie terenu nad tunelem i odtwarzanie torów linii radomskiej, które przy stacji PKP Służewiec częściowo rozebrano.

Po drodze wykonawca odnalazł nieujęte w projekcie ruiny carskiego Fortu Zbarż z XIX wieku, odkryto skażenie gruntu ropą (zapewne z bazy paliwowej Petrolotu). Miał też spore kłopoty koordynacyjne m.in. z pobliską budową Trasy N-S.

Według naszego informatora, inwestycja przeciągnie się do 2012 roku.
– To spekulacje. Wciąż obowiązują terminy z aneksu do umowy – mówi Robert Kuczyński z PKP PLK. – Chcemy uruchomić połączenie kolejowe na lotnisko jeszcze w grudniu, chociaż niekoniecznie od nowego rozkładu 10 grudnia – przyznaje. (...)
http://www.zw.com.pl/artykul/10,600751_ ... akach.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 03 cze 2011, 11:28

Obrazek

Pociągiem na lotnisko pojedziemy dopiero na Euro 2012?

Budowa tunelu kolejowego na Lotnisko Chopina ma następne opóźnienie, na Euro 2012 powinien być gotowy. Wciąż jednak nie wiadomo, ilu będzie tam przewoźników.


To jedna z ważniejszych inwestycji na Euro 2012. Sprawny dojazd z lotniska przyda się kibicom, którzy będą lądować na Lotnisku Chopina. W grudniu, po wylosowaniu grup drużyn, które mają grać w poszczególnych miastach, będzie można dokładniej prognozować, jakie środki transportu wybiorą fani piłki nożnej w drodze do Warszawy. Przewiduje się, że Anglicy czy Hiszpanie postawią raczej na samoloty, a Czesi czy Litwini - na samochody i autokary. Uruchomienie pociągu na lotnisko powinno znacznie skrócić dojazd do centrum. Podróż ma zająć 20 minut. Teraz autobus 175 do Dworca Centralnego jedzie minimum pół godziny. Al. Żwirki i Wigury często jednak się korkuje i wtedy podróż trwa nawet godzinę.

Wciąż jednak nie wiadomo, kiedy odnogą na lotnisko pojadą pierwsze pociągi. Raczej nie uda się dotrzymać ostatniego zapowiadanego terminu, który zakładał, że kolej dotrze na Okęcie wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy, czyli 11 grudnia. Wykonawca - firma Bilfinger Berger - zakłada, że w tym czasie skończy prace budowlane. Potem przyjdzie czas na odbiory, które mogą potrwać kilka tygodni. Należy pamiętać, że w przypadku tuneli często były problemy, bo takim budowlom pilnie przyglądają się strażacy. Po zgłaszanych przez nich wątpliwościach w 2003 r. o kilka miesięcy opóźniło się otwarcie tunelu Wisłostrady. Trzy lata później prawie dwumiesięczny poślizg miało oddanie po remoncie kolejowego tunelu średnicowego.

W ratuszu ostrożnie szacują, że tunel na lotnisko będzie otwarty w lutym lub w marcu. Wciąż jednak nie wiadomo, jakie pociągi będą tam jeździć. Najbardziej konkretny plan ma Szybka Kolej Miejska, która specjalnie na tę trasę kupuje nowoczesne pociągi typu Elf. Mają odjeżdżać z Lotniska Chopina co kwadrans. Będą kursować na przemian na Dworzec Centralny i do Legionowa oraz na Dworzec Śródmieście i do Sulejówka. Na lotnisko chcą też jednak Koleje Mazowieckie i spółka PKP InterCity, która chciałaby tam skierować niektóre pociągi z Białegostoku, Lublina czy Gdańska. - Te kursy musi skoordynować spółka PKP Polskie Linie Kolejowe oraz Urząd Transportu Kolejowego. Liczymy jednak, że to my będziemy mieli pierwszeństwo przy ustalaniu rozkładu, bo mamy wieloletni kontrakt z miastem na wożenie tam pasażerów - mówi Leszek Walczak, szef Szybkiej Kolei Miejskiej.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... 2012_.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 03 cze 2011, 14:27

Świetne - jak się ma tytuł do treści artykułu? Czy Euro 2012 odbędzie się wcześniej niż wcześniej planowano?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 03 cze 2011, 14:43

Rok temu zapowiadano 'w połowie 2011', miesiąc temu była mowa o grudniu, tydzień temu o styczniu, teraz jest 'luty-marzec'. Realnie, bez Euro, oceniałbym na wrzesień 2012, dzięki Euro zapewne będzie to 1 czerwca.

Awatar użytkownika
Wasyl
Posty: 362
Rejestracja: 04 cze 2011, 13:20
Lokalizacja: Warszawa-Mokot
Kontakt:

Post autor: Wasyl » 04 cze 2011, 14:13

Tak samo rondo przy Narkiewicza i Bennetta miało być już dawno gotowe i data otwarcia jest sukcesywnie przesuwana.
Od marca 2012 do czerwca droga niedaleka. Tak więc pewnie nowa data pojawi się już wkrótce.

JaBaal
Posty: 740
Rejestracja: 09 lis 2006, 21:06

Post autor: JaBaal » 04 lis 2011, 11:24

Warszawa.gazeta.pl pisze: Obrazek

Znowu poślizg z tunelem na lotnisko. Zdążą na Euro?

Krzysztof Śmietana 04.11.2011 aktualizacja: 2011-11-03 22:13

Obrazek

Nowy, spory poślizg z otwarciem tunelu kolejowego na Lotnisko Chopina. Według wykonawcy projektant za wysoko zaplanował przepompownię wody. Czy pociągi pojadą na Okęcie podczas Euro 2012?

To jedna z najbardziej opóźnionych inwestycji komunikacyjnych i jednocześnie najbardziej potrzebna podczas przyszłorocznych Mistrzostw Europy w piłce nożnej. Większość kibiców z zagranicy ma przylecieć samolotami i dlatego konieczny jest sprawny dojazd z lotniska do Stadionu Narodowego. Pociągi Elf kupione przez Szybką Kolej Miejską i Koleje Mazowieckie mają dowozić podróżnych do centrum w 20 minut, a po następnych kilku minutach będą na przebudowanej stacji Warszawa Stadion. Rozładują też tłok dojeżdżających do biurowego Służewca.

Trudno już zliczyć, ile było terminów zakończenia budowy blisko dwukilometrowego łącznika w tunelu na lotnisko. Według ostatnich zapewnień wykonawcy i kolejarzy rozpoczęte przed dwoma laty prace miały się skończyć na przełomie grudnia i stycznia. Zakładano, że po przeprowadzeniu odbiorów pociągi pojadą 1 marca. To jednak już nierealna data. Właśnie wyniknął nowy problem.

"Gazeta" dowiaduje się, że prace przedłużą się, bo w innym miejscu niż to zakładał projekt, trzeba zbudować przepompownię do usuwania wody w przypadku zalania tunelu. Według firmy Bilfinger Berger przewidziano ją zbyt wysoko. - Nie mogłaby skutecznie odpompować wody - twierdzi Mateusz Gdowski, rzecznik wykonawcy. Dodaje, że firma już na początku roku zgłosiła problem inwestorowi spółce PKP Polskie Linie Kolejowe. Ta przyznała rację. - Od tamtego czasu trwało poprawianie projektu. Zlecenie na budowę przepompowni w nowym miejscu dostaliśmy dopiero kilka tygodni temu - dodaje Gdowski. Wit Branny, który współtworzył projekt dla firmy Sudop (dokumentację przygotowała aż z dwuletnim opóźnieniem), broni jednak pierwotnych rozwiązań. Twierdzi, że przepompownia w pierwszej wersji projektu byłaby tak samo skuteczna jak ta, która ma powstać.

Przez ten kolejny poślizg nie ma stuprocentowej pewności, że łącznik na lotnisko uda się otworzyć przed zaczynającym się 8 czerwca przyszłego roku Euro 2012. Wykonawca twierdzi, że nowy termin zakończenia budowy to przełom lutego i marca. Potem jednak czekają odbiory, które ostatnio często ciągną się w nieskończoność. W przypadku tuneli kluczowa jest zwłaszcza opinia strażaków. Ich wątpliwości aż o sześć miesięcy opóźniły otwarcie tunelu Wisłostrady w 2003 r. Trzy lata później podobne zastrzeżenia o prawie dwa miesiące przesunęły termin otwarcia kolejowego tunelu średnicowego po remoncie.

Według wykonawcy do podziemnej stacji przy terminalu Lotniska Chopona pociągi powinny tam dojechać przed Euro 2012. Tak też urzędnicy zapewniali Michela Platiniego, szefa UEFA, który 12 października w czasie wizyty w Warszawie oglądał budowaną stację. U inwestora spółki PKP PLK nie udało nam się jednak wczoraj dowiedzieć, jaka może być przybliżona data oddania tunelu do użytku.

- Nas też nikt informuje, kiedy będziemy mogli dojechać do lotniska. Na razie jest tylko projekt rozkładu, z którego wynika, że w szczycie pociągi mają tam kursować co 15 minut. My będziemy obsługiwać trzy kursy na godzinę, a czwarty przypisano Kolejom Mazowieckim - mówi Leszek Walczak, szef Szybkiej Kolei Miejskiej. Przyznaje, że pewne opóźnienie mają też dostawy pociągów Elf, które będą wozić pasażerów na lotnisko. Bydgoska PESA miała dostarczyć wszystkie 13 składów do połowy października. Wciąż brakuje dwóch pociągów. - Nałożymy kary za opóźnienia - zapowiada prezes Walczak.
Źródło
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 03 gru 2011, 13:45

Tunel na lotnisko nie na Euro? W zamian buspas

Krzysztof Śmietana, 03.12.2011 aktualizacja: 2011-12-02 22:58

Dla kibiców z Rosji i Grecji, którzy wylądują na Okęciu, ratusz przygotowuje już awaryjny scenariusz, bo linia kolejowa prosto na Stadion Narodowy może nie zostać jednak otwarta na czas.

- Mecze z Grecją i z Rosją w Warszawie oznaczają, że kibice z tych krajów dotrą do nas głównie samolotami. Część Rosjan - prywatnymi odrzutowcami, które mogłyby lądować w Modlinie. Większość kibiców wyląduje jednak na Lotnisku Chopina - przewiduje Mikołaj Piotrowski ze spółki PL.2012.

Niestety, na Okęciu kibiców może spotkać niespodzianka. - Są małe szanse, by tunel kolejowy i nowa podziemna stacja zostały tam otwarte na Euro 2012 - stwierdził Marek Chmurski z Zarządu Transportu Miejskiego na spotkaniu w urzędzie Ochoty. Szef ZTM Leszek Ruta powiedział nam w piątek, że przygotowywany jest już zastępczy wariant transportu kibiców z lotniska. - Spod terminalu mają być przewożeni autobusami do stacji kolejowej Żwirki i Wigury, skąd pociągami pojadą w stronę centrum i stadionu. Na wniosek UEFA w al. Żwirki i Wigury do Trasy Łazienkowskiej ma też powstać tymczasowy buspas. Oprócz komunikacji miejskiej skorzystają z niego także autokary wynajęte przez zorganizowane grupy kibiców lądujących na Lotnisku Chopina - wylicza Leszek Ruta.

Dodaje, że jeśli jednak tunel zostanie otwarty na Euro 2012, wtedy będzie można szybko wrócić do scenariusza, w którym podstawowym środkiem transportu dla kibiców będą pociągi. O tym, że otwarcie blisko 2 km torów w maju przyszłego roku jest zagrożone, "Gazeta" alarmowała już miesiąc temu. Według wykonawcy tunelu projektant za wysoko zaplanował przepompownię wody. Trzeba było zmieniać dokumentację, co opóźniło wiele prac budowlanych. Inwestor - spółka PKP Polskie Linie Kolejowe - oficjalnie twierdzi, że łącznikiem jednak przed Euro 2012 pojedziemy. - Termin zakończenia zasadniczych prac budowlanych jest przewidziany na przełom lutego i marca. Odbiory techniczne potrwają około miesiąca. Chcemy, by pociągi na podziemną stację pojechały w maju - mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji w PKP PLK. Jak się dowiedzieliśmy, naradę w sprawie łącznika za tydzień organizuje wiceminister transportu Andrzej Massel.

Wiadomo już za to, że nowa stacja ma nosić nazwę Warszawa Lotnisko Chopina. Według założeń w ciągu godziny mają tam dojeżdżać cztery składy: dwa linii SKM S2 z Sulejówka, jeden linii S3 z Legionowa i jeden Kolei Mazowieckich z Modlina.

Miasto szykuje się też na przyjazd zmotoryzowanych kibiców, którzy będą oglądać nie tylko mecze grupowe, ale też ćwierćfinał i półfinał. Ratusz chce ich jednak zatrzymać daleko od centrum. Parkingi łącznie na ponad 20 tys. aut mają być wyznaczone daleko nawet przy giełdzie warzywnej w Broniszach, na terenie likwidowanej fabryki FSO na Żeraniu czy na lotnisku na Bemowie. Stąd w stronę centrum i stadionu mają kursować wahadłowe autobusy. Na arenę będzie też można dojechać pociągami podmiejskimi i tramwajami. Według Leszka Ruty po meczach tramwaje nie będą jednak kursować al. Zieleniecką i mostem Poniatowskiego. - Kiedy główna fala kibiców przejdzie już mostem w stronę centrum, po ok. 30-40 minutach będzie można tam puścić tramwaje - zakłada. Dodaje, że w czasie meczów ma być zamknięte ciasne przejście podziemne pod rondem Waszyngtona. Wytyczone zostaną przejścia na jezdni.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... uspas.html

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 03 gru 2011, 14:02

świetnie, ile po terminie ten łącznik powstanie? bo ja już się zgubiłem ;)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 gru 2011, 14:08

S3 co godzinę na zmianę z KM to zły pomysł nie jest, ale S2 co 30 min to już kpina jednak :/

[ Komentarz dodany przez: MeWa: Sob 03 Gru, 2011 ]
Poprawa kodowania wiadomości. MeWa
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 03 gru 2011, 14:23

Jak wprowadzą wspólną taryfę, będzie to oznaczać pociąg do Centrum co 15 minut. Myślę, że na poczatek starczy.

ness
Posty: 1029
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 03 gru 2011, 16:11

Ta i pewnie klasycznie zero kar dla projektanta/wykonawcy.
Jeden powod dlaczego na targowej nie fruwaja za to glowy po korytarzach?

ODPOWIEDZ