Komunikacja miejska we Włochach
: 03 paź 2018, 21:53
Wystarczy, moim zdaniem, 228, które w szczycie realizowałoby dodatkowe kursy na trasie Popularna-Sasanki
Forum warszawskiego transportu publicznego
https://wawkom.waw.pl/
Czyli 328.ITS A 218 pisze:Wystarczy, moim zdaniem, 228, które w szczycie realizowałoby dodatkowe kursy na trasie Popularna-Sasanki
I znów - nie napisałem o tym, że konieczny jest buspas na Towarowej, bo piszę o tym tylko co chwilę od pięciu lat, więc masz mnie za idiotę, który chce pchać linię w korki. Wybacz, ale ten styl dyskusji jest już nadmiernie męczący.
To nie jest jedyny korkujący się odcinek. Towarowa chyba nie potrzebuje buspasa, bo owo 228 byłoby jedyną jeżdżącą tam linią. Buspas przydałby się Żwirkom. Kiedyś miał być, ale jeszcze nie powstał. Nie wiem, czy zrezygnowano z tego pomysłu?fik pisze: ↑04 paź 2018, 8:49I znów - nie napisałem o tym, że konieczny jest buspas na Towarowej, bo piszę o tym tylko co chwilę od pięciu lat, więc masz mnie za idiotę, który chce pchać linię w korki. Wybacz, ale ten styl dyskusji jest już nadmiernie męczący.
(to było dalece niejedyne rozwiązanie, które proponowałem, tak w ogóle)
Na forum planowanie odbywa się na podstawie bieżących warunków, a nie życzeniach. Tam chyba kasując 159, a potem 155, była mowa nie tylko o opóźnieniach, ale też o remoncie wiaduktu nad torami kolejowymi. Minęło kilka lat, a remontu jak nie było tak nie ma. Zrezygnowano z niego?
Instalatorów w kierunku wschodnim ma powstać razem z nowym ZP Rakowska i likwidacją Instalatorów-KIS. A problemem 328 jest to, że może i jeździ po ulicy Instalatorów, ale robi to znikąd donikąd. Relacja 228 mogłaby uchodzić jeszcze za sensowną, ale cokolwiek w deseń 328 powinno jeździć na Ochotę, bo obecnie może co najwyżej ułatwić przesiadkę na tramwaj tym, dla których schody do przystanków tramwajowych PKP Rakowiec są znaczącą przeszkodą. Czyli raczej nie mieszkańcom nowych bloków.Gdynianin pisze: ↑05 paź 2018, 0:15Tyle, że 504 wcale nie musi kończyć przy Centralnym. (128 i 175 nie ruszałbym). Ale to chyba wątek o Włochach?
Patrząc na mapę wydawanych WZ-ek i pozwoleń na budowę widać, że niedługo 228 podbite przez 328 może nie starczyć. Do tego przyda się ZP Instalatorów w kierunku wschodnim, przyda się też lepsze powiązanie z koleją.
O ile na północ od torów wiadukt by się zmieścił, to wątpię, żeby dało się zrobić zjazd z wiaduktu na Instalatorów. No chyba, że się tory przesunie, ale wtedy rezygnacja z N-S jest już na 100% konieczna, a wówczas borykalibyśmy się z problemem poważniejszym, bo problemem trzech dróg krajowych przecinających się na Konotopie i wiecznie zakorkowanej alei Prymasa Tysiąclecia oraz mielibyśmy bezsensowny urwany kawałek ekspresówki koło lotniska. Jedyne, co by z tego wyszło na dobre, to to, że S7 nie przejdzie przez Las Bemowski i Bemowo (choć czy tunel taki straszny, jak go malują?). Jakkolwiek nierozsądne jest prowadzenie ekspresówek przez środek miasta, choćby ze względu na relację lokalną jako alternatywy dla Prymasa dla wiaduktu na Drawskiej nie warto. Lepiej pozazdrościć Łodzi trzech z czterech boków ringu tranzytowego i zastanowić się nad projektem autostradowej, tranzytowej obwodnicy, a małą, nieszczęsną Drawską zostawić jak jest, bo i tak jest wąska i realnie nic połączenie jej wiaduktem z Instalatorów nie da, a co najwyżej może zrobić korki na osiedlu.