Modernizacja linii kolejowej nr 7 Warszawa-Dęblin-Lublin

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 07 kwie 2014, 6:15

:idea: Ekrany wyglądają fajnie, jak są obrośnięte winem.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 07 kwie 2014, 6:22

Teokryt pisze:Pamiętacie że przy tej linii kolejowej jednak mieszkają ludzie. I nie ci w bliskim sąsiedztwie. Huk pociągu jadącego 120km/h jest jednak konkretny.
Co było pierwsze, linia kolejowa, czy jednak większość domów? Ludzie wiedzieli na co się decydują.
Teokryt pisze:Takie nie mogą być?
No fajnie, po roku będą jednymi wielkimi bazgrołami niewyżytej młodzieży.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 07 kwie 2014, 9:49

Jacek Z. pisze:W bieżącym numerze otwockiego czasopisma regionalnego ("Linia"?, s. 17) Kolega pokazał mi wzmiankę o tym, że w przyszłości SKM-ki mogą dojeżdżać do Celestynowa - jak mówią władze "Jeśli tylko SKM będzie tym zainteresowana"
Wybory samorządowe się zbliżają. Obietnic zaraz będzie więcej niż liści na drzewach.
KMy ze swoim "Wspólnym biletem" są tańsze, SKMka to tylko chwyt marketingowy.
rhemek pisze: To bedzie masakra ludzi
Trudno, Darwin miał rację - słabe jednostki przegrywają.

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 07 kwie 2014, 10:01

Co było pierwsze, linia kolejowa, czy jednak większość domów? Ludzie wiedzieli na co się decydują.
Moment. Co było pierwsze nie dotyczy modernizacji o znacznym wpływie na otoczenie.
Jeśłi dajmy na to mamy zwykła drogą 1x2 która potem przerabia się na 2x3 wyburzając jedną pierzeję domów to nadal jest o to samo?
Tak samo z koleją.
Z jaka prędkością tam od początku turlały się pociągi? Ile było przejść w poziomie jezdni? to tak jakby kanał w Wenecji zamienić na kanał towarowy usuwając wszystkie mosty po drodze żeby mogły wpływać wysokie barki.
A wiec, linia kolejowa w obecnym charakterze była tam wcześniej, przyrosła ludność która to zaakceptowała, kolej się zmodernizuje, ludzie zostaną.
No fajnie, po roku będą jednymi wielkimi bazgrołami niewyżytej młodzieży.
Od strony torów? w końcu kilku zdmuchnie i przestaną łazić.
Od strony ulicy - rozwiązanie na S2 - kratownica i obsianie winoroślami do pewnej wysokości - działa.
Ekran jako płot nie musi iść po najmniejszej linii oporu, może być elementem otoczenia tak samo jak wiadukty czy mosty. Przecież można nie montować desek gzymsowych, nie?
Obrazek

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4775
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 07 kwie 2014, 10:59

A żywopłoty? No i czy ekrany muszą zawsze być wysokie. W Berlinie i Danii widywałem ekrany na może metr, tak by zasłaniały tylko tory i koła.
Obrazek

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 07 kwie 2014, 13:01

A żywopłoty? No i czy ekrany muszą zawsze być wysokie. W Berlinie i Danii widywałem ekrany na może metr, tak by zasłaniały tylko tory i koła.
W żywopłotach zbyt dużych może lęgnąc sie "żuleria" i śmieci, Lepiej coś co okresowo jest bez liści.
http://itmb.biz/wordpress/wp-content/ga ... 012618.jpg
Takie nie mogą być? Nawet niższe tak do wysokosci okien składu.
Obrazek

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 07 kwie 2014, 13:04

I skuteczność tego była taka, jak się oczekiwało od nich.

Wysokość ekranu zależy od kilku czynników:

a) położenia linii kolejowej (poziom terenu/nasyp/wykop)
b) prędkości komunikacyjnej
c) rodzaju ruchu (towarowy/osobowy/osobowy przyspieszony) - chodzi m. in. o zatrzymania na stacjach.
Dla linii w poziomie terenu i pociągów osobowych o Vk=120km/h wartość ta waha się między 80, a 100 dB. Dla porównania norma wymaga, aby nieprzekraczane było 60 dB w porze dnia, co oznacza konieczność wyciszenia o jakieś 15 - 20 dB (po uwzględnieniu odległości w jakiej znajdują się domy mieszkalne - 300 metrów), co już wymusza zastosowanie najwyższych możliwych ekranów. Przykre, ale prawdziwe.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 07 kwie 2014, 13:19

Przy czym ekran nie musi byc w postaci wełny mineralnej owiniętej w tania wykładzinę i przyciśnięty kratką.

Tak przy okazji, wolicie obsiane trawą wysokie wały ziemne czy ekrany?
Obrazek

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 07 kwie 2014, 13:32

Wał ziemny musi mieć nachylenie 1:1,5, przy założeniu, że będzie wzmacniany trawą i/lub siatką da się zejść do 1:1. Dodatkowo na koronie wału powinna znajdować się pozioma płaszczyzna szerokości 3 metrów. Przy wysokości wału 4 metry daje to... 2x4+3=11 metrów. Ekrany zajmują jednak "trochę" mniej miejsca, niemniej jeśli go nie brakuje to dlaczego nie?

Tam jednak najlepsze na co można liczyć to obsadzenie tych ekranów winobluszczem. Z tym, że nawet jeśli posadzi się krzaki, potrzeba będzie 5-7 lat, żeby to jako tako zarosło.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 07 kwie 2014, 14:56

A czy wzdłuż ekranów można by posiać krzaki, a to celem utrudnienia dostępu do nich graficiarzom oraz dodatkowego wyciszenia?
Po drugie, najwyższy możliwy ekran to jakiej wysokości? Chyba nie 8 m?
Po trzecie, czy nie warto by było zastanowić się nad małymi ekranami (mniej więcej do wysokości podłogi wagonu, powiedzmy 1,2 m pgs) pomiędzy torami? Myślę, że to skutecznie by pomogło wyciszać pociągi.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 07 kwie 2014, 15:29

Cala Wasza dyskusja jest bez sensu, bo PLK i tak wybierze to co najtansze i bedzie miala gdzies nasze zdanie.

WojtekE65
Posty: 947
Rejestracja: 15 lis 2012, 19:28
Lokalizacja: Legionowo Przystanek

Post autor: WojtekE65 » 07 kwie 2014, 15:50

Mieszkam od urodzenia przy linii Warszawa - Gdańsk. Jeszcze przed postawieniem ekranów nikomu hałas nie przeszkadzał, nikt pociągów praktycznie nie zauważał. Ludzie po prostu do tego się przyzwyczaili. Teraz po postawieniu ekranów większość wyraża opinie "mieszkamy jak w getcie".
Szkoda, że w takich przypadkach nikt się mieszkańców o nic nie pyta. Jak zwykle, UE wie lepiej.

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 07 kwie 2014, 16:59

UE nic do tego nie ma.
Cala Wasza dyskusja jest bez sensu, bo PLK i tak wybierze to co najtansze i bedzie miala gdzies nasze zdanie.
A PKP PLK to jakis okupant z którym się nie dyskutuje?
Obrazek

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 07 kwie 2014, 17:07

Jechalem ostatnio linia na Ilawe i widzialem co tam zrobili. Cale miejscowosci znikly pod ekranami.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 07 kwie 2014, 17:50

KwZ pisze:A czy wzdłuż ekranów można by posiać krzaki, a to celem utrudnienia dostępu do nich graficiarzom oraz dodatkowego wyciszenia?
Tak, dlaczego miałoby nie być takiej możliwości?
KwZ pisze:Po drugie, najwyższy możliwy ekran to jakiej wysokości? Chyba nie 8 m?
10 metrów :term:
KwZ pisze:Po trzecie, czy nie warto by było zastanowić się nad małymi ekranami (mniej więcej do wysokości podłogi wagonu, powiedzmy 1,2 m pgs) pomiędzy torami? Myślę, że to skutecznie by pomogło wyciszać pociągi.
Takie rozwiązanie byłoby dość jak na nasz kraj nowatorskie i nie wiem czy możliwe ze względów bezpieczeństwa. Ponadto należy pamiętać, że zwiększa to też rozstaw torów. Minimalny rozstaw bowiem to 3,75 metra, ale jeśli chcemy coś wstawić w międzytorzu (rozporządzenie podaje w zasadzie tylko słupy itp.) to taki obiekt musi się znajdować 2,20 metra od osi toru czyli rozstaw torów wynosi 4,40 + d metra, gdzie d jest szerokością ekranu.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

ODPOWIEDZ