Strona 40 z 247

: 20 sie 2011, 20:36
autor: Glonojad
Warto wspomnieć, że Konstal posiadał w pewnym momencie licencję na produkcję klonów Bremena. Do produkcji nie doszło, choć nie wiem, czy przyczyną było przejęcie przez Alsthom Konstalu, czy AdTranzu przez Bombardiera...

: 21 sie 2011, 14:10
autor: mamadoo
TLG pisze:...Prototyp odstawiono. Później próbowano istniejący prototyp przeprojektować i przebudować na tramwaj niskopodłogowy 110Nx, ale - jak słyszałem - spowodowało by to złożenie się nadwozia do środka. Prototyp zezłomowano po przejęciu Konstalu przez GEC ALSTHOM.
Skoro już mowa o prototypach i nieznanych konstrukcjach - czy czasem ich nie rysowałeś? Mam na myśli, na przykład, wzmocnioną stopiątkę (bodaj 109N) czy ten długi wagon nieprzegubowy (nie pamiętam oznaczenia).

: 21 sie 2011, 14:57
autor: TLG
mamadoo pisze:Skoro już mowa o prototypach i nieznanych konstrukcjach - czy czasem ich nie rysowałeś?
Rysowałeś.
mamadoo pisze:Mam na myśli, na przykład, wzmocnioną stopiątkę (bodaj 109N)
108N. W dwóch wersjach: pierwsza http://images48.fotosik.pl/207/3d5d5bb25ea8aabd.jpg i druga, której budowa ruszyła, ale ostatecznie zamienił się on w 805Nb i trafił do Grudziądza. Różnić się miał od zwykłej stopiątki dwiema osobnymi maszynami drzwiowymi i szafką bezpiecznikową ustawioną równolegle względem skosu wagonu.
mamadoo pisze:ten długi wagon nieprzegubowy (nie pamiętam oznaczenia).
104N. Także były dwie opcje: pierwsza jak na obrazku http://images43.fotosik.pl/83/9ad650d44554058d.jpg i druga z całym skosem pudła. Nie znalazły nabywcy z powodu przekraczania skrajni na łukach.

: 21 sie 2011, 17:55
autor: mamadoo
Wielkie dzięki! O tych wagonach tylko gdzieś tam przeczytałem -nie za bardzo potrafiłem je sobie wyobrazić. Masz jakiś własny profil (lub coś w tym rodzaju) na fotosiku, z pracami które pokazujesz? Bardzo ciekawe...

: 21 sie 2011, 18:46
autor: TLG
mamadoo pisze:Masz jakiś własny profil (lub coś w tym rodzaju) na fotosiku, z pracami które pokazujesz?
Mówisz i masz: www.tramlog.fotosik.pl

: 21 sie 2011, 19:50
autor: mamadoo
Bardzo przyjemnie się ogląda. Czy to jest może projekt dla poznańskiej pestki?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/254 ... cf945.html
Coś czytałem kiedyś na temat trójczłonowca na tę trasę...

: 21 sie 2011, 20:36
autor: TLG
mamadoo pisze:Czy to jest może projekt dla poznańskiej pestki?
Tak, to jest 107N. Druga wersja tego projektu zakładała, że będzie to wagon z rozkładanymi schodkami typu "stadtbahn". Równolegle na PST zakładano jednak wprowadzenie taboru kolejowego - jednostek 8WE, których wersja zasilana z trzeciej szyny przewidywana była w pewnym momencie także dla warszawskiego metra (widać w przebiegu trasy ślady po tych założeniach, na samej budowie pracował też tabor kolejowy w tym trakcyjny). Gdzieś zetknąłem się także z jakimś branżowym periodykiem z 1982r, gdzie przewidywano budowę szybkiego tramwaju w Tarnowie, po którym miały kursować 107N.

: 21 sie 2011, 20:56
autor: mamadoo
Jeśli dobrze pamiętam to na poznańską pestkę planowano również wjazd spalinowych zestawów trakcyjnych z ZNTK Poznań; chyba SA102. A o szybkim tramwaju w Tarnowie pierwszy raz słyszę...

: 29 sie 2011, 14:09
autor: Tranzystor
W wagonie 1433 brakuje jednego siedzenia #-o
W wagonie 1228 oderwała się lampa od sufitu...

: 29 sie 2011, 14:42
autor: SławekM
Tranzystor pisze:W wagonie 1433 brakuje jednego siedzenia #-o
W wagonie 1228 oderwała się lampa od sufitu...
I co w związku z tym? To nie jest temat do wypisania takich rzeczy :!:

: 29 sie 2011, 17:15
autor: Czotyk
Już od dłuższego czasu widzę, że na tramwajach pojawiły się jakieś białe znaczki na dole pudła. I to nie tylko na warszawskich bo jak byłem w Krakowie to tam też coś takiego miały. Dziś w metrze zobaczyłem te symbole na ruskich składach. Co to jest, po co?

: 29 sie 2011, 17:16
autor: MisiekK
Czotyk pisze:Już od dłuższego czasu widzę, że na tramwajach pojawiły się jakieś białe znaczki na dole pudła. I to nie tylko na warszawskich bo jak byłem w Krakowie to tam też coś takiego miały. Dziś w metrze zobaczyłem te symbole na ruskich składach. Co to jest, po co?
Miejsca gdzie można zaczepić hak przy podnoszeniu?

: 29 sie 2011, 20:37
autor: Czotyk
To ja się pytam :-P

: 29 sie 2011, 20:54
autor: przewoz
To są punkty podparcia wagonów przy podnoszeniu, tak jak MisiekK, napisał.

: 06 wrz 2011, 13:15
autor: gregory5576
:arrow: Ludziska walą drzwiami i oknami do T.W.

[ Dodano: |6 Wrz 2011|, 2011 13:16 ]
Nie wiem czy w dobrym podforum to umieściłem modowie najwyrzej to gdzieś przeniosą/skasują. :D