Centralny Port Komunikacyjny

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10663
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 14 cze 2018, 15:57

Like!
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 24 cze 2018, 1:28

Co do przepustowości tego, co już jest. Skoro carguli jeszcze nie wywalono do jakiegoś Radomia, to zgaduję, że najwyraźniej nie jest tak źle.

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 30 cze 2018, 1:32

Paweł D. pisze:
12 cze 2018, 19:27
W Wiadomościach TVN była relacja z konferencji prasowej dot. Okęcia. Otóż Okęcie będzie rozbudowywane i zamknięte po otwarciu CPK. Nikt nie wie (albo nie chce powiedzieć) jakim kosztem.
Nie wiem kto wymyślił rozbudowę Okęcia, ale nie od dziś wiadomo, że wygaszanie tego lotniska i tak będzie musiało nastąpić, kwestia tylko czy zacznie się to za 5 czy za 20 lat. CPL (o ile będzie zapowiadany dojazd pociągiem w 20min) może w 100% zastąpić także i lotnisko dla Aglomeracji Warszawskiej.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4815
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 30 cze 2018, 10:40

Sebastian pisze:
30 cze 2018, 1:32
CPL (o ile będzie zapowiadany dojazd pociągiem w 20min) może w 100% zastąpić także i lotnisko dla Aglomeracji Warszawskiej.
Naprawdę ktoś to bierze na poważnie?
Obrazek

Paweł D.
Posty: 5469
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 30 cze 2018, 11:02

Czas i determinacja obecnych władz w realizacji tego kuriozum pokaże czy chodzi aby gonić królika czy złapać go :)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27485
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 cze 2018, 12:26

Wiliam pisze:
30 cze 2018, 10:40
Sebastian pisze:
30 cze 2018, 1:32
CPL (o ile będzie zapowiadany dojazd pociągiem w 20min) może w 100% zastąpić także i lotnisko dla Aglomeracji Warszawskiej.
Naprawdę ktoś to bierze na poważnie?
Ale że czemu nie? Do położonego dalej od Warszawy Żyrardowa mamy teraz 24'.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4815
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 30 cze 2018, 12:37

Teraz na rozklad-pkp.pl widzę 32 minuty z Zachodniej (a jak rozumiem te 20 minut to ma być ze Śródmieścia, a nie Ursusa) po torach dalekobieżnych, bez żadnych postojów po drodze. Mylnie zakładam że świątek-piątek, pociągi jeżdżą w tym samym czasie?
Ja nie twierdzę że się nie da tam dojechać w 20 minut. Jakby zrobić maglev to pewnie i 10 minut się da, tylko po co i czy naprawdę bez obsługi tego co pomiędzy?
EDIT:
Ok, 24 minuty z Centralnej.
Obrazek

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27485
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 cze 2018, 13:03

A co tam obsługiwać po drodze? Konotopę czy Radonice? Przecież to ma być wylot KDP, raczej EN57 zatrzymujących się przy każdej stodole bym się nie spodziewał.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4815
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 30 cze 2018, 13:28

Znaczy się jakiś nowy dworzec w Warszawie i zupełnie nowy wylot? No to jeszcze bardziej karkołomnie.
Obrazek

Delwin
Posty: 297
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 30 cze 2018, 14:19

Nowy wylot jest potrzebny i tak, chyba, że ktoś chce dorabiać dodatkową parę torów przy LK3 (co jest potrzebne i tak z uwagi na potrzeby ruchu aglo). Odnośnie nowego dworca - niekoniecznie, ten wlot może zaczynać się od DZ (który wystarczy rozbudować) a potem po "normalnych" torach.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27485
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 cze 2018, 14:33

Wiliam pisze:
30 cze 2018, 13:28
Znaczy się jakiś nowy dworzec w Warszawie i zupełnie nowy wylot? No to jeszcze bardziej karkołomnie.
Nowy dworzec nie, ale nowy wylot jak najbardziej tak. Zresztą w tym przypadku to lokalizację lotniska w sumie dopasowano do przebiegu planowanych linii kolejowych.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10663
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 30 cze 2018, 18:06

W osiągnięcie tych 20 min to uwierzę jak zobaczę. Znalazłem najszybszy pociąg na poniedziałek na koleo.pl. DwC 16:05, Jaktorów 16:32, 27 min. To jest Wiedenka na piętrusach (wg vagonweba), skład zespolony mógłby mieć nieco większe przyspieszenie, ale ścięcie ok. 1/3 czasu to i tak wg mnie byłoby za duże oczekiwanie.

@fik, który pociąg? Na poniedziałek znalazłem IC Słowacki z czasem 25 min.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27485
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 01 lip 2018, 13:39

Bo teraz masz ograniczenia związane z modernizacją 447, wbij jakiś październik.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Paweł D.
Posty: 5469
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 01 lip 2018, 15:21

Panowie, naprawdę czy ma sens porównywanie dość prostej i wyremontowanej trasy na Łódź z nieistniejącą (nawet na planach) trasą do Baranowa?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27485
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 01 lip 2018, 15:43

Jeżeli założymy, że linia do CPK zostanie wybudowana kręta i od razu wyeksploatowana, to nie.

BTW, stwierdzenie "nieistniejąca nawet na planach" w tym przypadku jest *bardzo* odległe od rzeczywistości.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

ODPOWIEDZ