Centralny Port Komunikacyjny
Moderator: JacekM
Like!
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Co do przepustowości tego, co już jest. Skoro carguli jeszcze nie wywalono do jakiegoś Radomia, to zgaduję, że najwyraźniej nie jest tak źle.
Nie wiem kto wymyślił rozbudowę Okęcia, ale nie od dziś wiadomo, że wygaszanie tego lotniska i tak będzie musiało nastąpić, kwestia tylko czy zacznie się to za 5 czy za 20 lat. CPL (o ile będzie zapowiadany dojazd pociągiem w 20min) może w 100% zastąpić także i lotnisko dla Aglomeracji Warszawskiej.
Czas i determinacja obecnych władz w realizacji tego kuriozum pokaże czy chodzi aby gonić królika czy złapać go
Teraz na rozklad-pkp.pl widzę 32 minuty z Zachodniej (a jak rozumiem te 20 minut to ma być ze Śródmieścia, a nie Ursusa) po torach dalekobieżnych, bez żadnych postojów po drodze. Mylnie zakładam że świątek-piątek, pociągi jeżdżą w tym samym czasie?
Ja nie twierdzę że się nie da tam dojechać w 20 minut. Jakby zrobić maglev to pewnie i 10 minut się da, tylko po co i czy naprawdę bez obsługi tego co pomiędzy?
EDIT:
Ok, 24 minuty z Centralnej.
Ja nie twierdzę że się nie da tam dojechać w 20 minut. Jakby zrobić maglev to pewnie i 10 minut się da, tylko po co i czy naprawdę bez obsługi tego co pomiędzy?
EDIT:
Ok, 24 minuty z Centralnej.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27485
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
A co tam obsługiwać po drodze? Konotopę czy Radonice? Przecież to ma być wylot KDP, raczej EN57 zatrzymujących się przy każdej stodole bym się nie spodziewał.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Znaczy się jakiś nowy dworzec w Warszawie i zupełnie nowy wylot? No to jeszcze bardziej karkołomnie.
Nowy wylot jest potrzebny i tak, chyba, że ktoś chce dorabiać dodatkową parę torów przy LK3 (co jest potrzebne i tak z uwagi na potrzeby ruchu aglo). Odnośnie nowego dworca - niekoniecznie, ten wlot może zaczynać się od DZ (który wystarczy rozbudować) a potem po "normalnych" torach.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27485
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Nowy dworzec nie, ale nowy wylot jak najbardziej tak. Zresztą w tym przypadku to lokalizację lotniska w sumie dopasowano do przebiegu planowanych linii kolejowych.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
W osiągnięcie tych 20 min to uwierzę jak zobaczę. Znalazłem najszybszy pociąg na poniedziałek na koleo.pl. DwC 16:05, Jaktorów 16:32, 27 min. To jest Wiedenka na piętrusach (wg vagonweba), skład zespolony mógłby mieć nieco większe przyspieszenie, ale ścięcie ok. 1/3 czasu to i tak wg mnie byłoby za duże oczekiwanie.
@fik, który pociąg? Na poniedziałek znalazłem IC Słowacki z czasem 25 min.
@fik, który pociąg? Na poniedziałek znalazłem IC Słowacki z czasem 25 min.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Panowie, naprawdę czy ma sens porównywanie dość prostej i wyremontowanej trasy na Łódź z nieistniejącą (nawet na planach) trasą do Baranowa?
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27485
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Jeżeli założymy, że linia do CPK zostanie wybudowana kręta i od razu wyeksploatowana, to nie.
BTW, stwierdzenie "nieistniejąca nawet na planach" w tym przypadku jest *bardzo* odległe od rzeczywistości.
BTW, stwierdzenie "nieistniejąca nawet na planach" w tym przypadku jest *bardzo* odległe od rzeczywistości.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories