Strona 40 z 57

: 25 maja 2013, 14:55
autor: Wolfchen
Adam G. pisze:Przy czym tendencja mimo wszystko jest idealnie odwrotna.
I to jest dla mnie niezrozumiałe. W czasach kryzysu ajent jest tańszy, bo odpada martwienie się o narośl administracyjno-związkową i pokrywanie strat/doinwestowywanie miejskiego molocha...
MeWa pisze:Na marginesie ciekawe, czy kwestia biletów nie jest w jakichś układach zbiorowych.
Układ zbiorowy obliguje pracodawcę, nie radę miasta. Więc wywiązanie się z układu zbiorowego, to wykupienie biletów przez pracodawcę w takim przypadku.

: 25 maja 2013, 14:57
autor: dzidek
Szeregowy_Równoległy pisze:Znaczy "nie możemy kłócić się z radą, to pokłócimy się z tym, z kim możemy"?
Na Radzie można było zobaczyć podejście radnych po i prezydent Warszawy do pracowników komunikacji. Żałuję kiedyś oddanego głosu na tych ludzi. Ale władze naszego miasta również odczują strajk pracowników. Tak jak MeWa zauważył wściekłość mieszkańców przeleje się na władze miasta, że do takiego stanu doprowadziły a że notowania już lecą na łeb na szyje to miasto sobie bardzo mocno szkodzi.

: 25 maja 2013, 15:01
autor: MeWa
Wolfchen pisze:
MeWa pisze:Na marginesie ciekawe, czy kwestia biletów nie jest w jakichś układach zbiorowych.
Układ zbiorowy obliguje pracodawcę, nie radę miasta. Więc wywiązanie się z układu zbiorowego, to wykupienie biletów przez pracodawcę w takim przypadku.
Ale to ciekawe, co jest w ukłądzie zbiorowym i warunkach zatrudnienia.

: 25 maja 2013, 15:03
autor: dzidek
Wolfchen pisze:Ja bym powiedział, że to próba pokazania, ze jak się skończy umowa wieloletnia, to trzeba pozbyć się MZA i zakontraktować 100% ajentów - oni nie zastrajkują.
I co ajenci zastąpią też Metro, SKM i TW?

: 25 maja 2013, 15:05
autor: Wolfchen
dzidek pisze:Tak jak MeWa zauważył wściekłość mieszkańców przeleje się na władze miasta, że do takiego stanu doprowadziły a że notowania już lecą na łeb na szyje to miasto sobie bardzo mocno szkodzi.
Ale przy okazji pracownicy komunikacji w oczach części mieszkańców również stracą bardzo dużo - a potem będzie zdziwienie, czemu pasażerowie są tacy, a nie inni.
dzidek pisze:I co ajenci zastąpią też Metro, SKM i TW?
Jasne, że tak. Tabor miejski (infra też, za wyjątkiem SKM), operator z przetargu. Chociaż w przypadku SKM można sobie odpuścić prywatyzacje.

: 25 maja 2013, 15:05
autor: MeWa
Poza tym grożenie strajkiem też jest elementem negocjacji. A niewykluczone, że w kolejnych turach rozmów czy przy mediatorze uda się wypracować kompromis.

: 25 maja 2013, 15:07
autor: MichalJ
Wolfchen pisze: Mundurówka strajkować nie może i jakoś żyje (a przywileje też ucinali niedawno, rzekłbym, że bardzo drastycznie).
Jakie? Emerytalne? O ile mi wiadomo, tylko dla wstępujących do wojska po zmianie...

Drastycznie to potraktowano całą resztę.

: 25 maja 2013, 15:07
autor: MeWa
Wolfchen pisze:
dzidek pisze:I co ajenci zastąpią też Metro, SKM i TW?
Jasne, że tak. Tabor miejski (infra też, za wyjątkiem SKM), operator z przetargu. Chociaż w przypadku SKM można sobie odpuścić prywatyzacje.
Taaa... Bujanie w obłokach.
Żaden ajent nie dostarczy wykwalifikowanych pracowników z odpowiednimi uprawnieniami do pracy w komunikacji szynowej w odpowiedniej perspektywie czasowej.

: 25 maja 2013, 15:10
autor: Wolfchen
MichalJ pisze:Jakie? Emerytalne?
Emerytalne były najbardziej nagłośnione, ale jeszcze się zmieniają warunki pełnienia służby, kadencyjność stanowisk, inne zaszeregowania płacowe, etc. Tylko, że o tym mało kto mówi, bo to nie jest tak spektakularne, ale odczuwalne.
MichalJ pisze:Drastycznie to potraktowano całą resztę.
Każde wydłużenie wieku emerytalnego jest drastyczne, Polacy tak długo nie żyją znowu...

[ Dodano: Sob 25 Maj, 2013 15:10 ]
MeWa pisze:Żaden ajent nie dostarczy wykwalifikowanych pracowników z odpowiednimi uprawnieniami do pracy w komunikacji szynowej w odpowiedniej perspektywie czasowej.
Pracownicy mogą być nawet i ci sami przecież. Kwestia tego, kto ich zatrudnia.

: 25 maja 2013, 15:13
autor: MeWa
Wolfchen pisze:Pracownicy mogą być nawet i ci sami przecież. Kwestia tego, kto ich zatrudnia.
I co ta zmiana miałaby przynieść?

: 25 maja 2013, 15:25
autor: Wolfchen
Oszczędności i pozbycie się problemów z ZZ.

: 25 maja 2013, 15:29
autor: dzidek
Wolfchen pisze:Oszczędności i pozbycie się problemów z ZZ.
No pewnie. Pracownicy nie muszą walczyć o swoje... W PKSie kierowcy zza granicy nie walczą. Jeden opowiadał jak pracodawca zmusza go do jeżdżenia pół miesiąca dzień w dzień pod groźbą zabrania większości wynagrodzenia w przypadku odmowy pracy. Co do strajku to co ciekawe ZZ cały czas się wstrzymują a kierowcy nie będący w jakimkolwiek związku domagają się na zakładach głośno protestu.

: 25 maja 2013, 16:18
autor: adner
Jak się komuś nie podoba, to niech złoży wypowiedzenie. Pewnie znajdą się chętni na ich miejsce nawet bez darmowych biletów. Może jestem idealistą, ale nie rozumiem jakim prawem związki zawodowe(nie chodzi mi w tym momencie tylko o pracowników komunikacji) mogą terroryzować demokratycznie wybrane władze reprezentujące większość.

: 25 maja 2013, 16:19
autor: Wiliam
Wolfchen pisze:
dzidek pisze:I co ajenci zastąpią też Metro, SKM i TW?
Jasne, że tak. Tabor miejski (infra też, za wyjątkiem SKM), operator z przetargu. Chociaż w przypadku SKM można sobie odpuścić prywatyzacje.
Adpol ;-)
EDIT: a może Akpol? :-k

: 25 maja 2013, 16:34
autor: dzidek
adner pisze:Jak się komuś nie podoba, to niech złoży wypowiedzenie. Pewnie znajdą się chętni na ich miejsce nawet bez darmowych biletów.
Rozumiem, że pisząc z taką pewnością sam jesteś kierowcą i wiesz jak wygląda sytuacja kadrowa w MZA i praca na stanowisku kierowców? ;) Bo mam wątpliwości czy wiesz o czym piszesz ;)