Strona 5 z 5

O wykluczeniu komunikacyjnym

: 12 sie 2021, 14:12
autor: KwZ
kajo pisze:
12 sie 2021, 12:10
Ja tylko w kontrze jeszcze dodam z najnowszego raportu UTK, które linie są tak zapchane, że nie da się dołożyć pociągów w szczycie: (...)
linia kolejowa nr 2: Warszawa
Zachodnia – Terespol (km -2,619 – 40,595), odcinek Warszawa Zachodnia – Mińsk Mazowiecki; (...)

linia kolejowa nr 2: Warszawa Zachodnia – Terespol
(km 11,753 – 92,694),
odcinek Warszawa Rembertów – Siedlce;
Dlaczego LK2 jest wymieniona dwa razy?

O wykluczeniu komunikacyjnym

: 12 sie 2021, 15:23
autor: kajo
KwZ pisze:
12 sie 2021, 14:12
kajo pisze:
12 sie 2021, 12:10
Ja tylko w kontrze jeszcze dodam z najnowszego raportu UTK, które linie są tak zapchane, że nie da się dołożyć pociągów w szczycie: (...)
linia kolejowa nr 2: Warszawa
Zachodnia – Terespol (km -2,619 – 40,595), odcinek Warszawa Zachodnia – Mińsk Mazowiecki; (...)

linia kolejowa nr 2: Warszawa Zachodnia – Terespol
(km 11,753 – 92,694),
odcinek Warszawa Rembertów – Siedlce;
Dlaczego LK2 jest wymieniona dwa razy?
Tam były wymienione różne problemy. Tutaj było że z jednej strony już nie da się dołożyć podmiejskich, a z drugiej strony podmiejskie wypychają ruch towarowy. Tam było kilka takich przykładów. Nie chciałem wszystkiego kopiować.
Na przykład jako główny problem Płock-Sierpc Sierpc -Nasielsk wymieniali jednotorowość i małą ilość mijanek. Fajnie się czyta o tej kolei w innych krajach, ale jak widać u nas nie ma tak lekko...

O wykluczeniu komunikacyjnym

: 12 sie 2021, 20:03
autor: Autobus Czerwon
kajo pisze:
12 sie 2021, 12:10
Tylko jak patrzę na tą kolej HEV, to mają tabor z lat 60-80.
Ogólnie ciężko nie odnieść wrażenia że na Węgrzech wymiana taboru nie ma jakiegoś wysokiego priorytetu. W Budapeszcie najstarszy liniowy tramwaj skończył w tym roku 54 lata, nadal jeżdżą także 33 trolejbusy Ikarus 280 z lat 1986-89, a nawet 62 spalinowe Ikarusy serii 200. Niby jest teraz perspektywa na odmłodzenie taboru tramwajowego jakimiś używkami (już nie pamiętam skąd), ale raczej nie uda się wycofać wszystkich tramwajów Ganza, nie mówiąc już nawet o 322 Tatrach T5C5 :P O odmłodzeniu taboru HEV za to w ogóle nic nie słyszałem. Taki kraj kontrastów, na jednym jego końcu powstaje innowacyjny jak na Europę Środkowo-Wschodnią tramwaj dwusystemowy, a tymczasem w stolicy jest jak widać :D Za to organizacji transportu regionalnego także możemy im pozazdrościć, choć myślę że jest to spowodowane częściowo rozmieszczeniem ludności (duże skupiska ludności na Węgrzech vs luźno rozsiane w Polsce wsie w których mieszka po kilkadziesiąt osób).

O wykluczeniu komunikacyjnym

: 12 sie 2021, 23:30
autor: kajo
Tylko zobacz, że Koleje Mazowieckie dopiero teraz zaczęły coś wymieniać, wcześniej tylko dokupowały. A nawet te zakupy to wymiana tróczłonowych jednostek na pięcioczłonowe.
Na pewno rozproszona zabudowa nie pomaga, ale na serio do transportu regionalnego podchodzimy dopiero od 5 lat?
A tak całościowo mam wrażenie że najlepiej podchodzi do tego Łódzkie. Inwestuje dużo w kolej, robi busy regionalne, koordynuje ze sobą i chyba ma wspólny bilet na to i na to. No i są wspólne bilety z komunikacją miast w regionie.

O wykluczeniu komunikacyjnym

: 01 wrz 2021, 20:55
autor: person
Wygląda jakby w powiecie częstochowskim (ziemskim) chciano powalczyć z wykluczeniem niektórych miejscowości...
https://czestochowa.powiat.pl/page_id=2011

O wykluczeniu komunikacyjnym

: 02 wrz 2021, 10:27
autor: Glonojad
Fascynujące. Nie trzeba wydać 300 mln zł na remont linii kolejowej, a można dać więcej niż 4 pary na dobę.

=D>

O wykluczeniu komunikacyjnym

: 02 wrz 2021, 10:29
autor: Glonojad
Autobus Czerwon pisze:
12 sie 2021, 20:03
(...) Niby jest teraz perspektywa na odmłodzenie taboru tramwajowego jakimiś używkami (już nie pamiętam skąd),(...)
100% LF wagony R z Frankfurtu. W zasadzie dużo starszy kuzyn ichnich Combino, bo też KWP, i też Siemens (w sensie akurat w przypadku R był to Duewag, którego kupił Siemens).

O wykluczeniu komunikacyjnym

: 02 wrz 2021, 11:46
autor: fik
Glonojad pisze:
02 wrz 2021, 10:27
Fascynujące. Nie trzeba wydać 300 mln zł na remont linii kolejowej, a można dać więcej niż 4 pary na dobę.

=D>
I to nawet w weekendy, na Cieplińskiego w Rzeszowie dostaliby apopleksji.