Strona 5 z 7
Transport w Czechach
: 22 gru 2023, 10:06
autor: kajo
Tak długi odbierak prądu w trolejbusach to standard? nie wiem czy to kwestia perspektywy, ale wydaje się ogromny.
Transport w Czechach
: 22 gru 2023, 16:40
autor: Wiliam
Chyba o tyle standard, żeby można było coś ominąć jak stanie na jezdni.
Transport w Czechach
: 18 sty 2024, 11:21
autor: Autobus Czerwon
Już w lutym zacznie się budowa torowiska na Václavském Náměšti w
Pradze. Budowa ma potrwać dokładnie 3 lata. Warto wspomnieć że tramwaje jeździły w tym miejscu do 13.12.1980, jednak ostatecznie ustąpiły miejsca metru i pieszym. Do dzisiaj zachowały się zresztą wyjścia ze stacji metra Muzeum bezpośrednio na dawne przystanki tramwajowe. Powrót tramwaju w to miejsce ma pomóc zwiększyć elastyczność kształtowania tras objazdowych w centrum oraz odciążyć najbardziej obciążony odcinek praskiej sieci. Sama budowa będzie także okazją do przebudowy ulicy która ma się stać bardziej reprezentacyjna. W planach jest także kolejna trasa w centrum między Muzeum a Dworcem Głównym.
Transport w Czechach
: 22 sty 2024, 10:08
autor: person
Na Instagramie PIDu pojawiły się nie tylko wizki inwestycji, ale też... schemat z numerami linii, których trasy będą przebiegać po nowym torowisku.
Jeszcze nie wbili pierwszej łopaty, a już wiedzą co będzie tamtędy jeździć. Szaleństwo
Transport w Czechach
: 22 sty 2024, 22:32
autor: Nordyk110
Czyli w Pradze można w naszej stolicy nie. Od razu mi się rzuca w uszy taki tekst, taką wersję przyjąłem i tego się będe trzymał. I pojazdów zeroemisyjnych będe bronił, chociaż są coraz bardziej szkodliwe.
A na marsz i tak nie pójdę.
Transport w Czechach
: 23 sty 2024, 12:35
autor: Glonojad
W Zurychu numery linii są ogłoszone po zmianach za 10-15 lat (sic!).
Transport w Czechach
: 23 sty 2024, 17:43
autor: Bastian
My jakieś 7 lat temu też mieliśmy konkretny plan, jak będzie wyglądał układ po oddaniu trasy do Wilanowa. No i ile razy się on od tego czasu zmienił, dlaczego się zmieniał, a także co pozostało z pierwotnego?
Transport w Czechach
: 23 sty 2024, 17:53
autor: Emyl
Ale gdzie to było ogłoszone?
Transport w Czechach
: 23 sty 2024, 18:37
autor: Bastian
W ogóle nie było, bo i - jak widać - nie było czego i po co ogłaszać.
Transport w Czechach
: 23 sty 2024, 21:22
autor: fik
Może, gdyby ludzie nie byli przyzwyczajeni, że mogą wykrzyczeć i wytupać rezygnację z każdej zmiany, byłoby co i po co ogłaszać.
Transport w Czechach
: 23 sty 2024, 22:51
autor: Bastian
To też (gdzie kasacja 25?). Ale głównie nieprzewidywalność terminów realizacji w sytuacji, gdy planuje się kilka inwestycji naraz, szczególnie gdy nie są to tylko trasy wybiegowe. I związana z tym nieprzewidywalność finansowania.
@Emyl Jeszcze uzupełnię: przy robieniu analiz, studium wykonalności, koncepcji itp. przyjmuje się przecież jakiś układ docelowy, bez tego nic się nie policzy - oczywiście nie jest to układ do ogłaszania, choćby dlatego, że rzeczywistość pokazuje, iż szanse jego dotrwania do realizacji są bliskie zera. A czasem wręcz maleją wraz z ogłaszaniem
Transport w Czechach
: 23 sty 2024, 23:32
autor: fik
Czym różni się proces inwestycyjny w Republice Czeskiej, że tam planowanie kilku inwestycji naraz nie powoduje nieprzewidywalności terminów realizacji oraz finansowania, a jeśli nawet, to nie jest to przeszkodą w komunikacji planowanych zmian nawet na kilkanaście lat przed rozpoczęciem prac?
Transport w Czechach
: 24 sty 2024, 7:41
autor: Bastian
Też bym chciał wiedzieć!
Transport w Czechach
: 24 sty 2024, 8:16
autor: Wolfchen
Może pragmatyzm zamiast wiecznego planowania i analiz?
Transport w Czechach
: 24 sty 2024, 9:21
autor: KwZ
fik pisze: ↑23 sty 2024, 23:32
Czym różni się proces inwestycyjny w Republice Czeskiej,
Tym, że jest w Republice Czeskiej, a tu jest Polska.