Strona 5 z 6

Obwodnica Warszawy i komunikacja miejska

: 21 mar 2024, 17:25
autor: Paweł D.
Dla lubiących analizy zasad taryfowych:
BILETY NA LINIĘ 62 i 63 Z/DO WARSZAWY
UWAGA! ZMIANA OD 1 STYCZNIA 2024 R.
Odcinek linii 62 i 63 pomiędzy przystankami „Raszyn Młyn” i „Warszawa P+R Al. Krakowska” wykraczający poza obszar Zwiazku Powiatowo-Gminnego GPA stanowi odrębną linię, w związku z powyższym obowiązują następujące rozwiązania taryfowe:
W podróżach linią 62 i 63 na podstawie biletów miesięcznych z/do Warszawy wystarczy posiadać dowolny bilet miesięczny GPA zakupiony w relacji do przystanku „Raszyn Młyn”. Osoby nieposiadające biletu wystawionego do lub z przystanku „Raszyn Młyn” zobowiązane są zakupić bilet jednorazowy.
Dla osób posiadających bilet miesięczny GPA do przystanku „Raszyn Młyn” zniesiony zostaje obowiazek zakupu biletu dodatkowego w cenie 20 zł.
W podróżach linią 62 i 63 na podstawie biletów jednorazowych do Warszawy należy zakupić jedynie bilet GPA na odcinek od przystanku na linii 62 lub 63 na którym pasażer wsiada do przystanu „Raszyn Młyn”, w cenie zgodnej z taryfą GPA. Przejazd dalszym odcinkiem „Raszyn Młyn” - Warszawa jest bezpłatny na podstawie wcześniej zakupionego biletu do przystanku „Raszyn Młyn”.
W podróżach linią 62 i 63 na podstawie biletów jednorazowych z przystanku „Warszawa P+R Al. Krakowska”:
• … do przystanku „Raszyn Młyn” należy zakupić bilet w cenie 2 zł. Obowiązują wszystkie ulgi ustawowe.
• … do dowolnego przystanku za przystankiem „Raszyn Młyn” należy zakupić bilet GPA na odcinek od przystanku „Raszyn Młyn” do przystanku na którym pasażer zamierza wysiąść, w cenie zgodnej z taryfą GPA. Przejazd początkowym odcinkiem „Warszawa P+R Al.Krakowska” - „Raszyn Młyn” jest bezpłatny na podstawie biletu zakupionego na dalszy odcinek. Kierowca sprzedaje bilety na odcinek od przystanku „Raszyn Młyn” od razu na przystanku w Warszawie, tuż po wejściu pasażera do autobusu.

Obwodnica Warszawy i komunikacja miejska

: 21 mar 2024, 17:42
autor: pawcio
Ciekawy fikołek prawny. Nie mam pojęcia co za tym stoi, ale w ciemno zakładam, że jest to kolejny dowód na to, że ustawę o publicznym transporcie zbiorowym należy zaorać.

Obwodnica Warszawy i komunikacja miejska

: 21 mar 2024, 17:59
autor: alojz
Gdynianin pisze:
21 mar 2024, 16:00
Swoją drogą w GPA - na liniach 60, 61 i 62 obowiązują bilety ZTM. A jaki jest powód, że w 60, 61, 62 mamy Taryfę ZTM, a w jadącym do Pralki 63 (podobnie jak 62) - nie? Na odcinku Janki-Warszawa
W 61, 62, 63 nie obowiązuje taryfa ZTM. Obowiązuje taryfa GPA, a w niej jest zdefiniowana ulga 100% dla osób posiadających imienny bilet ZTM na pierwszą i drugą lub tylko na drugą strefę (ulga obowiązuje tylko w 61, 62, 63). Tak sobie zażyczył Powiat Pruszkowski.
ZTM nie płaci ani grosza za honorowanie swoich biletów.

Obwodnica Warszawy i komunikacja miejska

: 21 mar 2024, 18:19
autor: KM
alojz pisze:
21 mar 2024, 17:59
ZTM nie płaci ani grosza za honorowanie swoich biletów.
Natomiast ZTM udostępnia w jakiś sposób dane pozwalające na stwierdzenie ważności biletów długookresowych na kartach miejskich/metropolitalnych przez kontrolerów GPA. Wcześniej do biletu ZTM należało mieć papierowe potwierdzenie zakodowania biletu z biletomatu, teraz już mogą sobie sczytywać sami.

Obwodnica Warszawy i komunikacja miejska

: 21 mar 2024, 18:20
autor: Paweł D.
Reasumując. Aby przejechać GPA odcinek „Raszyn Młyn” - „Warszawa P+R Al. Krakowska” należy kupić bilet za 2 zł lub posiadać bilet GPA ważny od „Raszyn Młyn” bądź (tego już oczywiście nie umieszczono w komunikacie) WKM ZTM obowiązującą w odpowiedniej strefie (ale nie ma przystanków pośrednich więc tylko 2. strefa). Dobrze kombinuję?

Obwodnica Warszawy i komunikacja miejska

: 22 mar 2024, 7:32
autor: Matt Cubis
pawcio pisze:
21 mar 2024, 17:42
Ciekawy fikołek prawny. Nie mam pojęcia co za tym stoi, ale w ciemno zakładam, że jest to kolejny dowód na to, że ustawę o publicznym transporcie zbiorowym należy zaorać.
Linie finansowane z FRPA mogą obejmować tylko obszar związku, gminy lub powiatu, który wziął pieniądze (w tym wypadku GPA). Linia do Warszawy jest już poza granicami gmin i powiatów wchodzących w skład GPA. Dlatego formalnie takie 63 jest linia tylko do przystanku Raszyn Młyn, a potem jest to oddzielna linia komercyjna stworzona już przez samego operatora.

Obwodnica Warszawy i komunikacja miejska

: 22 mar 2024, 8:21
autor: Bastian
No ale z fikcjami przecież jest tak, że zazwyczaj od razu widać, że to fikcja. Dziwię się, że ktoś to łyka w takim kształcie (np. bez zmiany numeru; co prawda to też by była fikcja prawna...).

Obwodnica Warszawy i komunikacja miejska

: 22 mar 2024, 9:52
autor: Paweł D.
Matt Cubis pisze:
22 mar 2024, 7:32
Dlatego formalnie takie 63 jest linia tylko do przystanku Raszyn Młyn, a potem jest to oddzielna linia komercyjna stworzona już przez samego operatora.
Czyli przystanek "Raszyn-Młyn" w sensie formalno-prawnym dzieli linię 63 na dwie oddzielne linie: 63 i 63. Można i tak.

Obwodnica Warszawy i komunikacja miejska

: 25 mar 2024, 10:33
autor: person
Gdynianin pisze:
21 mar 2024, 1:27
A czy to nie jest tak, że to nie jest wyłącznie problem ZKM a wielu dużych miast?
- Swarzędz ma linie kursujące do Poznania, lecz poza taryfą tamtejszego ZTM.
- Gmina Żukowo ma kilkanaście linii, które w większości nie są podłączone ani do taryfy gdyńskiej/gdańskiej ani MZKZG
IMHO lokalne animozje, zaszłości i problem z pleśnią, która przez lata rosła i nie da się jej tak po prostu usunąć.
Swarzędz nie jest przypadkiem ostatnią wioską Gallów, która nie chce poddać się ZTM-P?
Niezły miszmasz mają w zasadach taryfowych tak BTW...
https://www.swarzedz.pl/fileadmin/Swarz ... _lista.htm
Ponieważ Swarzędz musiałby większość ulg zlikwidować lub ograniczyć, czym nie jest zainteresowany, nie są prowadzone żadne rozmowy o przystąpieniu miasta do ZTM
(...)
W 14 współpracujących z ZTM gminach także nie wszystkie linie autobusowe kursują w ramach wspólnej taryfy. - Dotyczy to wybranych linii, w tym głównie tych, które dojeżdżają do Poznania. Na liniach organizowanych przez gminy samodzielnie obowiązuje taryfa wprowadzana przez te samorządy - kończy rzecznik ZTM.
hihi

https://gloswielkopolski.pl/komunikacja ... 4-17122127

Obwodnica Warszawy i komunikacja miejska

: 25 mar 2024, 16:35
autor: Gdynianin
Gmina Żukowo to nie żadna zaszłość czy pleśń, a nowy pomysł.

Obwodnica Warszawy i komunikacja miejska

: 26 mar 2024, 9:23
autor: person
Nowy pomysł, który jest efektem... czego? :-)

(tak, nie na temat, ale temat sam wypączkował)

Obwodnica Warszawy i komunikacja miejska

: 27 mar 2024, 15:32
autor: Krzysiek_S
Jutro rusza wspominana już linia z Osiecka przez Sobienie Jeziory, Karczew i Józefów do Metra Imielin. Ostatni przystanek przed metrem to księdza Malinowskiego w Józefowie. Miesięczne na całej trasie 320 złotych, a z Karczewa 190, jednorazowe 8 złotych i 5 złotych z Karczewa. Jak skończą remont Karczewskiej to linia pojedzie tamtędy i obsłuży przystanki Batorego oraz chyba Szpital Powiatowy i Ługi. Przewoźnik to J. Wołoszka. Umowa związku powiatowo - gminnego " otwockie przewozy gminno - powiatowe " z przewoźnikiem do 31 grudnia 2024 roku. Później niby ma być przetarg na obsługę. Ciekawe czy zdążą z linią z samego Otwocka też przez most. Tam organizatorem jest UM Otwock.

Obwodnica Warszawy i komunikacja miejska

: 28 mar 2024, 11:44
autor: person
Rozkład chyba nie jest najgorszy, ale ta cena za miesięczny...
http://opgp.powiat-otwocki.pl/szybki-au ... -28-marca/
320 złotych plus miesięczny na Warszawę. Srsly?

Obwodnica Warszawy i komunikacja miejska

: 28 mar 2024, 12:51
autor: Paweł D.
Na odcinku Karczew-Warszawa-Karczew to jeszcze ujdzie, ale te 4 kursy do Osiecka (za 320 zł/mies.) to jakby wpisane na siłę zjazdy/wyjazdy. Choć może gmina sobie taki rozkład zażyczyła.
BTW. Dość nowatorskie podejście do prezentacji rozkładu jazdy (dolna tabelka).
Z rozkładu wynika, że postoje na krańcach będą 0-5-10 minut, czas przejazdu pomiędzy przystankami często wyliczony na 1 minutę. Biorąc pod uwagę sprzedaż biletów raczej nie realne. Ale to już w praktyce wyjdzie.

Obwodnica Warszawy i komunikacja miejska

: 28 mar 2024, 13:26
autor: Bastian
Z Karczewia na Imielin jest 21,5 km, do Osiecka - 27 km... To ponad drugie tyle trasy.