Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 lis 2017, 10:49

p_0 pisze:
22 lis 2017, 9:47
Gutek pisze:
21 lis 2017, 15:53
Tak, i znakomita większość "tamtych obszarow" ma do 500 metrów dojścia do szyny. Te kilkanaście bloków to chyba trochę za mało na specjalną linię autobusową do Centrum, a tym bardziej na tę konkretną, bo chyba nie myślisz, że 171 jeździło nawet co 6 minut z powodu obsługi przystanku WIDAWSKA. :D
171 kiedyś z Centrum zniknie, bo zapotrzebowanie na relację Górczewska-WZ się zmniejszy, a coś będzie trzeba wtedy zabrać.
Jednak >500m do szyny ma lekko licząc kilka tysięcy mieszkańców.
Tak samo, jak duże fragmenty Ursynowa, a jednak tam nikt nie postuluje połączeń autobusowych ZP GRZEGORZEWSKIEJ, KOPCIŃSKIEGO, WĄWOZOWA czy PILECKIEGO z centrum.

Zresztą już obecnie trzeba być niezłym desperatem, żeby uznać tę linię za połączenie z centrum, biorąc pod uwagę jej trasę i regularność.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7016
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 22 lis 2017, 10:50

Kłamstwem jest twierdzenie, że w M2 są miejsca leżące. To znaczy w momencie, w którym przytyka się łącznik.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 22 lis 2017, 10:56

p_0 pisze:
22 lis 2017, 10:21
Co z tego, że jest zaprojektowany najlepiej jak pozwoliły warunki techniczne, gdy już teraz ćwierćlinia metra z wolnymi miejscami leżącymi jest w stanie go zatkać.
Czyli uważasz że lepiej było go w ogóle nie robić?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

SU89
Posty: 473
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » 22 lis 2017, 11:44

Emyl pisze:
22 lis 2017, 10:50
Kłamstwem jest twierdzenie, że w M2 są miejsca leżące. To znaczy w momencie, w którym przytyka się łącznik.
Są miejsca leżące. A to że łącznik się zatyka przy takiej ilości to inna sprawa.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 22 lis 2017, 11:52

O metrze odpowiedziałem w wątku o M2.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

p_0
Posty: 65
Rejestracja: 28 sie 2014, 0:15
Lokalizacja: Bemowo IVa

Post autor: p_0 » 22 lis 2017, 11:59

fik pisze:
22 lis 2017, 10:49
Tak samo, jak duże fragmenty Ursynowa, a jednak tam nikt nie postuluje połączeń autobusowych ZP GRZEGORZEWSKIEJ, KOPCIŃSKIEGO, WĄWOZOWA czy PILECKIEGO z centrum.
Zresztą już obecnie trzeba być niezłym desperatem, żeby uznać tę linię za połączenie z centrum, biorąc pod uwagę jej trasę i regularność.
No nie tak samo bo Ursynów jest 2 razy dalej i akurat w tym wypadku metro jest bezkonkurencyjne wobec autobusów.
Trasa i regularność 171 jest rozwalona przez budowę metra a temat jest o tym co będzie po otwarciu. Zamiana 507, 171 i E2 na dowozówkę do Księcia Janusza to kpina z pasażerów. Jakikolwiek zysk czasowy z samego czasu przejazdu mogą zniwelować niewygodne przesiadki #-o
Emyl pisze:
22 lis 2017, 10:50
Kłamstwem jest twierdzenie, że w M2 są miejsca leżące. To znaczy w momencie, w którym przytyka się łącznik.
Ilekroć jadę z Pragi ok 17:00 to w wagonach jest nieprzyzwoicie pusto a ww. przejście zatkane. Może i z Woli przyjeżdża tłum ale w perspektywie dodania do tego Targówka i Bemowa zatka wszystko na amen. Tylko trzeba mieć nadzieję, że ludzie nie będą się wzajemnie spychać z peronów...
pawcio pisze:
22 lis 2017, 10:56
Czyli uważasz że lepiej było go w ogóle nie robić?
A rozważano rozsunięcie peronów M2 na zewnątrz torów i 2 łączniki z M1?
Generalnie uważam, że najpierw powinno się było udrożnić komunikację naziemną - rozwinąć sieć buspasów i pełne priorytety dla tramwajów a dopiero potem jakby nie wyrabiało, to pakować się w budowę drugiej linii metra.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 lis 2017, 12:17

p_0 pisze:
22 lis 2017, 11:59
fik pisze:
22 lis 2017, 10:49
Tak samo, jak duże fragmenty Ursynowa, a jednak tam nikt nie postuluje połączeń autobusowych ZP GRZEGORZEWSKIEJ, KOPCIŃSKIEGO, WĄWOZOWA czy PILECKIEGO z centrum.
No nie tak samo bo Ursynów jest 2 razy dalej
:ziew:

Taaaa, Rotunda - Rodła 9,8km drogą, 7,3km w linii prostej. Rotunda - Megasam 9,8km drogą, 7,9km w linii prostej. Nawet na Kabaty nie chce nijak być 20km w żaden sposób.

Zresztą nawet w bardziej centralnych dzielnicach są ZP pozbawione połączenia z centrum miasta, i to całkiem ważne: SZCZĘŚLIWICKA, SOBOCKA (cała Ruda i Potok wiszą na dowozie do metra!), DĄBROWSZCZAKÓW, itd, itp.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7016
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 22 lis 2017, 12:27

p_0 pisze:
22 lis 2017, 11:59
Ilekroć jadę z Pragi ok 17:00 to w wagonach jest nieprzyzwoicie pusto a ww. przejście zatkane.
Słyszałeś takie pojęcie jak "przeciwpotok"?

Gdynianin
Posty: 677
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 22 lis 2017, 13:31

Ale on to dobrze wie. p_0 wyraźnie napisał, że dziś metro zapchane z tylko jednego kierunku już zapycha łącznik. A co dopiero gdy dojdzie do tego ruch z Targówka czy dalekiej Woli.

Matt Cubis
Posty: 571
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 22 lis 2017, 17:17

fik pisze:
Tak samo, jak duże fragmenty Ursynowa, a jednak tam nikt nie postuluje połączeń autobusowych ZP GRZEGORZEWSKIEJ, KOPCIŃSKIEGO, WĄWOZOWA czy PILECKIEGO z centrum.
Chwila, a 166 na Pl. Trzech Krzyży to nie będzie centrum? :D


Problemem Świętokrzyskiej jest raczej wąski peron zaraz po wyjściu z łącznika i chęci pójścia w kierunku środka stacji, a nie sam łącznik.

Georg
Posty: 6365
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 22 lis 2017, 17:40

fik pisze:
22 lis 2017, 12:17

Zresztą nawet w bardziej centralnych dzielnicach są ZP pozbawione połączenia z centrum miasta, i to całkiem ważne: SZCZĘŚLIWICKA, SOBOCKA (cała Ruda i Potok wiszą na dowozie do metra!), DĄBROWSZCZAKÓW, itd, itp.
Jaki obszar uważasz za centrum miasta?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 lis 2017, 17:55

Powiedzmy, że w najwęższym znaczeniu Jana Pawła - Solidarności - Trakt Królewski - Jerozolimskie.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Georg
Posty: 6365
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 22 lis 2017, 18:54

Jeśli tak, to dlaczego Bemowo ma nie mieć dziada do Centrum skoro Bródno (227) i Tarchodwory (518) mają? W ten sposób mogą obecnie powiedzieć mieszkańcy prawie każdej dzielnicy.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7016
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 22 lis 2017, 18:58

Między innymi dlatego tych dziadów nie powinno być.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 lis 2017, 19:08

Na razie nasz kolega nie życzy sobie posiadać dziada, tylko linię co 5' w szczycie, to raz. Dwa, frekwencja w tych muchowozach wyraźnie świadczy o tym, jak są potrzebne. Trzy, skoro przystanki takie jak Chodecka czy Bartnicza nie mają nawet tego żałosnego 227 do centrum, to tym bardziej nie musi nic mieć Rodła.

Aż dziw, że w tej roszczeniowości nie zażyczył sobie wydłużenia 201 pod Rotundę.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

ODPOWIEDZ