[Trójmiasto] - infrastruktura transportowa
Moderator: JacekM
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26914
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
W dzielnicach GS mają więcej - z tego co słyszałem, rzędu dwurotnie więcej.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27567
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
No ja znam głównych specjalistów w dużych przewoźnikach kolejowych, w tym pracujących w Warszawie, zarabiających na poziomie 120% minimalnej krajowej. Z uwzględnieniem wszystkich bonusów.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26914
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
No, słyszałem stawki wyjściowe w KM - żenada.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 4301
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Nie wiem co prawda jak jest na stanowiskach kierowniczych, ale ogólnie na kolei czy nawet w metrze często jest tak, że wynagrodzenie zasadnicze jest bardzo niskie, a praktycznie kolejna połowa wypłaty do różnego rodzaju premie regulaminowe, bonusy, deputaty i inne takie. W moim przypadku, dosłownie tylko 50-55% wypłaty którą dostaję to wynagrodzenie zasadnicze (które jest swoją drogą niższe od tegorocznej najniższej krajowej), a reszta to dodatki.
"Na kolei czy nawet w metrze", czyli w spółkach. Młody Tusk za to poszedł do pracy w urzędzie (jednostce budżetowej).
-
- Posty: 4301
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Tak tak, odnosiłem się m.in. do wypowiedzi Glonojada dotyczącej pensji w Kolejach Mazowieckich, które niewątpliwie są spółką, a także chciałem pokazać jak to zazwyczaj wygląda w przypadku spółek transportowych zależnych od miasta, czy państwa.
JA mam kolegę, który powiedział ze już się nazarabiał, hipotekę spłacił, mieszka sobie w Sochaczewie i poszedł do Państwowej pracy na inspektora i ma 2200 do ręki ze wszystkimi dodatkami. Generalnie budżetówka to kpina aktualnie. Ostanie podwyżki chyba z 10 lat temu tam były, właśnie za Tuska.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Dwie sprawy dotyczące kolei w 3M:
1) PKM pochwaliła się wbiciem ostatniego pala pod słupy trakcyjne:
"Dosłownie przed chwilą, niespełna rok (bez kilku dni) po rozpoczęciu elektryfikacji linii PKM, wbity został ostatni pal pod słupy trakcyjne. Tym samym nasz wykonawca - Torpol zakończył ten etap prac przy naszej inwestycji!"
Impresywne tempo, szkoda że PLKa nie ma takiego np. przy odbudowie stacji w Ożarowie...
https://pl-pl.facebook.com/PomorskaKole ... ?__tn__=-R
2) PKMka pokazała też aktualną mapkę z propozycjami przebiegu linii w ramach projektu PKM Południe:
https://www.facebook.com/groups/pkmpolu ... 757430450/
Szybko prą do przodu.
1) PKM pochwaliła się wbiciem ostatniego pala pod słupy trakcyjne:
"Dosłownie przed chwilą, niespełna rok (bez kilku dni) po rozpoczęciu elektryfikacji linii PKM, wbity został ostatni pal pod słupy trakcyjne. Tym samym nasz wykonawca - Torpol zakończył ten etap prac przy naszej inwestycji!"
Impresywne tempo, szkoda że PLKa nie ma takiego np. przy odbudowie stacji w Ożarowie...
https://pl-pl.facebook.com/PomorskaKole ... ?__tn__=-R
2) PKMka pokazała też aktualną mapkę z propozycjami przebiegu linii w ramach projektu PKM Południe:
https://www.facebook.com/groups/pkmpolu ... 757430450/
Szybko prą do przodu.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26914
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Osobiście uważam to PKM południe (w szczególności zaś SKM) za głębokie nieporozumienie. SKM jest, wbrew nazwie, koleją aglomeracyjną i powinno być rozwijane do Pruszcza a może nawet i Tczewa (zwłaszcza, że ekspresy i część IC w Pruszczu nie stają).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
PKM Południe przede wszystkim, z punktu widzenia aglomeracji, będzie dojeżdżać donikąd i za ciężkie pieniądze obsługiwać osiedla, do których dojeżdża tramwaj trasą, wzdłuż której planowany jest tramwaj.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26914
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Dokładnie tak.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
A warszawska Szybka Kolej Miejska, wbrew nazwie, wcale nie jest szybka.
Dlatego tzw. Gdańsk Południe nie może mieć szybkiego dojazdu do Wrzeszcza, na północ Gdańska i północ aglomeracji?
Tramwaje przecież obsługują zupełnie inne rejony.
Przez dwa miesiące (sic!) w Gdańsku będą podłączać nowe tory w Nowej Warszawskiej do starego szlaku z Łostowic do centrum:
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 74189.html
Oprócz podłączania będą zmieniać układ torów na skrzyżowaniu z Havla. Nową organizację ruchu można znaleźć tu:
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Wa ... 66603.html
Dwa miesiące to chyba strasznie długo jak na takie prace...
Niemniej wartym dodatkowej uwagi jest kraniec. Na zawrotce zakończą trasy... trzech linii w DP i czterech w weekendy:
https://ztm.gda.pl/komunikaty/wstrzyman ... 2-r,a,8376
tu pokazany kraniec na mapie:
https://www.openstreetmap.org/#map=18/54.33577/18.59953
U nas sytuacja nie do wyobrażenia.
A skoro jesteśmy w 3M, to wartym odnotowania jest dalsze gnicie komunikacji miejskiej w Gdyni. Tym razem profesorowie excela pocięli w sezonowe (!) weekendy większość trolejbusów i sporo autobusów:
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Mn ... 68166.html
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 74189.html
Oprócz podłączania będą zmieniać układ torów na skrzyżowaniu z Havla. Nową organizację ruchu można znaleźć tu:
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Wa ... 66603.html
Dwa miesiące to chyba strasznie długo jak na takie prace...
Niemniej wartym dodatkowej uwagi jest kraniec. Na zawrotce zakończą trasy... trzech linii w DP i czterech w weekendy:
https://ztm.gda.pl/komunikaty/wstrzyman ... 2-r,a,8376
tu pokazany kraniec na mapie:
https://www.openstreetmap.org/#map=18/54.33577/18.59953
U nas sytuacja nie do wyobrażenia.
A skoro jesteśmy w 3M, to wartym odnotowania jest dalsze gnicie komunikacji miejskiej w Gdyni. Tym razem profesorowie excela pocięli w sezonowe (!) weekendy większość trolejbusów i sporo autobusów:
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Mn ... 68166.html