Strona 5 z 7

Zmiany od listopada 2024

: 17 lis 2024, 15:48
autor: Molo
Całek w DP było 7

Re: Zmiany od listopada 2024

: 17 lis 2024, 15:53
autor: Łukasz
Bywalec pisze:
Łukasz pisze:
17 lis 2024, 12:14
Nie rozumiem :( Skoro działa ekspedycja na Służewcu, to chyba tam jest socjal. Może bilans brygadowy :/ albo brak podciagaczy w niedzielę…
Jaki bilans brygadowy? Ścięto dwie linie silne do zwykłych i sądzisz ze takie 77 pochłonęłoby w całości te brygady?
Dla linii jeżdżącej w trakcie 15 minut nie stosuje się podciągaczy.
Odpowiedź jest zgoła inna i bardzo prosta - po prostu ZTM dostosował podaż do popytu. W niedziele niehandlowe na odcinku Woronicza-PKP Służewiec frekwencja jest na tyle niska, że przy okazji tej jednodniowej zmiany postanowiono ściąć WZKM.
Siedemnastka w weekend jeździ co 7.5, więc zwykle chyba potrzeba. Rzeczywiście jak się zrobi dwie co 15, to już nie potrzeba, pewnie byłyby i tak bwl.

Może i do popytu, ale nie dla wszystkich.

Nie wiem, czy na Ratuszową ZOO jest jakoś wyraźnie bliżej niż do Marymontu, możliwe że brygadę oszczędzili.

Zmiany od listopada 2024

: 17 lis 2024, 16:21
autor: Bastian
A nie chodzi może o skręt przy Feminie?

Re: Zmiany od listopada 2024

: 17 lis 2024, 16:25
autor: Łukasz
Bastian pisze:A nie chodzi może o skręt przy Feminie?
W sensie dlatego jeździ do Woronicza? Skręt przy Feminie to rozumiem :)

Zmiany od listopada 2024

: 17 lis 2024, 16:29
autor: Robert 514
man1956 pisze:
17 lis 2024, 15:40
11? Ale to chyba nie w DS?
W DS było 6 A w DP 11

Zmiany od listopada 2024

: 17 lis 2024, 17:58
autor: primoż
Łukasz pisze:
17 lis 2024, 15:53
Bywalec pisze: Jaki bilans brygadowy? Ścięto dwie linie silne do zwykłych i sądzisz ze takie 77 pochłonęłoby w całości te brygady?
Dla linii jeżdżącej w trakcie 15 minut nie stosuje się podciągaczy.
Odpowiedź jest zgoła inna i bardzo prosta - po prostu ZTM dostosował podaż do popytu. W niedziele niehandlowe na odcinku Woronicza-PKP Służewiec frekwencja jest na tyle niska, że przy okazji tej jednodniowej zmiany postanowiono ściąć WZKM.
Siedemnastka w weekend jeździ co 7.5, więc zwykle chyba potrzeba.(...)
Ale Bywalec nie pisał o całym weekendzie, tylko o samych niedzielach niehandlowych.

W ogóle dziwię się, że od czasu ograniczenia w handlu w niedzielę ZTM nie wprowadził glębszego podziału rozkładowego na SB i ND/DŚ. Bo na sporej części linii jest różnica w frekwencji w liniach autobusowych i tramwajowych.

Re: Zmiany od listopada 2024

: 17 lis 2024, 18:03
autor: Łukasz
Ja nie mówię globalnie, tylko dziś. Zresztą jak mamy opierać się na komunikacji, to 7.5 minuty to jest minimum. Już wystarczy że osiemnastka do metra jest co 15, a wieczorem co 20. Tu nie chodzi o zapełnienie w 100%, tylko o nawyki komunikacyjne.

Zmiany od listopada 2024

: 17 lis 2024, 18:07
autor: primoż
Ja mam niepopularną teorię, że w przypadku spadku frekwencji to wycofane powinny być nie połowa kursów częstej linii, tylko rzadsza linia w całości. W dalszym ciągu masz linię co 7,5', wieczór co 10'. Ale w temmieście takie rzeczy nie przejdą.

Zmiany od listopada 2024

: 17 lis 2024, 18:09
autor: Georg
Które linie powinny być Twoim zdaniem wycięte? Oczywiście poza dyżurną 13.

Re: Zmiany od listopada 2024

: 17 lis 2024, 18:40
autor: Łukasz
primoż pisze:Ja mam niepopularną teorię, że w przypadku spadku frekwencji to wycofane powinny być nie połowa kursów częstej linii, tylko rzadsza linia w całości. W dalszym ciągu masz linię co 7,5', wieczór co 10'. Ale w temmieście takie rzeczy nie przejdą.
Gdzie ją mam? Z Centralnego na PKP Służewiec czy z Metra Wierzbno (z którego swoją drogą w święta to zostaje jedynie 218, i to pocięte do 20 minut).

Re: Zmiany od listopada 2024

: 17 lis 2024, 19:40
autor: bartoni722
Dziś to chyba wychodzili naprawdę Ci co musieli. We wszystkim, co obserwowalem hulał wiatr.




Re: Zmiany od listopada 2024

: 17 lis 2024, 19:45
autor: Łukasz
bartoni722 pisze:Dziś to chyba wychodzili naprawdę Ci co musieli. We wszystkim, co obserwowalem hulał wiatr.
Przy tak fantastycznej ofercie to jednak wybrałem samochód.

Zmiany od listopada 2024

: 17 lis 2024, 19:58
autor: Autobus Czerwon
Skoro wygląda na to że obecna władza zostanie przy niedzielach niehandlowych, to naprawdę najwyższa pora na różnicowanie rozkładów dla soboty i niedziel. Jeżeli chodzi o autobusy, uważam że w soboty podstawową częstotliwością powinno być 15' (z kilkoma wyjątkami, np. 190, 189, 509 - te linie powinny jeździć co 7,5), natomiast częstotliwość 20 minutowa która teraz niestety zdajesie jest podstawową dla autobusów w weekendy, w niedziele pasuje niemal jak ulał.

Nie wiem za to czy jest sens skracania co drugiej 17 do Woronicza, nowe osiedla na miejscu mordoru rosną jak grzyby po deszczu. Przez ostatnie kilka lat już i tak 31 poległo. Swoją drogą - czemu odjazdy 18 i 218 z Metra Wierzbno nie mogą być zsynchronizowane?

Zmiany od listopada 2024

: 17 lis 2024, 20:07
autor: Łukasz
Pewnie z takiego samego powodu, dla którego pierwsze N36 musi odjeżdżać o tej samej godzinie, co ostatnie 218 :) Bo tak :p

I ostatnie N86 jeszcze.

Zmiany od listopada 2024

: 17 lis 2024, 20:10
autor: Georg
523 też przydaje się 10 minut. Zwłaszcza, że to jedyna porządna linia na Górczewskiej. Co do 523 to tam warto zostawić rozkład taki jak jest. Rano w soboty ludzie jeżdżą na Zachodni, po południu autobus cieszy się wzięciem przy Wola Parku, niedziela rano - Olimpijka, a wieczorem przyjeżdżają pasażerowie z Zachodniego na Bemowo.