ZTM od kulis

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 08 gru 2020, 0:23

Rząd trochę manipuluje statystykami, a trochę faktycznie nieco spada liczba zmarłych (oficjalna) i zajętych respiratorów. Wg worldometer na koniec października średnia 7-dniowa wyniosła 183 zgony dziennie, w szczycie 25 listopada 506 os/d, teraz 6.12 437 os/d; respiratory w tych datach odpowiednio 1335, 2073, 1900. A trochę pewnie ludzie zmęczeni są obostrzeniami.
Jeszcze chętnie zobaczyłbym sumaryczne liczby zgonów po tygodniach.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

kajo
Posty: 2829
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 08 gru 2020, 8:35

Co do wpływów z biletów to sporo osób przeszło z miesięcznych na jednorazowe. Jeżeli jeździsz do biura jak ja 3-4x w miesiącu + jakieś wyjścia to miesięczny jest bez sensu, a jednorazowe dają więcej kasy za przejazd.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

mkm101
Posty: 1003
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 10 gru 2020, 0:54

kajo pisze:
08 gru 2020, 8:35
Co do wpływów z biletów to sporo osób przeszło z miesięcznych na jednorazowe. Jeżeli jeździsz do biura jak ja 3-4x w miesiącu + jakieś wyjścia to miesięczny jest bez sensu, a jednorazowe dają więcej kasy za przejazd.
Jeden miesięczny to równowartość 32 jednorazowych (20-minutowych). Nie ma szans by to dało opisany w artykule efekt.

kajo
Posty: 2829
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 10 gru 2020, 10:25

Ja dzieliłem na 4,4, bo mało kto jeździ do pracy w ciągu 20 min. 2 bilety dziennie 10-16 jazd w miesiącu. Kontra minimum 40 przejazdów, lub więcej. Przyjmijmy że jest 15 do 60. 15x4,4=66 vs 100PLN za 60 jazd. Generalnie wychodzi dużo więcej dla ZTM.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

mkm101
Posty: 1003
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 10 gru 2020, 11:52

kajo pisze:
10 gru 2020, 10:25
Ja dzieliłem na 4,4, bo mało kto jeździ do pracy w ciągu 20 min. 2 bilety dziennie 10-16 jazd w miesiącu. Kontra minimum 40 przejazdów, lub więcej. Przyjmijmy że jest 15 do 60. 15x4,4=66 vs 100PLN za 60 jazd. Generalnie wychodzi dużo więcej dla ZTM.
Coś mi ta matematyka nie pasuje. Że niby 66 zł daje większy zysk dla ZTM niż 100zł?

kajo
Posty: 2829
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 10 gru 2020, 12:41

mkm101 pisze:
10 gru 2020, 11:52
kajo pisze:
10 gru 2020, 10:25
Ja dzieliłem na 4,4, bo mało kto jeździ do pracy w ciągu 20 min. 2 bilety dziennie 10-16 jazd w miesiącu. Kontra minimum 40 przejazdów, lub więcej. Przyjmijmy że jest 15 do 60. 15x4,4=66 vs 100PLN za 60 jazd. Generalnie wychodzi dużo więcej dla ZTM.
Coś mi ta matematyka nie pasuje. Że niby 66 zł daje większy zysk dla ZTM niż 100zł?
Zysk na przejazd. Więcej jednorazowych oznacza że mimo spadku ilości pasażerów spadek zysku Jet mniejszy. Zysk spadł o 34% a ilość przejazdów o 75%. Oczywiście w tym przykładzie, który jest moim własnym poniekąd. Życie jest o wiele bardziej skomplikowane.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

mkm101
Posty: 1003
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 10 gru 2020, 17:39

kajo pisze:
10 gru 2020, 12:41
mkm101 pisze:
10 gru 2020, 11:52

Coś mi ta matematyka nie pasuje. Że niby 66 zł daje większy zysk dla ZTM niż 100zł?
Zysk na przejazd. Więcej jednorazowych oznacza że mimo spadku ilości pasażerów spadek zysku Jet mniejszy. Zysk spadł o 34% a ilość przejazdów o 75%. Oczywiście w tym przykładzie, który jest moim własnym poniekąd. Życie jest o wiele bardziej skomplikowane.
Żeby 35% użytkowników komunikacji wyrobiło 65% przychodów komunikacji - to o ile musi wzrosnąć przychód z jednego przejazdu "średniego" pasażera. Bo mi wychodzi - dwukrotnie.

No to zróbmy zadanie matematyczne.
Mamy 100 pasażerów.
35 z nich zostaje w komunikacji, 65 przestaje korzystać.
Spośród 35 zostających w komunikacji - część z nich oddaje bilety miesięczne i korzysta sporadycznie tylko na jednorazowych.
Ile % tych spośród zostających w komunikacji musi przejść na bilety jednorazowe i ile przejazdów miesięcznie muszą wykonać by dochód z komunikacji spadł tylko o 35% - a przychód jednostkowy z przejazdu wzrósł dwukrotnie?

kajo
Posty: 2829
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 11 gru 2020, 11:21

Życie tak nie wygląda, spadła ilość pasażerów o 65% czyli przejazdów. Jak ktoś jeździ co drugi dzień to pewnie nadal ma kartę miejską i przychód nie spadł wcale. Podobnie jak ktoś codziennie jeździł na kawę po pracy, albo do sklepu, a teraz robi tylko praca dom to przychód nie spadł wcale. Te osoby pewnie nadal mają miesięczne, ale jeżdżą mniej. Dodatkowo szkoły są na zdalnym nauczaniu a sporą część uczniów miała darmowe bilety. To wszystko powoduje że główna grupa płacąca nie zaoszczędziła tak wiele.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

bartoni722
Posty: 12178
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 29 mar 2021, 11:35

Po ponad 10 latach warszawski Zarząd Transportu Miejskiego opuści dotychczasową siedzibę przy ul. Żelaznej. Tym razem urzędnicy przeniosą się do biurowca przy ul. Grochowskiej na Kamionku w dzielnicy Praga Południe.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 68170.html
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

fraktal
Posty: 5690
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 29 mar 2021, 11:57

Dalej nie można było? Zapewne koszty najmu niższe i to jest główny powód, tak sądzę przynajmniej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 mar 2021, 12:10

Dalej od czego niby?
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3487
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 29 mar 2021, 12:11

Dalej? Przecież ostatni realistyczny plan (dlatego nie wspominam o Biurowcach Przy Metrze Wilanowska) to był Annopol. To nie jest daleko.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4120
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 29 mar 2021, 12:11

fik pisze:
29 mar 2021, 12:10
Dalej od czego niby?
Od mitycznego i przenajświętszego Centrum.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 mar 2021, 12:22

No w porównaniu do dotychczasowych propozycji na peryferiach to to jest bardzo centrum.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7086
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 29 mar 2021, 12:25

primoż pisze:
29 mar 2021, 12:11
fik pisze:
29 mar 2021, 12:10
Dalej od czego niby?
Od mitycznego i przenajświętszego Centrum.
Już za 8 lat będą mieli III linię metra to będzie blisko wszędzie :term:

ODPOWIEDZ