Strona 5 z 90

: 07 wrz 2012, 22:41
autor: Glonojad
Skoro autobus miałby wydzielony pas i wysepkę, a następnie miałby skręcać w lewo na rondzie (moim zdaniem doskonały sposób, by zabrać tramwajom trochę czasu w imię "przecież priorytet dla tramwajów nie może być kosztem autobusu) to równie dobrze, zamiast zawracać, mógłby skręcić w Towarową i polecieć na pętlę Wronia.

Poza tym uważam, że jednak lepszy byłby specjalny przystanek dla wysiadających jeszcze na Prostej, w rejonie zachodniej głowicy metra (przypominam, że stacja ma 120 m peronów plus technologia), na końcu buspasa - a potem śluza i sru na lewy pas do zawrotki. Przystanek po lewoskręcie byłby tylko dla chcących się przesiąść na tramwaj w stronę północną.

[ Dodano: |7 Wrz 2012|, 2012 22:43 ]
osa pisze:. Oczywiście wadą tego rozwiązania jest ryzyko opóźnień i brak postoju wyrównawczego.
Tia, taki drobny szczególik. Mamy w Warszawie linie z formalnymi postojami na 6 brygad i zerem autobusów na pętli w realu, ale przecież postoje wyrównawcze to widzimisię...

: 07 wrz 2012, 22:54
autor: KwZ
Glonojad pisze:poza tym won mi z lewoskrętów autobusem przez tory bez "strzałki".
Skrzyżowanie Towarowej z Wolską/Chłodną jest wyposażone w sygnalizację świetlną. Można ją przerobić. I naprawdę 157 tak często blokuje tramwaje na pl. Starynkiewicza? Nie zauważyłem.

Zaletą tej pętli na Kercelaku jest jej (potencjalna) wielkość. Tam zmieściłoby się jeszcze 109 i 127, jakby ktoś zechciał. Na tej Wroniej postawi się jedno 178 i to wszystko. Oczywiście jak już będzie.
osa pisze:Oczywiście wadą tego rozwiązania jest ryzyko opóźnień i brak postoju wyrównawczego.
I to go kończy. Chciałbyś puszczać 178 po Ryżowej i al. Jerozolimskich w kółko???
osa pisze:Jednak w projekcie, który opisujecie, przystanek dla wysiadających wychodziłby dopiero po skręcie za rondem.
Przecież sam piszesz, że przystanek dla wysiadających mógłby być przed rondem na środku.

[ Dodano: Pią 07 Wrz, 2012 22:57 ]
Jeśli już, to wydłużyć przystanek przy rondzie Daszyńskiego na zachód i tam mieć postoje. Tylko jeśliby ktoś chciał się przesiąść z tramwajów do takiego 178, to ma dalej.

: 07 wrz 2012, 22:57
autor: MichalJ
W wersji przez Wronią gdzie byłby plac postojowy dla tych autobusów?

: 07 wrz 2012, 23:02
autor: Glonojad
Zakładam, że Wronia by nią była, jako jednokierunkowa.

[ Dodano: |7 Wrz 2012|, 2012 23:05 ]
KwZ pisze: I naprawdę 157 tak często blokuje tramwaje na pl. Starynkiewicza? Nie zauważyłem.
Bardzo często tramwaje były blokowane przez 105 w pierwszej fazie budowy metra, notorycznie się to zdarza także i dziś dzięki 159 i 422 na Grzybowskiej a także przy GUSie czy Dworcu Centralnym. Zresztą polityka transportowa miasta każe takie relacje ograniczać właśnie jako element uprzywilejowania tramwajów i nie widzę uzasadnienia dla robienia wyjątków dla autobusów, zwłaszcza odstawiających się na pusto na pętlę. =;

: 07 wrz 2012, 23:05
autor: osa
Na ”Rynku Kolejowym” ukazały się właśnie mapki z układem przystanków i przejść podziemnych. Teraz widzę, że propozycja Glonojada jest lepsza, tzn. przystanek dla wysiadających z autobusów przy zachodniej głowicy stacji Rondo Daszyńskiego (ciut blisko jednak od Karolkowej, ale niech tam). Byłoby stamtąd od razu zejście do metra. Gdyby jednak ZTM forsował wysiadanie dopiero za rondem, to trzeba się tym będzie zainteresować na łamach...

: 07 wrz 2012, 23:06
autor: Bastian
osa pisze:Gdyby jednak ZTM forsował wysiadanie dopiero za rondem
Raczej nie będzie. Przecież sam się starał o te przystanki, o których wspominasz...

: 07 wrz 2012, 23:08
autor: MichalJ
A potem związki powiedzą, że niedasie skręcić w lewo i przystanek się pominie.

: 07 wrz 2012, 23:10
autor: Bastian
Jest daleko od ronda.

: 07 wrz 2012, 23:10
autor: KwZ
MichalJ pisze:niedasie skręcić w lewo
Glonojad pisze:śluza

: 07 wrz 2012, 23:11
autor: osa
Skoro tak, to dobrze. Na mapce w ”Rynku Kolejowym” tych przystanków nie widać wyraźnie. Obawiałbym się, czy nie będzie oporów, że na krótkim dystansie autobus musi przeciąć całą szerokość jezdni, żeby skręcić w lewo. A pętla na Wroniej pewnie i tak tymczasowa. Choć ciekawe, na jak długo ten tymczas w tym przypadku. I co tam miałoby krańcować - czy tylko wymieniane już linie 105 i 109, czy także np. coś z Ochoty.

: 07 wrz 2012, 23:20
autor: Glonojad
Jak będzie śluza, to nie będzie oporów, a przecież i tak pas dla autobusów wypada czymś takim kończyć, coby rozrząd umożliwić; coś takiego jest w Warszawie przed placem Zawiszy oraz było przed placem Wileńskim.

: 09 wrz 2012, 13:38
autor: bartoni722
Ostatnio mówiło się o cięciu 190, 520 itd. a tu od jutra na 171 będzie takt co 7,5 w szczycie.

: 09 wrz 2012, 15:11
autor: Walas
bartoni722 pisze:Ostatnio mówiło się o cięciu 190, 520 itd. a tu od jutra na 171 będzie takt co 7,5 w szczycie.
Tak zgadza się. Woronicza będzie miała dodatki 016-021 bodajże.

: 09 wrz 2012, 17:39
autor: Łukasz
Przy okazji odwrócili kierunki, więc z dziś się nie da wejść na rozkład na jutro.

: 15 wrz 2012, 22:37
autor: marts
Na Górczewskiej w kierunku Bemowa między Deotymy a Ciołka powstaje zatoczka, która wygląda na przystankową. Czyżby szykowała się jakaś reorganizacja przystankowa w okolicy ?