Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

Moderatorzy: JacekM, Dantte

BrdzJkb
Posty: 278
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 28 cze 2024, 10:23

Tylko jak nie trzeba odprowadzać składek, a to skończy się w 2025 roku

Autobus Czerwon
Posty: 4325
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 28 cze 2024, 10:32

Umowa-zlecenia jest bardziej elastyczna dla obydwu stron. Dając ułamek etatu, pracodawca jednak musi tę pracę pracownikowi znaleźć (wiem że warszawskich warunkach brzmi to trochę jak sci-fi, ale w niektórych miastach to faktycznie może być problem), przy umowie-zlecenia nie ma żadnej narzuconej liczby przepracowanych godzin, w jednym miesiącu kierowca może przejeździć na takiej umowie 150 godzin, a w następnym 0. Słyszałem też że podobno miejskiemu przewoźnikowi kiedyś bardzo nie odpowiadało, gdy kierowca zatrudniony na np. 1/16 etatu, akurat w ten jeden grafikowy dzień pracy w miesiącu szedł oddać krew, a ten musiał mu zapłacić jak za normalny dzień pracy. Możliwe że dlatego wyrzucili wszystkich zasilaków na UZ, bo przy umowie-zlecenia takiego "problemu" nie ma :P

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 28 cze 2024, 11:02

Z drugiej strony na UoP pracodawca może wezwać pracownika / narzucić mu grafik. To też może być problematyczne dla pracownika.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25783
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 28 cze 2024, 16:08

Przeczytajcie definicję stosunku pracy z kodeksu pracy. Gdyby inspekcja pracy działała efektywnie (na poziomie przede wszystkim uprawnień ustawowych), wszystkie zlecenia w naszej komunikacji zostałyby w mgnieniu oka zmienione na stosunki pracy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2279
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 28 cze 2024, 18:15

I jeśli przeczytam tą definicję to mogę zatrudnić się u ajenta na UoP i nie wykonać ani godziny pracy w danym miesiącu jeżeli nie będę miał możliwości albo ochoty? 😂

px33
Posty: 1655
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 29 cze 2024, 18:10

BrdzJkb pisze:
28 cze 2024, 7:50
A co stoi na przeszkodzie w zasilaniu na UoP?
A polskie prawo przewiduje coś w stylu umowy zerowej, tj. umowę bez minimalnej liczby godzin w miesiącu/okresie rozliczeniowym i jednocześnie bez konieczności wypłacania nadgodzin? Bo objęcie nieregularnej pracy UoP (traktowaną bardziej jako umowa ramowa) miałoby całkiem sporo zalet dla pracownika ale chyba nie jest w tym momencie możliwe.
No że jeżeli tylko system załapie że kierowca zamknął drzwi na przystanku będąc np. +1:02 min to już automatycznie ukarze przewoźnika (a ten kierowcę). W przypadku innych kontraktów oraz innych przewoźników nie ma aż takiego rygoru. Oczywiście nie mówię że to dobrze jeździć przed czasem ale są różne sytuacje. Mi zresztą zdarzało się odjechać przed czasem i jechać sobie wolno by wyrównać czas. Normalnie są to kontrole wyrywkowe. To tak jakbyś jechał autem i za każde przekroczenie prędkości o 1 km więcej niż dopuszczalna by Ci była naliczana kara. No chyba nie powiedziałbyś że to normalne?
Prawdę mówiąc uważam, że to całkiem uczciwe, tylko że taryfikator kar powinien być do tego dostosowany. Tj. przyspieszenia powinny być włączone w punktowy system i rozliczane w przedziałach (np. do 0,1% bez kary, 0,1-0,25 umiarkowany ubytek punktów, 0,25-0,75 średni, 0,75-1 spory, >1 maksymalny).
Rozliczanie automatyczne przy wysokiej karze jednostkowej faktycznie jest dość niefajne.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25783
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 30 cze 2024, 12:17

px33 pisze:
29 cze 2024, 18:10
BrdzJkb pisze:
28 cze 2024, 7:50
A co stoi na przeszkodzie w zasilaniu na UoP?
A polskie prawo przewiduje coś w stylu umowy zerowej, tj. umowę bez minimalnej liczby godzin w miesiącu/okresie rozliczeniowym i jednocześnie bez konieczności wypłacania nadgodzin? Bo objęcie nieregularnej pracy UoP (traktowaną bardziej jako umowa ramowa) miałoby całkiem sporo zalet dla pracownika ale chyba nie jest w tym momencie możliwe.
Nie ma. Generalnie całe polskie prawo pracy pochodzące z lat 70. jest do zaorania i napisania od nowa.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Jurand
Posty: 1291
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 02 lip 2024, 13:17

Walas pisze:
02 lip 2024, 9:30
7201 :arrow: 504/6
Czyżby na R11 polepszył się ilostan kierowców :-k :-D

reserved
Posty: 14765
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 04 lip 2024, 0:30

Jurand pisze:
02 lip 2024, 13:17
Walas pisze:
02 lip 2024, 9:30
7201 :arrow: 504/6
Czyżby na R11 polepszył się ilostan kierowców :-k :-D
Chwilowo chyba jest ok bo nawet z dnia na dzień urlopy rozdają.

Jurand
Posty: 1291
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 04 lip 2024, 7:19

reserved pisze:
04 lip 2024, 0:30
Jurand pisze:
02 lip 2024, 13:17

Czyżby na R11 polepszył się ilostan kierowców :-k :-D
Chwilowo chyba jest ok bo nawet z dnia na dzień urlopy rozdają.
Może Michalczewscy już przyszli zasilić szeregi MZA?
Przecież ponoć obiecano im bez egzaminów :D

KR88
Posty: 317
Rejestracja: 28 mar 2020, 10:21

Post autor: KR88 » 04 lip 2024, 21:26

A nie bez badań?

Jurand
Posty: 1291
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 12 lip 2024, 21:10

KR88 pisze:
04 lip 2024, 21:26
A nie bez badań?
Z całą pewnością i bez badań, widząc jakie egzemplarze wylądowały w MZA 😁

alojz
Posty: 2713
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 12 lip 2024, 21:13

Jurand pisze:
12 lip 2024, 21:10
Z całą pewnością i bez badań, widząc jakie egzemplarze wylądowały w MZA 😁
Co ma piernik do wiatraka?

Jurand
Posty: 1291
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 12 lip 2024, 21:20

alojz pisze:
12 lip 2024, 21:13
Jurand pisze:
12 lip 2024, 21:10
Z całą pewnością i bez badań, widząc jakie egzemplarze wylądowały w MZA 😁
Co ma piernik do wiatraka?
Z całą pewnością ma w tym przypadku, znając historię pracy i zwolnień tych kierowców u innych przewoźników.
Gdyby były badania z całą pewnością szeregów MZA by nie mieli szans zasilić 😕

alojz
Posty: 2713
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 12 lip 2024, 21:52

Wynik badania medycyny pracy nie zależy od zlecającego (pracodawcy), tylko od zdrowia badanego i dokładności placówki wykonującej to badanie.

ODPOWIEDZ