Próbne jazdy pociągów na stacji Marymont
Krzysztof Śmietana2006-09-21, ostatnia aktualizacja 2006-09-20 21:33
Pierwsze pociągi na stacji Marymont już za dwa tygodnie. Ale tylko na próbę - ponieważ nie mają tu gdzie zawracać, metro sprawdzi, jak często będą mogły kursować
Stacja Marymont jest już niemal gotowa. Pod ziemią i na powierzchni trwają właśnie prace wykończeniowe. Robotnicy układają na ścianach płytki i metalowe panele, które mają nieco wygłuszać hałas nadjeżdżających pociągów. Projektant postawił na dość skromny wystrój. Nie będzie drewna czy specjalnie ciosanych kamieni jak na stacji Plac Wilsona. Wnętrze jest utrzymane w kolorze szarym i niebieskim. Na ścianach widać płytki z gresu, a na posadzce granit. Stacja jest jednak dość przestronna. Za kilka dni ma być podwieszony kilkumetrowy żyrandol, który ma oświetlać niemal cały peron. Ten znalazł się 15 m pod powierzchnią chodnika przylegającego do Hali Marymonckiej. Kolejne stacje na Bielanach będą już o wiele płytsze.
W październiku wykonawcy Marymontu zamierzają udostępnić rozkopane przez ponad rok chodniki i jezdnię przed Halą Marymoncką. Właśnie kończy się ich odbudowa. W tym czasie do nowej stacji mają też dotrzeć pierwsze pociągi. Na razie na próbę. Chodzi o to, żeby przetestować różne warianty obsługi stacji. Bo przez prawie rok pociągi nie będą stąd jeździć bezpośrednio do Kabat, ale tylko 600 m do pl. Wilsona. Tutaj pasażerów czeka przesiadka do kolejnego wagonu na południe miasta. W czasie prób okaże się, czy wahadłowy skład pod Żoliborzem może kursować jednym torem równie często jak pozostałe pociągi z pl. Wilsona do Kabat, czyli co niecałe trzy minuty. Żeby to było możliwe, dwaj maszyniści cały czas mają w nim siedzieć na obu końcach (jeden musiałby biegać po peronie między kabinami).
O tym zamieszaniu, które czeka i pasażerów, i "Metro", "Gazeta" pisała już rok temu, gdy stało się jasne, że razem ze stacją Marymont nie zostanie otwarty następny przystanek Słodowiec. Dopiero tam zaplanowano bowiem miejsce pod tory, na których pociągi mogłyby zawracać tak jak dziś za stacją Plac Wilsona. Jak się dowiedzieliśmy, tuż pod Trasą AK górnicy zaczęli już drążyć tunel, który będzie prowadzić do Słodowca. Na ul. Kasprowicza widać z kolei wykop pod samą stację, która będzie gotowa za rok.
W listopadzie planowane są kolejne próby na Marymoncie - tym razem pożarowe, a także odbiory techniczne. Jeśli wszystko będzie w porządku, stacja zostanie otwarta 15 grudnia. Okoliczni mieszkańcy zastanawiają się jednak, czy do tego czasu uda się wyremontować zapyziałe przejście podziemne pod ul. Słowackiego, które będzie jedynym dojściem do stacji m.in. z przystanków tramwajowych. - Za kilka dni podpisujemy umowę z firmą, która je przebuduje. Do połowy grudnia będzie wyremontowane - obiecała wczoraj Urszula Nelken, rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich.
Wystrój przejścia ma nawiązywać do tego , co zobaczymy na stacji. Posadzka będzie granitowa, na ścianach pojawią się płytki z gresu. Na czas remontu zostaną zlikwidowane podziemne punkty handlowe. Czy potem znowu będą działać? To zależy od tego, jaki będzie ruch w przejściu po otwarciu stacji metra. Jeśli nie będą przeszkadzać pieszym, zostaną odtworzone - zapowiada Urszula Nelken.
Stacja A-19 Marymont
Moderator: JacekM
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Heh, to będzie zabawa nie z tej ziemi i zamieszania dużego, ale przynajmniej się przekonamy, czy te 2 min 50 sek są realne do osiągnięcia w rzeczywistych warunkach ruchowych.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Zobaczymy, ile z tego tekstu okaże się realne... Terminów było już kilka, więc 15 grudnia jak umknie, to nie będę zbytnio zdziwiony... Swoją drogą ciekawe, co zrobią, jeśli tego przejścia pod Słowackiego nie dokończą na czas, albo jak będzie jakaś usterka przy testach ppoż (pamiętny test zadymiania z Pl. Wilsona). PS. Pewnie otwarcie będzie czekało na jakąś specjalną uroczystość, np. przecinanie wstęgi, przemowy, etc...; jakby budowę I linii skończyli.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
15 grudnia br. jest terminiem, który głoszony jest od momentu podpisania umowy na stację Marymont. Oczywiście, wszystko jeszcze może się zdarzyć, tym bardziej, że sytuacja w tym przypadku będzie trudniejsza ze względu na przewidzianą organizację ruchu.
AHa, GW trochę "przyspieszyła" termin pierwszych jazd na Marymont - terminem wciąż jest druga połowa października
AHa, GW trochę "przyspieszyła" termin pierwszych jazd na Marymont - terminem wciąż jest druga połowa października
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Wydaje mi się, że kostka jest bardziej odporna na uszkodzenia, więc jest to w miarę uzasadnione; zresztą muszą postępować zgodnie z projektem. PT Prawidłowo ułożona kostka Bauma pod względem wyglądu tak bardzo nie różni się od tradycyjnych płyt chodnikowych.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Może to subiektywne odczucie ale kostka ma dla mnie wrażenie tymczasowości, a poza tym płyty ze względu na swoją powierzchnię czynią całość równiejszą. I jeszcze jedno - mam możliwość zobaczenia ostatnio wielu znanych miejsc w Europie i tam kostki jakoś nie widać w reprezentacyjnych miejscach, dominują płyty różnych wzorów i kolorów.Busmann pisze:Wydaje mi się, że kostka jest bardziej odporna na uszkodzenia, więc jest to w miarę uzasadnione; zresztą muszą postępować zgodnie z projektem. PT Prawidłowo ułożona kostka Bauma pod względem wyglądu tak bardzo nie różni się od tradycyjnych płyt chodnikowych.
Pzdr
No tak na zachodzie jest, ale lepszy rydz niż nic.Kra pisze: Może to subiektywne odczucie ale kostka ma dla mnie wrażenie tymczasowości, a poza tym płyty ze względu na swoją powierzchnię czynią całość równiejszą. I jeszcze jedno - mam możliwość zobaczenia ostatnio wielu znanych miejsc w Europie i tam kostki jakoś nie widać w reprezentacyjnych miejscach, dominują płyty różnych wzorów i kolorów.
Pzdr
Jeśli jeszcze mówimy o estetyce to bardzo brzydkie dla mnie jest "obudowa" wyjścia z metra. Co to za materiał? Może jeszcze coś tam dodadzą czy co...
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.
Pozdrawiam, Szafran.
- Petroniusz
- Posty: 658
- Rejestracja: 14 gru 2005, 7:44
- Lokalizacja: Gocław
W Paryżu robią wg zasady: ekonomicznie i estetycznie. Co do MW, to niektóre stacje budzą u niektórych mieszane uczucia, bo są dosyć dyskusyjne (vide: rdzewiejąca blacha na Pl. Wilsona). Jak skończą budowe, to dopiero wtedy zobaczymy jak wygląda A-19...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36836
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
MeWa przed 3 minutami w SMS-ie pisze:Ze stacji Politechnika wyruszył pociąg techniczny do stacji Marymont!!!
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Niech ktoś otworzy butelkę dobrego wina
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
No to już wiadomo czemu EMU wyrzucono ze stacji.GW pisze:Metro do Marymontu ma kursować tylko co kwadrans
Pierwsze pociągi metra wjechały na stację Marymont. Od grudnia będą tam docierać z pasażerami, tyle że bardzo rzadko - co 15 minut
W weekend w metrze panowało małe zamieszanie, bo zamknięto stację na pl. Wilsona. Pociągi z pasażerami docierały tylko do Dworca Gdańskiego. Za drzwi nieczynnej stacji plac Wilsona co chwilę szarpali zdezorientowani podróżni. - Jak to metro nieczynne? Spóźnię się na spotkanie w centrum - denerwował się Stanisław Florczyk z Żoliborza. Duże wzięcie miały taksówki, które stoją tuż przy stacji.
Przystanek metra na pl. Wilsona trzeba było zamknąć, żeby zainstalować kable do budowanej stacji Marymont. Gdy udało się podłączyć m.in. systemy sterowania ruchem, do nowego przystanku metra ruszyły na próbę pierwsze pociągi. Za dwa miesiące będą mogli nimi pojechać pasażerowie. Nie wiadomo jednak, czy w ogóle będą chcieli, bo metro do Marymontu ma kursować tylko raz na kwadrans. Dlaczego? Przy stacji Marymont pociągi nie mają gdzie zmieniać torów, dlatego będą jeździć wahadłowo po jednym do pl. Wilsona. Tam dopiero będzie można przesiąść się do pociągu w stronę Kabat. Według rzecznika metra Grzegorza Żurawskiego częstsze kursy są raczej niemożliwe, bo "mogłoby to zaburzyć rytm kursowania pociągów do Kabat". Częściej metro zacznie jeździć dopiero za rok po otwarciu następnej stacji Kaskada, gdzie zaplanowano tory do zawracania.
- Petroniusz
- Posty: 658
- Rejestracja: 14 gru 2005, 7:44
- Lokalizacja: Gocław
Najpierw sami robili wielką akcję o zmianę nazwy stacji, a teraz dalej jej używają. No więc jak to było z tym 2:50? Ponownie otwieramy dyskusję na temat sensu otwierania stacji Marymont, jeśli pociągi mają rzeczywiście kursować co kwadrans?GW pisze:Częściej metro zacznie jeździć dopiero za rok po otwarciu następnej stacji Kaskada, gdzie zaplanowano tory do zawracania.
Wracając do częstotliwości: czy do metra kursującego co 15 minut ktokolwiek wsiądzie, żeby po minucie jazdy przesiadać się do innego składu? Oby ZTM nie zrobił reorganizacji komunikacji naziemnej po otwarciu Marymontu, bo to będzie już absurd...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43