Informacja w Swingach i Jazzach

Moderatorzy: Tyrystor, Dantte

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 04 gru 2013, 10:50

Możesz mi to wyjaśnić na PW?
miłośnik 13N

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 04 gru 2013, 10:57

Na tylnym i bocznym kwadracie nie ma informacji bo ostatni przystanek, czyli np. ZET ŻOLIBORZ został zamieniony na ZJAZD DO ZAJEZDNI ŻOLIBORZ. Tak samo przy wyjeździe. Kiedyś na sterowniku były przystanki ZET ŻOLIBORZ - Zajezdnia Żoliborz -... a teraz jest ZJAZD DO ZAJEZDNI ŻOLIBORZ - Zajezdnia Żoliborz -... czyli praktycznie taką zmianę można było wykonać bez zbędnych wymian sterowników itp. A wystarczyło w klawiszach funkcyjnych obok Trasy zmienionej i Kursu skróconego dać funkcję Zjazd i problem kwadratów by się rozwiązał tylko, że zadaniem motorowych byłoby wprowadzenie tej funkcji w ostatnim półkursie.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 04 gru 2013, 14:53

drobert pisze:Kiedyś na sterowniku były przystanki ZET ŻOLIBORZ - Zajezdnia Żoliborz -... a teraz jest ZJAZD DO ZAJEZDNI ŻOLIBORZ - Zajezdnia Żoliborz -... czyli praktycznie taką zmianę można było wykonać bez zbędnych wymian sterowników itp.
Zaraz - czyli żadna tam modyfikacja firmware z otwieraniem urządzeń, tylko zwyczajnie przystanek na terenie zajezdni przemianowano z ZET na ZJAZD, tak jak kiedyś proponowaliśmy?

RobertP
Posty: 209
Rejestracja: 29 sty 2012, 22:48

Post autor: RobertP » 04 gru 2013, 15:57

MichalJ pisze:
drobert pisze:Kiedyś na sterowniku były przystanki ZET ŻOLIBORZ - Zajezdnia Żoliborz -... a teraz jest ZJAZD DO ZAJEZDNI ŻOLIBORZ - Zajezdnia Żoliborz -... czyli praktycznie taką zmianę można było wykonać bez zbędnych wymian sterowników itp.
Zaraz - czyli żadna tam modyfikacja firmware z otwieraniem urządzeń, tylko zwyczajnie przystanek na terenie zajezdni przemianowano z ZET na ZJAZD, tak jak kiedyś proponowaliśmy?
Nie wiem czy było fizyczne grzebanie w sprzęcie, ale potwierdzam: pierwszy przystanek w kursie wyjazdowym to "zjazd do zajezdni xxx"

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7692
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 04 gru 2013, 22:47

RobertP pisze:pierwszy przystanek w kursie wyjazdowym to "zjazd do zajezdni xxx"
Widoczny tylko na panelu motorniczego, więc nie ma żadnego znaczenia. Nawiasem - w miejscu klepania pieczątek do kart na wyjeździe trzeba ustawiać przystanek startu, to zapowiedzi będą poprawne.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

px33
Posty: 1594
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 04 gru 2013, 23:56

Nie dało się do nowej wersji systemu dorzucić korzystania z GPSu, najlepiej jako głównego źródła pomiarów? (uzupełnianego liczeniem drogi żeby system działał w miarę wiarygodnie przy zaniku sygnału albo słabym sygnale) Zniknąłby problem z ustawianiem przystanków przez motorniczego, a gdyby dorzucić zapis ścieżek tras to system mógłby też wykrywać zjazd z trasy i proponować ustawienie dekoracji objazdowej i automatycznie wyłączać ją po powrocie na trasę.

RobertP
Posty: 209
Rejestracja: 29 sty 2012, 22:48

Post autor: RobertP » 05 gru 2013, 17:23

MisiekK pisze:
RobertP pisze:pierwszy przystanek w kursie wyjazdowym to "zjazd do zajezdni xxx"
Widoczny tylko na panelu motorniczego, więc nie ma żadnego znaczenia.
Dokładnie tak. Chodziło o to jak ZET-y zmieniły się w zjazdy ;)
MisiekK pisze:Nawiasem - w miejscu klepania pieczątek do kart na wyjeździe trzeba ustawiać przystanek startu, to zapowiedzi będą poprawne.
Stosowane. W sumie na cały dzień spokój i tak być powinno. :)

Jeszcze jedno pytanie. Nowe oprogramowanie radzi sobie ze zmianą 17/37, a stare nie? Dobrze kojarzę?

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 05 gru 2013, 20:24

RobertP pisze: Jeszcze jedno pytanie. Nowe oprogramowanie radzi sobie ze zmianą 17/37, a stare nie? Dobrze kojarzę?
Tak, nowy soft radzi sobie z 17/37

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 05 gru 2013, 23:39

Adam G. pisze:Widziałem ostatnio Swinga, który wyświetlał "26 zjazd do zajezdni żoliborz". Wszystko byłoby pięknie, gdyby w górnej linii było "zjazd do zajezdni", a w dolnej "żoliborz". Otóż nie - napis był gigantyczny i paradował dziarsko i powoli przez przedni i boczne wyświetlacze. Czy naprawdę niczego nie da się zrobić porządnie?...
Nie mówiąc o tym, że na liniach, na których nazwa krańca się przewija, różnica między takim krańcem a zjazdem do zajezdni nie rzuca się wystarczająco w oczy.

Ale... widziałem ostatnio bodaj 3206, który w górnej linii wyświetlał napis "ZET Praga" (albo inny ZET) w negatywie, a na dole informację "kurs skrócony". I tak byłoby zdecydowanie lepiej niż przewijany "zjazd do zajezdni", a jakby w tym negatywie zamiast "ZET" była "zajezdnia", to byłoby idealnie.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 06 gru 2013, 9:19

Zjazdy do zajezdni niekoniecznie są "skrócone".

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 06 gru 2013, 16:57

Ok. Ale w Swingu informacja o zjeździe w negatywie to wyjątek. A powinna być regułą.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4923
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 16 gru 2013, 21:12

Widzę, że dzisiaj spora część Swingów cierpiała na ''przejazd techniczny'' bądź wyłączone wyświetlacze + zwykłe tablice. Tego naprawdę nikt nie potrafi ogarnąć, by dobrze działało?
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7692
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 16 gru 2013, 22:25

Bywalec pisze:Widzę, że dzisiaj spora część Swingów cierpiała na ''przejazd techniczny'' bądź wyłączone wyświetlacze + zwykłe tablice. Tego naprawdę nikt nie potrafi ogarnąć, by dobrze działało?
Problem dotknął tylko grupy pojazdów z wycofywanym już SIL. Przynajmniej tych bolących co poniektórych ZET-ów dziś nie ma. Kalendarz Majów się skończył i tak wyszło :P
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 16 gru 2013, 22:40

Ja widziałem 33 z "Awarią" na wyświetlaczach, dechami za szybami i trasą 33 na elektrodechach. Ale pewnie się dowiem, że to również wina Organizatora, bo przesłał coś źle.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7692
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 16 gru 2013, 23:04

Szeregowy_Równoległy pisze:Ja widziałem 33 z "Awarią" na wyświetlaczach, dechami za szybami i trasą 33 na elektrodechach. Ale pewnie się dowiem, że to również wina Organizatora, bo przesłał coś źle.
Oj tam, oj tam. Przeca napisałem, że kalendarz Majów się skończył. Świat z rozkładami zniknął. Nas już nie ma. Został przekaz myśli.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

ODPOWIEDZ