Strona 5 z 60

Tramwaje Hyundai Rotem

: 19 kwie 2021, 20:31
autor: Flash8222
Bo nie 37xx :D

Tramwaje Hyundai Rotem

: 19 kwie 2021, 20:34
autor: person
Czemu tak ważne jest aby miało taką, a inną numerację? W czym gorsze/lepsze 40xx od 42xx od 37xx czy od 66xx? To tylko numery...

Tramwaje Hyundai Rotem

: 19 kwie 2021, 23:12
autor: MisiekK
Glonojad pisze:
31 mar 2021, 7:10
@Bywalec izolatory potrzeba po prostu usuwać z takich miejsc, gdzie tramwaj może stanąć - nie wnikając w typ wagonu.
Idealista. W grę wchodzą pozaenergetyczne powody, więc #niedasię.
person pisze:
19 kwie 2021, 20:34
Czemu tak ważne jest aby miało taką, a inną numerację? W czym gorsze/lepsze 40xx od 42xx od 37xx czy od 66xx? To tylko numery...
Swego czasu powstała spójna i czytelna polityka jakie zakresy są dla jakich rodzajów tramwajów.

Tramwaje Hyundai Rotem

: 20 kwie 2021, 5:02
autor: MJ
MisiekK pisze:
19 kwie 2021, 23:12
person pisze:
19 kwie 2021, 20:34
Czemu tak ważne jest aby miało taką, a inną numerację? W czym gorsze/lepsze 40xx od 42xx od 37xx czy od 66xx? To tylko numery...
Swego czasu powstała spójna i czytelna polityka jakie zakresy są dla jakich rodzajów tramwajów.
Jaka to polityka? Czy nadal obowiązuje?

Tramwaje Hyundai Rotem

: 20 kwie 2021, 6:53
autor: Glonojad
person pisze:
19 kwie 2021, 20:34
Czemu tak ważne jest aby miało taką, a inną numerację? W czym gorsze/lepsze 40xx od 42xx od 37xx czy od 66xx? To tylko numery...
Oczywiście, można też dać losowo wybrane znaki z palety ISO. W końcu to tylko znaki.

Tramwaje Hyundai Rotem

: 20 kwie 2021, 8:44
autor: KwZ
Dla mnie też jest nielogiczne, że pominięto 33xx, 34xx, 37xx. Ale może chciano otworzyć nową pulę od 35xx.

Przychodzi nowa generacja tramwajów, więc 40xx byłoby dla mnie pasujące.

Tramwaje Hyundai Rotem

: 20 kwie 2021, 8:51
autor: Stary Pingwin
Glonojad pisze:
19 kwie 2021, 19:06
Ja nie słyszałem, mówię na nie Hultaj, ale nie jestem handlowcem ;)
Długie Hultaj, a krótkie Urwis.

Tramwaje Hyundai Rotem

: 20 kwie 2021, 9:20
autor: Glonojad
KwZ pisze:
20 kwie 2021, 8:44
Dla mnie też jest nielogiczne, że pominięto 33xx, 34xx, 37xx. Ale może chciano otworzyć nową pulę od 35xx.

Przychodzi nowa generacja tramwajów, więc 40xx byłoby dla mnie pasujące.
33xx dla krótkich (trzywózkowych) koreańczyków byłoby właśnie jak znalazł. 35/36 dla dwukierunków było właśnie po to, żeby ewentualne dostawy jednokierunkowych niskaczy miały gdzie wskoczyć. Zakres 4xxx dla czterowózkowców jest właśnie jak znalazł.

Tramwaje Hyundai Rotem

: 20 kwie 2021, 10:12
autor: Dantte
Ale ładne! :)

Tramwaje Hyundai Rotem

: 20 kwie 2021, 10:32
autor: Piotrek_2274
Krótkie mogłyby po prostu kontynuować numerację 116N czyli od 3031 w górę, długie jednokierunkowe dalsze numery Swingów czyli od 3296, a długie dwukierunkowe albo za Swingami duo 35xx albo Jazzami 36xx.
Może prezentowany wagon rozpoczyna numerację 42xx, bo 40xx będzie dla wagonów jednokierunkowych?
Ciekawe kiedy TW ogarną, jak wiele przystanków nie jest przystosowanych wciąż do obsługi przez 2 Swingi (i nie mówię tu o przystankach gdzieś na peryferiach albo po prostu przystosowanych do jednego składu), a tu mamy dłuższe wagony.

Tramwaje Hyundai Rotem

: 20 kwie 2021, 11:19
autor: Glonojad
Długich dwukierunków, uwzględniając opcję, może być nawet 130 sztuk w związku z czym musi być to zakres dłuższy. Nie ma też raczej sensu wypełniać zakresu już istniejącego - z tego co słyszałem, numerowanie swingów od 3116 w górę (zamiast od 32xx) okazało się niepraktyczne.

Długość krawędzi potrzebna dla hyundaia nie jest dłuższa, niż dla Swinga - hyundai nie ma drzwi pasażerskich na zwisach (bo i samych zwisów nie ma).

Tramwaje Hyundai Rotem

: 20 kwie 2021, 11:32
autor: Stary Pingwin
Ładne zdjęcia wnętrza i kabiny gdzieś są?

Tramwaje Hyundai Rotem

: 20 kwie 2021, 11:42
autor: fraktal
Dantte pisze:
20 kwie 2021, 10:12
Ale ładne! :)
Niech one dotrą póki co tą "drogą morską" bezpiecznie, to się potem będziemy nimi zachwycać. ;)

Tramwaje Hyundai Rotem

: 20 kwie 2021, 11:45
autor: Bywalec
Glonojad pisze:
20 kwie 2021, 11:19
Długość krawędzi potrzebna dla hyundaia nie jest dłuższa, niż dla Swinga - hyundai nie ma drzwi pasażerskich na zwisach (bo i samych zwisów nie ma).
Jeśli na przystanek podjadą kolejno Swing i Hyundai to na pewno będzie ok, ale czy w przypadku dwóch tramwajów Hyundai się zmieszczą mimo innego rozstawu drzwi to mam wątpliwości, zważywszy, że już teraz są miejsca gdzie jak się podjeżdża na drugiego to ostatnie drzwi w Swingu mam poza platformą przystankową.

Tramwaje Hyundai Rotem

: 20 kwie 2021, 16:31
autor: Glonojad
Piszę "niedłuższa", nie "krótsza". Perony <60 m będą kłopotem.

Z drugiej strony Hyundaiów będzie stosunkowo mało, do tego połowa związana z projektami unijnymi, więc 2 na raz zdarzyć się będą mogły głównie na Tarchomine czy na Wilanowie, gdzie przystanki są (będą) wyłącznie nowe.