Stacja A-19 Marymont

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 21 wrz 2006, 1:19

Heh, to będzie zabawa nie z tej ziemi i zamieszania dużego, ale przynajmniej się przekonamy, czy te 2 min 50 sek są realne do osiągnięcia w rzeczywistych warunkach ruchowych.

Obrazek
Próbne jazdy pociągów na stacji Marymont
Krzysztof Śmietana2006-09-21, ostatnia aktualizacja 2006-09-20 21:33

Pierwsze pociągi na stacji Marymont już za dwa tygodnie. Ale tylko na próbę - ponieważ nie mają tu gdzie zawracać, metro sprawdzi, jak często będą mogły kursować

Stacja Marymont jest już niemal gotowa. Pod ziemią i na powierzchni trwają właśnie prace wykończeniowe. Robotnicy układają na ścianach płytki i metalowe panele, które mają nieco wygłuszać hałas nadjeżdżających pociągów. Projektant postawił na dość skromny wystrój. Nie będzie drewna czy specjalnie ciosanych kamieni jak na stacji Plac Wilsona. Wnętrze jest utrzymane w kolorze szarym i niebieskim. Na ścianach widać płytki z gresu, a na posadzce granit. Stacja jest jednak dość przestronna. Za kilka dni ma być podwieszony kilkumetrowy żyrandol, który ma oświetlać niemal cały peron. Ten znalazł się 15 m pod powierzchnią chodnika przylegającego do Hali Marymonckiej. Kolejne stacje na Bielanach będą już o wiele płytsze.

W październiku wykonawcy Marymontu zamierzają udostępnić rozkopane przez ponad rok chodniki i jezdnię przed Halą Marymoncką. Właśnie kończy się ich odbudowa. W tym czasie do nowej stacji mają też dotrzeć pierwsze pociągi. Na razie na próbę. Chodzi o to, żeby przetestować różne warianty obsługi stacji. Bo przez prawie rok pociągi nie będą stąd jeździć bezpośrednio do Kabat, ale tylko 600 m do pl. Wilsona. Tutaj pasażerów czeka przesiadka do kolejnego wagonu na południe miasta. W czasie prób okaże się, czy wahadłowy skład pod Żoliborzem może kursować jednym torem równie często jak pozostałe pociągi z pl. Wilsona do Kabat, czyli co niecałe trzy minuty. Żeby to było możliwe, dwaj maszyniści cały czas mają w nim siedzieć na obu końcach (jeden musiałby biegać po peronie między kabinami).

O tym zamieszaniu, które czeka i pasażerów, i "Metro", "Gazeta" pisała już rok temu, gdy stało się jasne, że razem ze stacją Marymont nie zostanie otwarty następny przystanek Słodowiec. Dopiero tam zaplanowano bowiem miejsce pod tory, na których pociągi mogłyby zawracać tak jak dziś za stacją Plac Wilsona. Jak się dowiedzieliśmy, tuż pod Trasą AK górnicy zaczęli już drążyć tunel, który będzie prowadzić do Słodowca. Na ul. Kasprowicza widać z kolei wykop pod samą stację, która będzie gotowa za rok.

W listopadzie planowane są kolejne próby na Marymoncie - tym razem pożarowe, a także odbiory techniczne. Jeśli wszystko będzie w porządku, stacja zostanie otwarta 15 grudnia. Okoliczni mieszkańcy zastanawiają się jednak, czy do tego czasu uda się wyremontować zapyziałe przejście podziemne pod ul. Słowackiego, które będzie jedynym dojściem do stacji m.in. z przystanków tramwajowych. - Za kilka dni podpisujemy umowę z firmą, która je przebuduje. Do połowy grudnia będzie wyremontowane - obiecała wczoraj Urszula Nelken, rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich.

Wystrój przejścia ma nawiązywać do tego , co zobaczymy na stacji. Posadzka będzie granitowa, na ścianach pojawią się płytki z gresu. Na czas remontu zostaną zlikwidowane podziemne punkty handlowe. Czy potem znowu będą działać? To zależy od tego, jaki będzie ruch w przejściu po otwarciu stacji metra. Jeśli nie będą przeszkadzać pieszym, zostaną odtworzone - zapowiada Urszula Nelken.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 21 wrz 2006, 13:18

Zobaczymy, ile z tego tekstu okaże się realne... Terminów było już kilka, więc 15 grudnia jak umknie, to nie będę zbytnio zdziwiony... Swoją drogą ciekawe, co zrobią, jeśli tego przejścia pod Słowackiego nie dokończą na czas, albo jak będzie jakaś usterka przy testach ppoż (pamiętny test zadymiania z Pl. Wilsona). PS. Pewnie otwarcie będzie czekało na jakąś specjalną uroczystość, np. przecinanie wstęgi, przemowy, etc...; jakby budowę I linii skończyli.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 21 wrz 2006, 13:46

15 grudnia br. jest terminiem, który głoszony jest od momentu podpisania umowy na stację Marymont. Oczywiście, wszystko jeszcze może się zdarzyć, tym bardziej, że sytuacja w tym przypadku będzie trudniejsza ze względu na przewidzianą organizację ruchu.
AHa, GW trochę "przyspieszyła" termin pierwszych jazd na Marymont - terminem wciąż jest druga połowa października
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 22 wrz 2006, 9:25

Liczyłem, że wykończenie na powierzchni zrobią z przyzwoitych płyt chodnikowych a tu niestety kładą kostkę Bauma. O mogłoby ładnie wyglądać. Szkoda.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 22 wrz 2006, 9:44

Wydaje mi się, że kostka jest bardziej odporna na uszkodzenia, więc jest to w miarę uzasadnione; zresztą muszą postępować zgodnie z projektem. PT Prawidłowo ułożona kostka Bauma pod względem wyglądu tak bardzo nie różni się od tradycyjnych płyt chodnikowych.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 25 wrz 2006, 15:45

Busmann pisze:Wydaje mi się, że kostka jest bardziej odporna na uszkodzenia, więc jest to w miarę uzasadnione; zresztą muszą postępować zgodnie z projektem. PT Prawidłowo ułożona kostka Bauma pod względem wyglądu tak bardzo nie różni się od tradycyjnych płyt chodnikowych.
Może to subiektywne odczucie ale kostka ma dla mnie wrażenie tymczasowości, a poza tym płyty ze względu na swoją powierzchnię czynią całość równiejszą. I jeszcze jedno - mam możliwość zobaczenia ostatnio wielu znanych miejsc w Europie i tam kostki jakoś nie widać w reprezentacyjnych miejscach, dominują płyty różnych wzorów i kolorów.
Pzdr

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6107
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 25 wrz 2006, 16:05

Kra pisze: Może to subiektywne odczucie ale kostka ma dla mnie wrażenie tymczasowości, a poza tym płyty ze względu na swoją powierzchnię czynią całość równiejszą. I jeszcze jedno - mam możliwość zobaczenia ostatnio wielu znanych miejsc w Europie i tam kostki jakoś nie widać w reprezentacyjnych miejscach, dominują płyty różnych wzorów i kolorów.
Pzdr
No tak na zachodzie jest, ale lepszy rydz niż nic.

Jeśli jeszcze mówimy o estetyce to bardzo brzydkie dla mnie jest "obudowa" wyjścia z metra. Co to za materiał? Może jeszcze coś tam dodadzą czy co...
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Petroniusz
Posty: 658
Rejestracja: 14 gru 2005, 7:44
Lokalizacja: Gocław

Post autor: Petroniusz » 28 wrz 2006, 12:47

No tak. Każda stacja ma być dziełem sztuki, każde wyjście ma być dziełem sztuki. Może dzięki temu jest atrakcyjniej, niż w Paryżu, gdzie niemalże wszystkie stacje są jednakowe. Ale jak to podnosi koszta? Poza tym stacji Pl. Wilsona dziełem sztuki bym nie nazwał.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 28 wrz 2006, 12:52

W Paryżu robią wg zasady: ekonomicznie i estetycznie. Co do MW, to niektóre stacje budzą u niektórych mieszane uczucia, bo są dosyć dyskusyjne (vide: rdzewiejąca blacha na Pl. Wilsona). Jak skończą budowe, to dopiero wtedy zobaczymy jak wygląda A-19...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 29 wrz 2006, 14:07

Petroniusz pisze:Poza tym stacji Pl. Wilsona dziełem sztuki bym nie nazwał.
Dziełem sztuki jest, aczkolwiek kontrowersyjnym i nie musi Ci się podobać ;)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36836
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 07 paź 2006, 21:55

MeWa przed 3 minutami w SMS-ie pisze:Ze stacji Politechnika wyruszył pociąg techniczny do stacji Marymont!!!
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 07 paź 2006, 21:59

Niech ktoś otworzy butelkę dobrego wina :D
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Flash8222
Posty: 7807
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 09 paź 2006, 10:34

GW pisze:Metro do Marymontu ma kursować tylko co kwadrans

Pierwsze pociągi metra wjechały na stację Marymont. Od grudnia będą tam docierać z pasażerami, tyle że bardzo rzadko - co 15 minut

W weekend w metrze panowało małe zamieszanie, bo zamknięto stację na pl. Wilsona. Pociągi z pasażerami docierały tylko do Dworca Gdańskiego. Za drzwi nieczynnej stacji plac Wilsona co chwilę szarpali zdezorientowani podróżni. - Jak to metro nieczynne? Spóźnię się na spotkanie w centrum - denerwował się Stanisław Florczyk z Żoliborza. Duże wzięcie miały taksówki, które stoją tuż przy stacji.

Przystanek metra na pl. Wilsona trzeba było zamknąć, żeby zainstalować kable do budowanej stacji Marymont. Gdy udało się podłączyć m.in. systemy sterowania ruchem, do nowego przystanku metra ruszyły na próbę pierwsze pociągi. Za dwa miesiące będą mogli nimi pojechać pasażerowie. Nie wiadomo jednak, czy w ogóle będą chcieli, bo metro do Marymontu ma kursować tylko raz na kwadrans. Dlaczego? Przy stacji Marymont pociągi nie mają gdzie zmieniać torów, dlatego będą jeździć wahadłowo po jednym do pl. Wilsona. Tam dopiero będzie można przesiąść się do pociągu w stronę Kabat. Według rzecznika metra Grzegorza Żurawskiego częstsze kursy są raczej niemożliwe, bo "mogłoby to zaburzyć rytm kursowania pociągów do Kabat". Częściej metro zacznie jeździć dopiero za rok po otwarciu następnej stacji Kaskada, gdzie zaplanowano tory do zawracania.
No to już wiadomo czemu EMU wyrzucono ze stacji.

Awatar użytkownika
Petroniusz
Posty: 658
Rejestracja: 14 gru 2005, 7:44
Lokalizacja: Gocław

Post autor: Petroniusz » 09 paź 2006, 10:44

GW pisze:Częściej metro zacznie jeździć dopiero za rok po otwarciu następnej stacji Kaskada, gdzie zaplanowano tory do zawracania.
Najpierw sami robili wielką akcję o zmianę nazwy stacji, a teraz dalej jej używają. No więc jak to było z tym 2:50? Ponownie otwieramy dyskusję na temat sensu otwierania stacji Marymont, jeśli pociągi mają rzeczywiście kursować co kwadrans?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 09 paź 2006, 15:29

Wracając do częstotliwości: czy do metra kursującego co 15 minut ktokolwiek wsiądzie, żeby po minucie jazdy przesiadać się do innego składu? Oby ZTM nie zrobił reorganizacji komunikacji naziemnej po otwarciu Marymontu, bo to będzie już absurd...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ