Stacje odcinka bielaĹskiego (A-20 SĹodowiec - A-23 MĹociny)
Moderator: JacekM
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
W środę 14 czerwca podpisana zostanie umowa z wykonawcą na budowę stacji i węzła Młociny. Swoją obecność zapowiedzieli: Minister Transportu oraz Minister Rozwoju Regionalnego, a także prezydent RP Lech Kaczyński.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
A wiadomy jest harmonogram prac? Widać, że wreszcie ruszyliśmy z miejsca, oby tylko nie było jakichś niespodzianek po drodze. Jestem tylko ciekawy, jak będzie wyglądała budowa tuneli na jednojezdniowym odcinku Kasprowicza.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Najprawdopodbniej zwyczajna odkrywka - długi rów, wylana płyta denna, zabetonowane ściany, zabetonowany strop, zasypanie.
Na przejazdach przez jezdnie zapewne metoda stropowa z jezdnią tymczasową (czyli: w docelowym miejscu robimy ściany i strop, jak zwiąże przekładamy ruch, a wybieranie ziemi i betonowanie dna później, pod ruchem, zapewne przy okazji odkrywki odcinków zwykłych.)
Na przejazdach przez jezdnie zapewne metoda stropowa z jezdnią tymczasową (czyli: w docelowym miejscu robimy ściany i strop, jak zwiąże przekładamy ruch, a wybieranie ziemi i betonowanie dna później, pod ruchem, zapewne przy okazji odkrywki odcinków zwykłych.)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Kaczor kampanię zaczyna .[img]http://miasta.gazeta.pl/i/30/warszawa/00.gif[/img] pisze:Wygodniejsze przesiadki na ostatniej stacji metra
Tuż przed rozpoczęciem budowy ostatniej stacji pod Hutą Warszawa metro poprawiło jej projekt. Dzięki temu łatwiej się tam będzie przesiadać z tramwajów i autobusów W środę w obecności prezydenta Polski Lecha Kaczyńskiego podpisano umowę z wykonawcą prac
Niespotykaną oprawę miało w środę podpisanie umowy na budowę stacji metra Młociny i węzła przesiadkowego. W ratuszu na pl. Bankowym pojawił się nawet prezydent RP Lech Kaczyński. - Mogę wyrazić satysfakcję, że jest podpisywany kontrakt, który zakończy budowę pierwszej linii metra - stwierdził. I dodał, że jego osobistym pomysłem było stworzenie przy stacji dużego węzła przesiadkowego, m.in. na Tarchomin i Nowodwory. Tuż po podpisaniu umowy prezydent od razu opuścił ratusz i dziennikarze nie mieli możliwości zadawania pytań.
Stację i węzeł zbuduje konsorcjum PeBeKa i PRG Metro. Prace muszą się skończyć w pierwszym kwartale 2008 r. Jeszcze kilkanaście miesięcy temu istniała jednak groźba, że ogromny węzeł przesiadkowy, gdzie m.in. mieszkańcy Tarchomina mają się przesiadać z szybkiego tramwaju do metra, będzie bardzo niewygodny. W pierwszej wersji biuro projektowe AiB proponowało, by pasażerowie wychodzący z tramwaju wspinali się kilka metrów po schodach na antresolę, a potem schodzili najpierw na powierzchnię, a stąd przez niewielki pawilon na perony stacji metra. Takie rozwiązanie skrytykowało wielu czytelników "Gazety", a także mieszkańcy w trakcie konsultacji społecznych w siedzibie metra.
- Dla pieszych rzeczywiście jest lepiej, kiedy nie muszą wchodzić tylko po to, by zaraz zejść. W dodatku w naszym klimacie schody bywają oblodzone - przyznaje Andrzej Chołdzyński, który zaprojektował samą stację metra.
Co się zmieniło w planach? Zrezygnowano z ogromnej antresoli handlowej nad ul. Kasprowicza - ma być, ale mniejsza. Tuż przy stacji zaniechano budowy jednej z jezdni na przedłużeniu ul. Kasprowicza. To dzięki temu po wyjściu z tramwaju będzie można od razu dojść do stacji bez wspinania się na antresolę. Andrzej Chołdzyński zapowiada, że tuż przy stacji powstanie niewielki park z ławkami, gdzie będzie można spotkać się i posiedzieć.
W stosunku do pierwotnych planów niewiele zmieni się wygląd parkingu na ok. 900 samochodów. Auta mają tu zostawiać m.in. mieszkańcy Łomianek czy Tarchomina, którzy do centrum pojadą dalej metrem. Niestety, ci ostatni najpewniej nieprędko dojadą na Młociny - wciąż nie wiadomo, kiedy powstanie most Północny. Komisarz Mirosław Kochalski zapowiada wprawdzie, że latem chce ogłosić nowy przetarg na firmę, która zaprojektuje i zbuduje przeprawę. Nikt jednak nie wie, jak szybko uda się ją wybrać. Na początku swoich rządów w Warszawie Lech Kaczyński obiecywał, że w tym roku budowa mostu będzie już trwać.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.
Wszystko lepiej, niż oni...
A czy metoda szczelinowa (to chyba o nią chodzi) nie jest czasem droższa od klasyki? Te przejazdy przez zieleniec nie są tak bardzo istotne, więc można je zamknąć na jakiś czas (oczywiście nie wszystkie na raz).inż. Glonojad pisze:Na przejazdach przez jezdnie zapewne metoda stropowa z jezdnią tymczasową (czyli: w docelowym miejscu robimy ściany i strop, jak zwiąże przekładamy ruch, a wybieranie ziemi i betonowanie dna później, pod ruchem, zapewne przy okazji odkrywki odcinków zwykłych.)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Wcześnie padło pytanie odnośnie harmonogramu - terminy oddania stacji do ruchu przewidziane w umowie:
A-19 Marymont - 15 grudnia br.
A-20 Słodowiec - październik 2007 r.
A-21 Stare Bielany/A-22 Wawrzyszew - październik/listopad 2007 r.
A-23 Młociny - marzec/kwiecień 2008 r.
Termin na A-21 i A-22 zależeć będzie w pewnym stopniu od prac na Młocinach, zaś przy Marymoncie w zależności od decyzji władz miasta i ZTM-u.
A koszt budowy tunelu metra na Bielanach to ok. 193 mln zł.
Metoda szczelinowa wydaje się najodpowiedniejsza ze względu na szerokość pasa i dążenie do zminimalizowania utrudnień komunikacyjnych na Bielanach.
A-19 Marymont - 15 grudnia br.
A-20 Słodowiec - październik 2007 r.
A-21 Stare Bielany/A-22 Wawrzyszew - październik/listopad 2007 r.
A-23 Młociny - marzec/kwiecień 2008 r.
Termin na A-21 i A-22 zależeć będzie w pewnym stopniu od prac na Młocinach, zaś przy Marymoncie w zależności od decyzji władz miasta i ZTM-u.
A koszt budowy tunelu metra na Bielanach to ok. 193 mln zł.
Metoda szczelinowa wydaje się najodpowiedniejsza ze względu na szerokość pasa i dążenie do zminimalizowania utrudnień komunikacyjnych na Bielanach.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
200 tyś. mieszkańców? Skąd oni tyle wezmą? Z Wietnamu ? Gdyby to się udało... Nie ma sznas aby te 200 tyś. się pomieściło z Nowodworami + Bielanami i Żoliborzem w metrze...[img]http://www.zw.com.pl/_iMg/site/logo2.gif[/img] pisze:Planują metro do Łomianek
Z przedmieść do centrum pasażerowie dojadą w 30 minut
W ciągu kilku lat mogą się spełnić marzenia mieszkańców Łomianek. Szybciej dojadą do stolicy. Nie będą stać w korkach – do centrum przywiezie ich metro.
– Północne tereny Warszawy położone za ostatnią stacją metra Młociny już niedługo będą musiały zostać objęte siecią komunikacji miejskiej – prognozuje Michał Borowski, zastępca p.o. prezydenta Warszawy.
– Sądzę, że najlepszym rozwiązaniem będzie przedłużenie pierwszej linii metra, tak aby wychodziło poza obszar Warszawy i biegło do Łomianek.
Nowe miasto na północy
Skąd taka deklaracja? – Niebawem tereny wokół Huty Luccini, dzisiaj niewykorzystane, staną się najbardziej dynamicznie rozwijającym się miejscem w mieście. Nasze szacunki zakładają, że powstanie tu około 50 tys. mieszkań i domów jednorodzinnych. Zamieszka w nich 200 tys. ludzi – dodaje Borowski.
Z informacji, jakie ma Ratusz, wynika, że niebawem zostanie wystawiony na sprzedaż 300-hektarowy teren w sąsiedztwie huty. Dzisiaj znajduje się on wciąż w rękach potężnej włoskiej rodziny Luccini, która do niedawna była też właścicielem huty. Teraz prowadzi negocjacje na temat sprzedaży ziemi znanemu włoskiemu deweloperowi
Pirelli Real Estate. Na polskim rynku Włosi działają we współpracy z Pekao SA, pod wspólnym szyldem Pirelli Pekao Real Estate. W tej chwili budują m.in. mieszkania przy ul. Okopowej. Nie udało nam się oficjalnie potwierdzić planów dotyczących okolic huty. Nieoficjalnie ustaliliśmy, że rozmowy są prowadzone.
Na rozroście północnej części stolicy zdecydowanie zyskają 30-tysięczne Łomianki. Aby w przyszłości pierwsza linia metra kończyła się w Łomiankach, stolica musiałaby nawiązać oficjalną współpracę z podwarszawską gminą. Burmistrz Łomianek Łucjan Sokołowski już oferuje pomoc.
Jak nie metro, to kolej
– Chętnie sfinansujemy prace projektowe. Potem będziemy starać się wspierać budowę – mówi Sokołowski. – Nawet jeśli nie udałoby się ostatecznie pociągnąć do Łomianek metra, to warto pomyśleć o szybkim tramwaju lub linii kolejowej łączącej nas z Młocinami.
Michał Borowski tego nie wyklucza. Dr Andrzej Brzeziński z Politechniki Warszawskiej uważa, że w przypadku Łomianek lepszym rozwiązaniem od metra jest kolej naziemna.
– Jej wybudowanie będzie tańsze. Szybciej uda się też zbudować konieczną infrastrukturę – ocenia. Koszt linii kolejowej lub tramwajowej z Młocin do centrum Łomianek to około 150 mln zł, metra – dwa, trzy razy więcej.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.
Wystarczy poczekać na tzw. ludność napływową, o ile ceny mieszkań będą średnie. A co do ludzi... w TV widziałem jak w Tokio w metrze pracują ludzie w białych rękawiczkach i upychają pasażerów w wagonikach. Możliwe, że nad tym się zastanowi MW. Chociaż słyszałem, że częstotliwość metra może wynosić 90 sek, więc głównym problemem mogą być braki taborowe...TGM pisze:200 tyś. mieszkańców? Skąd oni tyle wezmą? Z Wietnamu ? Gdyby to się udało... Nie ma sznas aby te 200 tyś. się pomieściło z Nowodworami + Bielanami i Żoliborzem w metrze...
Co do Metra w Łomiankach, to już prędzej widzę tramwaj przez Młociny.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Tramwaj może kiedyś ich uszczęśliwi, jednak pozostaje pytanie, czy UM Łomianki będzie jednocześnie chciał utrzymywać KMŁ i ZTM. No i czy będzie to opłacalne. Póki co dla Bielan przewiduję (jak zresztą chyba wszyscy) efekt Ursynowa, a czy on obejmie Łomianki, to pokaże przyszłość.
Wybory będą przed listopadem...
Wybory będą przed listopadem...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Do Łomianek? Cóż, województwo bada sprawę budowy tam lekkiej kolei (czy jak kto woli, szybkiego tramwaju). Wstępne studia wskazuję, że możliwe i zasadne jest takie rozwiązanie, wykorzystujące fragment torów wzdłuż TMP. Rozwiązanie takie miałoby m.in. atrakcyjną prędkość handlową, częstotliwość i przepustowość przy znacznie ograniczonych kosztach budowy (jednotor!).
W kilku miastach na Zachodzie kursują przecież szybkie tramwaje w dwuskładach (głównie na stadtbahnach), nawet w ruchu ulicznym, a co dopiero na wydzielonym torowisku.
A co do metra - na Tarchomin się nie za bardzo opłacałoby, a co dopiero do luźno zabudowanych, zamkniętych między parkiem narodowym a rzeką Łomianek....
W kilku miastach na Zachodzie kursują przecież szybkie tramwaje w dwuskładach (głównie na stadtbahnach), nawet w ruchu ulicznym, a co dopiero na wydzielonym torowisku.
A co do metra - na Tarchomin się nie za bardzo opłacałoby, a co dopiero do luźno zabudowanych, zamkniętych między parkiem narodowym a rzeką Łomianek....
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Przecież to kiełbasa wyborcza. Nawet szkoda czasu na dyskusje o tyminż. Glonojad pisze:Do Łomianek? Cóż, województwo bada sprawę budowy tam lekkiej kolei (czy jak kto woli, szybkiego tramwaju). Wstępne studia wskazuję, że możliwe i zasadne jest takie rozwiązanie, wykorzystujące fragment torów wzdłuż TMP. Rozwiązanie takie miałoby m.in. atrakcyjną prędkość handlową, częstotliwość i przepustowość przy znacznie ograniczonych kosztach budowy (jednotor!).
W kilku miastach na Zachodzie kursują przecież szybkie tramwaje w dwuskładach (głównie na stadtbahnach), nawet w ruchu ulicznym, a co dopiero na wydzielonym torowisku.
A co do metra - na Tarchomin się nie za bardzo opłacałoby, a co dopiero do luźno zabudowanych, zamkniętych między parkiem narodowym a rzeką Łomianek....
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Może i tak, chociaż o sprawie pierwszy raz słyszałem w grudniu zeszłego roku i specjalnie się prasa nie rozpisywała.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.