Węższe główne ulice Śródmieścia?

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 06 lip 2015, 16:42

person pisze:
Tyrystor pisze:Jeśli buduje się biurowce w centrum, to trzeba się liczyć z ilością miejsca taką, jaka jest. Szanować sąsiedztwo (a tam pierwsi byli mieszkańcy bloków, a nie kołnierzyki w kupionych na kredyt Fabiach), a nie rozpychać się.
Na tej zasadzie zatrzymałbyś jakikolwiek rozwój, bo zawsze "ktoś był pierwszy" w danym miejscu.
Nie zerojedynkowo, tylko szanując stan zastany. Kupiłeś działkę w centrum, budujesz biurowiec, to zamiast walczyć o parking na działce obok lub promować poszerzanie pobliskich ulic, lepiej walcz o dogodniejszy transport publiczny, skoro już istnieje.
person pisze:
Tyrystor pisze:Jeśli coś koniecznie trzeba zmienić, to oznakowanie Grzybowskiej. Nic więcej.
Oznakowanie?
Ja nie wnikam w to co jest na jezdni pomalowane, jeżdżę na codzień Kasprzaka i Prostą. Ale kilka postów wyżej pojawił się postulat przemalowania pasów na jezdni, więc jeśli ktoś taką kwestię podniósł i ma ona jakieś tam uzasadnienie, a poprawi to np. bezpieczeństwo, to można to zrobić. ;)

@Szeregowy: to skoro już przy słojach jesteśmy - odkąd jest siłownia w pawilonie koło mojego bloku, przybyło aut na parkingu. Z uwagi na to, że nie można poćwiczyć i wrócić tramwajem, trzeba podjechać puszką, a jak nie ma gdzie jej postawić, jest trawnik. Ale jako jedyni mieszkańcy bloku zapewniamy interwencje SM. Skuteczne. :]
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 06 lip 2015, 17:15

Ja wiele rzeczy rozumiem, ale absolutny brak szacunku do potrzeb osób, które gdzieś mieszkają i mają się zamknąć, bo biurowiec to rozwój, poza moje rozumienie wykracza. Tak, jak napisałeś: mieszkańcy byli tam wcześniej, a mam wrażenie, że każdy powstający biurowiec jest jakimś wyższym dobrem w imię którego można przyjść, postawić szklaną maszkarę i usrać lokalsom życie. A poza tym mieszkańcy mają się cieszyć, bo to rozwój.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 06 lip 2015, 17:45

"Szklana maszkara" "Usrać lokalsom życie" - co za propaganda! ;) Jak się mieszkańcom podobać nie będzie, mogą się przeprowadzić. Jak nie starczy kasy, niech wezmą kredyt. A tu damy jeziorko ;P
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27407
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 06 lip 2015, 21:27

Jako osobnik codziennie ganiający per but do i z pracy na trasie Kercelak - Mennica stwierdzam, co następuje:
1. Poszerzenie Grzybowskiej jest oczywistym idiotyzmem.
2. Należy zrobić porządek z dzikim parkowaniem w rejonie. Aż wstyd, że tak blisko Waliców panuje taka wolna amerykanka, jak na Grzybowskiej przy Żelaznej, na Wroniej, Łuckiej, itd.
3. Do likwidacji są absurdalne światła Grzybowska x Wronia. Do zastąpienia wyniesioną tarczą skrzyżowania.
4. Pasy na Grzybowskiej zwęzić, domalować pasy rowerowe. To samo na Żelaznej zresztą.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

reserved
Posty: 14623
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 06 lip 2015, 22:30

A ja bym poszerzył Grzybowską, a zaorał Świętokrzyską robiąc z nią deptak na wzór Piotrkowskiej w Łodzi. Serio.

Autobus Czerwon
Posty: 4114
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 06 lip 2015, 22:33

Tylko na Świętokrzyskiej jest miejsce żeby było szeroko i samochodom i pieszym, a na Grzybowskiej jest książkowy przykład konfliktu interesów.

Stary Pingwin
Posty: 5831
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 06 lip 2015, 22:34

Szeregowy_Równoległy pisze:Ja wiele rzeczy rozumiem, ale absolutny brak szacunku do potrzeb osób, które gdzieś mieszkają i mają się zamknąć, bo biurowiec to rozwój, poza moje rozumienie wykracza. Tak, jak napisałeś: mieszkańcy byli tam wcześniej, a mam wrażenie, że każdy powstający biurowiec jest jakimś wyższym dobrem w imię którego można przyjść, postawić szklaną maszkarę i usrać lokalsom życie. A poza tym mieszkańcy mają się cieszyć, bo to rozwój.
Postawili na pętli Wierzbno apartamentowiec i spowodowali zniknięcie parkingu społecznego na terenie szkoły, bo mieszkańcy nie chcieli kupować miejsc postojowych. Postawili obok biurowiec i przyjezdni rozpanoszyli się samochodami po osiedlu.Spółdzielnia rozważa postawienie szlabanów na wjeździe na parkingi przyblokowe. Ostatnio otworzyli w biurowcu OWADA, więc doszły dostawczaki.
A niedawno to było ciche osiedle, mimo bliskości Puławskiej. Jeszcze dwa lata temu nie było problemu z parkowaniem.
Na ulicy prowadzącej w głąb osiedla szlabanu nie postawimy, bo to droga gminna- Żywnego. Przekwalifikować na wewnętrzną też nie można.
miłośnik 13N

Slon
Posty: 10
Rejestracja: 11 lis 2009, 0:37

Post autor: Slon » 06 lip 2015, 23:38

reserved pisze:A ja bym poszerzył Grzybowską, a zaorał Świętokrzyską robiąc z nią deptak na wzór Piotrkowskiej w Łodzi. Serio.
A co ma Grzybowska do Świętokrzyskiej ??

reserved
Posty: 14623
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 07 lip 2015, 8:09

Slon pisze:
reserved pisze:A ja bym poszerzył Grzybowską, a zaorał Świętokrzyską robiąc z nią deptak na wzór Piotrkowskiej w Łodzi. Serio.
A co ma Grzybowska do Świętokrzyskiej ??
Równoległe ulice. Tzn. mam na myśli ciąg Grzybowska-Królewska i Świętokrzyska. Uważam, że na tym pierwszym ciągu powinno się rozwijać ruch kosztem Świętokrzyskiej, która zasługuje na miano bardziej reprezentacyjnej ulicy Warszawy, a nie jednego z ciągów, które w godzinach szczytu niczym się nie różnią od Domaniewskiej.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4770
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 07 lip 2015, 14:04

Tyle że ciąg Grzybowska-Królewska ma kiepskie końcówki. Na Świętokrzyskiej dalsze zwinięcie ruchu (deptak?!) byłoby przesadą, biorąc pod uwagę że obsługuje dojazd do okolic Nowego Światu, Powiśla i jakoś daje dojechać na most. Oczywiście należałoby zrobić Tempo30, ale to według mnie dotyczy prawie wszystkich ulic od Wisły do Towarowej z wyjątkiem może Jana Pawła i Jerozolimskich.
Zdecydowanie najbardziej to podoba mi się pomysł fika:
fik pisze:Jako osobnik codziennie ganiający per but do i z pracy na trasie Kercelak - Mennica stwierdzam, co następuje:
1. Poszerzenie Grzybowskiej jest oczywistym idiotyzmem.
2. Należy zrobić porządek z dzikim parkowaniem w rejonie. Aż wstyd, że tak blisko Waliców panuje taka wolna amerykanka, jak na Grzybowskiej przy Żelaznej, na Wroniej, Łuckiej, itd.
3. Do likwidacji są absurdalne światła Grzybowska x Wronia. Do zastąpienia wyniesioną tarczą skrzyżowania.
4. Pasy na Grzybowskiej zwęzić, domalować pasy rowerowe. To samo na Żelaznej zresztą.
Obrazek

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6936
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 07 lip 2015, 15:26

Ja jeszcze dodam, że jednym z istotnych problemów tej okolicy jest psu na budę potrzebne poszerzenie Prostej do standardów autostrady. Prostą wtłaczany jest ruch między innymi na Świętokrzyską.

reserved
Posty: 14623
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 07 lip 2015, 18:09

Wiliam pisze:biorąc pod uwagę że obsługuje dojazd do okolic Nowego Światu, Powiśla i jakoś daje dojechać na most.
Jak był objazd Świętokrzyskiej, ludzie sobie jakoś radzili i źle nie było.

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 07 lip 2015, 18:41

Jak przyjdzie Kononowicz i nic nie będzie, to też ludzie sobie poradzą. :term:
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 08 lip 2015, 1:22

Autobus Czerwon pisze:Tylko na Świętokrzyskiej jest miejsce żeby było szeroko i samochodom i pieszym, a na Grzybowskiej jest książkowy przykład konfliktu interesów.
Uważaj bo Ci ktoś obecnie pozwoli poszerzać jezdnię na Świętokrzyskiej ;)

A czy są wogóle jakieś plany/schematy, jak taka poszerzona Grzybowska miałaby sie zmieścić? Bo póki co wydaje się to być niewykonalną abstrakcją.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4770
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 08 lip 2015, 14:03

Estakady :term:
Obrazek

ODPOWIEDZ