Ursynów - Powsin

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
rubeus
Posty: 449
Rejestracja: 23 sty 2006, 20:24
Lokalizacja: Ursynów/Kabaty
Kontakt:

Post autor: rubeus » 20 paź 2007, 22:46

Wreszcie coś drgnęło w sprawie budowy 'strategicznej' dla Powsina, Konstancina i Kabat ulicy Nowokabackiej (vel. Rosnowskiego).

Jak donosi dobrze poinformowany blog Pamiętnik Powsiński
W ogłoszonym przez Zarząd Dzielnicy Wilanów przetargu na "opracowanie materiałów do uzyskania decyzji o ustalenie lokalizacji drogi publicznej w ramach zadania p.n. Budowa ulicy Nowokabackiej" wyłoniono firmę, która pomoże w tym zadaniu. Kontrakt
wygrał (nikt inny się nie starał) pan Paweł Kucharczyk - firma COMPLOT, który złożył ofertę na 133 tys. zł
A tak mają wyglądać poszczególne kawałki tejże ulicy

1. Skrzyżowanie z ul. Gąsek

Obrazek

2. Skrzyżowanie z ul. Łukasza Drewny

Obrazek

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 21 paź 2007, 10:25

Ciekawy jestem, w jak krótkim czasie ta ulica stanie się "wąskim gardłem" komunikacyjnym... :-k Zakładając oczywiście, że powstanie przed południową obwodnicą Warszawy...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
rubeus
Posty: 449
Rejestracja: 23 sty 2006, 20:24
Lokalizacja: Ursynów/Kabaty
Kontakt:

Post autor: rubeus » 21 paź 2007, 14:30

Bo ja wiem czy wąskim gardłem. Ci którzy maja jeździć tamtędy i tak jeżdzą 'nielgalnym' połączeniem. Po za tym projektują to jako 2x2, czyli całkiem, całkiem

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 21 paź 2007, 14:32

rubeus pisze:Bo ja wiem czy wąskim gardłem. Ci którzy maja jeździć tamtędy i tak jeżdzą 'nielgalnym' połączeniem. Po za tym projektują to jako 2x2, czyli całkiem, całkiem
Hmm 2x2 to chyba tylko przy Drewny - jeszcze wszak na tym rysunku widać pas zanikający na jezdni w kierunku Ursynowa...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2932
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 21 paź 2007, 18:34

Ciekaw jestem czy powstanie jakaś dowozówka z Powsina do metra i czy ewentualnie trafi na Kabaty 725? :-k
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 21 paź 2007, 18:46

Colony pisze:Ciekaw jestem czy powstanie jakaś dowozówka z Powsina do metra i czy ewentualnie trafi na Kabaty 725?
Coś na pewno tam skierują, być może, że i wszystkie 7xx... 8-[
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7767
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 21 paź 2007, 19:00

mam nadzieję, potem zaś da się silne Powsin - M Wilanowska i będzie elegancko
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 21 paź 2007, 19:01

R-9 Chełmska pisze:mam nadzieję, potem zaś da się silne Powsin - M Wilanowska i będzie elegancko
Włąśnie o to chodzi. W miejsce 7xx wchodzi silna dowozówka skoordynowana z 519. Przy czym zastanowiłbym się, czy nie lepiej dowozić na Natolin? :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7767
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 21 paź 2007, 19:03

Wolfchen pisze:
R-9 Chełmska pisze:mam nadzieję, potem zaś da się silne Powsin - M Wilanowska i będzie elegancko
Włąśnie o to chodzi. W miejsce 7xx wchodzi silna dowozówka skoordynowana z 519. Przy czym zastanowiłbym się, czy nie lepiej dowozić na Natolin? :-k
Powsin raczej powinno na Kabaty razem z 7xx. W takim razie 519 zostać powinno, a 1xx jechać z Wilanowskiej do Wilanowa, albo najlepiej do Powsinka! Ale to nie ten dział, drogi jeszcze nie ma nawet w powijkach i za bardzo odskoczyliśmy od tematu. Przepraszam za to modów...
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 21 paź 2007, 20:24

Cuś przystanków nie widać...
Polityka złym doradcą w pracy!

Awatar użytkownika
rubeus
Posty: 449
Rejestracja: 23 sty 2006, 20:24
Lokalizacja: Ursynów/Kabaty
Kontakt:

Post autor: rubeus » 22 paź 2007, 10:56

Jak się dowiedziałem od autora blogu, te 'rysunki' to jedna z wcześniejszych koncepcji i
tbgmbx pisze: [...] były konsultowane w związku z rozwiązaniami ścieżek rowerowych. Akurat te dwa fragmenty zostały skrytykowane. Pierwszy za nieoddzielenie ruchu rowerowego i kołowego przy zjeździe ze skarpy, mimo dużej prędkości rowerów zjeżdżających (?!), a drugi za niezbyt szczęśliwe skrzyżowanie ścieżki rowerowej z Wilanowa z wydzielonymi pasami rowerowymi wychodzącymi z Nowokabackiej.
Myślę, że i tak ta ulica będzie projektowana od nowa, jak zostanie docelowo umieszczona na planie miejscowym.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 03 mar 2010, 19:36

Obrazek
Choć w tym roku ma się zacząć budowa wygodnego połączenia Wilanowa z Ursynowem, kierowcy i tak mogą utknąć w ogromnym korku. Urzędnicy nie poszerzą prędko ostatniego odcinka ul. Rosoła na Kabatach

Obrazek

O porządnej ulicy między Ursynowem a Wilanowem mówi się od kilku dekad. Teraz wreszcie jako pierwszy ma powstać 200-metrowy odcinek ul. Rosnowskiego i jej blisko kilometrowe przedłużenie w Wilanowie - czyli ul. Nowokabacka koło osiedla Patio. Droga ułatwi wygodny dojazd na Ursynów m.in. mieszkańcom Powsina i Konstancina-Jeziorny, którzy teraz korzystają z prowizorycznego skrótu przez ul. Podgrzybków.

Jak twierdzi rzeczniczka Wilanowa Małgorzata Franaszczak, wiosną zacznie się budowa skrzyżowania ul. Nowokabackiej z ul. Łukasza Drewny, czyli obwodnicą Powsina i wylotówką w stronę Konstancina. Dzielnica szuka jeszcze pieniędzy na ul. Nowokabacką, ale urzędnicy zarzekają się, że prace zaczną się w tym roku, a kierowcy pojadą nią w 2011 r. Arteria będzie mieć po dwa pasy w każdą stronę, chodniki i ścieżkę rowerową.

Ale kierowcom grozi, że jadąc na Ursynów, utkną w wąskim gardle na ul. Rosoła. Ta dwujezdniowa ulica od kilku lat urywa się przy ul. Jeżewskiego na Kabatach. Władze dzielnicy, które od dłuższego czasu planują poszerzenie ul. Rosoła, teraz nagle wykreśliły z tegorocznego budżetu większość pieniędzy na ten cel. Właśnie przesunęły 7,7 mln zł na drugą jezdnię Nowoursynowskiej od SGGW do Doliny Służewieckiej. Jak to wytłumaczyć? - W przypadku poszerzenia ostatniego odcinka ul. Rosoła okazało się, że dłużej poczekamy na decyzję środowiskową. Najprawdopodobniej w projekcie trzeba będzie uwzględnić ekrany dźwiękochłonne, bo po połączeniu z Wilanowem ruch drastycznie wzrośnie - mówi Piotr Zalewski, wiceburmistrz Ursynowa.

Twierdzi też, że dzielnica musi dołożyć do przebudowy Nowoursynowskiej, bo trzeba wydać więcej pieniędzy na wykup gruntów. - W tym roku chcemy poszerzyć ten fragment ulicy - dodaje Piotr Zalewski. Nie potrafi powiedzieć, kiedy zaś uda się zrobić to samo z ul. Rosoła.

Według radnego Piotra Guziała z opozycyjnego klubu Nasz Ursynów wiceburmistrz Zalewski po raz kolejny wykazuje się nieudolnością w przygotowaniu inwestycji. - Przecież po zbudowaniu połączenia z Wilanowem zostanie totalnie sparaliżowane ciasne skrzyżowanie ul. Wąwozowej i Rosoła. Władze Ursynowa od trzech lat obiecują poszerzenie tej ostatniej ulicy i wciąż nic z tego wychodzi - wytyka radny Guział. Nie może też zrozumieć aż dwukrotnego zwiększenia wydatków na ul. Nowoursynowską. - Dotychczas obiecywano radnym, że kwota na ten cel planowana w budżecie w zupełności wystarczy - dodaje.

Wiceburmistrz Piotr Zalewski nie wyklucza, że w przypadku oszczędności przy innych przetargach, być może uda się jednak wygospodarować pieniądze na poszerzenia ul. Rosoła. Na razie nic konkretnego nie może jednak obiecać. Przesunięcia w budżecie Ursynowa muszą jeszcze zaakceptować radni. Opozycja zapowiada, że będzie się domagać skrupulatnych wyjaśnień.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... baty_.html

Czas najwyższy, ileż można czekać... A co z wąskim gardłem? Mam wrażenie, że ruch "rozpłunie się" na Rosoła i al. KEN... :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 mar 2010, 19:54

Bardzo dobrze, że jest to wąskie gardło. Inaczej Ursynów byłby zalany samochodami z Konstancina jadącymi w stronę Centrum. Tymczasem właściwe dla nich miejsce jest na ulic Przyczółkowej i alei Wilanowskiej, z oddaloną zabudową.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 03 mar 2010, 19:58

Jeśli odpowiednio ustawić sygnalizację (krótka faza dla skręcających w lewo, autobusy skręcające ze skrajnego lewego pasa do jazdy prosto na osobny sygnalizator), to można by było ich zniechęcić od tego... :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 mar 2010, 20:09

Mam wątpliwości, czy to zupełnie legalne z oddzielnym sygnalizatorem dla autobusów na pasie wspólnym z samochodami na wprost. Chyba, że po prostu byłby otwarty na raz cały wlot i dopuszczenie w organizacji skrętu autobusów, ale wówczas zapomnij o dławieniu lewoskrętu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ